Постанова
від 18.10.2010 по справі 2а-10826/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 жовтня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-10826/10/2670

Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі головуючого судді Васильче нко І.П. при секретарі судовог о засідання Мостовій Н. В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податково ї інспекції у Подільському р айоні м. Києва

до

третя особа Товариства з обмежен ою відповідальністю «Спец Се рвіс 3000»

Подільська районна у м . Києві державна адміністрац ія

про визнання недійсни м запису про проведення держ авної реєстрації, припиненн я юридичної особи

за участю представників с торін:

прокурор: Палюх В. М. (діє н а підставі довіреності від 11.1 0.2010 року б/н)

від позивача: Приятел енко Т. В. (діє на підставі до віреності від 30.12.2009 року №8660/9/10)

від відповідача: не з' я вився

від третьої особи: не з' явився

На підставі частини 3 стат ті 160 КАС України в судовому за сіданні 18 жовтня 2010 року прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністра тивного суду м. Києва звернул ась Державна податкова інспе кція у Подільському районі м . Києва (далі - ДПІ у Подільсько му районі м. Києва) з позовом д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Спец Сервіс 3 000»(далі - ТОВ «Спец Сервіс 3000» ), третя особа Подільська рай онна у м. Києві державна адмін істрація з урахуванням заяви про уточнення позовних вимо г про припинення юридичної о соби ТОВ «Спец Сервіс 3000»в зв' язку з провадженням діяльнос ті, що суперечить установчим документам.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що в ході проведеного с півробітниками податкової м іліції аналізу фінансово-гос подарської діяльності ТОВ «С пец Сервіс 3000»було встановлен о, що дане товариство має озна ки фіктивності. ТОВ «Спец Сер віс 3000»не підтвердило податко вими зобов' язаннями податк овий кредит, що виник у ТОВ «Ін тернафтотрейд», яке в свою че ргу, здійснювало операції з Т ОВ «Технообладнання», в яког о виникли податкові зобов' я зання на суму 8 млн. грн. ПДВ від продажу прав інтелектуально ї власності на торговий знак «Викрутас». Даний товарний з нак був придбаний ТОВ «ТД Зах ідна молочна група», яке по де клараціях за грудень 2008 року з аявило до відшкодування 8 044,6 т ис. грн.

Позивач зазначає, що згідно пояснень громадянки ОСОБА _2, яка значиться засновнико м ТОВ «Спец Сервіс 3000»про фіна нсові відносини ТОВ «Спец Се рвіс 3000»з ТОВ «Інтернафтотрей д»нічого не відомо, також їй н е відомо про передачу 22.12.2008 року права власності громадянину ОСОБА_3, про що також зазна чає в своїх поясненнях остан ній та діяльність, спрямован а на нанесення шкоди економі чним інтересам держави, від і мені підприємства ведеться н е встановленими особами.

Посилаючись на те, що реєстр аційні документи ТОВ «Спец С ервіс 3000»містять неправдиві д ані, правочин у формі створен ня установчих документів та державної реєстрації ТОВ «Сп ец Сервіс 3000»є нікчемним, що тя гне за собою визнання недійс ним запису про проведення де ржавної реєстрації та відпов ідно припинення юридичної ос оби.

18 жовтня 2010 року представник позивача в судовому засідан ні позовні вимоги підтримав повністю та просив їх задово льнити.

Відповідач у судові засіда ння 12.08.2010 року, 30.09.2010 року, 18.10.2010 року н е з' явився, належним чином п овідомлений про дату, час та м ісце судового розгляду відпо відно до вимог ч. 4 ст. 33, ч. 11 ст. 35 Ко дексу адміністративного суд очинства України. Від відпов ідача заперечень проти позов у, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надходи ло, тому суд відповідно до ст. 71, ст. 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України вирі шує справу за відсутності пр едставника відповідача на ос нові наявних у справі доказі в.

Третя особа через відділ д окументального обігу та конт ролю суду подала клопотання від 10.08.2010 року №2863/1 про розгляд сп рави без участі представника Подільської районної у м. Киє ві державної адміністрації.

Через відділ документальн ого обігу та контролю суду 30.09.2 010 року надійшла заява №92-7026 вих. -10 від 27.08.2010 року від Прокуратури Подільського району міста К иєва про вступ у розгляд дано ї справи для захисту інтерес ів держави у суді відповідно до ст. 36-1 Закону України «Про п рокуратуру»та п.4 наказу Гене рального прокурора України № 6 від 29.11.2006 року. В судовому засід анні 18 жовтня 2010 року прокурор Прокуратури Подільського ра йону міста Києва позовні вим оги підтримав повністю та пр осив їх задовольнити

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, прокурора, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, дослідивши докази, н аявні в матеріалах справи, су дом встановлено наступне.

ТОВ «Спец Сервіс 3000»(іденти фікаційний код 35877333) було зареє стровано Подільською районн ою у м. Києві державною адміні страцією 16.04.2008 року та взяте на облік платника податків 17.04.2008 р оку за №26276 у ДПІ у Подільському районі м. Києва та відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану в артість № 100121437 від 11 червня 2008 рок у з 11 червня 2008 року зареєстров ано платником податку на дод ану вартість.

Як вбачається з наданого по зивачем витягу з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців, станом на 29.06.2010 року місцез находження ТОВ «Спец Сервіс 3000»: 04123, м. Київ, Подільський райо н, вул. Бестужева, буд.36.

Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів» регулює відносини, які ви никають у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, а та кож фізичних осіб - підприєм ців і є спеціальним норматив ним актом з цих питань.

Згідно з частиною другою ст атті 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців», підставами для пост ановлення судового рішення щ одо припинення юридичної осо би, що не пов' язано з банкрут ством юридичної особи, зокре ма є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Суд приходить до висновку, щ о даний перелік підстав для п рипинення юридичної особи є виключним та розширеному тлу маченню не підлягає.

Однією із підстав для припи нення юридичної особи, що не п ов' язано з банкрутством юри дичної особи, є визнання неді йсним запису про проведення державної реєстрації через п орушення закону, допущені пр и створенні юридичної особи, які не можна усунути.

Частиною першою ст. 104 Цивіль ного кодексу України передба чено, що юридична особа припи няється в результаті передан ня всього свого майна, прав та обов' язків іншим юридичним особам - правонаступникам аб о в результаті ліквідації.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 110 Циві льного кодексу України, юрид ична особа ліквідується, зок рема, за рішенням суду про виз нання судом недійсною держав ної реєстрації юридичної осо би через допущені при її ство ренні порушення, які не можна усунути, а також в інших випад ках, встановлених законом. Ви мога про ліквідацію юридично ї особи на підставах, зазначе них у пункті 2 ч. 1 цієї статті, м оже бути пред' явлена до суд у органом, що здійснює держав ну реєстрацію, учасником юри дичної особи, а щодо акціонер них товариств - також Державн ою комісією з цінних паперів та фондового ринку (ч. 2 ст. 110 Цив ільного кодексу України). Тоб то, саме ці особи мають право з вертатися з вимогою про прип инення юридичної особи за на явності вищевказаних підста в.

Відповідно до п.8 ч. 1 ст. 3 Кодек су адміністративного судочи нства України, позивач - осо ба, на захист прав, свобод та і нтересів якої подано адмініс тративний позов до адміністр ативного суду, а також суб' є кт владних повноважень, на ви конання повноважень якого по дана позовна заява до адміні стративного суду.

Частиною третьою статті 6 Ко дексу адміністративного суд очинства України визначено, що суб' єкти владних повнова жень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конст итуцією та законами України.

Згідно з ч. 4 ст. 50 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни громадяни України, ін оземці чи особи без громадян ства, їх об' єднання, юридичн і особи, які не є суб' єктами в ладних повноважень, можуть б ути відповідачами лише за ад міністративним позовом суб' єкта владних повноважень: 1) пр о тимчасову заборону (зупине ння) окремих видів або всієї д іяльності об'єднання громадя н; 2) про примусовий розпуск (лі квідацію) об' єднання громад ян; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громад янства з України; 4) про обмеже ння щодо реалізації права на мирні зібрання збори, мітинг и, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлен их законом.

З системного аналізу вищез азначених норм права вбачаєт ься, що суб' єкт владних повн оважень може звернутись до а дміністративного суду з позо вом виключно у випадках та з п ідстав, передбачених законом .

Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»встано влено, що органи державної по даткової служби у випадках, в межах компетенції та у поряд ку, встановлених законами Ук раїни, мають право звертатис я у передбачених законом вип адках до судових органів із з аявою (позовною заявою) про ск асування державної реєстрац ії суб' єкта підприємницько ї діяльності. Виходячи з поло жень п. 17 ст. 11, п. 3 ч. 1 ст. 10, ст. 2 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні»стосо вно функцій податкової служб и з контролю за своєчасністю подання платниками податків податкових звітів, декларац ій, розрахунків та інших доку ментів, пов' язаних з обчисл енням податків, інших платеж ів, в кореспонденції з положе ннями ч. 2 ст. 38 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців», органи державно ї податкової служби можуть з вертатися з вимогами про при пинення юридичної особи не в усіх випадках, визначених ст аттею 38 зазначеного закону, а лише в тих, коли податкові орг ани діють на реалізацію своє ї владної компетенції.

Тому органи державної пода ткової служби вправі звертат ися з вимогою про припинення суб' єктів господарювання л ише в разі, якщо підставою поз ову є неподання таким суб' є ктом протягом року до органі в державної податкової служб и податкових декларацій, док ументів фінансової звітност і згідно із законодавством.

Позивач в обґрунтування св оєї позиції посилається, що в ідповідачем проводиться дія льність, яка суперечить уста новчим документам, що заборо нена законом. Як доказ незако нної діяльності ТОВ «Спец Се рвіс 3000»позивач посилається н а Лист Солом' янського Р У ГУМВС України в м. Києві від 14.10.2010 року №11587 вих., проте, суд зве ртає увагу, що він містить тіл ьки інформацію, що в провадже нні СВ Подільського РУ ГУМВС України в м. Києві знаходитьс я кримінальна справа № 57-2318 пор ушена прокуратурою Подільсь кого району м. Києва та на дани й час досудове слідство по сп раві зупинено та ні обвинува льного висновку, ні вироку су ду по даній справі немає.

Також, як вбачається з наявн ої в матеріалах справи Довід ки від 10.08.2010 року №6993/9/15105, за резуль татами автоматизованого спі вставлення податкових зобов ' язань та податкового креди ту ТОВ «Спец Сервіс 3000»в розрі зі контрагентів на рівні ДПА України загальна розбіжніст ь дорівнює 8333333,00 грн., що не дозво ляє припинити юридичну особу .

Водночас, відповідно до ч. 2 с т. 7 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в», державний нагляд за дотри манням законодавства у сфері державної реєстрації юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців здійснює спеціальн о уповноважений орган з пита нь державної реєстрації, яки м відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 26.04.2007р. № 667 є Державний комітет У країни з питань регуляторної політики та підприємництва.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни. Компетенція органів державної податкової служби поширюється саме на відноси ни в сфері оподаткування.

Таким чином, оскільки позив ач не вправі виходити за межі наданих йому законом повнов ажень, до яких не віднесено ко нтроль за дотриманням законо давства у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, у то му числі щодо дотримання пор ядку реєстрації, а вимога про визнання недійсним запису п ро проведення державної реєс трації може бути пред' явлен а до суду органом, що здійснює державну реєстрацію або уча сником юридичної особи, суд п риходить до висновку, що вимо ги позивача в цій частині вих одять за межі повноважень ор ганів державної податкової с лужби, а, отже, підстав для зад оволення позову в цій частин і немає.

Поряд з цим судом не запе речується право органів держ авної податкової служби на з вернення до суду з позовом пр о скасування державної реєст рації юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців у зв' язку з неподанням податкової звітності.

Враховуючи викладене, су д дійшов висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Подільському ра йоні м. Києва задоволенню не п ідлягають.

Керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні ад міністративного позову відм овити повністю.

Постанова набирає закон ної сили в порядку статті 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя І.П. Васильченко

Повний текст постанови ск ладено та підписано 22 жовтня 2 010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.10.2010
Оприлюднено28.10.2010
Номер документу11838533
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10826/10/2670

Ухвала від 20.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 21.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Дурицька О.М

Постанова від 18.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні