Постанова
від 18.10.2010 по справі 4661/10/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" жовтня 2010 р.

16 год.15 хв. Справа № 2-а-4661/10/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді: Хом'яко вої В.В.,

при секретарі: Мельник О.О.,

за участю представників по зивача: Літвінової Т.В., Кащеєва В.Г., представника в ідповідача: Рощенко О.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Товариства з обмеженою від повідальністю "Торгово-проми слова група Велтек"

до Державної податкової ін спекції у м. Херсоні

про зобов'язання вчинити пе вні дії,

встановив:

Товариство з обмежено ю відповідальністю "Торгово- промислова група Велтек" (м.Хе рсон) звернулось з адміністр ативним позовом до Державної податкової інспекції у м. Хер соні про зобов'язання прийня ти декларації по податку на д одану вартість від 21.06.10 №97511, від 20.07.10 № 134248, від 25.05.10 № 82172 грн. У зв'язку з відмовами відповідача в пр ийнятті декларацій, вони бул и надіслані поштою, цінними л истами, відповідно до п. 4.1.2 ст. 4 Закону України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами". Однак відповідач листам и безпідставно не визнав дек ларації як податкову звітніс ть без пояснення причин таки х дій, так як всі реквізити поз ивачем заповнені відповідно до вимог чинного законодавс тва, при цьому відповідачем п рострочений триденний термі н від дня отримання звітност і.

В подальшому позивачем бул и змінені позовні вимоги з по силанням на те, що позивачем були направлені 29.09.2010 до ДПІ дек ларації по податку на додану вартість: вхідні №№183698, 183700, 183702, 183704, 183707, декларації по податку на п рибуток вхідні №№ 183710; 183712, уточню ючі розрахунки податкових зо бов'язань з податку на прибут ок у зв'язку з виправленням са мостійно виявлених помилок № № 183715, 183716, 183717, 183718, уточнюючі розраху нки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самос тійно виявлених помилок №№ 1837 22, 183724, 183726, 183728, 183730, 183732, 183734, 183736, 183738. Позивач з азначає, що через подання заз начених документів, необхідн ість у прийняти відповідачем декларацій з податку на дода ну вартість: №№ 97511, 134248, деклараці ї з податку на прибуток № 82172 ві дпала. Позивач просить прове сти дані (відповідні нарахув ання) показників, визначених в податкових деклараціях та уточнюючих розрахунків, в ка ртках особових рахунках плат ника податку, які відкриті в о рганах державної податкової служби. Просить зобов'язати Д ПІ втягнути додаток №5 до пода ткових декларацій з податку на додану вартість, та уточню ючого розрахунку за надані п еріоди та провести опрацюван ня декларацій з урахуванням інформації розшифровок пода ткових зобов'язань та податк ового кредиту з податку на до дану вартість у розрізі конт рагентів.

Представник позивача приб ув в судове засідання, просит ь задовольнити позов.

Державна податкова інспек ція у м. Херсоні проти позову з аперечує. У викладених в пись мовому вигляді запереченнях ДПІ у м. Херсоні зазначає, що п .п. 4.1.2 п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами", податкова зві тність, отримана контролюючи м органом від платника подат ків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч пр авилам, зазначеним у затверд женому порядку її заповнення , може бути не визнана таким ко нтролюючим органом як податк ова декларація, якщо в ній не з азначено обов'язкових реквіз итів, її не підписано відпові дними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. Згідно п. 3.3 Порядку з аповнення та подання податко вої декларації з податку на д одану вартість, затвердженог о наказом ДПА України від 30.05.1997 № 166, дані наведені в деклараці ї, мають відповідати даними б ухгалтерського та податково го обліку платника, достовір ність даних підтверджується : підписом платника, якщо плат ник - фізична особа, в інших ви падках (особа, яка визначена я к платник податку на додану в артість, крім фізичних осіб) - підписами відповідальних ос іб (керівника, головного бухг алтера) та печаткою, а в разі п одання декларації в електрон ній формі - електронним підпи сом осіб (які підписують декл арацію), зареєстрованим у пор ядку, визначеному законодавс твом. Позивачем під час подан ня декларації не проставлен о прочерки в незаповнених ро зділах декларацій.

Представник відповідача п рибув в судове засідання, про сить відмовити в задоволенні позову.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали та заслухавш и пояснення представників ст орін, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об'є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд встановив, що позивач подав 29.09.10 до ДПІ у м. Хе рсоні наступну звітність: де кларації по податку на додан у вартість з додатками: вх. №18369 8 за квітень 2010 року, № 183700 за трав ень 2010 року, вх.№ 183702 за червень 2010 року, вх.№ 183704 за липень 2010 року, в х. № 183707 за серпень 2010 року, деклар ації по податку на прибуток в х.№ 183710 за 1 квартал 2010 року; вх.№ 183712 за півріччя 2010 року, уточнюючі розрахунки податкових зобов 'язань у зв'язку з виправлення м самостійно виявлених помил ок з податку на прибуток №№ 183715 , 183716, 183717, 183718, уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з под атку на додану вартість у зв'я зку з виправленням самостійн о виявлених помилок вх.№№ 183722, 1 83724, 183726, 183728, 183730, 183732, 183734, 183736, 183738. Позивач за значає, що через подання зазн ачених документів, необхідні сть у прийнятті відповідачем декларацій з податку на дода ну вартість: вх.№ 97511 за травень 2010 року, вх. № 134248 за червень 2010 рок у, декларації з податку на при буток вх.№ 82172 за 1 квартал 2010 рок у, які не були визнані податко вою інспекцією як податкова звітність, відпала.

ДПІ у м. Херсоні з посилання м на п.п. 4.1.2 п.4.1 ст. 4 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" повідоми ла платника листом, що податк ова звітність, отримана конт ролюючим органом від платник а податків як податкові декл арації, уточнені розрахунки, заповнені ним всупереч прав илам, зазначеним у затвердже ному порядку її заповнення, н е може бути визнана таким кон тролюючим органом як податко ві декларації та уточнені ро зрахунки, в них невірно зазна чено обов'язковий реквізит щ одо місцезнаходження, не про ставлені прочерки, та запроп онувала надати нові декларац ії.

П.п. 4.1.2 п.4.1 ст. 4 Закону України "П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами" від 21.12.2000 № 2181-ІІ І передбачає, що податкові де кларації приймаються контро люючим органом без попереднь ої перевірки зазначених у ни х показників через канцелярі ю, чий статус визначається ві дповідним нормативно-правов им актом. Відмова службової (п осадової) особи контролюючог о органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причи н або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийн яття (включаючи зміну показн иків такої декларації, зменш ення або скасування від'ємно го значення об'єктів оподатк ування, сум бюджетних відшко дувань, незаконного збільшен ня податкових зобов'язань то що) забороняється та розціню ється як перевищення службов их повноважень такою особою, що тягне за собою її дисциплі нарну та матеріальну відпові дальність у порядку, визначе ному законом.

Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов'язаний до закінченн я граничного строку подання декларації надіслати таку де кларацію поштою з описом вкл аденого та повідомленням про вручення, до якої долучаєтьс я заява на ім'я керівника відп овідного контролюючого орга ну, складена у довільній форм і, із зазначенням прізвища сл ужбової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти деклар ацію, та/або із зазначенням да ти такої відмови. При цьому де кларація вважається поданою в момент її вручення пошті.

Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не в изнана таким контролюючим ор ганом як податкова деклараці я, якщо в ній не зазначено обов 'язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків. Це п оложення Закону № 2181-ІІІ не під лягає розширеному тлумаченн ю, так як перелік цих підстав є вичерпним. У цьому випадку, як що контролюючий орган зверта ється до платника податків з письмовою пропозицією надат и нову податкову декларацію з виправленими показниками ( із зазначенням підстав непри йняття попередньої), то такий платник податків має право: н адати таку нову декларацію р азом зі сплатою відповідного штрафу; оскаржити рішення по даткового органу в порядку а пеляційного узгодження.

Порядок складання та подан ня декларацій встановлений Порядком заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атвердженим наказом ДПА Укра їни від 30.05.1997 № 166, Порядком склад ання декларації з податку на прибуток підприємства , затв ердж. наказом ДПА України від 29.03.2003 № 143. Декларації подаються до податкового органу за міс цем реєстрації особою, яка за реєстрована платником відпо відного податку. Декларація заповнюється таким чином, що б забезпечити збереження зап исів у ній та вільне читання т ексту (цифр) протягом установ леного строку зберігання зві тності. Декларація може бути заповнена від руки чорнильн ою чи кульковою ручкою або ви друкувана (заповнення олівце м не допускається), без виправ лень і помарок; у рядках, де ві дсутні дані для заповнення, м ає бути проставлений прочерк . Платник податку самостійно обчислює суму податкового з обов'язання, яку зазначає в де кларації. Дані, наведені в дек ларації, мають відповідати д аним бухгалтерського та пода ткового обліку платника, дос товірність даних підтверджу ється: підписом платника, якщ о платник - фізична особа, в ін ших випадках (особа, яка визна чена як платник податку на до дану вартість, крім фізичних осіб) - підписами відповідаль них посадових осіб (керівник а, головного бухгалтера) та пе чаткою, а в разі подання декла рації в електронній формі - ел ектронним підписом осіб (які підписують декларацію), заре єстрованим у порядку, визнач еному законодавством.

Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не в изнана таким контролюючим ор ганом як податкова деклараці я, якщо в ній не зазначено обов 'язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків. У ць ому разі, якщо контролюючий о рган звертається до платника податків з письмовою пропоз ицією (письмове звернення на дсилається поштою з повідомл енням про його вручення) нада ти нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав непр ийняття попередньої), то таки й платник податків має право : надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідно го штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядк у апеляційного узгодження.

Таким чином, законодавець в изначив тільки три випадки, п ри наявності яких податкова інспекція має право не визна ти декларації. Жодного з випа дків суд при розгляді справи не встановив. Звітність, яка п одана позивачем до ДПІ підпи сана керівником підприємств а Самойленко І.О., скріпле но печаткою платника податкі в, в ній зазначені обов'язкові реквізити, в тому числі місце знаходження підприємства м. Херсон, вул.Чорноморська, 53. Мі сцезнаходження підприємств а співпадає з юридичною адре сою. Прочерки в незаповнених графах не є обов'язковим рекв ізитом декларації, відсутніс ть цих прочерків, на що посила ється представник відповіда ча, є недотриманням вимог щод о оформлення декларації, але не є підставою для невизнанн я такої декларації як податк ової звітності.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України. Суд вв ажає безпідставну відмову де ржавної податкової інспекці ї у м. Херсоні в прийнятті пода ткової звітності ТОВ "Торгов о-промислова група Велтек", у з в'язку з чим позовні вимоги пр о визнання податковою звітні стю поданим позивачем деклар ацій та розрахунків є обґрун тованими та такими, що підляг ають задоволенню в повному о бсязі.

Що стосується вимоги позив ача провести дані (відповідн і нарахування) показників, ви значених в податкових деклар аціях та уточнюючих розрахун ків на особових рахунках пла тника податку, які відкриті в органах державної податково ї служби, зобов'язання ДПІ пр ийняти додаток №5 до податков их декларацій з податку на до дану вартість, та уточнюючог о розрахунку за надані періо ди та провести опрацювання д екларацій з урахуванням інфо рмації розшифровок податков их зобов'язань та податковог о кредиту з податку на додану вартість у розрізі контраге нтів, суд зазначає, що облік, к онтроль і складання звітност і щодо платежів, що надходять до бюджету, здійснюється орг анами державної податкової с лужби з використанням автома тизованої інформаційної сис теми, що забезпечує єдиний те хнологічний процес уведення , контролю інформації обробк и документів згідно з припис ами наказу ДПА України від 18.07.2 005 № 276 "Про затвердження Інстру кції про порядок ведення орг анами державної податкової с лужби оперативного обліку пл атежів до бюджету, контроль з а справлянням яких здійснюєт ься органами державної подат кової служби України". Цією ін струкцією передбачено конкр етні дії працівників податко вої служби при внесення до ел ектронної бази даних податко вих зобов'язань, штрафних сан кцій, пені, самостійно визнач ених платником у податковій звітності, дублювати цей пор ядок в судовому рішенні нема є потреби.

Позовні вимоги є обґрунтов аними та такими, що підлягают ь задоволенню. Судові витрат и понесені позивачем підляга ють відшкодуванню з Державно го бюджету.

В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частини постанови, повідомле но про дату складення постан ови в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд-

постановив:

Позов задовольнити. Зобо в'язати Державну податкову і нспекцію у м. Херсоні прийнят и та визнати як податкову зві тність товариства з обмежено ю відповідальністю "Торгово- промислова група Велтек" (код 35440814): декларації по податку на додану вартість від 29.09.2010 за вхі дними номерами 183698, 183700, 183702, 183704, 183707, де кларації по податку на прибу ток від 29.09.10 за вхідними номера ми 183710, 183712, уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з под атку на прибуток у зв'язку з ви правленням самостійно виявлених помилок від 29.09.10 №№ 183 715, 183716, 183717, 183718, уточнюючі розрахунк и податкових зобов'язань з по датку на додану вартість у зв 'язку з виправленням самості йно виявлених помилок 29.09.10 №№ 183 722, 183724, 183726, 183728, 183730, 183732, 183734, 183736, 183738 та відобр азити в особових рахунках, як і ведуться ДПІ у м. Херсоні, по казники податкових декларац ій та уточнених розрахунків товариства.

Відшкодувати з Державного бюджету на користь товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Торгово-промислова груп а Велтек" (вул. Чорноморська, 53, м. Херсон, 73000, код 35440814) витрати по сплаті судового збору в сумі 3 грн. 40 коп.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст. 160 КАС України чи прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлений строк. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 22 жо втня 2010 р..

Суддя Хом'яко ва В.В.

кат. 2.11.17

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2010
Оприлюднено29.10.2010
Номер документу11838417
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4661/10/2170

Постанова від 18.10.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні