Постанова
від 15.04.2024 по справі 320/17566/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/17566/23 Суддя (судді) першої інстанції: Лапій С.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Губської Л.В., Епель О.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на рішення Київського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2023 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Інженерно-виробнича компанія "ЛЕОКОН ГРУП" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Інженерно-виробнича компанія "ЛЕОКОН ГРУП" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, Державної податкової служби України в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві від 31.03.2023 № 8539581/38185962 та № 8539580/38185962 про відмову в реєстрації податкових накладних від 23.02.2023 №6 та №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних від 23.02.2023 №6 та №7, поданих ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп», датою фактичного подання - 10.03.2023.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2023 року адміністративний позов задоволено повністю.

В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» є юридичною особою та перебуває на обліку в ГУ ДПС у м. Києві, зареєстрований платником податку на додану вартість.

Основний вид діяльності позивача: 24.33 холодне штампування та гнуття. Також видами діяльності компанії (КВЕД 25.61, КВЕД 43.22, КВЕД 71.11, КВЕД 71.12, КВЕД 41.20) є проектування, виробництво та монтаж конструктивних елементів «чистих приміщень», монтаж вентиляційного обладнання для створення стерильних умов (асептичних), наприклад, операційних та реанімаційних залів.

Допоміжні види діяльності: оптова торгівля широким асортиментом конструктивних елементів «чистих приміщень», лабораторних та медичних меблів, вентиляційного обладнання. та надання супутніх послуг у даній галузі.

ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» є вітчизняним розробником та виробником сучасних технологій «чистих приміщень», які використовуються в медичній, фармацевтичній та харчовій промисловості.

Свою діяльність ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» здійснює у відповідності до стандартів якості ДСТУ EN ISO 13485:2018 (EN ISO 13485:2016, ISO 13485:2016, IDT) (сертифікат № UA.C.374-19 від 29.10.2019), а також має зареєстровану торгову марку LeoCon Group на товари та роботи, що виробляються (свідоцтво № 204189 від 25.09.2015).

Позивач є платником податку на додану вартість, а відтак, має право складати податкові накладні та реєструвати їх у Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 201.1 статті 201 Податкового кодексу України).

ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» складено податкову накладну від 23.02.2023 №6 та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних у передбачені законодавством строк, підставами для складання та реєстрації податкової накладної стали:

Рахунок на оплату № 1 від 07.02.2023 виставлений ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» покупцю ТОВ «Медичний Центр Святої Параскеви» (код за ЄДРПОУ 36417058) на оплату товару: Мийка хірургічна з н/ж AISI 304 1300x550 (в комплекті з сенсорними кранами) у кількості 2 шт.; Мийка хірургічна з н/ж AISI 304 1200x500 (в комплекті з сенсорними кранами) у кількості 1 шт. (далі за текстом - Товар) на суму 236 430,00 гр. в т.ч. ПДВ.

ТОВ «Медичний центр Святої Параскеви» 23.02.2023 оплатило у повному обсязі рахунок на оплату № 1 від 07.02.2023, що підтверджується банківською випискою від 23.02.2023.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» як продавцем нараховані податкові зобов`язання з податку на додану вартість відповідно до п. 187.1 ПК України та складено податкову накладну № 6 відповідно до рахунку на оплату, формулювання в платіжному документі та згідно з вимогами Наказу Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» (із змінами), далі - Порядок № 1307.

Для виконання умов поставки товару (Мийка хірургічна з н/ж AISI 304 1300x550 (в комплекті з сенсорними кранами) у кількості 2 шт.; Мийка хірургічна з н/ж AISI 304 1200x500 (в комплекті з сенсорними кранами) у кількості 1 шт.) за сплаченим рахунком на оплату № 1 від 07.02.2023 ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» використано власне та орендоване обладнання, а також укладені:

контракт купівлі-продажу №2020/1-3001 від 30.01.2020 на купівлю сенсорних кранів настінного кріплення, для використання попередньо змішаної води (термостатированої) хромованих з іноземною компанією Leokon d.o.o (Словенія) (ID № 6739296000), відповідно до якого Продавець (Leokon d.o.o) зобов`язується продати, а Покупець (Товариство з обмеженою відповідальністю «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп») зобов`язується купити та сплатити товар згідно з Додатком №1 до цього Контракту (надалі - Товар) за нижченаведеними умовами;

контракт купівлі-продажу № 2507-2022/UA від 25.07.2022 на купівлю у т.ч. сталь оцинкована з антибактеріальною ПВХ кришкою SK 070 SANA43SMA 0,7х1250 мм., сталь оцинкована з ПВХ кришкою SK 070 DL105CE 0.7x1250 мм. з іноземною компанією Leokon d.o.o (Словенія) (ID № 6739296000), відповідно до якого Продавець (Leokon d.o.o) зобов`язується продати, а Покупець (Товариство з обмеженою відповідальністю «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп») зобов`язується купити та сплатити товар згідно з Додатком №1 до цього Контракту (надалі - Товар) за нижченаведеними умовами.

Leokon d.o.o виставлені інвойси від 23.03.2020 № 1-03/2020 та від 05.08.2022 № 7/2022 на поставку у т.ч. купівлю сенсорних кранів настінного кріплення, для використання попередньо змішаної води (термостатированої) хромованих та сталь оцинкована з антибактеріальною ПВХ кришкою SK 070 SANA43SMA 0,7х1250 мм., сталь оцинкована з ПВХ кришкою SK 070 DL105CE 0.7x1250 мм., які були сплачені Товариством з обмеженою відповідальністю «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» на суму 63 136,22 євро, що підтверджується банківськими виписками від 31.01.2020, від 27.02.2022 та від 18.08.2022.

Leokon d.o.o поставлені ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп», у т.ч. сенсорні кранів настінного кріплення, для використання попередньо змішаної води (термостатированої) хромовані, сталь оцинкована з антибактеріальною ПВХ кришкою SK 070 SANA43SMA 0,7х1250 мм., сталь оцинкована з ПВХ кришкою SK 070 DL105CE 0.7x1250 мм, відповідно до Вантажно митних декларацій Вн. № 1198 від 25.03.2020 та Вн. № 1835 від 11.08.2022.

Постачальником (Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕРПАК», код ЄДРПОУ 39375550) виставлені ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» рахунок на оплату №83 від 09.01.2023 на оплату товару: Гофрокартон тришаровий (80/80/80)(2200*1200) - 65 шт., Стретч-плівка 20/500 - 18 шт., Стрічка ПП з липким шаром 48*100м 40мкм прозора - 12 шт. на загальну суму 6 174,42 грн. в т.ч. ПДВ. та рахунок на оплату №2896 від 14.08.2022 на оплату товару: Гофролист 2200*1200 КГ4КО В - 100 шт., Кутник картон. 45*45*4*2000 - 200 шт., ПЛІВКА П/Е ОРД 1500*120*100 (РУКАВ) - 1 рул., Стретч-плівка RS Е 20мкм.0.5, 160м.6рул/кор.33кор/пал L - 36 рул. на суму 18 942,00 грн. в т.ч. ПДВ. Рахунки від ТОВ «ЛІДЕРПАК» сплачені ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» 14.09.2022 та 09.01.2023, що підтверджується банківськими виписками по рахунку ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» від 14.09.2022 та від 09.01.2023. Товар доставлений на адресу ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» та переданий за видатковими накладними №2705 від 15.09.2022 та № 85 від 10.01.2023. Перевезення здійснено ТОВ «ЛІДЕРПАК» за Товарно-транспортними накладними від 15.09.2022 №Р2705 та від 10.01.2023 №Р85.

Постачальником (ТОВ «ЛІАГ ТЕХНІК СЕРВІС УКРАЇНА», код ЄДРПОУ 43972950) виставлений покупцю ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» рахунок на оплату від 15.09.2022 №230000-1354 на оплату Товару: 1/9 Герметик Gebhardt-Plast 310 мл - 45 шт. на суму 6 602,28 грн. в т.ч. ПДВ. Рахунок на оплату №230000-1354 від 15.09.2022 сплачений ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» 15.09.2022, що підтверджується банківською випискою по рахунку ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» від 15.09.2022. Видаткова накладна від 15.09.2022 № Ц0000000625 відповідно до якої ТОВ «ЛІАГ ТЕХНІК СЕРВІС УКРАЇНА» був переданий ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп`товар: 1/9 Герметик Gebhardt-Plast 310 мл - 45 шт. на суму 6 602,28 грн. в т.ч. ПДВ.

Постачальником (ТОВ «САТІС ЛТД», код ЄДРПОУ 37250883) виставлений покупцю ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» рахунок на оплату № СТ-0000938 від 22.08.2022 на оплату Товару: Клей поліуретановий DEKO 17-30/225 кг.- 1 шт., Клей поліуретановий DEKO 17-60/225 кг - 1 шт. на загальну суму 94 251,00 грн. в т.ч. ПДВ. Рахунок на оплату № СТ-0000938 від 22.08.2022 сплачений ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» 23.08.2022, що підтверджується банківською випискою по рахунку ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» від 23.08.2022. Видаткова накладна № СТ-0000914 від 15.09.2022 відповідно до якої ТОВ «САТІС ЛТД» переданий ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» товар: Клей поліуретановий DEKO 17-30/225 кг.- 1 шт., Клей поліуретановий DEKO 17-60/225 кг - 1 шт. на суму 94 251,00 грн. в т.ч. ПДВ.

Постачальником (ТОВ «ИНТА», код ЄДРПОУ 38421993) виставлений покупцю ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» рахунок на оплату № 214 від 30.01.2023 на оплату Товару: F9473PC клейка стрічка 100 мм*55м - 1 рул. на суму 8 045,80 грн. в т.ч. ПДВ. Рахунок на оплату № 214 від 30.01.2023 сплачений ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» 30.01.2023, що підтверджується банківською випискою по рахунку ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» від 30.01.2023. Видаткова накладна № 177 від 01.02.2023 відповідно до якої ТОВ «ИНТА» переданий ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» товар: F9473PC клейка стрічка 100 мм*55м - 1 рул. на загальну суму 8 045,80 грн. в т.ч. ПДВ. Матеріали та товари необхідні для виробництва замовлених товарів, були передані накладною-вимогою на внутрішнє переміщення № 1 від 23.02.2023.

Відповідно до вимог п. 187.1 ст. 187 та п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг виникло по першій події, якою є дата передоплати - 23.02.2023. ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» складено податкову накладну від 23.02.2023 №7 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних у передбачені законодавством строк, підставами для складання та реєстрації податкової накладної стали:

Між ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» та ТОВ «Медичний Центр Святої Параскеви» (код за ЄДРПОУ 36417058) укладено Договір поставки від 25.07.2022 № 25-07/2022, відповідно до якого Постачальник (ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп») зобов`язується в порядку та строки, встановлені Договором, поставити Покупцеві (ТОВ «Медичний Центр Святої Параскеви») на склад обладнання та матеріали (разом надалі іменується - Товар), Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплатити його на умовах, визначених у цьому Договорі.

За додатковим Договором Постачальник здійснює монтаж Товару та його пуско- налагоджувальні роботи для введення Товару в експлуатацію на об`єкті, визначеному Покупцем, (разом надалі іменуються - Роботи) та надає послуги з інструктажу персоналу Покупця щодо використання Товару (надалі іменуються - Послуги).

Відповідно до п.5.2. Договір поставки № 25-07/2022 від 25.07.2022 оплата за Товар здійснюється Покупцем на підставі виставлених Постачальником рахунків - фактур та згідно із зазначеними умовами: попередня оплата (аванс) у розмірі 70% (сімдесяти) від вартості Товару згідно Додатку 1, Додатку 7. Додатку 3 та Додатку 4 - після укладення цього Договору протягом 5 (п`яти) банківських днів; остаточний розрахунок у розмірі 30% (тридцять) від вартості Товару згідно Додатку 1, Додатку 2, Додатку 3 та Додатку 4 - після отримання листа-повідомлення від Постачальника про готовність здійснити відвантаження. Товару по Специфікації №1 (Додаток 1) з заводу-виробника протягом 5 (п`яти) банківських днів.

ТОВ «Медичний центр Святої Параскеви» 25.07.2022 здійснено передоплату на користь ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» в розмірі 70% від вартості товару від вартості товару за специфікацією № 1 (Додаток № 1 до договору № 25-07/2022 від 25.07.2022), специфікацією № 2 (Додаток № 2 до договору № 25-07/2022 від 25.07.2022), специфікації № 3 (Додаток № 3 до договору № 25-07/2022 від 25.07.2022) та специфікацією № 4 (Додаток № 4 до договору № 25-07/2022 від 25.07.2022).

На дату передоплати (25.07.2022) ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» як продавцем нараховано податкові зобов`язання з податку на додану вартість за «першою подією» відповідно до п. 187.1 ПК України та складено податкову накладну № 5 відповідно договору, формулювання в платіжному документі та згідно з вимогами Наказу Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної», далі - Порядок № 1307.

Враховуючи, що на дату оплати та складання податкової накладної ТОВ «Медичний центр Святої Параскеви» згідно з Законом України від 01 квітня 2022 року № 2173-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану» обрало третю групу сплати єдиного податку за ставкою 2% і тимчасово призупинили діяльність як платники ПДВ, то податкова накладна від 25.07.2022 № 5 була складена на неплатника ПДВ.

ТОВ «Медичний центр Святої Параскеви» 17.10.2022 здійснили наступну частину авансових платежів в розмірі 15% від вартості договору поставки № 25-07/2022 від 25.07.2022 і ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» як продавцем нараховано податкові зобов`язання з податку на додану вартість за «першою подією» зі складанням податкової накладної № 3 від 17.10.2022 на неплатника податку.

ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» 19.10.2022 частково відвантажило товар ТОВ «Медичний центр Святої Параскеви», що не вплинуло на податкові накладні, які були складені на авансові платежі.

З 01.01.2023 ТОВ «Медичний центр Святої Параскеви» відновило свій статус платника ПДВ.

ТОВ «Медичний центр Святої Параскеви» 23.02.2023 сплатило авансовий платіж (передоплату) на банківський рахунок ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» на суму 1 719 143,64 грн з ПДВ, що підтверджується банківською випискою від 23.02.2023, згідно з умовами Договору поставки № 25-07/2022 від 25.07.2022.

ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» на дату передоплати (23.02.2023) як продавцем нараховано податкові зобов`язання з податку на додану вартість за «першою подією» та складена податкова накладна від 23.02.2023 № 7 на покупця ТОВ «Медичний центр Святої Параскеви».

Відповідно до отриманої квитанції від 15.11.2022, направленої ДПС України через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів", версія 2.3.8.46, було зазначено: "ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 23.02.2023 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3918, 7411, 8413, 8531, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=3.2983%, "P"=17365.87.

Для виконання умов Договору поставки від 25.07 2022 № 25-07/2022 ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» використано власне та орендоване обладнання, а також укладені:

- контракт купівлі-продажу від 25.07.2022 №2022/2507 на купівлю мідних труб з належним кріпленням, а також систему виклику сестра-пацієнт з зарубіжною компанією Sterils tehnicno svetovanje d.o.o (Словенія) (ID № 6737161000), відповідно до якого Продавець (Sterils tehnicno svetovanje d.o.o) зобов`язується продати, а Покупець (Товариство з обмеженою відповідальністю «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп») зобов`язується купити та сплатити товар згідно з Додатком №1 до цього Контракту (надалі - Товар) за нижченаведеними умовами, а також додаткова угода №1 від 27.09.2022 до контракту купівлі-продажу №2022/2507 від 25.07.2022. Sterils tehnicno svetovanje d.o.o були виставлені інвойси № 92022 від 13.10.2022 та № 12023 від 07.03.2023 на поставку у т.ч. мідних труб з належним кріпленням, а також систему виклику сестра-пацієнт, які були частково сплачені Товариством з обмеженою відповідальністю «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» на суму 63 136,22 євро, що підтверджується банківською випискою по рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» від 29.07.2022. Sterils tehnicno svetovanje d.o.o були поставлені Товариству з обмеженою відповідальністю «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп», у т.ч. мідні труби з належним кріпленням відповідно до Вантажної митної декларації Вн. № 1882 від 18.10.2022 та у т.ч. систему виклику сестра-пацієнт відповідно до Вантажної митної декларації Вн. № 1953 від 14.03.2023;

- договір підряду № 0111/22-КО від 01.11.2022 з ТОВ «ПРАЙМ-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 35838137), відповідно до якого Підрядник (ТОВ «ПРАЙМ-СЕРВІС») зобов`язується на свій ризик, відповідно до умов цього Договору, виконати роботи влаштування ПВХ покриття (падалі - Роботи) м.Львів, вул. Смаль Стоцького 13 (надалі - Об`єкт), а Замовник (ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп») зобов`язується прийняти та оплатити виконані Роботи. ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» 04.11.2022 здійснило передоплату за роботи згідно Договору підряду №0111/22-КО від 01.11.2022 на суму 852 120,28 грн. у т.ч. ПДВ, що підтверджується банківською випискою від 04.11.2022.

ТОВ «ПРАЙМ-СЕРВІС» виконало роботи влаштування ПВХ покриття за адресою: м.Львів, вул. Смаль Стоцького 13 на суму 852 120,28 грн. у т.ч. ПДВ що підтверджується актом виконаних робіт №1 від 20.03.2023.

Між позивачем та ТОВ «ГРЕЗА» (код ЄДРПОУ 44240292) укладено Договір на поставку товарів та комплектуючих від 21.11.2022 № 21-11/2022, за яким Постачальник (ТОВ «ГРЕЗА») зобов`язується в порядку та строки, встановлені Договором, поставити Покупцеві на склад обладнання та матеріали (разом надалі іменується - Товар), Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплатити йою на умовах, визначених у цьому Договорі. Додаткова угода №1 від 01.03.2023 до договору на поставку № 21-11/2022 від 21.11.2022.

ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» 29.11.2022 сплачено на рахунок ТОВ «ГРЕЗА» передоплата за товар згідно договору поставки № 21-11/2022 від 21.11.2022 на суму 1 559 847,67 грн. з ПДВ, що підтверджується банківською випискою від 29.11.2022.

ТОВ «ГРЕЗА» поставлено ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» комплект монтажних матеріалів для підключення вентиляційних установок до системи тепло - та холодопостачання на суму 2 118 336,84 грн з ПДВ, що підтверджується видатковою накладною від 15.03.2023 №5.

Між позивачем та ТОВ «КРІО-МЕД-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 42558586) укладено Договір підряду від 21.09.2022 №21-09/2022, за яким Підрядник (ТОВ «КРІО-МЕД-СЕРВІС») зобов`язується виконати Будівельно-монтажні роботи на об`єкті: «Реконструкція споруд з частковим їх знесенням та добудовою корпусу під медичний заклад з підземною автостоянкою, трансформаторною підстанцією і даховою котельнею на вул. С. Смаль-Стоцького, 13 у м. Львів», відповідно до договірної ціни (Додаток 1 до Договору підряду) та відповідно до переліку робіт та матеріалів (Додаток 2 до Договору підряду).

Відповідно до актів надання послуг № КМС-ОС000001 від 09.02.2023, № КМС-ОС000053 від 09.03.2023, акту виконаних робіт від 09.03.2023 на об`єкті: «Реконструкція споруд з частковим їх знесенням та добудовою корпусу під медичний заклад с підземною автостоянкою, трансформаторною підстанцією і даховою котельнею на вул. С. Смаль-Стоцького, 13 у м. Львів» виконані роботи з монтажу системи розподілення медичного газопостачання згідно проекту 2020/04/06-1-МГ, у тому числі наступні витратні матеріали та роботи, але не виключно: монтаж трубопроводів систем медичного газопостачання згідно 2020/04/06- 1-МГ; випробування та пуско-налагоджувальні роботи. Роботи виконані у повному обсязі, сторони претензій один до одного не мають.

ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» 19.10.2023 здійснена передоплата на рахунок ТОВ «КРІО-МЕД-СЕРВІС» за монтажні роботи згідно договору підряду № 21-09/2022 від 21.09.2022 на суму 852 495,00 грн. у т.ч. ПДВ, що підтверджується банківською випискою по рахунку від 19.10.2022.

ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» сплачено виконані будівельно-монтажні роботи Товариством з обмеженою відповідальністю «КРІО-МЕД-СЕРВІС»: 09.02.2023 на суму 426247,50 грн. в т.ч. ПДВ; 21.03.2023 на суму 426 247,50, що підтверджується банківськими виписками по рахунку від 09.02.2023 та від 21.03.2023.

Постачальником (ТОВ «МАЙСТЕР НАСОС», код ЄДРПОУ 39235301) виставлений покупцю ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» рахунок на оплату №200 від 29.07.2022 на оплату Товару: Цирк.насос MAGNA1 25-40 180 1x230V PN10 - 1 шт.; Цирк.насос MAGNA1 25-60 180 1x230V PN10 - 2 шт.; Цирк.насос MAGNA1 32-60 180 1x230V PN10 - 2 шт.; Насос з сух.рот. ТРЕ 65-210/2-A-F-A-BQQE - 2 шт.; Насос з сух.рот. ТРЕ2 50-240-N-A-F-A-BQQ - 2 шт.; Верт.насос CR1-4 A-FGJ-A-E-HQGE 3x230/40 - 3 шт. на загальну суму 630 242,48 грн. в т.ч. ПДВ. Рахунок на оплату №200 від 29.07.2022 сплачений ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» двома платежами: 29.07.2022 на суму 304 644,36 грн. в т.ч. ПДВ та 29.12.2022 на суму 325 598,12 грн. в т.ч. ПДВ, що підтверджується банківськими виписками по рахунку від 29.07.2022 та від 29.12.2022.

Відповідно до видаткової накладної від 10.01.2023 №7 ТОВ «МАЙСТЕР НАСОС» реалізовано ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» товар: Цирк.насос MAGNA1 25-40 180 1x230V PN10 - 1 шт.; Цирк.насос MAGNA1 25-60 180 1x230V PN10 - 2 шт.; Цирк.насос MAGNA1 32-60 180 1x230V PN10 - 2 шт.; Насос з сух.рот. ТРЕ 65-210/2-A-F-A-BQQE - 2 шт.; Насос з сух.рот. ТРЕ2 50-240-N-A-F-A-BQQ - 2 шт.; Верт.насос CR1-4 A-FGJ-A-E-HQGE 3x230/40 - 3 шт. на загальну суму 630 242,48 грн. в т.ч. ПДВ.

Постачальником (ТОВ «СМЕРЕКА+», код ЄДРПОУ 32765721) виставлено покупцю ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» рахунок від 16.02.2023 №33 на оплату Товару: Кронштейн кріплення консолі мостового типу згідно ЗД моделі - 6 шт., Кронштейн кріплення консолі ампельного типу згідно ЗД моделі - 11 шт. на суму 375 045,60 грн. в т.ч. ПДВ, який сплачений ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» двома платежами: 16.02.2023 на суму 187 522,80 грн. в т.ч. ПДВ та 24.02.2023 на суму 187 522,80 грн. в т.ч. ПДВ, що підтверджується банківськими виписками по рахунку від 16.02.2023 та 24.02.2023.

Згідно видаткової накладної від 24.02.2023 №22 ТОВ «СМЕРЕКА+» реалізовано ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» товар: Кронштейн кріплення консолі мостового типу згідно ЗД моделі - 6 шт., Кронштейн кріплення консолі ампельного типу згідно ЗД моделі - 11 шт. на суму 375 045,60 грн. в т.ч. ПДВ.

Відповідно до видаткової накладної від 20.03.2023 №11 ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» за Договором поставки № 25-07/2022 від 25.07.2022 поставлено: Комплект монтажних матеріалів для улаштування струмопровідної та струморозсіючої підлоги чистих приміщень, загальною площею 591,15 м2; Комплект монтажних матеріалів для монтажу системи розподілення медичного газопостачання; Системи виклику сестра-пацієнт (IPnursecallingsystem) на базі рішень Caretronic (Словенія), у компл; Комплект монтажних матеріалів для підключення вентиляційних установок до систем тепло- та холодопостачання на загальну суму 8 647 159,80 грн. з ПДВ.

Відповідно до п. 201.10. ст. 201 ПК України складено податкові накладні №6 та №7 від 23.02.2023. Через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України позивачем було отримано квитанції від 10.03.2023 направленої ДПС України через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів", версія 2.3.8.46, було зазначено: "ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних від 23.02.2023 №6 та №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 7324 , дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» 15.03.2023 направлено на адресу комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних повідомлення пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в додатках до якого були надіслані копії господарських, фінансових, бухгалтерських та інших документів, а також пояснення до повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним №6 та №7 від 23.02.2023.

За результатами розгляду поданого повідомлення ТОВ «Інженерно-виробнича компанія «ЛеоКон Груп» отримало рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8539580/38185962 та № 8539581/38185962 від 31.03.2023, в яких відповідачем прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Не погоджуючись з відмовою у прийнятті до реєстрації податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся з позовом до суду.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до п.п. 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі, якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Відповідно до п. 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 11.12.2019 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". Цією постановою затверджено Порядок, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів (далі Порядок № 1165).

Згідно з пунктом 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно пункту 7 вказаного Порядку у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (пункт 8 Порядку № 1165).

Згідно пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 вказаного Порядку визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Отже, з вищенаведених норм вбачається, що після надсилання платником податку складеної ним податкової накладної (розрахунку коригування) до ДПС України, в автоматизованому режимі (тобто без участі працівників контролюючого органу) проводиться перевірка відповідності цієї податкової накладної (розрахунку коригування) критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У свою чергу у квитанціях про зупинення реєстрації ПН в обов`язковому порядку зазначається не лише сам критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, а й вказується розрахований показник за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

У квитанції про зупинення реєстрації спірних ПН даних про розрахунковий показник критерію (їв) ризиковості платника податку не наведений.

При цьому можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій (її) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку.

Таким чином, суд звертає увагу контролюючого органу, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.

Згідно з частиною п`ятою статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд зазначає, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом, зокрема у постанові від 04 грудня 2018 року справі №821/1173/17.

Суд зазначає, що позивачем надані до контролюючого органу всі наявні у нього документи на підтвердження здійснених господарських операцій.

Водночас, контролюючим органом у квитанціях не було наведено обґрунтування тверджень про те, що обсяг наданих послуг, зазначених у податкових накладних від 23.02.2023 №6 та №7, яку подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого товару.

Крім того, квитанції не містять розрахунку показників критерію, якому відповідає позивач, що свідчить про невідповідність квитанцій №1 вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165.

За наведеного, зупинення реєстрації податкових накладних від 23.02.2023 №6 та №7 із підстав відповідності господарської операції пункту 1 Критеріїв ризиковості операцій є необґрунтованим.

Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12 грудня 2019 року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), яким визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Пунктом 3 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Згідно п.4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п.5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно п.6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Пунктом 7 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 11 Порядку № 520 передбачено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

З урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже, контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13 грудня 2019 року за № 1245/34216.

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Натомість, надіслана позивачу квитанція містять пропозицію щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, під час зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем застосовано критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає приписам п.п. 6, 7 Порядку № 1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації такої податкової накладної.

Разом із тим, надаючи оцінку рішенням відповідача, що оскаржуються, суд зазначає, що контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної та не містить конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття. Водночас, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Суд зазначає, що чітке визначення фіскальним органом у відповідній квитанції конкретного критерію, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Наведений висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" від 01 липня 2003 року вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Суд звертає увагу, що комісія ГУ ДПС у м. Києві не з`ясовувала специфіку проведених господарських операцій та не визначала перелік документів, який є необхідним для підтвердження наявності підстав для реєстрації поданих позивачем податкових накладних, не ідентифікувала конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції.

Водночас, факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує факту здійснення платником податків господарських операцій, що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було надано до контролюючого органу первинні документи які, на його переконання, є належними та достатніми для підтвердження здійснення ним господарської операції.

Поряд з викладеним, суд враховує постанову Верховного Суду від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 у якій вказано, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Відповідно до частини другої статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно з частиною першої статті 17 Закону України "Про виконання рішення та застосування практики Європейського Суду з прав людини" суди України застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основних свобод та протоколи до неї і практику Європейського суду, як джерела права.

Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 20.10.2011 у справі "Рисовський проти України" (заява №29979/04) підкреслив особливу важливість принципу "належного урядування", який передбачає, що в разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.

Також Європейський суд з прав людини у справі "Лелас проти Хорватії" зазначив, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати своєчасного виконання своїх обов`язків.

Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки", "Ґаші проти Хорватії", "Трґо проти Хорватії").

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За наведеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про скасування оскаржуваних рішень від 31.03.2023 № 8539581/38185962 та № 8539580/38185962 про відмову в реєстрації податкових накладних №6 та №7 від 23.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до абз. 1 ч. 4 статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Відповідно до пункту 19 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 20 Порядку № 1246, встановлено, що у разі надходження до ДПС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили таким рішенням суду.

Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що належним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні №6 та №7 від 23.02.2023, датами їх фактичного подання.

Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у місті Києві залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2023 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев

cуддя Л.В.Губська

суддя О.В.Епель

Дата ухвалення рішення15.04.2024
Оприлюднено17.04.2024
Номер документу118365013
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/17566/23

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 15.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 27.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні