Постанова
від 18.10.2010 по справі 2а-8577/10/9/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 жовтня 2010 р.

Справа №2а-8577/10/9/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Цикуренко А.С. , при секретарі Павленко Н.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу  

за позовом   Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної державної адміністрації          

до   ОСОБА_1              

про стягнення 1601,94 грн. заборгованості

за участю представників:

позивача –  ОСОБА_2, довіреність №03/160 від 21.01.10р.

відповідача  – не з’явився;

Обставини справи: Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної державної адміністрації АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про скасування постанови про стягнення заборгованості у сумі 1601,94грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що  у порушення п.49 Постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми», ст.22 Закону України «Про державну допомогу  сім'ям з дітьми» відповідач не надала відомості стосовно працевлаштування з 22.05.08р. у ТОВ «Атан-Крим», у зв’язку з чим позивачем була проведена переплата державної соціальної допомоги за період з 22.05.08р. по 31.05.09р. на суму 1601,94грн.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.

          Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був повідомлений належним чином. Про причини неявки суд не повідомив.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з п. 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює  владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст.5 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», всі види державної допомоги сім'ям з дітьми, крім допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами жінкам, зазначеним у частині другій статті 4 цього Закону, призначають і виплачують органи соціального захисту населення за місцем проживання батьків (усиновлювачів, опікуна, піклувальника).

Одночасно приписами  ст. 22 вищевказаного Закону  передбачено, що органи, що призначають  і здійснюють  виплату державної допомоги мають  перевіряти матеріальний стан сімей з дітьми. Суми  державної допомоги, виплачені  надмірно внаслідок зловживань  з боку громадян (у результаті  подання документів із свідомо неправдивими  відомостями, неподання відомостей про зміни  у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату  державної допомоги тощо) стягуються  згідно з законом.

Відповідно типовому положенню про управління праці та соціального захисту населення районної, районної у м. Києві та Севастополі державної адміністрації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.07 № 790 основним завданням управління праці та соціального захисту населення районної, районної у          м.м. Києві та Севастополі державної адміністрації є забезпечення у межах своїх повноважень додержання законодавства про працю, зайнятість, трудову міграцію, загальнообов'язкове державне соціально страхування, пенсійне забезпечення, соціальний захист та соціальне обслуговування населення, у тому числі громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Згідно з ст. 5 вказаного Положення управління має право здійснювати контроль за  наданням інвалідам, ветеранам війни та праці, сім'ям з дітьми, іншим громадянам пільг, установлених законодавством.

Аналіз вищенаведених норм свідчить  про те, що вирішуваний спір є публічно-правовим, оскільки виник за участю суб'єкта  владних повноважень, який реалізував у спірних правовідносинах надані чинним йому законодавством владні управлінські функції. Вимоги пред'явлені  Управлінням праці та соціального захисту населення Кіровської районної державної адміністрації АР Крим як суб'єктом владних повноважень і стосуються безпосередньо прав та обов'язків ОСОБА_1 як особи, що отримувала державну допомогу.

23.05.07р. ОСОБА_1 звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної державної адміністрації з заявою про призначення одноразової допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (а.с. 5-6) При зверненні, нею були надані документи: довідка про склад родини (а.с. 9), довідка з Кіровського районного центру зайнятості (а.с. 12), копія паспорту та ідентифікаційного коду (а.с. 7-8), копія свідоцтва про народження дитини – ОСОБА_3 (а.с. 10), довідка з РАЦС (а.с. 11).

            Згідно з ч. 1 ст. 13 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за цим Законом має особа (один з батьків дитини, усиновлювач, опікун, баба, дід або інший родич), яка фактично здійснює догляд за дитиною.

            Відповідно до статті 14 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», у разі працевлаштування або виходу на роботу матері дитини або особи, яка фактично здійснює догляд за дитиною, до закінчення строку догляду у режимі повного робочого часу зазначена допомога виплачується особі, яка продовжує догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Призначення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку особі, яка фактично доглядає за дитиною, здійснюється за письмовою заявою цієї особи та на підставі довідки матері дитини про те, що виплату зазначеної допомоги їй припинено (із зазначенням дати).

Ст. 22 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» встановлено, що одержувачі державної допомоги зобов'язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги.

Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги, тощо), стягуються згідно з законом.

Органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, мають право перевіряти матеріальний стан сімей з дітьми.

Пунктом 49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. N 1751, передбачено, що особи, яким виплачується державна допомога сім'ям з дітьми, зобов'язані повідомляти органи, що призначають і виплачують зазначену допомогу, про зміну всіх обставин, які впливають на виплату державної допомоги (зміни у складі сім'ї, перевищення середньомісячного сукупного доходу сім'ї тощо).

Суми державної допомоги сім'ям з дітьми, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно із законом.

Відрахування на підставі рішень відповідних органів провадиться у розмірі не більш як 20 відсотків суми виплачуваної допомоги.

Органи, що призначають і виплачують державну допомогу сім'ям з дітьми, мають право перевіряти матеріальне становище сімей з дітьми.

На підставі ст. 1166 ЦК України, незаконно виплачена державна допомога  підлягає стягненню з відповідача.

Матеріали справи свідчать про те, що в результаті відсутності інформації про працевлаштування ОСОБА_1 у ТОВ «Атан-Крим» (а.с. 13-14), позивачем була здійснена переплата дежсоцдопомоги за період з 22.05.08р. по 31.05.09р. у розмірі 1601,94грн.

Згідно частини 2 статті 49 КАС України  особи,   які   беруть   участь   у   справі,   зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов'язки.     

В матеріалах справи є заява ОСОБА_1 про припинення виплати держсоцдопомоги по догляду за дитино до досягнення нею трирічного віку у зв’язку з працевлаштуванням з 22.05.08р. (а.с. 15). Проте, зазначена заява датована 17.06.09р., тобто вже після періоду, протягом якого була здійснена переплата, а саме: з 22.05.08р. по 31.05.09р. Крім того, у матеріалах справи є також заява ОСОБА_1 від 17.06.09р. про зобов’язання сплатити надмірно виплачену їй суму у розмірі 1601,94грн. (а.с. 17).

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач позовні вимоги визнав.

            Відповідач, у порядку ст. 71 КАС України, не надав суду доказів підтверджуючих сплату суми витрат на професійне навчання у розмірі 1601,94грн.  

            Таким чином позовні вимоги є обґрунтованими, такими що підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

            Під час судового засідання оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

            У повному обсязі постанову складено 22.10.10р.

       Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з ОСОБА_1 незаконно отриману державну соціальну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період 22.05.08р. по 31.05.09р. у розмірі 1601,94грн. на р/р 35412022000720, ОКПО 03193927, МФО 824026, ГУ ДКУ в АР Крим.

У разі неподання  апеляційної скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання  постанови у повному обсязі - з дня складення у повному обсязі, у разі проголошення у відсутності особи, яка бере участь у справі – з дня отримання нею копії постанови).

           Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

          Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України

Суддя                                                                Цикуренко А.С.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.10.2010
Оприлюднено28.10.2010
Номер документу11837390
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8577/10/9/0170

Постанова від 18.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Цикуренко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні