Справа № 560/1914/24
РІШЕННЯ
іменем України
15 квітня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Мафлер" до Державної податкової служби України , Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач через систему "Електронний суд" звернувся до суду з позовом, в якому просить:
1. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9999305/43747359, №9999309/43747359, №9999314/43747359, №9999327/43747359, №9999323/43747359, №9999313/43747359, №9999338/43747359, №9999332/43747359, №9999340/43747359 від 23.11.2023 року.
2. Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних №141 від 28.02.2023, №234 від 31.03.2023, №334 від 28.04.2023, №423 від 31.05.2023, №521 від 30.06.2023, №650 від 31.07.2023, №792 від 31.08.2023, №904 від 30.09.2023, №1028 від 31.10.2023 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що позивачем до податкового органу було направлено пояснення з копіями документів на підтвердження реальності здійснення господарської операції. Рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних містить безпідставне твердження про ненадання позивачем документів.
Ухвалою суду від 19.02.2024 відкрито провадження у справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Представник ГУ ДПС у Хмельницькій області та ДПС України подав до суду відзив на позовну заяву, згідно якого просив у задоволенні позову відмовити. Зазначив, що в розділі «додаткова інформація» рішення вказано, що відповідно до договору оренди №1 від 01.08.2021 року - відсутні заявки на оренду навантажувача. Відсутній Акт приймання передачі транспортного засобу. Відповідно до умов договору оренди №1 від 01.08.2021 року згідно п.3 орендар сплачує орендодавцю орендну плату в розмірі 47378,00 грн. на місяць відповідно до наданих документів (актів наданих послуг) оренда навантажувача склала 65708,09 грн. на місяць. У поясненні не зазначено причину зміни ціни, відсутні додаткові (договора специфікації) щодо зміни ціни оренди.
Крім того, зазначив, що позивачем до позову долучено документи, які не надавалися контролюючому органу для прийняття рішення, а саме: додаткову угоду від 01.01.2023 до договору оренди №1 від 01.08.2021, договір купівлі-продажу №200820-РВ.
Позивачем подано до суду відповідь на відзив, відповідно до змісту якої він заперечував проти аргументів відповідача, викладених у відзиві на позовну заяву. Зазначив, що видаткова накладна №163 від 01.09.2020 та виписка з рахунку АТ «Креді Агріколь Банк» від 01.09.2020 про оплату коштів позивачем за придбання навантажувача підтверджують факт придбання позивачем навантажувача у власність. Договір оренди №1 від 01.08.2021, акти наданих послуг та виписки АТ «Укрсиббанк» про зарахування коштів за оренду навантажувача засвідчують передачу цього навантажувача в користування ТОВ «Босал Мануфактуринг Україна».
Відсутність серед документів, наданих комісії регіонального рівня, заявки на оренду навантажувача, акту прийому-передачі його у користування та додаткової угоди щодо зміни розміру орендної плати, не свідчить про нереальність господарської операції з передачі в оренду навантажувача позивачем за договором оренди №1 від 01.08.2021 та неправомірність формування та подання податкових накладних для реєстрації в ЄРПН.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Між товариством з обмеженою відповідальністю "Мафлер" (орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Босал Мануфактуринг Україна" (орендар) було укладено договір оренди №1 від 01.08.2021.
Відповідно до п.1.1 договору орендодавець відповідно до заявки орендаря надає останньому в оренду навантажувач без водія. Орендодавець передає орендарю, а орендар приймає у строкове платне користування навантажувач, та зобов`язується сплачувати орендодавцеві орендну плату.
Відповідно до п.1.2. договору об`єкт оренди: навантажувач Doosan марки D15S-5, державний номер/заводський номер НОМЕР_1 .
Відповідно до п.2.1 передача об`єкту оренди у користування здійснюється повноважними представниками сторін з обов`язковим підписанням ними Акту приймання-передачі.
За користування об`єктом оренди орендар сплачує орендодавцю орендну плату в розмірі 47 378,00 (сорок сім тисяч триста сімдесят вісім) грн. 00 коп., у тому числі ПДВ 7896,33 грн. на місяць (п.3.1 договору).
Відповідно до п.3.3 орендна плата сплачується не пізніше 15 (п`ятнадцятого) кожного місяця за попередній місяць.
Даний договір вступає в дію з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін і скріплення їх печатками та діє до 31 липня 2022 року, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами всіх обов`язків. (п.8.1 договору).
Відповідно до акту прийому-передачі майна від 01.08.2021 до договору оренди №1 від 01.08.2021 представник орендодавця передав, а представник орендаря прийняв у тимчасове користування електричний вилковий навантажувач Doosan марки D15S-5. Вартість майна, що передається в оренду становить 242000,00 грн. (без ПДВ).
01.01.2023 між товариством з обмеженою відповідальністю "Мафлер" (орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Босал Мануфактуринг Україна" (орендар) було укладено додаткову угоду до договору оренди №1 від 01.08.2021, згідно якої п.1.1 та п.3.1 договору змінено та викладено в наступній редакції:
«1.1. В порядку та на умовах, визначених договором, орендодавець передає орендарю в оренду навантажувач без водія на постійній основі. Оплата за оренду відбувається згідно щомісячних розрахунків (п.3.2 договору)»;
«3.1. За користування об`єктом оренди орендар сплачує орендодавцю орендну плату в розмірі 65708,09 (шістдесят п`ять тисяч сімсот вісім гривень 09 копійок) у тому числі ПДВ 10951,35 грн. на місяць.»
За результатами здійснення господарської операції товариством з обмеженою відповідальністю "Мафлер" було складено податкові накладні: №51 від 31.01.2023 на загальну суму 65 708,09 грн., у тому числі ПДВ 10 951,35 грн.; №141 від 28.02.2023 на загальну суму 65708,09 грн., ПДВ 10 951,35 грн.; №234 від 31.03.2023 на загальну суму 65 708,09 грн., у тому числі ПДВ 10951,35 грн.; №334 від 28.04.2023 на загальну суму 65708,09 грн., у тому числі ПДВ 10951,35 грн.; №423 від 31.05.2023 на загальну суму 65708,09 грн., у тому числі ПДВ 10951,35 грн.; №521 від 30.06.2023 на загальну суму 65708,09 грн., у тому числі ПДВ 10951,35 грн.; №650 від 31.07.2023 на загальну суму 65708,09 грн., у тому числі ПДВ 10951,35 грн.; №792 від 31.08.2023 на загальну суму 65708,09 грн., у тому числі ПДВ 10951,35 грн.; №904 від 30.09.2023 на загальну суму 65708,09 грн., у тому числі ПДВ 10951,35 грн.; №1028 від 31.10.2023 на загальну суму 65708,09 грн., у тому числі ПДВ 10951,35 грн., які були направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, позивачем отримано квитанції за реєстраційним номером №9019950526 від 10.02.2023, №9047867096 від 13.03.2023, №9075382696 від 12.04.2023, №9110268560 від 12.05.2023, №9128539362 від 01.06.20233, №9171748521 від 14.07.2023, №9201705994 від 10.08.2023, №9232965718 від 12.09.2023, №9267822068 від 12.10.2023 та №9309514661 від 15.11.2023, в яких зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 77.39 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем направлено до Головного управління ДПС в Хмельницькій області повідомлення про надання пояснення та подано документи про підтвердження реальності здійснення операції по податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.
Контролюючий орган вказує, що позивачем було подано повідомлення №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №9 та №10 від 21.11.2023 та про надання пояснень та копії документів, а саме:
1) пояснення №21-11/2, №21-11/3, №21-11/4, №21-11/5, №21-11/6, №21-11/7, №21-11/8, №21-11/9 та №21-11-10 від 21.11.2023;
2) штатний розпис ТОВ «Мафлер» від 02.10.2023р.;
3) договір оренди навантажувача №1 від 01.08.2021;
4) видаткова накладна №163 від 01.09.2020;
5) виписка з рахунку АТ «Креді Агріколь Банк» від 01.09.2020 року;
6) акт надання послуг №151 від 28.02.2023, №229 від 31.03.2023, №327 від 28.04.2023, №420 від 31.05.2023, №512 від 30.06.2023, №638 від 31.07.2023, №764 від 31.08.2023, №904 від 30.09.2023, №1013 від 31.10.2023;
7) рахунок на оплату №148 від 28.02.2023, №247 від 31.03.2023, №325 від 28.04.2023, №421 від 31.05.2023, №516 від 30.06.2023, №635 від 31.07.2023, №771 від 31.08.2023, №894 від 30.09.2023, №1004 від 31.10.2023;
8) виписка АТ «Укрсиббанк» за 03.03.2023, 11.04.2023, 08.05.2023, 06.06.2023, 07.07.2023, 31.07.2023, 31.08.2023, 01.09.2023, 10.10.2023, 01.11.2023.
У подальшому рішеннями комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- від 23.11.2023 №9999305/43747359 відмовлено у реєстрації податкової накладної №141 від 28.02.2023;
- від 23.11.2023 №9999309/43747359 відмовлено у реєстрації податкової накладної №234 від 31.03.2023;
- від 23.11.2023 №9999313/43747359 відмовлено у реєстрації податкової накладної №650 від 31.07.2023;
- від 23.11.2023 №9999314/43747359 відмовлено у реєстрації податкової накладної №334 від 28.04.2023;
- від 23.11.2023 №9999323/43747359 відмовлено у реєстрації податкової накладної №521 від 30.06.2023;
- від 23.11.2023 №9999327/43747359 відмовлено у реєстрації податкової накладної №423 від 31.05.2023;
- від 23.11.2023 №9999332/43747359 відмовлено у реєстрації податкової накладної №904 від 30.09.2023;
- від 23.11.2023 №9999335/43747359 відмовлено у реєстрації податкової накладної №51 від 31.01.2023;
- від 23.11.2023 №9999338/43747359 відмовлено у реєстрації податкової накладної №792 від 31.08.2023;
- від 23.11.2023 №9999340/43747359 відмовлено у реєстрації податкової накладної №1028 від 31.10.2023.
В розділі «додаткова інформація» зазначено, що відповідно до договору оренди №1 від 01.08.2021 - відсутні заявки на оренду навантажувача. Відсутній Акт приймання передачі транспортного засобу. Відповідно до умов договору оренди №1 від 01.08.2021 згідно п.3 орендар сплачує орендодавцю орендну плату в розмірі 47378,00 грн., на місяць відповідно до наданих документів (актів наданих послуг) оренда навантажувача склала 65 708,09 грн. на місяць. У поясненні не зазначено причину зміни ціни, відсутні додаткові (договора специфікації) щодо зміни ціни оренди.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач оскаржив його в адміністративному порядку.
Рішенням від 05.12.2023 №84606/43747359/2 задоволено скаргу та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області №9999335/43747359 від 23.11.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішеннями від 08.12.2023 №84671/43747359/2, №84672/43747359/2, №84668/43747359/2, №84667/43747359/2, №84665/43747359/2, №84666/43747359/2, №84629/43747359/2, №84628/43747359/2, скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9999305/43747359, №9999309/43747359, №9999313/43747359, №9999314/43747359, №9999323/43747359, №9999327/43747359, №9999332/43747359, №9999338/43747359, №9999340/43747359 без змін.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту201.1 статті 201 Податкового кодексу України(далі -ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом201.10 статті 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520 (пункт 11 Порядку №1165).
Згідно отриманої платником податків квитанції, реєстрація ПН зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно квитанції про зупинення реєстрації ПН, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН / РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
- інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Відповідно до п.9 Порядку №520 за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Згідно пункту 10 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.
У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.
Позивачем були надані копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.
Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних в оскаржуваних рішеннях відповідач зазначив, що відповідно до договору оренди №1 від 01.08.2021 - відсутні заявки на оренду навантажувача. Відсутній Акт приймання передачі транспортного засобу. Відповідно до умов договору оренди №1 від 01.08.2021 згідно п.3 орендар сплачує орендодавцю орендну плату в розмірі 47378,00 грн., на місяць відповідно до наданих документів (актів наданих послуг) оренда навантажувача склала 65 708,09 грн. на місяць. У поясненні не зазначено причину зміни ціни, відсутні додаткові (договора специфікації) щодо зміни ціни оренди.
Проте посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.
При цьому позивач у позовній заяві вказує, що разом із скаргами до ДПС України було додано копію додаткової угоди від 01.01.2023 до договору оренди №1 від 01.08.2021 про зміну орендної плати, акту №1 прийому-передачі майна від 01.08.2021 до договору оренди №1 від 01.08.2021 про передачу в оренду навантажувача, а також договір купівлі-продажу №200820-РВ від 20.08.2020.
Крім того, позивачем до позовної заяви долучено зазначені вище документи.
Отже, такі документи також були в наявності у позивача. Враховуючи нормистатті 77 КАС України, позивач скористався наданим йому правом довести належними і допустимими доказам заявлені ним позовні вимоги у суді. Вказана правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 25 червня 2019 року по справі №1940/1950/18.
Суд також зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.
При цьому суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормамиПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Отже, оскаржувані рішення є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.
Згідно з п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246(у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1ст.139 КАС Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.
Позивач сплатив судовий збір у розмірі 21801,60 грн., тому ці витрати, враховуючи задоволення позову, слід присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Хмельницькій області.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов товариства з обмеженою відповідальністю "Мафлер" задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 23.11.2023 №9999305/43747359, №9999309/43747359, №9999313/43747359, №9999314/43747359, №9999323/43747359, №9999327/43747359, №9999332/43747359, №9999338/43747359, №9999340/43747359 про відмову в реєстрації податкової накладної.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю "Мафлер" №141 від 28.02.2023, №234 від 31.03.2023, №334 від 28.04.2023, №423 від 31.05.2023, №521 від 30.06.2023, №650 від 31.07.2023, №792 від 31.08.2023, №904 від 30.09.2023, №1028 від 31.10.2023 датою їх подання на реєстрацію.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Мафлер" судовий збір у розмірі 21801 (двадцять одна тисяча вісімсот одна) грн. 60 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 15 квітня 2024 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Мафлер" (вул. Харченка маршала, 22Б, Кам`янець-Подільський, Хмельницька область,32300 , код ЄДРПОУ - 43747359) Відповідачі:Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління Державної податкової служби у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171)
Головуючий суддя Д.А. Божук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2024 |
Оприлюднено | 17.04.2024 |
Номер документу | 118362916 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Божук Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні