Справа № 507/496/24
Провадження № 3/507/303/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.04.2024 року смт. Любашівка
Суддя Любашівського районного суду Одеської області Вужиловський О.В., з участю прокурора Алексєєнка М.А., особи, що притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали справи, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Депратаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючої державним нотаріусом Любашівської державної нотарілаьної контори Одеської області, жительки АДРЕСА_1 ,
за ч.1 ст. 172-7, ч.2 ст. 172-7 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 489/2024 від 26 лютого 2024 року, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді завідувача Любашівської державної нотаріальної контори Одеської області, виконуючи функції державного нотаріуса, будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», не повідомила Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про виникнення у неї реального конфлікту інтересів 16.08.2022 під час посвідчення свідоцтва про право на спадщину за заповітом, формування та реєстрації заяви №52081038 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) та прийняття рішення № 64509225 від 16.08.2022, про проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку (кадастровий номер 5123381800:01:001:0271) за суб`єктом - гр. ОСОБА_2 , з яким у неї інші позаслужбові стосунки, а саме договірні відносини, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
14.09.2009 року Міністерством юстиції України ОСОБА_1 було видане Свідоцтво про право на заняття нотаріальною діяльністю №7754, яке є підставою для призначення на посаду державного нотаріуса або реєстрації приватної нотаріальної діяльності. 01.12.2009 року ОСОБА_1 прийняла присягу нотаріуса.
26.11.2009р. Головним управлінням юстиції в Одеській області було видано наказ №907-к, згідно якого ОСОБА_1 призначено на посаду завідувача Любашівської районної державної нотаріальної контори з
01.12.2009року.
Згідно ст. З Закону України «Про нотаріат» нотаріус - це уповноважена державою фізична особа, яка здійснює нотаріальну діяльність у державній нотаріальній конторі, державному нотаріальному архіві або незалежну професійну нотаріальну діяльність, зокрема посвідчує права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняє інші нотаріальні дії, передбачені законом, з метою надання їм юридичної вірогідності.
Згідно пп. б п. 2 ч. 1 ст. З ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є: особи, які не є державними службовцями, посадовими особами місцевого самоврядування, але надають публічні послуги (аудитори, нотаріуси, приватні виконавці, оцінювачі, а також експерти, арбітражні керуючі, незалежні посередники, члени трудового арбітражу, третейські судді під час виконання ними цих функцій, інші особи, визначені законом).
Положенням про Любашівську державну нотаріальну контору Одеської області, затвердженим Наказом Південного міжрегіонального управління юстиції (м. Одеса) №935/03-08 від 30.12.2021, визначено, що державна нотаріальна контора здійснює свою нотаріальну діяльність тільки в межах Подільського районного нотаріального округу Одеської області, безпосередньо підпорядковується начальнику Південного міжрегіонального
управління Міністерства юстиції (м. Одеса). Основними завданнями державної нотаріальної контори є: посвідчення прав, а також фактів, що мають юридичне значення, та вчинення інших нотаріальних дій, передбачених Законом, з метою надання їм юридичної вірогідності; здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до вимог чинного законодавства у сфері державної реєстрації, тощо.
Ст. 17 Закону України «Про нотаріат» визначено, що державна нотаріальна контора є юридичною особою, яка створюється та реєструється у встановленому законом порядку. Очолює державну нотаріальну контору завідуючий, який призначається із числа осіб, які мають свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю.
Відповідно до Положенням про Любашівську державну нотаріальну контору Одеської області - завідувач державної нотаріальної контори вчиняє нотаріальні дії, передбачені законом, а також виконує обов`язки у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Таким чином, згідно п.п. «б» п. 2 ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції», завідувач Любашівської державної нотаріальної контори Одеської області ОСОБА_1 , виконуючи функції державного нотаріуса є суб`єктом на якого поширюється дія цього Закону, а тому вона зобов`язана виконувати, в тому числі вимоги зазначені у ст. 28 Закону, та є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією передбаченого ст. 172-7 КУпАП.
Згідно ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції», за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно- правову відповідальність.
Відповідно до статті 1 Закону та п. 2 Примітки до ст. 172-7 КУпАП, під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання вказаних повноважень.
Згідно ст. 1 Закону, приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону, особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
У питанні 2.2. Методичних рекомендацій Національного агентства з питань запобігання корупції «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції» стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції» №2 від 12.01.2024 року визначено, що приватним інтересом може вважатися будь-який як майновий, так і немайновий інтерес. Закон допускає необмежене коло обставин та ситуацій, що можуть свідчити про наявність приватного інтересу чи зумовлювати його виникнення за певних умов. До ситуацій, що свідчать про наявність приватного інтересу чи зумовлюють його виникнення належать договірні відносини. Сутність приватного інтересу в даному випадку полягає у небажанні зашкодити вигідним для особи договірним відносинам.
В ході збору доказів встановлено, що 07.08.2018 року між гр. ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Агро-Ритм» (ЄДРПОУ 23806909), в особі директора ОСОБА_2 укладено договір оренди землі - кадастровий номер 5123381800:01:001:0685 строком на 7 років.
Наказом Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-2773/13-18-Сг від 24.04.2018 надано ОСОБА_1 у власність земельну ділянку площею 2,0000 га (кадастровий номер 5123381800:01:001:0685) із земель сільськогосподарського призначення державної власності без зміни цільового призначення для ведення особистого селянського господарства.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що засновниками ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Агро-Ритм» (ЄДРПОУ 23806909) є ОСОБА_3 та ОСОБА_2 . Кінцевим бенефіціарним власником даної юридичної особи та директором ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Агро-Ритм» (ЄДРПОУ 23806909) є ОСОБА_2 .
Таким чином, встановлено та підтверджено інші позаслужбові стосунки між завідувачем Любашівської державної нотаріальної контори
Одеської області ОСОБА_1 та директором ТОВ «Науково- виробниче підприємство «Агро-Ритм» (ЄДРПОУ 23806909) ОСОБА_2 , зумовлені договірними відносинами.
Статтею 69 Закону України «Про нотаріат» визначено, що нотаріус або в сільських населених пунктах - посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування, уповноважена на вчинення нотаріальних дій, при видачі свідоцтва про право на спадщину за заповітом перевіряє факт смерті спадкодавця, наявність заповіту, час і місце відкриття спадщини, склад спадкового майна. Нотаріус або посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування, уповноважена на вчинення нотаріальних дій, також перевіряє коло осіб, які мають право на обов`язкову частку в спадщині.
А відповідно до ст. 34 ЗУ «Про нотаріат» нотаріуси вчиняють такі нотаріальні дії: посвідчують правочини (договори, заповіти, довіреності, вимоги про нотаріальне посвідчення правочину тощо); видають свідоцтва про право на спадщину.
Крім того, Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено, що державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката (ст. 27). Державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об`єктом незавершеного будівництва, що має наслідком набуття, зміну чи припинення речових прав, їх обтяжень одночасно із вчиненням такої нотаріальної дії, проводиться нотаріусом, яким вчинено відповідну нотаріальну дію. Нотаріус у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об`єктом незавершеного будівництва, що має наслідком набуття, зміну чи припинення речових прав, їх обтяжень одночасно зі вчиненням такої нотаріальної дії, самостійно формує та реєструє заяву про державну реєстрацію прав та проводить державну реєстрацію прав у порядку, передбаченому цим Законом (ст. 31-2).
Зібраними доказами встановлено, що завідувач Любашівської державної нотаріальної контори Одеської області ОСОБА_1 виконуючи функції державного нотаріуса 16.08.2022 посвідчила, що на підставі заповіту спадкоємцем земельної ділянки площею 3,9028 га (кадастровий номер - 5123381800:01:001:0271) є гр. ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Після чого, 16.08.2022 завідувач Любашівської державної нотаріальної контори Одеської області ОСОБА_1 сформувала та зареєструвала заяву (реєстраційний номер 52081038) про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) за суб`єктом - фізичною особою ОСОБА_2 та керуючись ст. 10 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пунктом 18 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 №1127, провела державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 , на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №4509225 від 16.08.2022 року, на земельну ділянку (кадастровий номер 5123381800:01:001:0271).
Згідно листа Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) №3226/12-30 від 12.01.2024 встановлено, що повідомлення від ОСОБА_1 щодо виникнення у неї реального конфлікту інтересів відповідно до ЗУ «Про запобігання корупції» за період з 01.01.2022 по теперішній час до управління не надходили.
Отже, завідувач Любашівської державної нотаріальної контори Одеської області ОСОБА_1 виконуючи функції державного нотаріуса, 16.08.2022 посвідчила свідоцтво про право на спадщину за заповітом, сформувала та зареєструвала заяву №52081038 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) та прийняла рішення № 64509225 від 16.08.2022 року, про проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку (кадастровий номер 5123381800:01:001:0271) за суб`єктом - гр. ОСОБА_2 , з яким у неї інші позаслужбові стосунки, а саме договірні відносини, та в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» не повідомила Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про виникнення у неї реального конфлікту інтересів під час здійснення нею нотаріальних дій щодо реєстрації права власності, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, а саме неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Таким чином, під час виконання службових повноважень в ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом, зумовленим іншими позаслужбовими стосунками з гр. ОСОБА_2 , та її службовими повноваження, що вплинуло на об`єктивність та неупередженість прийняття рішення.
Статтею 41 Закону встановлено, що особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, діють неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.
Відповідно до ч. 1 ст. 172-7 КУпАП встановлюється відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Моментом виникнення у ОСОБА_1 реального конфлікту інтересів, є момент прийняття нею рішення та вчинення дій щодо посвідчення свідоцтва про право на спадщину за заповітом, формування та реєстрації заяви №52081038 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) та прийняття рішення № 64509225 від 16.08.2022 року, про проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку (кадастровий номер 5123381800:01:001:0271) за суб`єктом - гр. ОСОБА_2 , з яким у неї інші позаслужбові стосунки, а саме договірні відносини.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 26.05.2015 № 5-рп/2015 з питань офіційного тлумачення положень ч. 1 ст. 276 КУпАП місцем вчинення правопорушення є адміністративно-територіальна одиниця, на яку поширюється юрисдикція відповідного органу, уповноваженого законом розглядати справу про адміністративне правопорушення.
ОСОБА_1 не виконала вимоги ст. 28 Закону, які виникли у неї, під час виконання нею функцій державного нотаріуса, як у завідувача Любашівської державної нотаріальної контори Одеської області, яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 .
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У тому числі, відповідно до вимог ст. 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Часом вчинення ОСОБА_1 правопорушення пов`язаного з корупцією, передбаченого частиною 1 статті 172-7 КУпАП, є дата вчинення нею нотаріальних дій, щодо реєстрації права власності гр. ОСОБА_2 на об`єкт нерухомого майна, а саме 16.08.2022 року.
Таким чином, дії ОСОБА_1 кваліфіковані як адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, а саме неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.
Крім того, згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 489/2024 від 26 лютого 2024 року, за вищевказаних обставин, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді завідувача Любашівської державної нотаріальної контори Одеської області, виконуючи функції державного нотаріуса, будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинила дії та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів 16.08.2022 року під час посвідчення свідоцтва про право на спадщину за заповітом, формування та реєстрації заяви №52081038 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) та прийняття рішення № 64509225 від 16.08.2022 року, про проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку (кадастровий номер 5123381800:01:001:0271) за суб`єктом - гр. ОСОБА_2 , з яким у неї інші позаслужбові стосунки, а саме договірні відносини, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП - вчинення дій та прийняття рішень особою в умовах реального конфлікту інтересів.
Прокурор в судовому засіданні вважав доведеним факт вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 та ч.1 ст. 172-7 КпАП України та просив накласти на неї адміністративне стягнення в розмірі 3400 грн.
ОСОБА_1 у судовому засіданні надала суду письмові пояснення, обставини викладені в протоколах про вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією не визнала, так пояснила, що дійсно в неї у власності є земельна ділянка, яку вона передала в оренду в 2018 році ТОВ «НВП Агро-Ритм» керівником якого є ОСОБА_2 . Договір про надання земельної ділянки в орендну вона підписувала. На підпис їй договір оренди земельної ділянки надавали працівники ТОВ «НВП Агро-Ритм», а не особисто ОСОБА_2 . Вказаний договір укладений в типовій формі, вона отримує орендну плату як і всі інші орендодавці. В 2021 році ОСОБА_2 звернувся в нотаріальну контору з приводу оформлення спадкового майна за заповітом. Вона перевірила всі документи, відкрила спадкову справу і в серпні 2022 року видала ОСОБА_2 свідоцтво про право на спадщину за заповітом, а також зареєструвала нерухоме майно, яке набув у спадок ОСОБА_2 в державному реєстрі речових прав. Будь-яких позаслужбових відносин із ОСОБА_2 у неї не має. Тому, вважає, що ніякого конфлікту інтересів при оформленні спадщини ОСОБА_4 у неї не було, в зв`язку з чим просила закрити провадження у справі.
Суд, враховуючи позицію особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши письмові матеріали справи, надавши оцінку наявним доказам в їх сукупності, приходить до наступного висновку.
Відповідно до ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст.245 КУпАП, одним з завдань провадження в справах про адміністративне правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
Статтями 251, 280 КУпАП, визначено фактичні дані, обставини, на основі яких, у визначеному законом порядку, орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення.
В контексті рішення ЄСПЛ «Надточій проти України» (рішення від 15.05.2008, заява N7460/03) правопорушення, яке розглядається, має ознаки, притаманні «кримінальному обвинуваченню» у значенні статті 6 Конвенції, що вимагає дотримання стороною обвинувачення, яку в цій справі представляє автор протоколу про адміністративне порушення, відповідного доказового забезпечення, що передбачає такий рівень доказування, який не залишає жодних розумних сумнівів щодо доведеності вини обвинуваченого.
Наведені правові позиції закріплюють, що особа не вважається винною, доки її провина не буде доведена у встановленому законом порядку.
Тобто, особа не повинна доказувати свою невинуватість і її поведінка вважається правомірною, доки не буде доведено зворотне.
Статтею 62 Конституції Українизакріплений принцип презумпції невинуватості, який передбачає, що ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість, а також, що всі сумніви стосовно доведеності вини особи, мають тлумачитись на її користь.
Положеннями ст. 280 КУпАП передбачено, що необхідною умовою для притягнення особи до адміністративної відповідальності є встановлення на підставі належних та допустимих доказів факту вчинення певного діяння такою особою та наявність в діянні цієї особи, що є суб`єктом правопорушення, всіх обов`язкових ознак складу певного адміністративного правопорушення.
ОСОБА_1 отримала свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю № 7754 14 вересня 2009 року (а.с. )
З Наказу № 307-к від 26 листопада 2009 року Головного управління юстиції в Одеській області видно, що ОСОБА_1 призначена на посаду завідувача Любашівською районної державною нотаріальною конторою з 01 грудня 2009 року і, відповідно, 1 грудня 2009 року ОСОБА_5 прийняла присягу державного службовця (а.с. ).
Із свідоцтва про право на спадщину за заповітом від 16 серпня 2022 року видно, що вказане свідоцтво видане державним нотаріусом Котюжинською Л.Д. ОСОБА_2 16 серпня 2022 року по спадковій справі № 366/2021 (а.с. ).
Згідно рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень 16 серпня 2022 року ОСОБА_1 на підставі вищевказаного свідоцтва про право на спадщину внесла провела державну реєстрації права власності на земельну ділянку за ОСОБА_2 , що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (а.с. ).
З витягу з Державного реєстру речових прав № 34870425 від 02.10.2023 року видно, що ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 2 га, кадастровий номер 5123381800:01:001:0685 (а.с. ).
З договорів оренди земельної ділянки від 07.08.2018 року та 10.06.2023 року видно, що ОСОБА_1 уклала договори оренди землі із Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнице підприємство «Агро-Ритм». Відомості щодо права оренди на земельну ділянку внесено до Державного реєстру речових прав (а.с. ).
З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видно, що засновниками ТОВ «НВП «Агро-Ритм» є ОСОБА_2 та ОСОБА_3 » (а.с. )
З довідки ТОВ «НВП «Агро-Ритм» видно, що ОСОБА_1 в 2023 році отримала орендну плату в сумі 4595 грн. 50 коп. (а.с. )
Згідно ЗаконуУкраїни «Прозапобігання корупції»,методичних рекомендаційНАЗК №2від 12.01.2024року реальнийконфлікт інтересівсуперечність міжприватним інтересомособи таїї службовимичи представницькимиповноваженнями,що впливаєна об`єктивністьабо неупередженістьприйняття рішень,або навчинення чиневчинення дійпід часвиконання зазначенихповноважень(ст.1Закону України «Про запобігання корупції»).
Приватний інтересбудь-якиймайновий чинемайновий інтересособи,у томучислі зумовленийособистими,сімейними,дружніми чиіншими позаслужбовимистосунками зфізичними чиюридичними особами,у томучислі ті,що виникаютьу зв`язкуз членствомабо діяльністюв громадських,політичних,релігійних чиінших організаціях(ст.1Закону України «Про запобігання корупції»).
Приватним інтересом може вважатися будь-який як майновий, так і немайновий інтерес.
Суперечність полягає в тому, що, з одного боку, в особи наявний приватний інтерес (майновий або немайновий), а з іншого, особа, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (або прирівняна до неї), має виконувати свої службові обов`язки в публічних інтересах (держави, територіальної громади тощо), виключаючи можливість будь-якого впливу приватного інтересу.
Враховуючи наведені визначення, конфлікт інтересів може існувати у особи в ситуації, коли одночасно наявні такі його складові:
- в особи є приватний інтерес;
- в особи наявні службові повноваження, під час реалізації яких вона може на власний розсуд вчиняти дії, приймати рішення саме з питання, у якому в неї наявний приватний інтерес;
- такі службові повноваження мають дискреційний характер (тобто є такими, коли особа може на власний розсуд обирати з кількох юридично допустимих дій, рішень).
Саме сукупність зазначених факторів дає підстави стверджувати, що приватний інтерес особи може впливати на об`єктивність та неупередженість під час вчинення особою дії, прийняття рішення, а отже, в особи є конфлікт інтересів.
За відсутності принаймні однієї із складових службових повноважень дискреційного характеру та/або приватного інтересу конфлікт інтересів не виникає.
В протоколі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 не вказано і прокурором в судовому засіданні не зазначено, в чому полягає приватний інтерес ОСОБА_1 .
З матеріалів справи видно, що дійсно 07.08.2018 року ОСОБА_1 уклала договір оренди належної її земельної ділянки із ТОВ «НВП Агро-Ритм», керівником якого є ОСОБА_2 . Фактично, ОСОБА_1 уклала договір оренди із юридичною особою Товариством з обмеженою відповідальністю «Наукове виробниче підприємство «Агро-Ритм», з якою в неї виникли договірні відносини. Будь-яких доказів виникнення договірних відносин у ОСОБА_1 із ОСОБА_2 суду не надано. В разі невиконання умов договору оренди землі від 07.08.2018 року, у ОСОБА_1 , як фізичної особи, виникало право захисту своїх прав до орендаря юридичної особи ТОВ «НВП «Агро-Ритм», а не до фізичної особи ОСОБА_2 .
Із ОСОБА_2 , як фізичною особою, у ОСОБА_1 договірні відносини не виникали. ОСОБА_2 звернувся як фізична особа до державного нотаріуса - ОСОБА_1 в 2021 році з приводу оформлення спадкового майна та 16.08.2022 року отримав свідоцтво про право на спадщину за заповітом.
Крім того, суд приймає до уваги той факт, що фактично ОСОБА_2 звернувся до нотаріальної контори з приводу оформлення спадщини за заповітом в 2021 році уже після укладення договору оренди землі від 07.08.2018 року, тобто після узгодження всіх умов договору між сторонами ТОВ «НВП «Агро-Ритм» та ОСОБА_1 як фізичною особою.
Доказів наявності позаслужбових відносин між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 суду не надано.
За таких обставин, суд вважає, що в судовому засіданні не доведено наявність реального конфлікту інтересів у ОСОБА_1 при оформленні свідоцтва про право на спадщину за заповітом ОСОБА_2 та реєстрації його права власності на нерухоме майно, з огляду на укладення нею договору оренди землі 07.08.2018 року із ТОВ «НВП «Агро-Ритм», керівником якого є ОСОБА_2 .
Інших доказів на підтвердження вини ОСОБА_1 щодо неповідомлення про наявність реального конфлікту інтересів та прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів суду не надано.
В зв`язку з вищенаведеним суд вважає за необхідне в даному випадку провадження у справі про адміністративні правопорушення, передбачені ч.1 та ч.2 ст. 172-7 КУпАП відносно ОСОБА_1 закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП,- у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Керуючись ст.ст.36,172-7, 247, 280,283,284 КУпАП,суд,
ПОСТАНОВИВ:
Закрити провадження в справі щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 та ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги через Любашівський районний суд Одеської області і набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя: Вужиловський О.В.
Суд | Любашівський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2024 |
Оприлюднено | 17.04.2024 |
Номер документу | 118373377 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Любашівський районний суд Одеської області
Вужиловський О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні