Постанова
від 11.04.2024 по справі 340/106/22
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

11 квітня 2024 року м. Дніпросправа № 340/106/22

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Дніпро апеляційну скаргу Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області на ухвалу Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.12.2023 року (суддя Науменко В.В., м. Кропивницький, повний текст ухвали складено 19.12.2023 року) в справі №340/106/22 за позовом ОСОБА_1 до Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, третя особа: Фермерське господарство «Прометей Агротрейд 2015», про визнання протиправною відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства за рахунок земельної ділянки із раніше наданої у постійне користування,-

в с т а н о в и в:

Позивачі через уповноваженого представника звернулися до суду з позовом, в якому просили визнати протиправними відмови Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність у розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства за рахунок земельної ділянки із раніше наданої у постійне користування, загальною площею 47,50 га з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074 та скасувати рішення Суботцівської сільської ради Кропивницького району, Кіровоградської області про результати розгляду клопотань та вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 06.01.2022 року роз`єднано позовні вимоги у справі №340/11270/21, виділивши у самостійні провадження позовні вимоги кожного з позивачів до Суботцівської сільської ради Кропивницького району, Кіровоградської області про визнання протиправними та скасування наказів, зобов`язання вчинити певні дії.

Позов ОСОБА_1 до Суботцівської сільської ради Кропивницького району, Кіровоградської області виділено у провадження, присвоєно новий єдиний унікальний номер №340/106/22, ОСОБА_1 просив суд визнати протиправною відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства за рахунок земельної ділянки із раніше наданої у постійне користування, загальною площею 47,50 га з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074 та скасувати рішення шістнадцятої сесії восьмого скликання Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 25.11.2021 року №2268 «Про розгляд клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки»; зобов`язати відповідачу встановленому законом порядку та строки прийняти рішення про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення фермерського за рахунок земельної ділянки із раніше наданої у постійне користування, загальною площею 47,50 га з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074, що перебуває у користуванні фермерського господарства «Прометей-Агротрейд 2015» відповідно до витягу з державного реєстру речових прав від 15.12.2018 №149702888, у розмірі земельної частки (паю), визначених для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території Суботцівської (бувшої Казарнянської) сільської ради Кропивницького (бувшого Знам`янського) району Кіровоградської області.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.03.2022 року позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено частково, визнано протиправним та скасовано рішення Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 25.11.2021 року №2268 «Про розгляд клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки»; зобов`язано Суботцівську сільську раду Кропивницького району Кіровоградської надати дозвіл ОСОБА_1 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства за рахунок земельної ділянки із раніше наданої у постійне користування, загальною площею 47,50 га. з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074, на території Суботцівської (Казарнянської) сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, з урахуванням правового висновку суду, та прийняти відповідне рішення. Рішення не оскаржувалось та набрало законної сили.

27.11.2023 року Суботцівська сільська рада Кропивницького району Кіровоградської області звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду про перегляд рішення від 11.03.2022 за нововиявленими обставинами. Заяву обґрунтувало тим, що раніше не було відомо про істотні для справи обставини, а саме - що розпорядником спірної земельної ділянки відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон є Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, обставини, стали відомі останньому лише у листопаді 2023 року, після відкриття доступу до державних реєстрів, що мало місце 08.06.2023 року.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.12.2023 року у задоволенні заяви про перегляд рішення за нововиявленими обставинами відмовлено.

Суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні заяви про перегляд рішення за нововиявленими обставинами вказував, що перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами є окремою процесуальною формою судового процесу, яка визначається юридичною природою цих обставин та є процесуальним засобом перевірки правильності судових постанов, ухвал, що має забезпечувати їх законність і обґрунтованість, захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними своїх повноважень на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, а також і на виконання завдань і досягнення мети адміністративного судочинства. Нововиявлені обставини - це факти, від яких залежить виникнення, зміна чи припинення прав і обов`язків осіб, що беруть участь у справі, тобто юридичні факти. Нововиявлені обставини за своєю юридичною суттю є фактичними даними, що в установленому порядку спростовують факти, які було покладено в основу судового рішення, та породжують процесуальні наслідки, впливають на законність і обґрунтованість ухваленого без їх врахування судового рішення. Наведена заявником обставина про те, що розпорядником спірної земельної ділянки відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон є Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, та відповідач, за його твердженням, дізнався про це лише у листопаді 2023 року, не відповідає ознакам та критеріям, а тому не є нововиявленою у розумінні пункту 1 частини другої статті 361 Кодексу адміністративного судочинства України і не може бути підставою для перегляду судового рішення. Відповідачем не надано до суду жодних доказів відносно того, коли саме та на підставі яких документів доступ до зазначених реєстрів було відповідачу надано, коли саме, на який час (період) та унаслідок чого такий доступ було припинено (обмежено), якщо таке мало місце, та коли та на підставі чого такий доступ знову було надано (поновлено). Доступ до державних реєстрів усім користувачам дійсно було обмежено з моменту повномасштабного вторгнення російської федерації в Україну, що мало місце 24.02.2022 року, натомість спірне рішення про відмову у наданні позивачу дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки було прийнято відповідачем набагато раніше зазначеної дати - 25.11.2021 року. Провадження у справі було відкрито 05.01.2022 року, судом встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позовну заяву не пізніше 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, така ухвала була отримана відповідачем 06.01.2022 року, про що свідчить зміст наданого до суду відзиву. Відповідач мав можливість та повинен був отримати дані з ДРРП щодо спірної земельної ділянки, відносно якої ним приймалось рішення про надання/відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою, не пізніше винесення оскаржуваного рішення від 25.11.2021 року, та, за умови добросовісного ставлення до справи - не пізніше строку, встановленого судом в ухвалі про відкриття провадження в адміністративній справі для надання відзиву. Відповідач мав можливість та повинен був дізнатись про обставини, які стали підставою ініціювання перегляду справи за нововиявленими обставинами, своєчасно, тобто до або під час розгляду справи по суті, та, за наявності підстав, мав повідомити про них суд у заявах по суті справи.

Не погодившись з ухвалою суду першої інстанції, апеляційну скаргу подала Суботцівська сільська рада Кропивницького району Кіровоградської області, в якій просила скасувати ухвалу суду та ухвалити нове рішення про перегляд рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.03.222 року за нововиявленими обставинами, просила скасувати рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог пред`явлених до Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області. Заявник апеляційної скарги вказує, що 09.11.2023 року працівниками сільської ради було розглянуто необхідність винесення питання про надання дозволу ОСОБА_1 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства за рахунок земельної ділянки із раніще наданої у постійне користування, загальною площею 47,50 га з кадастровимномером 3522282600:02:000:9074, на території Суботцівської (Казарнянської) сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, з урахуванням правового висновку суду, на чергову сесію сільської ради, під час підготовки даного питання до розгляду на черговій сесії, начальником земельного відділу Суботцівської сільеької ради, при перевірці земельної ділянки загальною площею 47,50 га з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074, виявлені обставини, які є істотними для справи, і які не були і не могли бути відомі Суботцівській сільській раді раніше оскільки доступ до даного реєстру був наданий відділу земельних відносин, екології та природніх ресурсів лише 08 червня 2023 році за весь період з моменту вступу до повноважень об`єднаної Суботцівської сільської ради з 08.12.2020 року. Згідно витягу від 20.11.2023 року за №3550844663 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру права власності на нерухоме майно, державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон стало відомо, що власником та відповідно і розпорядником земельної ділянки з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074, яку мали на меті розпаювати вказані позивачі, є Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області. Апелянт вказував, що на виконання Указу Президента від 15.10.2020 року №449/2020 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин», постанови КМУ від 16.11.2020 року №1113 «Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин», наказу Держгеокадастру від 17.11.2020 року №485 «Деякі питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності до комунальної власності», Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області було видано наказ №32-ОТГ від 09.12.2020 року «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність», яким у додатку було підписано акт приймання-передачі. Відповідно до акту приймання-передачі земельних ділянок у комунальну власність Суботцівської сільської ради, затверджених наказом ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області №32-ОТГ від 09.12.2020 року, земельна ділянка з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074 не передавалася. Згідно копії витягу №14970288 від 15.12.2018 року, вбачається, що земельна ділянка з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074 була зареєстрована 26.11.2018 року за правокористувачем в особі ФГ «Прометей-Агротрейд 2015», власник держава в особі Головного управління Держгеокадастру в Кіровоградській області. Станом на 01.01.2024 року актів приймання-передачі між ГУ Держгеокадаетру в Кіровоградській області та Суботцівською сільською радою більше не підписувалось. Належним суб`єктом, який наділений правом розпорядження вищезазначеною земельною ділянкою сільськогосподарського призначення, станом на 01.01.2024 року є ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області. Суботцівська сільська рада вважала, що вищезазначені обставини мають значення для вирішення справи і є істотними для винесення правильного рішення у справі, обставини не були і не могли бути відомі, оскільки доступ до Реєстру нерухомого майна у працівників сільської ради відповідальних за розгляд земельних питань, з`явився лише 08 червня 2023 року. Остаточне рішення у справі було винесено 11.03.2022 року тобто вже після закриття доступу до реєстрів і саме період з 24.02.2022 року по 11.03.2022 року, тобто 15 днів був у відповідача на подання додаткових пояснень по справі в порядку ст.44 КАС України.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість ухвали суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Встановлено, що рішенням шістнадцятої сесії восьмого скликання Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 25.11.2021 року №2268 «Про розгляд клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства за рахунок земельної ділянки із раніше наданої у постійне користування, загальною площею 47,50 га з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074 за рахунок земельної ділянки із раніше наданої в постійне користування ФГ «Прометей-Агротрейд 2015» у відповідності до статей 22, 81, 99, 118, 121, 141 Земельного кодексу України у зв`язку з невідповідністю місця розташування об`єкта вимогам законів. Тобто станом на 25.11.2021 року земельною ділянкою загальною площею 47,50 га з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074 розпоряджалась Суботцівська сільська рада Кропивницького району Кіровоградської області та вирішувалось питання про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.03.2022 року визнано протиправним та скасовано рішення Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 25.11.2021 року №2268 «Про розгляд клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки»; зобов`язано Суботцівську сільську раду Кропивницького району Кіровоградської області надати дозвіл ОСОБА_1 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства за рахунок земельної ділянки із раніше наданої у постійне користування, загальною площею 47,50 га. з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074, на території Суботцівської (Казарнянської) сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, з урахуванням правового висновку суду, та прийняти відповідне рішення. Рішення набрало законної сили ,видано виконавчий лист щодо його примусового виконання.

Указом Президента України №449 від 15.10.2020 року «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин», доручено Кабінету Міністрів України активізувати діяльність з передачі ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність.

Постановою КМУ №1113 від 16.11.2020 року «Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин», Міністерству розвитку громад та територій, Міністерству юстиції, Міністерству розвитку економіки, торгівлі, сільського господарства, Державній службі з питань геодезії, картографії, кадастру доручено опрацювати питання активізації оформлення територіальними громадами права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, передані з державної власності; рекомендовано органам місцевого самоврядування зареєструвати право комунальної власності на отримані земельні ділянки сільськогосподарського призначення.

Наказом Державної служби з питань геодезії, картографії, кадастру №485 від 17.11.2020 року «Деякі питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності до комунальної власності», зобов`язано керівників головних управлінь Держгеокадастру в областях передати земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність відповідно до статті 117 Земельного Кодексу України.

Законом України №1423 від 28.04.2021 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин», який набрав чинності 27.05.2021 року, Перехідні положення Земельного Кодексу України доповнені пунктом 24, відповідно до якого, з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів в межах таких територіальних громад. З дня набрання чинності цим пунктом до державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки державної власності, що передаються у комунальну власність територіальних громад, органи виконавчої влади, що здійснювали розпорядження такими земельними ділянками, не мають права здійснювати розпорядження ними.

З жовтня 2020 року на загальнодержавному рівні розпочався процес передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення з державної власності у комунальну, до якого безпосередньо залучені територіальні громади та органи місцевого самоврядування почали процес реєстрації права комунальної власності на отримані земельні ділянки сільськогосподарського призначення. З набранням чинності Закону України №1423 від 28.04.2021 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин», всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів в межах територіальних громад стали землями комунальної власності територіальних громад.

Суботцівська сільська рада Кропивницького району Кіровоградської області знала та повинна була знати про законодавчі зміни щодо передачі функцій володіння та управління щодо земельних ділянок державної власності, розташовані за межами населених пунктів в межах територіальних громад до земель комунальної власності територіальних громад.

Суботцівська сільська рада Кропивницького району Кіровоградської області вказує, що Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області було видано наказ №32-ОТГ від 09.12.2020 року «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність», яким у додатку було підписано акт приймання-передачі. Відповідно до акту приймання-передачі земельних ділянок у комунальну власність Суботцівської сільської ради, затверджених наказом ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області №32-ОТГ від 09.12.2020 року, земельна ділянка з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074 не передавалася. Про не передачу у користування земельної ділянки з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074 сільська рада обізнана з 09.12.2020 року.

Постановою Кабінет Міністрів України № 1113 від 16.11.2020 року органам місцевого самоврядування рекомендовано зареєструвати право комунальної власності на отримані земельні ділянки сільськогосподарського призначення у порядку, встановленому законом. Також 27.05.2021 року набув чинності Закон України від 28.04.2021 № 1423-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин», яким серед іншого, вказаним розділ X «Перехідні положення» Земельного кодексу України доповнено пунктом 24, згідно з яким: З дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів. З 27.05.2021 року Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області втратило право на розпорядження землями державної власності за межами населених пунктів, які на підставі цього закону підлягають передачі у комунальну власність територіальних громад та вважаються землями комунальної власності, право розпорядження земельними ділянками перейшло сільській раді.

Суд звертає увагу, що рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.03.2022 року набрало законної сили 12.04.2022 року та підлягає обов`язковому виконанню, з його набрання законної сили повинне бути виконане, проте тільки у листопаді 2023 року у сільської ради виникають питання щодо його виконання.

Витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно №3550844663 від 20.11.2023 року, згідно якого розпорядником земельної ділянки кадастровий номер 3522282600:02:000:9074 є ГУ Держгеокадастру в Кіровоградській області, не є нововиявленою обставиною в розумінні пункту 2 частини 2 статті 361 КАС України та не міг вплинути на законність рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.03.2022 року оскільки ГУ Держгеокадастру в Кіровоградській області з 27.05.2021 року не має права розпоряджатись земельною ділянкою кадастровий номер 3522282600:02:000:9074. Більше того, на момент ухвалення судом рішення 11.03.2022 року Суботцівська сільська рада була обізнана та мала б знати про право розпорядження земельними ділянками територіальної громади згідно постанови Кабінет Міністрів України № 1113 від 16.11.2020 року та Закон України від 28.04.2021 № 1423-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин».

Позиція відповідача про те, що про наявність нових обставин він дізнався лише 08.06.2023 року, після відкриття доступу до реєстрів, є не прийнятною, адже, спірні відносини між сторонами виникли ще до закриття чи обмеження доступу до реєстрів, а саме з часу прийняття відповідачем оскаржуваного у цій справі рішення 25.11.2011 року № 2268. Провадження у цій справі було відкрито до 24.02.2022 року, відповідач був обізнаний про відкриття провадження у справі з 11.01.2022 року, оскільки в цю дату ним отримано відповідну ухвалу суду, про що відповідач зазначає у відзиві на позов.

Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 361 КАС України судове рішення, яким закінчено розгляд справи і яке набрало законної сили, може бути переглянуто за нововиявленими або виключними обставинами. Підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є: істотні для справи обставини, що не були встановлені судом та не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи; встановлення вироком суду або ухвалою про закриття кримінального провадження та звільнення особи від кримінальної відповідальності, що набрали законної сили, завідомо неправдивих показань свідка, завідомо неправильного висновку експерта, завідомо неправильного перекладу, фальшивості письмових, речових чи електронних доказів, що потягли за собою ухвалення незаконного рішення у цій справі; скасування судового рішення, яке стало підставою для ухвалення судового рішення, яке підлягає перегляду.

Отже, не можуть вважатися нововиявленими ті обставини, що встановлюються на підставі доказів, які не були своєчасно подані сторонами чи іншими особами, які беруть участь у справ, пояснень, які не були доведені суду раніше. Обставини, що виникли чи змінилися після ухвалення судом рішення, не є нововиявленими обставинами.

Нововиявлені обставини - це юридичні факти (фактичні обставини) справи, які мають істотне значення для вирішення справи по суті, існували в період первинного провадження і ухвалення судового акта, але не були і не могли бути відомі ні сторонам, ні третім особам, їхнім представникам, іншим учасникам адміністративного процесу, ні суду, за умови виконання ними всіх вимог закону для об`єктивного повного і всебічного розгляду справи та ухвалення законного й обґрунтованого судового рішення.

У результаті аналізу пункту 1 частини другої статті 361 можна дійти висновку, що підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи. Істотні для справи обставини - це ті, що становлять сутність справи та мають юридичне значення для взаємовідносин сторін, могли вплинути на рішення суду, що набрало законної сили, існували під час розгляду адміністративної справи, але не були і не могли бути відомі ні особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи, ні адміністративному суду.

Нововиявленою обставиною є істотна для справи обставина, що не була встановлена судом та не була і не могла бути відома особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи. Обставина розпорядження земельними ділянками на території територіальної громади була відома Суботцівській сільській раді на час розгляду справи по суті та на час ухвалення рішення. Слід зважати, що рішенням шістнадцятої сесії восьмого скликання Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 25.11.2021 року №2268 «Про розгляд клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства за рахунок земельної ділянки із раніше наданої у постійне користування, загальною площею 47,50 га з кадастровим номером 3522282600:02:000:9074 за рахунок земельної ділянки із раніше наданої в постійне користування ФГ «Прометей-Агротрейд 2015». Суботцівська сільська рада Кропивницького району Кіровоградської області подавала відзив на позов, де викладала обставини спору та свою позицію щодо предмету спору.

У рішеннях у справі «Рябих проти Росії» (Ryabykh v. Russia) заява №52854/39, у справі «Желтяков проти України» заява №4994/04, Європейський Суд з прав людини вказував, що принцип юридичної визначеності вимагає поваги до принципу res judicata, тобто поваги до остаточного рішення суду. Згідно з цим принципом жодна сторона не має права вимагати перегляду остаточного та обов`язкового до виконання рішення суду лише з однією метою - домогтися повторного розгляду та винесення нового рішення у справі. Повноваження судів вищого рівня з перегляду мають здійснюватися для виправлення судових помилок і недоліків, а не задля нового розгляду справи. Таку контрольну функцію не слід розглядати як замасковане оскарження, і сама лише ймовірність існування двох думок стосовно предмета спору не може бути підставою для нового розгляду справи. Відхід від цього принципу можливий лише тоді, коли цього вимагають відповідні вагомі й непереборні обставини.

Суд апеляційної інстанції вказує, що не є нововиявленою обставиною та обставина, яку відповідач вважає такою, що існувала на час розгляду справи та ухвалення рішення у справі, була відома/ повинна була бути відома обставина розпорядження земельною ділянкою на час розгляду справи та ухвалення рішення у справі.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, ухвалу суду першої інстанції слід залишити без змін, як таку, що прийнята з додержанням норм процесуального права.

Керуючись ст.ст. 242, 315, 316, 321, 322, 361, 368 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області - залишити без задоволення.

Ухвалу Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.12.2023 року в справі №340/106/22 залишити без змін.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів, відповідно до ст., ст. 328, 329 КАС України.

Головуючий - суддяО.М. Лукманова

суддяЛ.А. Божко

суддяЮ. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2024
Оприлюднено15.04.2024
Номер документу118332465
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —340/106/22

Постанова від 11.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

В.В. НАУМЕНКО

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

В.В. НАУМЕНКО

Рішення від 10.03.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

В.В. Науменко

Ухвала від 11.01.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

В.В. Науменко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні