Рішення
від 21.03.2024 по справі 752/14905/23
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №752/14905/23

Провадження №2/752/1506/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 березня 2024 року м. Київ

Голосіївський районний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Кордюкової Ж.І.,

за участю секретаря Дураєвої А.О.,

прокурора Шитої Н.М. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовною заявою керівника Дніпровської окружної прокуратури міста Києва Дейнеки Сергія в інтересах держави в особі Київської міської ради до ОСОБА_2 про усунення перешкод у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою шляхом скасування рішення про державну реєстрацію та скасування державної реєстрації земельної ділянки,-

ВСТАНОВИВ:

Керівник Дніпровської окружної прокуратури міста Києва Дейнека Сергій в інтересах держави в особі Київської міської ради звернувся до суду з позовною заявою до ОСОБА_2 про усунення перешкод у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою шляхом скасування рішення про державну реєстрацію та скасування державної реєстрації земельної ділянки.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Дніпровською окружною прокуратурою міста Києва при виконанні повноважень, визначених статтею 131-1 Конституції України, статтею 23 Закону України «Про прокуратуру», виявлено факт порушення інтересів держави при реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна на земельній ділянці територіальної громади міста Києва, що потребує вжиття заходів реагування в порядку ст.23 Закону України «Про прокуратуру».

Зокрема, встановлено проведення незаконної реєстрації права власності на неіснуючий об`єкт нерухомого майна - житловий будинок загальною площею 42 кв.м по АДРЕСА_1 , та реєстрації у зв`язку з цим земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067.

Приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Меженською К.С. прийнято рішення від 24.11.2021 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 61817938, та зареєстровано за ОСОБА_2 право власності на житловий будинок загальною площею 42 кв.м по АДРЕСА_1 (реєстраційний номер нерухомого майна 2515040180000, номер запису про право власності: 45246858).

Підставою для проведення державної реєстрації вказаного нерухомого майна стала довідка від 14.04.2021 № 73-21-01 про технічні показники об`єкта та підтвердження поштової адреси, видана ФОП ОСОБА_3 .

У подальшому з метою протиправного набуття права користування земельною ділянкою комунальної форми власності по АДРЕСА_1 , ОСОБА_2 ініційовано виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

ПП «Фірма «Інженер» на замовлення ОСОБА_2 21.12.2021 розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

На підставі вказаної технічної документації із землеустрою державним кадастровим реєстратором відділу у Шепетівському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області Якимчук Л.М. за заявою ПП «Фірма «Інженер» 22.12.2021 внесено відомості (здійснено реєстрацію) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067.

Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 22.12.2021 №НВ-9906228562022 земельна ділянка площею 0,1000 га з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067, розташована за адресою: АДРЕСА_1 , категорія земель: землі житлової та громадської забудови, цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка); форма власності - інформація про зареєстроване право в Державному земельному кадастрі відсутня.

Державна реєстрація права власності на об`єкт нерухомого майна - житловий будинок загальною площею 42 кв.м по АДРЕСА_1 та подальша державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067, здійснені у порушення вимог законодавства та підлягають скасуванню у судовому порядку.

У матеріалах реєстраційної справи щодо спірного нерухомого майна наявна інформаційна довідка КП «Київське міське бюро технічної інвентаризації» №ПБ-2021 №2172 від 18.11.2021 (надана на запит приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Меженської К.С), згідно якої за даними реєстрових книг Бюро житловий будинок АДРЕСА_1 на праві власності не реєструвався.

Однак, приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Меженською К.С. всупереч зазначеній інформації та положенням ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» при прийнятті рішення про державну реєстрацію прав від 24.11.2021 не враховано відсутність даних про виникнення у ОСОБА_2 чи будь-яких інших осіб речових прав на житловий будинок по АДРЕСА_1 до 01.01.2013.

Таким чином, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав лише після перевірки наявності необхідних для цього документів та їх відповідності вимогам законодавства.

Державну реєстрацію права власності на житловий будинок по АДРЕСА_1 , проведено на підставі довідки про технічні показники об`єкта та підтвердження поштової адреси від 14.04.2021 № 73-21-01, виданої ФОП ОСОБА_3 на замовлення ОСОБА_2 .

Також 14.04.2021 ФОП ОСОБА_3 на замовлення ОСОБА_2 виготовлено технічний паспорт на будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами по АДРЕСА_1 .

Відповідно до зазначеної довідки про технічні показники об`єкта та підтвердження поштової адреси вказаний житловий будинок літ. «А» загальною площею 42 кв.м, побудований зі слів замовника господарчим способом у 1991 році, відповідає Державним будівельним нормам, готовий до експлуатації, не належить до категорії самочинного будівництва та не потребує прийняття в експлуатацію.

Водночас, довідка, що складена на підставі проведеної технічної інвентаризації, не є правовстановлюючим документом чи будь-яким іншим документом, який дає підстави для проведення реєстраційних дій щодо об`єкта нерухомості.

В Реєстрі адрес, який розроблений відповідно до Положення про реєстр адрес у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради №337/9394 від 22.05.2013, відсутні відомості про документи щодо присвоєння поштової адреси будь-яким об`єктам по АДРЕСА_1 (лист Департаменту містобудування та архітектури № 055-928 від 15.02.2023).

Згідно відомостей з Державного реєстру речових прав не нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно речові права на земельну ділянку по АДРЕСА_1 за будь-якими фізичними чи юридичними особами не реєструвались.

У свою чергу, технічний паспорт є лише документом, яким оформлюється технічна інвентаризація об`єкта, та який свідчить про фактичний стан нерухомості (площу, поверховість).

Таким чином, в порушення пункту 42 Порядку № 1127 (в редакції на час проведення реєстрації), статті 31 Закону, державну реєстрацію права власності на житловий будинок загальною площею 42 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 , проведено за відсутності документів, обов`язкових та необхідних для проведення реєстрації права власності, а саме: документа, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки, або документа, що посвідчує речове право на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт нерухомого майна, у т.ч. рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність чи відомості про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність з по господарської книги; виписка з по господарської книги.

Під час досудового розслідування кримінального провадження №42022102040000121 від 22.12.2022 старшим слідчим СВ Дніпровського УП ГУНП в м. Києві Вайнагій В.М. проведено огляд земельної ділянки з ґрунтовим покриттям за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер 8000000000:90:125:0067), за результатами якого встановлено, що на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1 , відсутні будь-які будівлі та споруди. Також на земельній ділянці в ході огляду не виявлено будь-яких огороджень, предметів чи речей, які б свідчили про наявність житлових чи нежитлових споруд.

Допитана в якості свідка ОСОБА_5 повідомила, що на АДРЕСА_2 та на земельній ділянці поруч ніколи житлових чи нежитлових споруд, об`єктів будь-яких розмірів не було. Ця земельна ділянка завжди мала ґрунтове покриття та на ній росли дерева.

У відповідності до вироку Дарницького районного суду міста Києва від 12.12.2022 у справі №753/14565/22 ОСОБА_3 визнано винним у скоєнні злочину, передбаченого ч.2 ст.358 КК України за фактом того, що ОСОБА_3 в квітні-травні 2021 року діючи з єдиним прямим умислом, на замовлення невстановленої досудовим розслідуванням особи, в порушення вимог Інструкції «Про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна», затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 127 від 24.05.2001, склав та видав завідомо підроблені офіційні документи, які посвідчують певні факти, що мають юридичне значення - технічні паспорти, за результатами проведення технічної інвентаризації, яка фактично не проводилась, на фактично неіснуючі об`єкти нерухомого майна, а саме: технічний паспорт будинку садибного типу (реєстраційний номер № ТІ 01:9958-6029-7783-8687 ) за адресою: АДРЕСА_1 із зазначенням замовника ОСОБА_2 .

Крім того, за інформацією Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) №055-928 від 15.02.2023 містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкту будівництва за адресою: АДРЕСА_1 , не надавались; документи стосовно присвоєння поштової адреси та реєстрації в містобудівному кадастрі схем генерального плану на вказаний будинку не видавались.

Голосіївською районною в місті Києві державною адміністрацією жодного питання щодо присвоєння поштової адреси об`єкту нерухомості на АДРЕСА_1 , не опрацьовувалось, жодних звернень не надходило.

Листом Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) №0570202/1-479 від 16.01.2023 повідомлено Дніпровську окружну прокуратуру м. Києва про те, що земельна ділянка з кадастровим номером №8000000000:90:125:0067 у Міському земельному кадастрі не зареєстрована та не обліковується.

Згідно інформації Державного земельного кадастру право власності та речові права на земельну ділянку з кадастровим номером № 8000000000:90:125:0067 за будь-якими фізичними чи юридичними особами не зареєстровані.

Відповіддю Державної інспекції архітектури та містобудування повідомлено про те, що у реєстрі будівельної діяльності за параметрами пошуку «Місцезнаходження об`єкта: АДРЕСА_1 » та «Кадастровий номер 8000000000:90:125:0067» документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, змін до них, їх скасування чи анулювання, не виявлено.

Листом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від 01.05.2023 № 073-1117 надано інформації про те, що Департамент не видавав, не реєстрував документів, що дають право на виконання підготовчих/будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер 8000000000:90:125:0067) у Голосіївському районі міста Києва.

ОСОБА_2 не могла набути у законний спосіб право власності на об`єкт нерухомого майна - житловий будинок загальною площею 42 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 , який відсутній на земельній ділянці комунальної власності (не збудований, не введений в експлуатацію), а отже право власності у відповідача на це майно не виникло та не могло виникнути.

В свою чергу, подальше вчинення відповідачем дій щодо формування земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , порушує визначений законодавством порядок державної реєстрації земельних ділянок та право Київської міської ради щодо володіння, розпорядження вказаною ділянкою.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно здійснюється в порядку визначеному Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон). Відповідно до ч.1 ст.2 вказаного Закону, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Разом з цим, державна реєстрація права власності не є підставою для набуття права власності, а є лише засвідченням державою вже набутого особою права власності, що унеможливлює ототожнення факту набуття права власності із фактом його державної реєстрації.

Сама собою державна реєстрація речового права за певною особою без наявності чинного правовстановлюючого документа на підтвердження такого права не є безспірним підтвердженням наявності в цієї особи відповідного речового права.

Державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав лише після перевірки наявності необхідних для цього документів та їх відповідності вимогам законодавства.

Державну реєстрацію права власності на будинок за адресою: АДРЕСА_1 , проведено на підставі довідки про технічні показники об`єкта та підтвердження поштової адреси №72-21-01 від 14.04.2021, виданої ФОП ОСОБА_3 на замовлення ОСОБА_2 . Також 14.04.2021 ФОП ОСОБА_3 на замовлення відповідача виготовлено технічний паспорт на будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами за адресою: АДРЕСА_1 .

Водночас, довідка, що складена на підставі проведеної технічної інвентаризації, не є правовстановлюючим документом чи будь-яким іншим документом, який дає підстави для проведення реєстраційних дій щодо об`єкта нерухомості.

Разом з цим, з`ясовано, що в Реєстрі адрес, який розроблений відповідно до Положення про реєстр адрес у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради № 337/9394 від 22.05.2013, відсутні відомості про документи щодо присвоєння поштової адреси будь-яким об`єктам по АДРЕСА_1 .

Згідно відомостей з Державного реєстру речових прав не нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно речові права на земельну ділянку по АДРЕСА_1 за будь-якими фізичними чи юридичними особами не реєструвались.

У свою чергу, технічний паспорт є лише документом, яким оформлюється технічна інвентаризація об`єкта, та який свідчить про фактичний стан нерухомості (площу, поверховість).

Таким чином, в порушення пункту 42 Порядку № 1127 (в редакції на час проведення реєстрації), статті 31 Закону, державну реєстрацію права власності на житловий будинок загальною площею 42 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 , проведено за відсутності документів, обов`язкових та необхідних для проведення реєстрації права власності, а саме: документа, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки, або документа, що посвідчує речове право на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт нерухомого майна, у т.ч. рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність чи відомості про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність з по господарської книги; виписка з по господарської книги.

З урахуванням викладеного, набуття особою у власність майна в обхід закону та надання державі документів, які не відповідають вимогам законодавства з метою введення держави в оману задля реєстрації права власності на відсутній на земельній ділянці об`єкт нерухомого майна, порушує публічний порядок та посягає на суспільні та економічні основи держави, спрямоване на подальше незаконне заволодіння земельною ділянкою комунальної власності, а відтак є підставою для скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію права на це майно.

Скасування вищевказаного рішення державного реєстратора про державну реєстрацію права власності необхідне, оскільки в подальшому останнє може стати перешкодою для повноцінного розпорядження земельною ділянкою її дійсним власником - Київською міською радою.

Законодавством закріплено, що скасування державної реєстрації права власності можливе лише у випадку скасування рішення державного реєстратора про реєстрацію права власності, а отже реальне поновлення права власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради та відновлення становища, яке існувало до порушення можливо лише шляхом скасування рішення державного реєстратора про реєстрацію права власності як такого, що суперечить вимогам чинного законодавства та порушує право власності територіальної громади міста Києва на вказану земельну ділянку.

Таким чином, державну реєстрацію права власності на житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 за ОСОБА_2 проведено на підставі рішення державного реєстратора, яке не відповідає вимогам законодавства, а тому відповідно до ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» наявні підстави для його скасування.

При цьому, Київською міською радою рішень про передачу даної земельної ділянки юридичним або фізичним особам у власність або користування (оренду), зміну цільового призначення, а також про затвердження технічної документації із землеустрою, не приймала (лист Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради від 18.01.2023 № 0570202/1-567).

Подана технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) не відповідає вимогам Законів України «Про державний земельний кадастр» та «Про землеустрій» в частині дотримання загальних вимог до змісту документації із землеустрою (ст.29 Закону України «Про землеустрій»); використання у складі технічної документації із землеустрою завідомо недостовірних документів, які посвідчують право власності на неіснуючий житловий будинок.

Також під час виготовлення технічної документації відносно земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , інженером-землевпорядником Приватного підприємства «Фірма «Інженер» ОСОБА_7 порушено вимоги ст.ст. 20, 198 Земельного кодексу України, ст.ст. 29, 55 Закону України «Про землеустрій», а також ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та не перевірено факт наявності чи відсутності в натурі (на місцевості) будівель та споруд на проектованій земельній ділянці, в результаті чого до Державного земельного кадастру були внесені недостовірні відомості про земельну ділянку, що, як наслідок, призвело до порушення прав та законних інтересів територіальної громади міста Києва.

За таких обставин, державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067 проведена протиправно та з порушенням вимог законодавства, на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка не відповідає вимогам закону.

Відтак, для забезпечення територіальній громаді міста Києва реальної та безперешкодної можливості реалізувати усі правомочності власника щодо комунальної земельної ділянки належним способом захисту порушених прав є скасування державної реєстрації права власності на спірний об`єкт нерухомого майна та державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067.

Спір у даному випадку виник із приводу порушення прав та охоронюваних інтересів держави в особі Київської міської ради, яка позбавлена можливості розпоряджатися належною їй земельною ділянкою. Отже, оскільки спірні правовідносини безпосередньо пов`язані із захистом права власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради на вказану земельну ділянку, такий спір не є спором публічно-правовим, має приватноправовий характер та підлягає вирішенню за правилами цивільного судочинства.

Слід зазначити, що у судовому процесі держава бере участь як сторона через відповідний її орган, наділений повноваженнями у спірних правовідносинах. Тобто під час розгляду справи у суді фактичною стороною у спорі є держава, навіть якщо позивач і визначив стороною у справі певний орган (така позиція висловлена у постановах Верховного Суду від 20.08.2020 у справі №913/152/19, від 26.06.2019 у справі №587/430/16-ц, від 27.02.2019 у справі №761/3884/18).

Правовідносини, пов`язані з розпорядженням землею, як основним національним багатством, становлять суспільний інтерес, а порушення (якщо такі будуть встановлені) при її використанні, такому суспільному інтересу не відповідає.

Порушення прав територіальної громади беззаперечно свідчить про порушення державних інтересів, оскільки таке порушення суперечить конституційному обов`язку держави щодо забезпечення прав людини та гарантування належного функціонування місцевого самоврядування, ослаблює економічні основи місцевого самоврядування, що потребує реагування у межах наданої Конституцією України компетенції.

Прокурор, виявивши такі порушення інтересів держави, зобов`язаний вжити заходи, спрямовані на їх захист.

При цьому, Київська міська рада, знаючи про порушення інтересів держави, та маючи відповідні повноваження для їх захисту, не вчинила належних дій щодо захисту інтересів держави, а тому у прокурора наявні підстави для здійснення представництва інтересів держави в суді.

Дніпровською окружною прокуратурою міста Києва листами від 09.01.2023 №50-181 вих.-23 та № 50-181 вих.23 повідомлено Київську міську раду та Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про здійснення державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067 на підставі недостовірних документів.

Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) листом від 04.05.2023 №0570202/1-5806 повідомив прокуратуру, що не заперечує проти звернення Дніпровської окружної прокуратури міста Києва до суду в інтересах Київської міської ради у виниклих правовідносинах.

Станом на 19.07.2023 Київської міською радою або її структурними підрозділами позов про скасування державної реєстрації права власності на житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067 не пред`явлено. Отже, уповноважений орган влади мав можливість у розумні строки відреагувати на вказане порушення інтересів держави, зокрема, шляхом вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову до суду про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Нездійснення органами захисту порушених інтересів держави у даному спорі є очевидним.

Вказана бездіяльність Київської міської ради є підставою для звернення прокурора до суду за захистом інтересів держави, в порядку ст.23 Закону України «Про прокуратуру».

З огляду на вищезазначене, враховуючи порушення інтересів держави та бездіяльність органу, який наділений повноваженнями по захисту державних інтересів, даний позов подається до суду прокурором відповідно до ст.23 Закону України «Про прокуратуру» та в порядку ст. 56 Цивільного процесуального кодексу України, адже реєстрація права власності на неіснуючий житловий будинок на земельній ділянці комунальної власності по АДРЕСА_1 та наступні дії з реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067 порушують права територіальної громади міста Києва, як власника земельної ділянки та унеможливлюють розпорядження землею на власний розсуд, в т.ч. за призначенням, що є підставою для звернення з цим позовом до суду відповідно до ст.23 Закону України «Про прокуратуру».

Попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які понесла Київська міська прокуратура, становить 5368 грн., тобто судовий збір, сплачений за дві вимоги немайнового характеру.

Просив:

усунути перешкоди у користуванні та розпорядженні землею шляхом скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) від 24.11.2021, індексний номер : 61817938 та здійсненої на його підставі у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації права власності за ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_2 ) на житловий будинок загальною площею 42 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 , припинивши вказане право ОСОБА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2515040180000);

скасувати державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:90:125:0067, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

04.08.2023 судом постановлено ухвалу про відкриття провадження у справі, призначено її до розгляду за правилами загального позовного провадження.

14.11.2023 судом постановлено ухвалу про закриття підготовчого провадження.

Відповідач своїм правом на подачу відзиву не скористалася.

Київська міська рада надала пояснення, в яких просила задовольнити позовну заяву.

Прокурор Шита Н.М. підтримала заявлений позов, підтвердила доводи, викладені в позовній заяві.

Інші учасники справи в судове засідання не з`явились.

Свідок ОСОБА_6 пояснила, що в січні 2022 року від односельця, який працює в адміністрації в Управлінні благоустрою, вона довідалась, що відбувається захоплення землі в с. Віта Поштова. З публічної кадастрової карти вона побачила, що сформовано земельну ділянку кадастровий №8000000000:90:125:0067, яку її син намагався приватизувати, адреса земельної ділянки: АДРЕСА_1 . Проте будинку 48 на їх вулиці немає, будинки закінчуються №44 . З реєстру нерухомості їй стало відомо, що по АДРЕСА_1 . зареєстровано право власності на ОСОБА_2 (будинок побудований до 1991 року). Проте ніякого такого будинку немає, на цій ділянці стоїть її діжка, з якої вона поливає город. На адвокатський запит вона отримала копію технічної документації на будинок, згідно з якою його площа становить 42 кв.м., є водопровід та каналізація. Проте на водопроводу, ні каналізації в селі немає, є водяні свердловини та електромережі. У неї є фотозйомка за 2015 рік, з якої видно, що земельна ділянка навпроти її дому пуста. Вона зібрала документи і звернулась до правоохоронних органів з заявою про підробку документів і захоплення земель. Також вона зверталась до Міністерства юстиції України з питанням скасування державної реєстрації спірної земельної ділянки, проте їй відмовили через пропуск строку. Вона зібрала комісію і склала акт про те, що земельна ділянка кадастровий №8000000000:90:125:0067 пуста і не забудована.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

14.04.2021 ФОП ОСОБА_3 склав технічний паспорт та довідку про технічні показники об`єкта та підтвердження поштової адреси № 73-21-01 , згідно з якою за результатами технічної інвентаризації виявлено житловий будинок літ. «А», загальною площею 42 кв.м, який зі слів замовника ОСОБА_2 , побудований господарчим способом у 1991 році. Житловий будинок має наступну адресу: АДРЕСА_1 . Житловий будинок відповідає державним будівельним нормам та готовий до експлуатації.

Згідно з довідкою КП КМР «КМ БТІ» від 18.11.2021 №ПБ-2021 №2172 на житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 , право власності не зареєстроване.

За замовленням відповідача ПП «Фірма Інженер» склала технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: АДРЕСА_1 , площею 0,1 га, з цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

09.11.2021 приватний нотаріус КМНО Меженська К.С. зареєструвала право приватної власності на будинок за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2515040180000, загальною площею 42 кв.м., за ОСОБА_2 , підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 61817938 від 24.11.2021, підстава для державної реєстрації: довідка про технічні показники об`єкта та підтвердження поштової адреси №73-21-01 від 14.01.2021, видана ФОП ОСОБА_3 , що підтверджується інформаційною довідкою від 12.12.2022 №317428075.

Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 18.12.2022 № НВ-9906228562022 на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі від 21.12.2021, розробленої ПП «Фірма «Інженер», ОСОБА_7 , 22.12.2021 була зареєстрована земельна ділянка площею 0,1000 га з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067, розташована за адресою: АДРЕСА_1 ; категорія земель - землі житлової та громадської забудови, цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка); форма власності - інформація про зареєстроване право в Державному земельному кадастрі відсутня.

Згідно з інформаційною довідкою від 23.03.2023 №326774296 відсутні відомості про реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067 площею 0,1 га.

22.12.2022 до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості про вчинення кримінального правопорушення №4202210204000021 за ч.3 ст. 358 КК України за фактом державної реєстрації неіснуючих будинків та земельних ділянок з присвоєнням кадастрових номерів, в тому числі №8000000000:90:125:0067, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , з використанням завідомо підробленої будівельно-технічної документації про начебто наявні на земельних ділянках житлових будинках із залученням інженерів - землевпорядників та спеціалістів з питань складання та виготовлення документації в сфері містобудування.

Допитана у кримінальному провадженні №4202210204000121 свідок ОСОБА_5 повідомила, що по АДРЕСА_2 , та на земельній ділянці, яку зазначила слідчий, ніколи житлових чи нежитлових споруд, будинків, об`єктів будь-яких розмірів не було. Ця земельна ділянка завжди була покрита ґрунтом та на ній росили дерева.

Згідно з вироком Дарницького районного суду міста Києва від 12.12.2022, ухваленим у справі №753/14656/22 ОСОБА_3 було визнано винним у скоєнні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 358 КК України, зокрема, у складанні та видачі завідомо підроблених офіційних документів, які посвідчують певні факти. Що мають юридичне значення - технічні паспорти за результатами проведення технічної інвентаризації, яка фактично не проводилась на фактично не існуючі об`єкти нерухомого майна, а саме: технічний паспорт будинку садибного типу (реєстраційний № ТІ 01:9958-6029-7783-8687 ) за адресою: АДРЕСА_1 , замовник ОСОБА_8 .

Згідно з протоколом огляду місця події від 24.01.2023 земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067 за адресою: АДРЕСА_1 , вільна від будь-яких будівель та споруд.

Київською міською радою рішень про передачу даної земельної ділянки юридичним або фізичним особам у власність або користування (оренду), зміну цільового призначення, а також про затвердження технічної документації із землеустрою, не приймала (лист Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради від 18.01.2023 № 0570202/1-567).

У Реєстрі адрес, який розроблений відповідно до Положення про реєстр адрес у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради № 337/9394 від 22.05.2013, відсутні відомості про документи щодо присвоєння поштової адреси будь-яким об`єктам по АДРЕСА_1 (лист Департаменту містобудування та архітектури № 055-928 від 15.02.2023).

Голосіївською районною в місті Києві державною адміністрацією жодного питання щодо присвоєння поштової адреси об`єкту нерухомості на АДРЕСА_1 , не опрацьовувалось, жодних звернень не надходило ( лист від 04.05.2023 №100-4862).

Земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067 у Міському земельному кадастрі не зареєстрована та не обліковується (лист Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) №0570202/1-479 від 16.01.2023).

У реєстрі будівельної діяльності за параметрами пошуку «Місцезнаходження об`єкта: АДРЕСА_1 » та «Кадастровий номер 8000000000:90:125:0067» документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, змін до них, їх скасування чи анулювання, не виявлено (лист Державної інспекції архітектури та містобудування від 08.05.2023 №3343-23).

Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва не видавав, не реєстрував документів, що дають право на виконання підготовчих/будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер 8000000000:90:125:0067) у Голосіївському районі міста Києва (лист Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від 01.05.2023 № 073-1117).

Згідно зі ст. 14 Конституції України право власності на землю набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до ст.1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується.

Частиною 1 ст. 9 Земельного кодексу України встановлено, зокрема, що до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин належить:

а) розпорядження землями територіальної громади міста;

б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;

в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Частиною 1 ст. 15 ЦК України встановлено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Згідно з ч. 1, 4 ст. 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.

Статтею 328 ЦК України передбачено, що право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема, із правочинів.

Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності чи необґрунтованість активів, які перебувають у власності, не встановлені судом.

За ч. 2, 3 ст. 331 ЦК України право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна).

Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації.

Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.

До завершення будівництва (створення майна) особа вважається власником матеріалів, обладнання тощо, які були використані в процесі цього будівництва (створення майна).

Відповідно до ч. 4 ст. 334 ЦК України права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.

Так, відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання та підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» загальними засадами державної реєстрації прав є, серед іншого, гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, а також їх внесення до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом.

Частиною 3 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов: 1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення; 2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов`язкової реєстрації.

Пунктами 1, 2 ч. 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Положеннями ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

При цьому, п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що одним з етапів проведення державної реєстрації прав є перевірка документів та/або відомостей із Державного реєстру прав, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень.

Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Відповідно до ч. 3 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, не підлягають скасуванню та/або вилученню, крім випадків, передбачених пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону.

У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи визнання його прийнятим з порушенням цього Закону та анулювання у випадку, передбаченому пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію набуття речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження припиняються. У разі якщо в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, наявні відомості про речові права, обтяження речових прав, припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації, або якщо відповідним судовим рішенням також визнаються речові права, обтяження речових прав, одночасно з державною реєстрацією припинення речових прав чи обтяжень речових прав проводиться державна реєстрація набуття відповідних прав чи обтяжень. При цьому дата і час державної реєстрації набуття речових прав, обтяжень речових прав, що були припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації та наявні в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, залишаються незмінними.

Пунктом 1 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (надалі - Порядок № 1127), передбачено, що він визначає умови, підстави та процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації прав.

Відповідно до ч. 2 п. 77 Порядку № 1127 державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом об`єкт проводиться за наявності відомостей про його технічну інвентаризацію, про прийняття його в експлуатацію та про присвоєння такому об`єкту адреси (крім випадку проведення реконструкції об`єкта, що не має наслідком його поділ, виділ частки або об`єднання), отриманих державним реєстратором з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Згідно ч. 5 п. 77 Порядку № 1127 підставою для відмови у проведенні державної реєстрації права власності на закінчений будівництвом об`єкт є відсутність однієї і більше відомостей, передбачених цим пунктом, крім випадків, передбачених п.п. 78, 79 та 80 цього Порядку.

Пунктом 78 Порядку № 1127 передбачено, що державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом об`єкт у разі прийняття його в експлуатацію до запровадження єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, що є невід`ємною архівною складовою частиною Реєстру будівельної діяльності, проводиться за наявності документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію такого об`єкта.

Такий документ за наданими заявником у заяві реквізитами та відомостями про суб`єкта, що здійснював прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію, отримується державним реєстратором шляхом звернення до відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування.

Пунктом 79 Порядку № 1127 передбачено, що державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом об`єкт у разі присвоєння завершеному будівництвом об`єкту адреси без застосування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва проводиться за наявності документа, що підтверджує присвоєння такому об`єкту адреси.

Документ за наданими заявником у заяві реквізитами та відомостями про суб`єкта, що здійснював присвоєння закінченому будівництвом об`єкту адреси, отримується державним реєстратором шляхом звернення до відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування.

Абзацем 3 п. 78 Порядку № 1127 визначено, що документ, який відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, не вимагається в разі державної реєстрації права власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року.

Відповідно до п. 80 Порядку № 1127 у випадку закінчення будівництва до 5 серпня 1992 року, державна реєстрація права власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, може проводитися на підставі документів, передбачених ст. 31 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Якщо у відомостях про адресу завершеного будівництвом об`єкта, передбаченого цим пунктом, відсутні необхідні реквізити адреси, передбачені ч. 4 ст. 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», застосовуються п.п. 77 або 79 цього Порядку.

Якщо у відомостях про завершений будівництвом об`єкт, передбачений цим пунктом, відсутні необхідні відомості про нерухоме майно, передбачені п. 29 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1141, застосовується п. 77 цього Порядку в частині відомостей про технічну інвентаризацію завершеного будівництвом об`єкта.

Частиною 5 ст. 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що адреса (крім реквізиту, визначеного п. 10 ч. 4 цієї статті) присвоюється, змінюється, коригується, анулюється: виконавчим органом сільської, селищної, міської ради - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради; місцевою державною адміністрацією - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку не поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради, а також у разі неприйняття органом з присвоєння адреси рішення про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адрес можуть делегуватися виконавчих органам районних в місті рад.

Судом встановлено, що приватним нотаріусом КМНО Меженською К.С. прийнято рішення від 24.11.2021 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 61817938, та зареєстровано за відповідачкою право власності на житловий будинок загальною площею 42 кв.м по АДРЕСА_1 (реєстраційний номер нерухомого майна 2515040180000, номер запису про право власності: 45246858).

Підставою для проведення державної реєстрації нерухомого майна за відповідачкою стала підроблена довідка від 14.04.2021 № 73-21-01 про технічні показники об`єкта та підтвердження поштової адреси, видана ФОП ОСОБА_3 .

Суд вважає, що довідка, що складена на підставі проведеної технічної інвентаризації, не є правовстановлюючим документом чи будь-яким іншим документом, який дає підстави для проведення реєстраційних дій щодо об`єкта нерухомості.

В порушення Порядку № 1127 та Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державну реєстрацію права власності на спірний житловий будинок проведено відповідальною особою за відсутності обов`язкових та необхідних документів для проведення такої реєстрації, зокрема, документа, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки, документа, що посвідчує речове право на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт нерухомого майна, у т.ч. рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність чи відомості про передачу (надання) земельної ділянки в користування.

Відтак, державна реєстрація права власності на об`єкт нерухомого майна - житловий будинок загальною площею 42 кв.м по АДРЕСА_1 та подальша державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067, здійснені з порушенням вимог законодавства, оскільки фактично було зареєстровано право власності на неіснуючий житловий будинок.

Зазначена обставина знайшла своє підтвердження письмовими доказами та свідченнями свідка ОСОБА_6 , яка повідомила суду, будинку АДРЕСА_2 , де вона проживає, немає, будинки закінчуються №44. Ніякого будинку на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:90:125:0067 немає, на цій ділянці стоїть її діжка, з якої вона поливає город.

Відповідач виготовила технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж спірної земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Речові права на спірну земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав не зареєстровані.

Аналізуючи обставини, встановлені у судовому засіданні у сукупності з наданими доказами, суд приходить до висновку, що що ОСОБА_2 не могла набути у законний спосіб право власності житловий будинок загальною площею 42 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 , який фактично відсутній на земельній ділянці (не збудований, не введений в експлуатацію), а отже право власності у відповідача на це майно не виникло та не могло виникнути.

В свою чергу, подальше вчинення відповідачем дій щодо формування земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , з присвоєнням їй кадастрового номеру, порушує визначений законодавством порядок державної реєстрації земельних ділянок та право територіальної громади в особі Київської міської ради щодо володіння, розпорядження вказаною ділянкою.

Враховуючи встановлені судом обставини справи, беручи до уваги всі досліджені судом докази в їх сукупності, суд вважає, що позивачем доведено обґрунтованість заявлених вимог належними, допустимими доказами, а обраний ним спосіб захисту порушеного права відповідає приписам чинного законодавства України, зокрема. ч. 3 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (Серявін та інші проти України, № 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).

За вказаних обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України з відповідача на користь платника Київської міської прокуратури підлягає стягненню судовий збір в розмірі 5368 грн., оскільки позовні вимоги були задоволені.

Керуючись ст.ст. 12-13, 81, 141, 258 - 259, 263 - 265, 268, 272 - 273, 354 - 355 ЦПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовні вимоги керівника Дніпровської окружної прокуратури міста Києва Дейнеки Сергія в інтересах держави в особі Київської міської ради задовольнити.

Усунути перешкоди у користуванні та розпорядженні землею шляхом скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) від 24.11.2021, індексний номер: 61817938 та здійсненої на його підставі у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації права власності за ОСОБА_2 на житловий будинок загальною площею 42 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 , припинивши вказане право ОСОБА_2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2515040180000).

Скасувати державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:90:125:0067, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Стягнути з ОСОБА_2 на користь Київської міської прокуратури судовий збір в розмірі 5368 (п`ять тисяч триста шістдесят вісім) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржено шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення в повному обсязі складено 01.04.2024.

Позивач: Керівник Дніпровської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Київської міської ради, місцезнаходження: м. Київ, вул. Хрещатик, б. 36, код ЄДРПОУ 02910019.

Відповідач: ОСОБА_2 , місце проживання: АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_2 .

Суддя Ж. І. Кордюкова

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.03.2024
Оприлюднено18.04.2024
Номер документу118389475
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —752/14905/23

Рішення від 21.03.2024

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Кордюкова Ж. І.

Рішення від 21.03.2024

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Кордюкова Ж. І.

Ухвала від 14.11.2023

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Кордюкова Ж. І.

Ухвала від 04.08.2023

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Кордюкова Ж. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні