Рішення
від 11.04.2024 по справі 400/2097/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 квітня 2024 р. № 400/2097/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Устинова І.А., розглянув в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , до відповідачаГоловного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області, вул. Морехідна, 1,м. Миколаїв,54008, третя особаКомунальне підприємство "Первомайський міський водоканал", вул. Київська, 129А,м. Первомайськ,Миколаївська обл., Первомайський р-н,55213, провизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (далі - відповідач), за участю третьої особи - комунального підприємства Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал, в кому просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо незарахування періодів роботи позивача з 01.07.2022 по 30.06.2023 на посаді слюсаря ремонтника 3 розряду ДНСК-3 в комунальному підприємстві Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал;

- зобов`язати відповідача зарахувати до страхового стажу позивача періоди роботи позивача з 01.07.2022 по 30.06.2023 на посаді слюсаря ремонтника 3 розряду ДНСК-3 в комунальному підприємстві Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач протиправно не зарахував до страхового стажу позивача періоди роботи в комунальному підприємстві Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал з 01.07.2022 по 30.06.2023, адже позивач у вказаний період працював та отримував дохід з якого третьою особою мали сплачуватись страхові внески. Позивач вважає, що обов`язок по сплаті страхових та відповідальність за несвоєчасну їх сплату а бо сплату не в повному обсязі покладено на страхувальника, тобто у даному випадку на третю особу.

Ухвалою від 11.03.2024 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) та запропонував відповідачу надати відзив на позовну заяву.

Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позову, оскільки страхові внески за спірний період за позивача не сплачувалися, тому цей період неможливо зарахувати як страховий.

Третя особа пояснень щодо позову не надала.

Відповідно до ч.1 ст. 263 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд встановив наступне.

Позивачу з 30.03.2013 призначено пенсію за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

З 16.08.2019 по теперішні час працює на посаді слюсаря ремонтника 3 розряду ДНСК-3 в комунальному підприємстві Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал, що підтверджується копією трудової книжки та наказу про прийняття на роботу № 13 від 15.08.2019.

17.11.2023 позивач звернувся до відповідача з заявою про отримання індивідуальних відомостей про застраховану особу.

На заяву позивача відповідач листом повідомив, що позивачу прзначено пенсію за віком з 30.03.2013, з 01.04.2022 проведено автоматичний перерахунок пенсії позивача по стажу відповідно до ст. 42 Закону № 1058. Також, повідомлено. Що до страхового стажу позивача зараховано з 1968 червень 2021, при цьому період роботи позивача з 01.07.2022 по 30.06.2023 в комунальному підприємстві Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал не зараховано, так як страхові внески в зазначений період не сплачені.

Позивач не погоджуючись з незарахуванням відповідачем періодів роботи позивача з 01.07.2022 по 30.06.2023, звернувся до суду з даним позовом.

Суд вирішуючи спір між сторонами виходить з наступного.

Згідно приписів статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Статтею 8 Закону України № 1058-VI "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" передбачене право громадян на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 20 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" - страхові внески обчислюються виключно в грошовій формі, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі. Обчислення страхових внесків застрахованих осіб, зазначених у пунктах 1, 2, 5 - 7, 9, 10, 12, 15, 17 і 18 статті 11 цього Закону, здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

Частиною 1 ст. 24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Частиною 3 статті 20 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" визначено, що у разі ухилення страхувальника чи його посадових осіб від надання територіальному органу Пенсійного фонду звітності чи інших документів про сплату страхових внесків страхові внески обчислюються територіальним органом Пенсійного фонду в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, за непрямим методом виходячи з оцінки валового доходу та витрат страхувальника, кількості осіб, які перебувають з ним у трудових відносинах, обсягу виробленої (реалізованої) продукції (послуг), суми сплачених ним податків, інших обов`язкових платежів, передбачених законодавством.

Відповідно до ч.10 ст. 20 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" - якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

В матеріалах справи наявна копія трудової книжки позивача, яка містить записи про роботу позивача з 01.07.2022 по 30.06.2023 на посаді слюсаря ремонтника 3 розряду ДНСК-3 в комунальному підприємстві Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал.

Невнесення страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування відбулось не з вини позивача.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що несплата Комунальним підприємством Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал за ОСОБА_1 страхових внесків не може бути підставою для незарахування до страхового стажу періоду роботи, оскільки відповідальність за несплату страхових внесків несе підприємство-страхувальник, в якому працює застрахована особа.

Внаслідок невиконання комунальним підприємством Первомайський міський водоканал обов`язку по сплаті внесків до Пенсійного фонду України позивач позбавлений соціальної захищеності та пенсійного стажу за спірний період на вказаних підприємствах, що є неприпустимим та таким, що суперечить основним конституційним засадам в сфері соціального захисту.

Аналогічна правова позиція зазначена у постанові Верховного суду від 24.05.2018 року по справі № 490/12392/16-а, від 23.03.2020 по справі № 535/1031/16-а.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відтак, відповідач повинен зарахувати позивачу до страхового стажу період роботи в комунальному підприємстві Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал з 01.07.2022 по 30.06.2023.

Відповідно до вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Тому позовні вимоги необхідно задовольнити.

Судовий збір розподіляється відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ) до Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (вул. Морехідна, 1,м. Миколаїв,54008 13844159) задовольнити.

2. Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 13844159) щодо незарахування періоду роботи ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) 01.07.2022 по 30.06.2023 на посаді слюсаря ремонтника 3 розряду ДНСК-3 в комунальному підприємстві Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал.

3. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 13844159) зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) період роботи позивача з 01.07.2022 по 30.06.2023 на посаді слюсаря ремонтника 3 розряду ДНСК-3 в комунальному підприємстві Первомайської міської ради Первомайський міський водоканал.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (вул. Морехідна, 1,м. Миколаїв,54008 13844159) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ) судовий збір у сумі 1211,20 (одна тисяча двісті одинадцять гривень 20 копійок).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.

Суддя І. А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2024
Оприлюднено18.04.2024
Номер документу118396239
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —400/2097/24

Рішення від 11.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні