ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" квітня 2024 р. справа № 300/925/24
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду О.Л.Тимощук, розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Євромодул» про стягнення податкового боргу в сумі 5 677 гривень 08 копійок,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (надалі, також позивач, ГУ ДПС в Івано-Франківській області) 08.02.2024 звернулося в суд з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю Євромодул (надалі, також - відповідач, ТОВ Євромодул) про стягнення податкового боргу в сумі 5 677 гривень 08 копійок.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем допущено податковий борг у зв`язку з бездіяльністю щодо сплати податку на прибуток приватних підприємств, податку на додану вартість та акцизного податку на пальне на загальну суму 5 677,08 грн. Враховуючи непогашення вказаного податкового боргу позивач, реалізовуючи свої законні повноваження, звернувся до суду для стягнення вказаної заборгованості.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.02.2024 відкрито провадження у цій справі, постановлено її розгляд здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку, визначеному статтею 262 КАС України (а.с.44,45).
Пунктом 5 цієї ухвали судом витребувано в ГУ ДПС в Івано-Франківській області надати належне обґрунтування правомірності та підстав стягнення з ТОВ Євромодул податкового боргу з податку на прибуток підприємств в сумі 1 020,00 грн та з акцизного податку на пальне в сумі 3 063,62 грн, нарахованих податковими-повідомленнями рішеннями №0686861212 від 16.08.2019 та №0041544004 від 25.10.2018, винесені ГУ ДФС у м. Києві.
Ухвала про відкриття провадження у відповідності до частини 10 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, також КАС України) направлена сторонам із дотриманням вимог статті 126 КАС України.
Згідно з довідкою про доставку електронного листа ухвала про відкриття провадження від 13.02.2024 по справі №300/925/24 доставлена в електронний кабінет Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області 13.02.2024 (а.с.47).
Відповідачем ухвала про відкриття провадження не отримана з незалежних від суду причин, що підтверджується довідкою Укрпошти із відміткою: "адресат відсутній за вказаною адресою" (а.с.48).
Вказана ухвала суду, відповідно до пункту 1 частини 4 статті 124 КАС України, направлена на адресу відповідача, внесену до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (надалі, також ЄДРЮОФОПТГФ).
Згідно з частиною 11 статті 126 КАС України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Таким чином, враховуючи, що вказана ухвала направлялася поштовим відправленням із відміткою "судова повістка", ця ухвала вважається врученою належним чином.
Отже, судом вживалися вичерпні заходи щодо повідомлення Товариства з обмеженою відповідальністю «Євромодул» в якості відповідача про розгляд адміністративної справи №300/925/24, однак у визначений судом строк правом на подання відзиву відповідач не скористався.
Таким чином, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Розглянувши у відповідності до вимог статті 262 КАС України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши докази, суд встановив такі обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Євромодул» з 13.02.2015 перебувало на обліку в Головному управлінні Державної фіскальної служби у місті Києві (надалі, також - ГУ ДФС у м. Києві) та з 14.03.2019 перебуває на обліку в Головному управлінні Державної податкової служби в Івано-Франківській області як платник податків і зборів, що підтверджується витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.4-11, 53-60).
ГУ ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у декларації акцизного податку за результатами якої, 10.09.2018 складено Акт №4230/26-15-40-04/39639235 яким встановлено неподання декларації акцизного податку за жовтень 2017 року, грудень 2017 року, липень 2018 - 20.08.2018 (а.с.31 та зворотна сторна).
Вказаний акт направлявся відповідачу, та отримано ним 16.10.2018 про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.32).
На підставі виявлених порушень, податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС за №0041544004 від 25.10.2018, яким відповідачу визначено штрафні (фінансові) санкції у сумі 3 060,00 грн (зворотна сторона а.с.30).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося відповідачу, та отримано ним 14.12.2018 про що свідчить особистий підпис особи по дорученню на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.30).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося відповідачу, та отримано уповноваженою особою 14.12.2018 за довіреністю, про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (зворотна сторона а.с.30).
Сума штрафних санкцій за неподання та/або несвоєчасне подання податкових декларацій з акцизного податку визначена відповідним розрахунком (зворотна сторона а.с.30).
ГУ ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку щодо своєчасності подання податкової декларації з податку на прибуток за 2018 рік за наслідками якої, складено Акт від 19.04.2019 за №4192/26-15-12-12-12-39639235 яким встановлено, що платником податків не подано податкову декларацію на прибуток за 2018 рік граничний термін подання якої сплив 01.03.2019 (а.с.15 та зворотна сторона).
На підставі виявлених порушень, податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС за №0686861212 від 16.08.2019, згідно з яким до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 1 020,00 грн (а.с.13).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося відповідачу, та не отримано ним з незалежних від контролюючого органу обставин, про що свідчить довідка Укрпошти з відміткою за закінченням терміну зберігання (зворотна сторона а.с.14).
Сума штрафних санкцій за порушення термінів подання звітності декларації за 2018 рік визначена відповідним розрахунком (зворотна сторона а.с.13).
Надалі, позивачем 16.01.2019 подано до контролюючого органу звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за 2018 рік, в якій відображено дохід в сумі 2 917,00 грн у вигляді чистого оподаткованого доходу, самостійно визначено податок на доходи в розмірі 583,00 грн (а.с.17 та зворотна сторона).
За результатами проведеної камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість, оформлену Актом від 28.09.2020 за №807/09-19-55-04/39639235 ГУ ДПС в Івано-Франківській області встановлено порушення щодо сплати самостійно визначеного зобов`язання з податку на додану вартість за період з 01.01.2018 по 28.04.2020 (а.с.19 та зворотна сторона; а.с. 24 та зворотна сторона).
На підставі вищезазначеного акту податковим органом 29.04.2020 винесено податкове повідомлення-рішення форми Ш за №0050655504, за яким сума штрафних (фінансових) санкцій становить 161,65 грн (а.с.21).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося відповідачу, та не отримано ним з незалежних від контролюючого органу причин (а.с.20).
Також, сума штрафних санкцій за порушення строку сплати суми грошового зобов`язання визначена розрахунком на суму 232,80 (зворотна сторона а.с.20).
ГУ ДПС в Івано-Франківській області 15.05.2020 проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації Товариством з обмеженою відповідальністю «Євромодул» в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних в період з 01.04.2018 по 31.05.2018 зареєстрованих по 15.06.2018 якою встановлено порушення терміну реєстрації (14,15 календарних днів) на загальну суму 9 166,66 грн податку на додану вартість (а.с.29 та зворотна сторона).
За наслідками проведеної перевірки позивачем 18.05.2020 винесено податкове повідомлення-рішення за №0065875504 згідно з яким, сума штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до відповідача, становить 916,66 грн (а.с.25).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося відповідачу, та не отримано ним з незалежних від контролюючого органу причин, про що свідчить довідка Укрпошти з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.28).
Також, сума штрафних санкцій за порушення строку сплати суми грошового зобов`язання визначена відповідним розрахунком (а.с.26).
У зв`язку із несплатою відповідачем нарахованих контролюючим органом зобов`язань позивачем 27.04.2023 винесено податкову вимогу форми Ю №0001785-1302-0919, якою визначено податковий борг станом на 26.04.2023 в розмірі 5 711,08 грн (а.с.33).
Податкова вимога направлялася відповідачу за адресою зазначеною в ЄДРЮОФОПТГФ та не отримано ним з незалежних від контролюючого органу обставин, про що свідчить довідка Укрпошти з відміткою за закінченням терміну зберігання (зворотна сторона а.с.34).
В силу приписів абзацу другого пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Станом на момент розгляду даної справи відсутня інформація щодо сплати відповідачем зазначених грошових зобов`язань, в результаті чого не погашеним залишається борг у розмірі 5 677,08 грн, а саме податку на прибуток з підприємств - штрафні санкції на суму 1020,00 грн; акцизного податку на пальне в загальному розмірі 3 097,62 грн, з яких: штрафні (фінансові санкції) на суму 3 094,67 та пеня в розмірі 3,62 грн, та з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 1 593,46 грн, з яких: податкові зобов`язання на суму 411,67 грн та штрафні (фінансові) санкції на суму 1 181,79 грн. Вищенаведене також відображено в довідці про податковий борг, що підлягає стягненню за платежами від 25.01.2024 (а.с.12), витягом з інтегрованої картки платника податку (а.с.35-37), історіями недоїмок щодо відповідача (а.с.38-40), а також детальним розрахунком суми податкового боргу до податкової вимоги (зворотна сторона а.с.33).
У зв`язку із несплатою податкового боргу, позивач, в межах повноважень, передбачених підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, звернувся до суду з метою стягнення податкового боргу.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи суд керується положеннями Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України, а також застосовує норми Податкового кодексу України, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (надалі, також ПК України), зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 6.1 статті 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пунктів 37.1, 37.2 статті 37 Податкового кодексу України, підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов`язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.
Згідно з статтею 38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до підпункту 133.1.1 пункту 133.1 статті 133 ПК України, платниками податку на прибуток - резидентами є: суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.
Згідно з підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 ПК України, об`єктом оподаткування податку на прибуток є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Відповідно до пункту 137.4 статті 137 ПК України, податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.
Пунктом 49.2 статті 49 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Відповідно до підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 ПК України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
За змістом положень пункту 56.11 статті 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Приписами п. 54.1 ст. 54 ПК України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до пунктів 203.1, 203.2. статті 203 ПК України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Пунктом 76.1 статті 76 ПК України передбачено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
Відповідно до підпункту 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 ПК України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством.
Пунктом 57.3 статті 57 ПК України передбачено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно з пунктом 58.2 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до підпункту е) пункту 176.1 статті 176 ПК України, одним із обов`язків платника податків є обов`язок своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов`язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих органом державної податкової служби, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до статті 123 ПК України, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, -
тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування -
тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Використання платником податків (посадовими особами платника податків) сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору, платежу додатково до штрафів, передбачених пунктом 123.1 цієї статті, тягне за собою стягнення до бюджету суми податків, зборів, платежів, що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги. Сплата штрафу не звільняє таких осіб від відповідальності за умисне ухилення від оподаткування.
Відповідно до підпунктів 129.1.1.- 129.1.3. пункту 129.1. статті 129 ПК України, нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Згідно з вимогами пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі, якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до пункту 42.1 статті 42 ПК України, податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.
Абзацом 2 пункту 42.5 статті 42 ПК України передбачено, що у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Підпунктом 14.1.175. пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно з пунктом 87.1. статтею 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Пунктом 87.2. даної статті Податкового кодексу України передбачено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з пунктом 95.3. статті 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.4 статті 95 ПК України встановлено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Право позивача на звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу передбачене підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України.
Винесені контролюючим органом податкові повідомлення-рішення та податкова вимога належним чином направлялися відповідачу. Докази оскарження податкових повідомлень-рішень у матеріалах справи відсутні. Також відсутні докази погашення податкового боргу.
Таким чином, контролюючим органом дотримано процедуру визначення податкового зобов`язання, а також повідомлено відповідача про наявні податкові зобов`язання та набуття податкового зобов`язання статусу податкового боргу.
Враховуючи, що податковий борг в розмірі 5 677,08 грн виник в результаті порушення відповідачем вимог податкового законодавства, останнім не подано жодного доказу його сплати або оскарження правомірності його нарахування, суд дійшов висновку, що вимоги позивача обґрунтовані та підлягають до задоволення в повному обсязі.
Згідно зі змістом частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи, що позивачем не підтверджено понесення судових витрат, такі розподілу не підлягають.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статями 241-246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків у банках, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю «Євромодул» (код ЄДРПОУ - 39639235) та за рахунок готівки, що належить платнику в дохід бюджету податковий борг у розмірі 5 677 (п`ять тисяч шістсот сімдесят сім) гривень 08 (вісім) копійок.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
позивач Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, адреса: вул. Незалежності, буд. 20, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ ВП 43968084;
відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю «Євромодул», адреса: вул. Незалежності, буд. 67, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ 39639235.
Суддя /підпис/ Тимощук О.Л.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2024 |
Оприлюднено | 18.04.2024 |
Номер документу | 118395256 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні