Постанова
від 10.04.2024 по справі 160/23917/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

10 квітня 2024 року м. Дніпросправа № 160/23917/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Шлай А.В. (доповідач),

суддів: Кругового О.О., Баранник Н.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2023 р. (суддя Сидоренко Д.В) в адміністративній справі №160/23917/23 за позовом ОСОБА_1 до 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області з охорони об`єктів, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовною заявою, в якій просив:

визнати протиправною бездіяльність 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області з охорони об`єктів щодо невиплати йому одноразової грошової допомоги при звільненні за вислугу 20 календарних років в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за останньою займаною посадою, із врахуванням при визначенні розміру грошового забезпечення окладів, розрахованих шляхом множення на прожитковий мінімум встановлений на 01 січня 2023 р. та індексації грошового забезпечення, розрахованої в порядку і розмірах встановлених чинним законодавством;

зобов`язати 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області з охорони об`єктів здійснити розрахунок та виплатити йому одноразову грошову допомогу при звільненні за вислугу 20 календарних років в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за останньою займаною посадою, із врахуванням при визначенні розміру грошового забезпечення окладів, розрахованих шляхом множення на прожитковий мінімум встановлений на 01 січня 2023 р. та індексації грошового забезпечення розрахованої в порядку і розмірах, встановлених чинним законодавством.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2023 р., ухваленим за результатами розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, у задоволенні позову відмовлено.

У поданій апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач вказує на те, що розмір належного йому грошового забезпечення повинен бути розрахований шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня 2023 р. на відповідні тарифні коефіцієнти та в подальшому включений в розрахунок його грошового забезпечення для отримання всіх виплат при звільненні. Відповідачем невірно розраховано одноразову грошову допомогу при звільненні, виходячи із посадового окладу у розмірі 3170 грн. замість 4830 грн., та не врахована сума індексації. За твердженням позивача, розмір його грошового забезпечення має складати 19689,51 грн., замість визначеного відповідачем 12623,93 грн.

У поданому відповідачем відзиві на апеляційну скаргу вказано про необхідність скаргу залишити без розгляду та повернути її, рішення суду першої інстанції без змін, як законне та обґрунтоване.

Справа розглянута в порядку письмового провадження відповідно до положень статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України.

Здійснюючи перевірку оскарженого рішення суду першої інстанції, колегія суддів керується приписами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Перевірка оскарженого рішення суду першої інстанції здійснюється в межах доводів та вимог апеляційної скарги, як це передбачено статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно з витягом із наказу №196 від 24 квітня 2023 р. звільнено зі служби цивільного захисту у запас Збройних Сил (з постановкою на військовий облік) за пунктом 176 підпунктом 3 (за станом здоров`я) старшого прапорщика служби цивільного захисту ОСОБА_1 , командира відділення 30 державної пожежно-рятувальної частини 4 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Дніпропетровській області з охорони об`єктів. Вислуга років на день звільнення у календарному обчисленні складає - 20 років 00 місяців 23 дні. Відповідно до Грошового атестату №4 ОСОБА_1 за останньою штатною посадою встановлено такі види грошового забезпечення: оклад за спеціальним званням -1020,00 грн., посадовий оклад 3170,00 грн., надбавка за вислугу років 45% - 1885,50 грн., надбавка за особливості проходження служби 50% - 3037,75 грн., премія 154,3% - 4891,31 грн. Також зазначено, що допомога при звільненні виплачена у сумі 126 239,30 грн. У листі №49-401/392/49-407 від 20 червня 2023 р. 4 Державним пожежно- рятувальним загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області з охорони об`єктів вказано, що розмір грошового забезпечення, з якого проведений розрахунок одноразової грошової допомоги при звільненні ОСОБА_1 здійснено з розрахунку (3170,00 + 1020,00 +1696,29 + 2943,15 + 3794,49) х 20 років х 50% = 126 239, 30 грн., з яких посадовий оклад - 3170,00 грн., спеціальне звання - 1020,00 грн., вислуга років - 1696,29 грн., особливості проходження служби - 2943,15 грн., премія щомісячна - 3794,49 грн.

Не погоджуючись із розміром виплаченої одноразової грошової допомоги при звільненні, ОСОБА_2 звернувся до суду із цим позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку про недопущення відповідачем протиправної бездіяльності, оскільки одноразова грошова допомога при звільненні розрахована, виходячи із грошового забезпечення позивача за 24 дні квітня 2023 р., розмір якого ним не оспорювався.

Колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Частинами 1,4,5 статті 9 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» в редакції чинній на час спірних правовідносин визначено, що особам рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу та деяким іншим особам, які мають право на пенсію за цим Законом та звільняються зі служби за станом здоров`я, працівникам міліції (особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ), які на момент опублікування Закону України "Про Національну поліцію" проходили службу в органах внутрішніх справ, мали календарну вислугу не менше п`яти років і до 7 листопада 2015 року були звільнені із служби в органах внутрішніх справ незалежно від підстав звільнення та продовжили роботу в Міністерстві внутрішніх справ або Національній поліції (їхніх територіальних органах, закладах і установах) на посадах, що заміщуються державними службовцями відповідно до Закону України "Про державну службу", а в навчальних, медичних закладах та науково-дослідних установах - на будь-яких посадах, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби. У разі звільнення зі служби за віком, у зв`язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів, закінченням строку контракту, у зв`язку з прямим підпорядкуванням близькій особі, систематичним невиконанням умов контракту командуванням, на підставах, визначених пунктом 1 частини другої статті 36 Закону України "Про розвідку", а також у зв`язку з настанням особливого періоду та небажанням продовжувати військову службу військовослужбовцем-жінкою, яка має дитину (дітей) віком до 16 років одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби виплачується за наявності вислуги 10 років і більше.

Виплата зазначеної в частинах першій та другій цієї статті одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби особам рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу та деяким іншим особам, які мають право на пенсію за цим Законом, здійснюється Міністерством оборони України, Міністерством внутрішніх справ України, Національною поліцією, Національним антикорупційним бюро України, Службою судової охорони, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України, центральними органами виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах цивільного захисту, транспорту, виконання кримінальних покарань, пожежної і техногенної безпеки, єдину державну податкову політику, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами, за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених на їх утримання.

Поліцейським, особам офіцерського складу, особам середнього, старшого та вищого начальницького складу органів внутрішніх справ, державної пожежної охорони, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України, співробітникам Служби судової охорони, звільненим зі служби безпосередньо з посад, займаних в органах державної влади, органах місцевого самоврядування або у сформованих ними органах, на підприємствах, в установах, організаціях і у вищих навчальних закладах із залишенням на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, виплата одноразової грошової допомоги з підстав, передбачених частинами першою та другою цієї статті, здійснюється за рахунок коштів органів, у яких вони працювали.

Пунктами 7, 12 розділу XХVІІ Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, яка затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України 20 липня 2018 року №623 визначено, що особам рядового і начальницького складу, які звільняються зі служби за станом здоров`я, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби.

Особам рядового і начальницького складу, які в разі звільнення зі служби цивільного захисту мають право на отримання одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби цивільного захисту, до їх місячного грошового забезпечення, з якого нараховується ця грошова допомога, включаються:

для осіб рядового і начальницького складу, що звільняються з посад, на які вони були призначені - оклад за штатною посадою, оклад за спеціальним званням і додаткові види грошового забезпечення постійного характеру (надбавки, доплати, премії), що були встановлені наказом органу управління (підрозділу) на день звільнення;

для осіб рядового і начальницького складу, які на день звільнення зі служби перебували в розпорядженні відповідних начальників органів управління (підрозділів) - посадовий оклад за останньою штатною посадою, оклад за спеціальним званням, установлений на день звільнення зі служби, додаткові види грошового забезпечення постійного характеру (надбавки, доплати, премії), що були встановлені наказом органу управління (підрозділу) за останніми штатними посадами.

Як вбачається з наявних в матеріалах справи письмових доказів, відповідачем нарахована та виплачена позивачу одноразова грошова допомога в розмірі 126 239,30 грн. (3170,00 + 1020,00 +1696,29 + 2943,15 + 3794,49) х 20 років х 50% = 126239,30 грн., з яких станом на квітень 2023 р. (момент звільнення): посадовий оклад - 3170,00 грн., оклад за спеціальне звання - 1020,00 грн., вислуга років - 1696,29 грн., особливості проходження служби - 2943,15 грн., премія щомісячна - 3794,49 грн.

Тобто, одноразова грошова допомога нарахована позивачу на підставі встановлених посадового окладу та інших видів грошового забезпечення станом на квітень 2023 року. Колегія суддів звертає увагу, що нарахування одноразової грошової допомоги та її виплата виключає обставину допущеної бездіяльності, як на тому наполягає позивач. Крім того, позивач оспорює суму одноразової допомоги, не порушуючи питання щодо протиправності нарахованого йому грошового забезпечення за квітень 2023 року. Відповідач, у свою чергу, нарахував одноразову грошову допомогу на підставі складових грошового забезпечення, правомірність розміру яких позивачем під сумнів не поставлена та протиправність яких в судовому порядку не визнана.

Зважаючи на те, що доводи апеляційної скарги висновки суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування оскарженого рішення суду, передбачені статтею 317 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2023 р. в адміністративній справі №160/23917/23 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 10 квітня 2024 р. і оскарженню в касаційному порядку не підлягає відповідно до пункту 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяА.В. Шлай

суддяО.О. Круговий

суддяН.П. Баранник

Дата ухвалення рішення10.04.2024
Оприлюднено18.04.2024
Номер документу118399858
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби

Судовий реєстр по справі —160/23917/23

Постанова від 10.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 07.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні