Рішення
від 09.04.2024 по справі 914/3783/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.04.2024 Справа № 914/3783/23

За позовом: Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Львів

до відповідача: Малого приватного підприємства «Нара», с. Гаї, Львівська область

про стягнення 544 000, 00 грн

Суддя Наталія Мороз

За участю секретаря судового засідання

Соломії Дицької

Представники:

Від позивача: Сигляк І.Я.

Від відповідача: не з`явився

Суть спору:

Позовну заяву подано Західним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України до Малого приватного підприємства «Нара» про стягнення 544 000, 00 грн.

Ухвалою від 29.12.2023 відкрито провадження у справі за правилами позовного провадження та призначено підготовче засідання на 30.01.2024.

Ухвалою суду від 30.01.2024 відкладено підготовче засідання на 13.02.2024, про що відповідача повідомлено в порядку ст. 121 ГПК України.

Ухвалою суду від 13.02.2024 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 12.03.2024.

Ухвалою суду від 12.03.2024 розгляд справи по суті відкладено на 09.04.2024, про що відповідача повідомлено в порядку ст. 121 ГПК України.

В судове засідання 09.04.2024 представник позивача з`явився, дав пояснення по суті спору, повідомив, що стан заборгованості не змінився. Позов просить задоволити.

Відповідач 09.04.2024 в судове засідання не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про розгляд справи.

Суд зазначає про належне ним виконання обов`язку щодо повідомлення усіх учасників справи про час, дату та місце розгляду справи, зокрема відповідача, шляхом надіслання ухвал суду від 29.12.2023, 30.01.2024, 13.02.2024 та 12.03.2024 в електронній формі до Електронного кабінету відповідача, та оприлюднення в електронній формі в Державному реєстрі судових рішень.

Згідно з частиною 5 та 7 статті 6 ГПК України, суд направляє судові рішення та інші процесуальні документи учасникам судового процесу до їхніх електронних кабінетів, вчиняє інші процесуальні дії в електронній формі із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи або її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами, в порядку, визначеному цим Кодексом, Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів). Особі, яка зареєструвала електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, суд вручає будь-які документи у справах, в яких така особа бере участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення до електронного кабінету такої особи, що не позбавляє її права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Частиною 11 статті 242 ГПК України, якщо учасник справи має електронний кабінет, суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи чи її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами. У разі відсутності в учасника справи електронного кабінету суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Відповідно до пункту 17 Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (надалі - ЄСІТС) затверджено рішенням Вищої ради правосуддя № 1845/0/15-21 від 17.08.2021, особам, які зареєстрували Електронний кабінет, суд вручає будь-які документи у справах, у яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх надсилання до Електронного кабінету таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення в паперовій формі за окремою заявою.

Пунктом 37 Положення про ЄСІТС унормовано, що підсистема Електронний суд забезпечує можливість автоматичного надсилання матеріалів справ в електронному вигляді до Електронних кабінетів учасників справи та їхніх повірених.

До Електронних кабінетів користувачів надсилаються у передбачених законодавством випадках документи у справах, які внесені до автоматизованої системи діловодства судів (далі - АСДС) та до автоматизованих систем діловодства, що функціонують в інших органах та установах у системі правосуддя. Документи у справах надсилаються до Електронних кабінетів користувачів у випадку, коли вони внесені до відповідних автоматизованих систем у вигляді електронного документа, підписаного кваліфікованим підписом підписувача (підписувачів), чи у вигляді електронної копії паперового документа, засвідченої кваліфікованим електронним підписом відповідального працівника суду, іншого органу чи установи правосуддя (далі - автоматизована система діловодства).

Таким чином, ухвала суду від 29.12.2023 була внесена до АСДС та автоматично направлена в електронний кабінет відповідача 29.12.2023 та доставлена до електронного кабінету 29.12.2023 о 16:20 год, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа; ухвала суду від 30.01.2024 була внесена до АСДС та автоматично направлена в електронний кабінет відповідача 30.01.2024 та доставлена до електронного кабінету 30.01.2024 о 18:34 год, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа; ухвала суду від 13.02.2024 була внесена до АСДС та автоматично направлена в електронний кабінет відповідача 13.02.2024 та доставлена до електронного кабінету 14.02.2024 о 17:17 год, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа; ухвала суду від 12.03.2024 була внесена до АСДС та автоматично направлена в електронний кабінет відповідача 12.03.2024 та доставлена до електронного кабінету 12.03.2024 о 19:14 год, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Згідно з пунктом 42 Положення про ЄСІТС у разі наявності в особи Електронного кабінету засобами ЄСІТС забезпечується надсилання до автоматизованої системи діловодства підтвердження доставлення до Електронного кабінету користувача документа у справі.

Відповідно до п. 2 ч. 6 ст. 242 ГПК України, днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи. Абзацом 2 зазначеної норми врегульовано, що якщо судове рішення надіслано на офіційну електронну адресу пізніше 17 години, судове рішення вважається врученим у робочий день, наступний за днем його відправлення, незалежно від надходження до суду повідомлення про його доставлення.

В пунктах 41-42 постанови Верховного Суду від 30.08.2022 у справі № 459/3660/21 викладена правова позиція, що довідка про доставку документа в електронному вигляді до Електронного кабінету є достовірним доказом отримання адресатом судового рішення.

За змістом статті 2 ЗУ Про доступ до судових рішень, кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом. Усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі. (Постанова Верховного Суду від 11.12.18р. у справі № 921/6/18.).

З наведеного суд констатує про повідомлення відповідача завчасно та належним чином про час, дату та місце розгляду справи, однак, своїми процесуальними правами відповідач не скористався, явки представника в судові засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив, відзиву не подав. Таким чином, в розумінні ст. ст. 120, 122, 242 ГПК України, відповідач повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином.

Згідно з ч. 9 ст. 165 ГПК України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч. 2 ст. 178 ГПК України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Суд звертає увагу на те, що чинний Господарський процесуальний кодекс України, спрямований на забезпечення своєчасності розгляду справ та правової визначеності, унеможливлення зловживання процесуальними правами та підвищення ефективності судочинства в цілому, з огляду на що встановлено точний порядок та присічні строки вчинення процесуальних дій, чіткі стадії судового процесу, розумні обмеження, в тому числі щодо подання доказів. Саме тому всі процесуальні дії суду та учасників процесу повинні вчинятися своєчасно з тим, щоб під час підготовки справи до розгляду не залишилося невирішених питань, які можуть затримати розгляд справи по суті.

Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 202 ГПК України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Враховуючи наведене, в тому числі неподання відповідачем відзиву на позовну заяву, справа розглядається за наявними матеріалами у відповідності до приписів ч. 9 ст. 165 та ч. 2 ст. 178 ГПК України.

Позиція позивача.

В обгрунтування позовних вимог позивач вказав на те, що Адміністративна колегія Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України розглянувши справу № 63/1-01-84-2019 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції прийняла рішення від 11.06.2020 року № 63/51-р/к (надалі - рішення), яким визнала що відповідач вчинив порушення законодавства про захист економічної конкуренції, які передбачені пунктом четвертим частини другої статті 6 та пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у зв`язку з чим за вчинені порушення накладено штрафи у сукупному розмірі 272 000, 00 грн.

Як зазначає позивач, повідомленням від 24.06.2020 № 63/02/2640 вказане рішення було направлене на адресу відповідача, яке отримано 25.06.2020, що підтверджується відстеженням з офіційного сайту Укрпошта № 7900061724229, реєстром відділення рекомендованих поштових відправлень від 24.06.2020 № 270 та списком згрупованих поштових відправлень листів рекомендованих АТ «Укрпошта» № 13683.

Відповідач зазначив, що часові проміжки можливості сплати відповідачем штрафу чи оскарження рішення перебували у таких межах: 26.06.2020-26.08.2020. Протягом зазначеного строку, відповідач суми штрафу не сплатив, однак оскаржив рішення адміністративної колегії.

Господарський суд Львівської області 28.12.2020 ухвалив рішення у справі № 914/2130/20, відповідно до якого позов відповідача задоволено частково.

03.08.2021 Західний апеляційний господарський суд прийняв постанову у справі № 914/2130/20, відповідно до якої рішення Господарського суду Львівської області від 28.12.2020 у справі № 914/2130/20 залишено без змін.

Постановою Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 18.11.2021, відповідно до якої рішення Господарського суду Львівської області від 28.12.2020 та постанову Західного апеляційного господарського суду від 03.08.2021 у справі № 914/2130/20 скасовано у частині задоволення позовних вимог, справу передано на новий розгляд до Господарського суду Львівської області.

Господарський суд Львівської області 10.10.2022 ухвалив рішення у справі № 914/2130/20, відповідно до якого відмовлено у задоволенні позову відповідача в частині, переданій на новий розгляд.

16.01.2023 Західний апеляційний господарський суд прийняв постанову у справі № 914/2130/20, відповідно до якої рішення Господарського суду Львівської області від 10.10.2020 у справі № 914/2130/20 апеляційну скаргу Малого приватного підприємства «Нара» залишено без задоволення, однак змінено резолютивну частину рішення.

Ухвалою Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 08.05.2023 відмовлено у відкритті касаційного провадження.

У зв`язку з тим, що відповідач добровільно не сплатив штраф, позивач звернувся до суду із позовом про стягнення з відповідача 272 000, 00 грн штрафу, а також нарахованої за період часу з 19.11.2021 по 09.12.2021, 11.10.2022-15.11.2022 та з 17.01.2023 по 31.03.2023 пені в сумі 272 000, 00 грн.

Позиція відповідача.

Відповідач участі у судових засіданнях особисто або через уповноваженого представника не забезпечив, правом подання відзиву на позовну заяву та надання доказів в порядку статті 80 ГПК України не скористався.

Обставини справи.

11.06.2020 Адміністративною колегією Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України у результаті розгляду справи № 63/1-01-84-2019 прийнято рішення № 63/51-р/к Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафів.

Вказаним рішенням зокрема, визнано, що Мале приватне підприємство «Нара» (80650, Львівська обл., Бродівський р-н., с. Гаї, вул. Шкільна, буд. 13, кв. 4 іпн: 22363217) вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, які передбачені пунктом 4 частини 2 статті 6 та пунктом 1 статті 50 Закону України Про захист економічної конкуренції. За вчинене порушення на відповідача накладено штрафи у сукупному розмірі 272000,00 грн.

У рішенні роз`яснено можливість оскарження рішення та визначено строк для його добровільного виконання.

Рішення з повідомленням від 24.06.2020 № 63/02/2640 позивачем отримано 25.06.2020, що підтверджується відстеженням з офіційного сайту Укрпошта № 7900061724229, реєстром відділення рекомендованих поштових відправлень від 24.06.2020 № 270 та списком згрупованих поштових відправлень листів рекомендованих АТ «Укрпошта» № 13683.

Відповідач у добровільному порядку рішення не виконав, натомість оскаржив рішення Адміністративної колегії до господарського суду.

Господарський суд Львівської області 28.12.2020 ухвалив рішення у справі № 914/2130/20, відповідно до якого позов відповідача задоволено частково; визнано недійсним рішення адміністративної колегії Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 11.06.2020р. №63/51-р/к в частині: визнання дій Малого приватного підприємства «НАРА» в закупівлі «(45233142-6 Ремонт доріг) - Поточний дрібний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141904 Турка-Ільник на ділянці км 0+000 - км 13+700 Турківського району Львівської області» у процедурі електронних торгів, що проводилися Службою автомобільних доріг у Львівській області (ідентифікатор закупівлі №UA-2018-09-25-001652-b) такими, що порушують законодавство про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів та накладення на Мале приватне підприємство «НАРА» штрафу у сумі 68000,00 грн; визнання дій Малого приватного підприємства «НАРА» в закупівлі «Поточний ремонт дороги по вул. Сокальська, м. Червоноград, Львівської обл.» у процедурі електронних торгів, що проводились Комунальним підприємством «Комунальник» (ідентифікатор закупівлі №UA-2018-10-10-000816-c) такими, що порушують законодавство про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів та накладення на Мале приватне підприємство «НАРА» штрафу у сумі 68000,00 грн; визнання дій Малого приватного підприємства «НАРА» в закупівлі «Капітальний ремонт вулиці Садова на ділянці від автомобільної дороги західний обхід м. Львова км 11+515 до автомобільної дороги Львів-Пустомити-Меденичі км 9+240 в с. Сокільники, Пустомитівського району, Львівської області» у процедурі електронних торгів, що проводилися Сокільницькою сільською радою Львівської області (ідентифікатор закупівлі №UA-2018-10-12-001184-b) такими, що порушують законодавство про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів та накладення на Мале приватне підприємство «НАРА» штрафу у сумі 68000,00 грн; визнання дій Малого приватного підприємства «НАРА» в закупівлі «(45233142-6 Ремонт доріг) - Поточний дрібний ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення Дрогобицького, Старосамбірського та Турківського районів Львівської області» у процедурі електронних торгів, що проводилися Департаментом дорожнього господарства, транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації (ідентифікатор закупівлі №UA-2019-02-28-001485-b) такими, що порушують законодавство про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів та накладення на Мале приватне підприємство «НАРА» штрафу у сумі 68000,00 грн.

03.08.2021 Західний апеляційний господарський суд прийняв постанову у справі № 914/2130/20, відповідно до якої рішення Господарського суду Львівської області від 28.12.2020 у справі № 914/2130/20 залишено без змін.

Постановою Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 18.11.2021, відповідно до якої рішення Господарського суду Львівської області від 28.12.2020 та постанову Західного апеляційного господарського суду від 03.08.2021 у справі № 914/2130/20 скасовано у частині задоволення позовних вимог, справу передано на новий розгляд до Господарського суду Львівської області.

Господарський суд Львівської області 10.10.2022 ухвалив рішення у справі № 914/2130/20, відповідно до якого відмовлено у задоволенні позову відповідача в частині, переданій на новий розгляд.

16.01.2023 Західний апеляційний господарський суд прийняв постанову у справі № 914/2130/20, відповідно до якої апеляційну скаргу Малого приватного підприємства «Нара» залишено без задоволення; змінено резолютивну частину рішення і викладено в наступній редакції: « В позові МПП «Нара» до Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про визнання недійсним рішення адміністративної колегії Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 11.06.2020р. №63/51-р/к в частині: визнання дій Малого приватного підприємства «НАРА» в закупівлі «(45233142-6 Ремонт доріг) - Поточний дрібний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141904 Турка-Ільник на ділянці км 0+000 - км 13+700 Турківського району Львівської області» у процедурі електронних торгів, що проводилися Службою автомобільних доріг у Львівській області (ідентифікатор закупівлі №UA-2018-09-25-001652-b) такими, що порушують законодавство про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів та накладення на Мале приватне підприємство «НАРА» штрафу у сумі 68000,00 грн; визнання дій Малого приватного підприємства «НАРА» в закупівлі «Поточний ремонт дороги по вул. Сокальська, м. Червоноград, Львівської обл.» у процедурі електронних торгів, що проводились Комунальним підприємством «Комунальник» (ідентифікатор закупівлі №UA-2018-10-10-000816-c) такими, що порушують законодавство про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів та накладення на Мале приватне підприємство «НАРА» штрафу у сумі 68000,00 грн; визнання дій Малого приватного підприємства «НАРА» в закупівлі «Капітальний ремонт вулиці Садова на ділянці від автомобільної дороги західний обхід м. Львова км 11+515 до автомобільної дороги Львів-Пустомити-Меденичі км 9+240 в с. Сокільники, Пустомитівського району, Львівської області» у процедурі електронних торгів, що проводилися Сокільницькою сільською радою Львівської області (ідентифікатор закупівлі №UA-2018-10-12-001184-b) такими, що порушують законодавство про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів та накладення на Мале приватне підприємство «НАРА» штрафу у сумі 68000,00 грн; визнання дій Малого приватного підприємства «НАРА» в закупівлі «(45233142-6 Ремонт доріг) - Поточний дрібний ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення Дрогобицького, Старосамбірського та Турківського районів Львівської області» у процедурі електронних торгів, що проводилися Департаментом дорожнього господарства, транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації (ідентифікатор закупівлі №UA-2019-02-28-001485-b) такими, що порушують законодавство про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів та накладення на Мале приватне підприємство «НАРА» штрафу у сумі 68000,00 грн відмовити».

Ухвалою Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 08.05.2023 відповідачу відмовлено у відкритті касаційного провадження.

У зв`язку з тим, що відповідач добровільно не сплатив штрафи, позивач звернувся до суду із позовом про стягнення з відповідача 272 000, 00 грн штрафу, а також нарахованої за період часу період часу з 19.11.2021 по 09.12.2021, 11.10.2022-15.11.2022 та з 17.01.2023 по 31.03.2023 пені в сумі 272 000, 00 грн.

Оцінка суду.

Відносини, які виникли між сторонами, регулюються положеннями Господарського кодексу України, Закону України Про захист економічної конкуренції, Законом України Про Антимонопольний комітет України.

Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про Антимонопольний комітет України», Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель.

Відповідно до ст. 3 цього ж закону, основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині, зокрема, державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб`єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 4 ЗУ "Про захист економічної конкуренції" (надалі закон), державний контроль за додержанням законодавства про захист економічної конкуренції, захист інтересів суб`єктів господарювання та споживачів від його порушень здійснюються органами Антимонопольного комітету України.

Згідно з ч. 6 ст. 40 ГК України, Антимонопольний комітет України та його територіальні відділення у встановленому законом порядку розглядають справи про недобросовісну конкуренцію та інші справи щодо порушення антимонопольно-конкурентного законодавства, передбачені законом.

Приписами ст. 7 ЗУ "Про Антимонопольний комітет України" передбачено, що у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має, зокрема, повноваження розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами.

Пунктом 4 ч. 2 ст. 6 ЗУ Про захист економічної конкуренції передбачено, що антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.

Частиною 1 ст. 48 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» встановлено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, накладення штрафу.

Відповідно до п. 1 ст. 50 вищезазначеного закону, порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції є антиконкурентні узгоджені дії.

Згідно з ч. 1 ст. 56 ЗУ Про захист економічної конкуренції, рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.

Як встановлено судом, рішенням Адміністративної колегії Відділення від 11.06.2020 № 63/51-р/к на відповідача накладено штрафи у сукупному розмірі 272 000, 00 грн, які останнім не сплачено.

Відповідно до ч. ч. 2 та 3 ст. 56 ЗУ Про захист економічної конкуренції, рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. Встановлені у рішенні органу Антимонопольного комітету України зобов`язання, передбачені статтею 48 цього Закону, підлягають виконанню у двомісячний строк з дня одержання рішення органу Антимонопольного комітету України, якщо інше не передбачено законом або цим рішенням. Строки, передбачені абзацом першим цієї частини, зупиняються на час розгляду судом справи про оскарження рішення органу Антимонопольного комітету України у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, а також на час проведення перевірки чи перегляду рішення у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органом Антимонопольного комітету України.

За умовами абз. 5 ч. 1 ст. 40 ЗУ Про захист економічної конкуренції, особи, які беруть (брали) участь у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, мають право оскаржувати рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету в порядку, визначеному законом.

Факт чинності та законності рішення Адміністративної колегії Відділення від 11.06.2020 № 63/51-р/к встановлено рішенням Господарського суду Львівської області у справі від 10.10.2022 у справі № 914/2992/20 та постановою Західного апеляційного господарського суду від 16.01.2023 у цій справі.

В силу положень ч. 4 ст. 75 ГПК України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Згідно з ч. 5 ст. 56 ЗУ Про захист економічної конкуренції, за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу.

У зв`язку з тим, що відповідач не сплатив штраф у визначений законом строк та з врахуванням положень ч. 5 ст. 56 ЗУ «Про захист економічної конкуренції», позивачем правомірно нараховано пеню в розмірі 272 000, 00 грн.

Відповідно до ст. 25 ЗУ "Про Антимонопольний комітет України" (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин та подання позову), територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв`язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови скарги до суду, в тому числі про стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені.

Відповідно до ч. 7 ст. 56 ЗУ Про захист економічної конкуренції (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин та подання позову), у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.

Відповідно до ч. 9 ст. 56 ЗУ Про захист економічної конкуренції " (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин та подання позову), суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.

За таких обставин, позовна вимога позивача про стягнення з відповідача суми штрафу в розмірі 272 000, 00 грн за порушення законодавства про захист економічної конкуренції та сума пені в розмірі 272 000, 00 грн за прострочення сплати штрафу є обґрунтованою та відповідає законодавству.

Відповідно до ст. 73, 74, 81 ГПК України, доказами у справі є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність чи відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом. У разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує відповідні докази.

Зазначені вище норми процесуального закону спрямовані на реалізацію статті 13 ГПК України. Згідно з положеннями цієї статті судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Згідно з ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Частиною 1 ст. 77 ГПК України передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За змістом статті 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Принцип змагальності не передбачає обов`язку суду вважати доведеною та встановленою обставину, про яку сторона стверджує.

Обов`язком суду при розгляді справи є дотримання вимог щодо всебічності, повноти й об`єктивності з`ясування обставин справи та оцінки доказів.

Всебічність та повнота розгляду передбачає з`ясування всіх юридично значущих обставин та наданих доказів з усіма притаманними їм властивостями, якостями та ознаками, їх зв`язками, відносинами і залежностями. Таке з`ясування запобігає однобічності та забезпечує, як наслідок, постановлення законного й обґрунтованого рішення.

З`ясування відповідних обставин має здійснюватися із застосуванням критеріїв оцінки доказів, передбачених ст. 86 ГПК України щодо відсутності у жодного доказу заздалегідь встановленої сили та оцінки кожного доказу окремо, а також вірогідності і взаємного зв`язку доказів у їх сукупності.

З аналізу матеріалів справи та наявних доказів у сукупності вбачається, що право позивача, за захистом якого мало місце звернення до суду, є порушеним відповідачем.

З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку про те, що відповідачем не спростовано доводів позовної заяви, не надано суду належних та допустимих доказів про наявність інших обставин ніж ті, що досліджені в ході судового засідання, відтак, позовні вимоги про стягнення з відповідача штрафу та пені підлягають до задоволення в повному обсязі.

Судові витрати.

Оскільки спір виник через неправомірні дії відповідача, судовий збір, відповідно до ст. 129 ГПК України, покладається на відповідача повністю.

Керуючись ст. ст. 13, 73-74, 76-79, 86, 126, 129, 236, 238, 240-241 ГПК України, суд,

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити повністю.

2.Стягнути з Малого приватного підприємства «Нара» (80650, Львівська обл., Бродівський р-н., с. Гаї, вул. Шкільна, буд. 13, кв. 4 ідентифікаційний код: 22363217) в доход Державного бюджету України штраф у розмірі 272 000, 00 грн та пеню у розмірі 272 000, 00 грн.

Стягувач: Західне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (79000, м. Львів, вул. Коперника, 4, ідентифікаційний код: 20812013).

3. Стягнути з Малого приватного підприємства «Нара» (80650, Львівська обл., Бродівський р-н., с. Гаї, вул. Шкільна, буд. 13, кв. 4 ідентифікаційний код: 22363217) на користь Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (79000, м. Львів, вул. Коперника, 4, ідентифікаційний код 20812013) 6 528, 00 грн судового збору.

Рішення складено 16.04.2024

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Рішення може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені ст. ст. 256, 257 ГПК України.

СуддяМороз Н.В.

Дата ухвалення рішення09.04.2024
Оприлюднено18.04.2024
Номер документу118392456
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства

Судовий реєстр по справі —914/3783/23

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Рішення від 09.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Ухвала від 12.03.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Ухвала від 13.02.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Ухвала від 30.01.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Ухвала від 29.12.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні