Постанова
від 13.10.2010 по справі 3731/10/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" жовтня 2010 р.

09 год.46 хв. Справа № 2-а-3731/10/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді: Морськ ої Г.М.,

при секретарі: Гричановськ ій А.В., < Текст >

за участю:

представника позивача - А копян Т.В.,

представника відповідача - Горбунової К.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

дочірнього підприємства "А мериканська хімчистка" ТОВ "В АКЕ-Плюс"

до Державної податкової ін спекції у м. Херсоні

про скасування рішення про застосування штрафних санкц ій,

встановив:

Дочірнє підприємство "Американська хімчистка" ТОВ "ВАКЕ-Плюс" (далі - позивач, ДП) з вернулося до суду із позовом до Державної податкової інс пекції у м. Херсоні (далі - ві дповідач, ДПІ у м. Херсоні) про скасування рішення відповід ача від 09.06.2010 р. № 0009102307 про заст осування штрафних санкцій.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала у повному обся зі. В обґрунтування позовних вимог суду пояснила, що вважа є проведену 08.06.2010 р. перевірку н езаконною, оскільки вона бул а проведена із порушенням ст . 11-1 Закону України "Про державн у податкову службу в Україні " від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ (дал і - Закон № 509-ХІІ). Перевірка Д П "Американська хімчистка" ТО В "ВАКЕ-Плюс" проведена без поп ередження про таку перевірку . Висновок перевірки, викладе ний в акті, щодо неоприбуткув ання готівкових коштів у кни зі обліку розрахункових опер ацій (далі - КОРО) № 2101000818р4 за 14.03. 2009 р., 04.09.2008 та 09.10.2008 р., є неправильним , оскільки дані кошти були опр ибутковані у КОРО позивачем.

Представник відповідача п роти позову заперечила, суду пояснила, що перевірка була з аконною, проведена на підста ві направлення на перевірку, плану перевірок, затверджен ого начальником ДПІ у м. Херсо ні. Дана перевірка була прове дена на підставі Закону Укра їни "Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг" № 26 5/95-ВР від 06.07.1995 р. (далі - Закон № 265 /95-ВР). Відповідно до зазначено го закону перевірка носить п лановий характер, оскільки п роводилась відповідно до пла ну. Проте, в розумінні ст. 11-1 Зак ону України "Про державну под аткову службу в Україні" від 24 .12.1993р. № 3813-ХІІ перевірка є позапл ановою, оскільки відповідно до ч. 7 цієї статті позапланови ми перевірками вважаються та кож перевірки в межах повнов ажень податкових органів, ви значених законами України "П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про дер жавне регулювання виробницт ва і обігу спирту етилового, к оньячного і плодового, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів", а в інших випадках - за рішенням суду. Під час провед ення перевірки було виявлено наступне: в КОРО № 2103009266р2 готівк а, що надійшла 04.09.2008 р. була оприб уткована на підставі Z - звіту № 00706 від 05.09.2008 р., тобто несвоєчасн о, готівка, що надійшла 09.10.2008 р. н а підставі Z - звіту № 00735 за 09.10.2008 р . неоприбуткована. За результ атами даної перевірки на під ставі акту до позивача були з астосовані штрафні санкції у розмірі 5956, 10 грн.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, вивчивши м атеріали справи, суд встанов ив наступні обставини.

ДП "Американська хімчистка " ТОВ "ВАКЕ-Плюс" зареєстровано як юридична особа 13.10.2000р. викон авчим комітетом Херсонської міської ради.

Підприємницьку діяльність здійснює за адресою: м. Херсон , вул. Полякова, 3.

Начальником ДПІ у м. Херсоні був затверджений план перев ірок СГ відділом контролю за суб' єктами господарювання , що здійснюють розрахунки у г отівковій формі управління п одаткового контролю юридичн их осіб на червень 2010 р., до яког о внесено ДП "Американська хі мчистка" ТОВ "ВАКЕ-Плюс" (код ЄД РПОУ 31134293).

Головним державним податк овим інспекторам-ревізорам Д ПІ у м. Херсоні Вершині А.О. та Темнікову О.О. на підст аві плану перевірок виписано направлення на перевірку № 399 /237 від 07.06.2010 р., реквізити якого за несені до акту перевірки.

На підставі даного направл ення посадові особи ДПІ у м. Хе рсоні провели перевірку пози вача за адресою: м. Херсон, вул . Полякова, 3.

Направлення було вручено б ухгалтеру Кривельовій Р.С. , що підтверджується її особ истим підписом.

Суд не погоджується із твер дженням представника позива ча про відсутність у посадов их осіб ДПІ у м. Херсоні права на проведення перевірки без попереднього повідомлення п ро її проведення за 10 днів у зв ' язку із наступним.

Згідно з вимогами п.1 ч.1 ст.8 За кону України "Про державну по даткову службу в Україні" від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ Державн а податкова адміністрація Ук раїни організовує роботу дер жавних податкових організац ій та державних податкових і нспекцій, пов'язану із здійсн енням контролю за додержання м порядку проведення готівко вих розрахунків за товари (по слуги) у встановленому закон ом порядку. Крім того, за п.2 ч.1 с т.11 Закону здійснення такого к онтролю віднесено до прав ор ганів державної податкової с лужби.

Безпосередньо правові зас ади застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визнач ені Законом України "Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг" № 265/95-ВР від 06.07.1995 р.

Положеннями ст.ст.15 та 16 Зако ну України № 265/95-ВР передбачено , що контроль за додержанням с уб'єктами підприємницької ді яльності порядку проведення розрахунків за товари (послу ги), інших вимог цього Закону з дійснюють органи державної п одаткової служби України шля хом проведення планових або позапланових перевірок згід но із законодавством України . Контролюючі органи мають пр аво відповідно до законодавс тва здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону. Планові або позаплан ові перевірки осіб, що викори стовують реєстратори розрах ункових операцій, розрахунко ві книжки або книги обліку ро зрахункових операцій, здійсн юються у порядку, передбачен ому законодавством України.

Таким чином, оскільки перев ірки щодо контролю за здійсн енням розрахункових операці й в сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг не с тосуються своєчасності, дост овірності, повноти нарахуван ня і сплати податків та зборі в, то це є окремий вид перевірк и щодо контролю за здійсненн ям розрахункових операцій у сфері готівкового та безготі вкового обігу суб' єктами пі дприємницької діяльності в м ежах повноважень податкових органів, визначених вищевка заними законами.

Статтею 11-1 Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні" № 509-ХІІ передбачено підстави та порядок проведе ння планових та позапланових перевірок. Проте, як слідує з назви статті 11-1: "Підстави та по рядок проведення органами де ржавної податкової служби пл анових і позапланових виїзни х перевірок своєчасності, до стовірності, повноти нарахув ання та сплати податків та зб орів (обов' язкових платежів )", а також з визначення понятт я планової, позапланової пер евірки, підстав їх проведенн я, що зазначені в тексті цієї с татті, її положення регулюют ь підстави та порядок провед ення перевірок своєчасності , достовірності, повноти нара хування та сплати податків т а зборів (обов' язкових плат ежів).

В той же час, згідно до части ни 7 статті 11-1 перевірки в межах повноважень податкових орга нів, визначених Законом Укра їни "Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг" № 26 5/95-ВР, вважаються позапланови ми.

Виходячи з системного анал ізу норм Законів № 509-ХІІ та № 265/9 5-ВР слідує висновок про врегу лювання підстав проведення п ланових, позапланових переві рок, які спрямовані на контро ль своєчасності, достовірнос ті, повноти нарахування та сп лати податків та зборів (обов ' язкових платежів), саме час тиною 6 статті 11-1 Закону № 509-ХІІ. При цьому, віднесення до поза планових - перевірок, які здій снюються в межах повноважень податкових органів, визначе них Законом № 265/95-ВР, не означає необхідність застосування п ідстав, викладених в частині 6 статті 11-1 Закону № 509-ХІІ, оскіл ьки ці підстави стосуються л ише позапланових перевірок, спрямованих на контроль спла ти податків, зборів (обов' яз кових платежів).

Таким чином, суд приходить д о висновку, що посадові особи ДПІ у м. Херсоні Вершина А.О. та Темніков О.О. мали пра во проводити перевірку ДП "Ам ериканська хімчистка" ТОВ "ВА КЕ-Плюс".

Проте, незважаючи на правом ірність проведеної перевірк и, суд вважає, що позовні вимог и ТОВ "ВАКЕ-Плюс" підлягають за доволенню з огляду на наступ не.

Під час проведення перевір ки було встановлено наступне : в КОРО № 2103009266р2 готівка, що наді йшла 04.09.2008 р. була оприбуткована на підставі Z - звіту № 00706 від 05.09.20 08 р., тобто несвоєчасно, готівк а, що надійшла 09.10.2008 р. на підстав і Z - звіту № 00735 за 09.10.2008 р. неоприбу ткована.

За результатами перевірки на підставі акту перевірки д о позивача були застосовані штрафні санкції у розмірі 5956, 10 грн.

Рішенням від 09.06.2010 р. № 0009102307 до позивача застосовані штр афні санкції за порушення п. 2.6 гл. 2 Положення про проведенн я касових операцій в націона льній валюті в Україні, затве рдженим постановою Правлінн я НБУ № 637 від 15.12.2007 р., які мали міс це, зокрема 04.09.2008 р. та 09.10.2008 р.

Відповідно до ч.1 ст. 238 Господ арського кодексу України за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.

Відповідно до ст. 239, ст. 241 Госп одарського кодексу України ш трафи за порушення закону пр о РРО відносяться до адмініс тративно-господарських санк цій.

Відповідно до ст. 250 ГК Україн и адміністративно-господарс ькі санкції можуть бути заст осовані до суб'єкта господар ювання протягом шести місяці в з дня виявлення порушення, а ле не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення го сподарської діяльності, крім випадків, передбачених зако ном.

Строки застосування даних санкцій суворо обмежені дат ою виявлення правопорушення (повинно пройти не більше 6 мі сяців) та датою вчинення прав опорушення (повинно пройти н е більше року).

У судовому засіданні предс тавник відповідача підтверд ила, що порушення позивачем б уло допущено у вересні та жов тні 2008 року. Виявлено дане пору шення було під час проведенн я перевірки 08.06.2010 року.

Тобто з моменту вчинення по рушення і до його виявлення п ройшло більше 12 місяців. За та ких обставин ДПІ у м. Херсоні н е мала права застосовувати ш трафні санкції до Позивача з а вказане порушення, а тому рі шення про застосування штраф них санкцій від 09.06.2010 р. № 0009102307 підлягає скасуванню.

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КА С України, суд -

постановив:

Позовні вимоги дочірньо го підприємства "Американськ а хімчистка" ТОВ "ВАКЕ-Плюс" до Державної податкової інспек ції у м. Херсоні про скасуванн я рішень про застосування шт рафних санкцій задовольнити повністю.

Скасувати рішення Державн ої податкової інспекції у м. Х ерсоні про застосування штра фних (фінансових) санкцій від 09.06.2010 р. № 0009102307.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст. 160 КАС України чи прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлений строк. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 18 жо втня 2010 р..

Суддя Морськ а Г.М.

кат. 2.11.12

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2010
Оприлюднено28.10.2010
Номер документу11838404
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3731/10/2170

Постанова від 13.10.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 13.10.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні