КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-9645/09/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Григорович П.О.
Суддя-доповідач: Саприк іна І.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"20" жовтня 2010 р. м. Київ
Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді: Сапр икіної І.В.,
суддів: Бези менної Н.В., Собківа Я.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві , без фіксації судового проце су, в порядку ч. 1 ст. 41 КАС Україн и, апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції у Да рницькому районі м. Києва на п останову Окружного адмініст ративного суду м. Києва від 08.04. 2010 року у справі за позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю «Український суве нір»до Державної податкової інспекції у Дарницькому рай оні м. Києва про визнання неді йсним податкового повідомле ння-рішення, -
В С Т А Н О В И Л А :
ТОВ «Українськи й сувенір»звернулися до Окру жного адміністративного суд у м. Києва з адміністративним позовом до ДПІ у Дарницькому районі м. Києва про визнання н едійсним податкового повідо млення-рішення №0007621503 0 33878 від 05.08.2009 р.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 08.04.2010 року позов задоволено .
Не погоджуючись з вищеза значеною постановою, ДПІ у Да рницькому районі м. Києва под али апеляційну скаргу про ск асування незаконної, на їх ду мку, постанови суду першої ін станції та просять постанови ти нову про відмову в позові. В своїй апеляційній скарзі ап елянт посилається на незакон ність та необґрунтованість о скаржуваного рішення. Вважає , що судом першої інстанції не повно з' ясовані обставини, які мають істотне значення д ля справи, а встановлені судо м висновки не відповідають о бставинам справи, що є підста вою для скасування судового рішення.
Заслухавши судд ю-доповідача, перевіривши ма теріали справи, доводи апеля ційної скарги, колегія судді в знаходить, що апеляційна ск арга не підлягає задоволенню , виходячи з наступного.
Окружний адміністративн ий суд м. Києва в своєму рішенн і прийшов до висновку про ная вність підстав для задоволен ня позову.
Апеляційна інстанція повн істю погоджується з доводами суду першої інстанції, з огля ду на наступне:
Як вбачається з матеріалі в справи, ДПІ у Дарницькому р айоні м. Києва було проведено камеральну перевірку податк ової декларації (розрахунку) земельного податку ТОВ «Укр аїнський сувенір»(код ЄДРПОУ 02031039) за період з 01.04.2009р. по 30.06.2009р. та складено Акт перевірки №3795/1503/020 31039 від 30.07.2009р.
Камеральною перевіркою вс тановлено, що розмір зобов'яз ання з земельного податку ТО В «Український сувенір», заз начений платником податку у розрахунку земельного подат ку за 2009 рік (№1269 від 28.01.2009р.) є менши м ніж визначено за результат ами перевірки, оскільки підп риємством не враховано вимог и п. 2 Рішення Київської місько ї Ради від 25.12.2008р. №944/944 «Про врегу лювання питання користуванн я земельними ділянками в міс ті Києві», що призвело до зани ження податкового зобов'язан ня на 22 983,60 грн.
За висновками .Акту перевір ки від 30.07.2009р. та на підставі п.п. «в»п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 , пп.17.1.4 п. 17.1 ст.17 За кону України від 21.12.2000р. №2181-ІІІ « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»ДПІ у Дарни цькому районі м. Києва винесе но податкове повідомлення - р ішення №0007621503 0 33878 від 05.08.2009р. про виз начення податкового зобов'яз ання по земельному податку з юридичних осіб у розмірі 24132,78 г рн., в т.ч. 22983,60 - основний платіж. 114 9.18 грн. - штрафні (фінансові) сан кції.
Судова колегія погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції про те, що позовні вим оги є обґрунтованими та підл ягають задоволенню з таких п ідстав.
При винесені оскаржуваног о податкового повідомлення - рішення ДПІ у Дарницькому ра йоні м. Києва керувались Ріше нням Київської міської ради від 25.12.2008р. №944/944 «Про врегулюванн я питання користування земел ьними ділянками в місті Києв і»яким встановлено, що 01.04.2009р. п лата за земельні (крім земель , які використовуються держа вними та комунальними підпри ємствами, установами, органі заціями для ведення лісового господарства, для водогоспо дарських потреб, та земель, за йнятих зеленими насадженням и загального користування, ж итловим фондом, об'єктами інж енерно-транспортної інфраст руктури, крім присадибних і с адових земельних ділянок, а т акож визначених Київською мі ською радою, прийняті рішенн я про їх передачу у власність або в користування, але докум енти, що посвідчують права на такі земельні ділянки, не зар еєстровані), які використову ються суб'єктами господарськ ої діяльності, але право влас ності на які або право оренди яких у встановленому законо давством порядку не оформлен о (не переоформлено), справляє ться в розмірі мінімальної р ічної орендної плати за земе льні ділянки, встановленої с таттею 21 Закону України «Про о ренду землі»(3%).
Спеціальними законами, які регулюють суспільні відноси ни у сфері обрахування та спл ати земельного податку є Зак он України «Про систему опод аткування», який відповідно до преамбули визначає принци пи побудови системи оподатку вання в Україні, податки і збо ри (обов'язкові платежі) до бюд жетів та до державних цільов их фондів, а також права, обов' язки і відповідальність плат ників, а також Закон України « Про плату за землю», преамбул ою якого встановлено, що цей З акон визначає розміри та пор ядок плати за використання з емельних ресурсів, а також ві дповідальність платників та контроль за правильністю об числення і справляння земель ного податку.
Відповідно до змісту п. 8 ч. 1 с т. 14 Закону України «Про систе му оподаткування»земельний податок належить до загальн одержавних податків та зборі в, а ч. 2 ст. 14 цього ж закону перед бачено, що загальнодержавні податки і збори (обов'язкові п латежі) встановлюються Верхо вною Радою України і справля ються на всій території Укра їни.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 2 Закону Укр аїни «Про плату за землю»вик ористання землі в Україні є п латним. Плата за землю справл яється у вигляді земельного податку або орендної плати, щ о визначається залежно від г рошової оцінки земель. Розмі ри податку за земельні ділян ки, грошову оцінку яких не вст ановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визн аченому цим Законом. Власник и земельних ділянок, земельн их часток (паїв) та землекорис тувачі, крім орендарів та інв есторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачую ть земельний податок.
За змістом ч. 2 ст. 4 Закону Укр аїни «Про плату за землю»ста вки земельного податку, поря док обчислення і сплати земе льного податку не можуть вст ановлюватись або змінюватис ь іншими законодавчими актам и, крім цього Закону. Зміни і д оповнення до цього Закону вн осяться не пізніше ніж за три місяці до початку нового бюд жетного року і набирають чин ності з початку нового бюдже тного року.
Таким чином, з системного ан алізу п. 8 ч. 1 ст. 14, ч. 2 ст. 14 Закону У країни «Про систему оподатку вання», ч.ч. 1, 2 ст. 2, ч. 2 ст. 4 Закону України «Про плату за землю» видно, що повноваження щодо в становлення ставок земельно го податку, як загальнодержа вного обов'язкового платежу, належить до виключних повно важень Верховної Ради Україн и та може реалізовуватись ли ше у вигляді внесення відпов ідних змін до Закону України «Про плату за землю». Натоміс ть, до повноважень органів мі сцевого самоврядування у сфе рі регулювання суспільних ві дносин щодо обрахування та с плати земельного податку від повідно до змісту ч. 5 ст. 7 Закон у України «Про плату за землю »належить диференціація та з атвердження ставок земельно го податку за земельні ділян ки в межах ставок такого пода тку, встановлених Законом Ук раїни «Про плату за землю».
У відповідності з ч. 1 ст. 7 Зак ону України «Про плату за зем лю»ставки земельного податк у з земель, грошову оцінку яки х встановлено, встановлюютьс я у розмірі одного відсотка в ід їх грошової оцінки, за виня тком земельних ділянок, зазн ачених у частинах п'ятій - деся тій цієї статті та частині др угій статті 6 цього Закону.
Як вбачається з ч. 4 ст. 9 КАС Ук раїни у разі невідповідності нормативно-правового акта К онституції України, закону У країни, міжнародному договор у, згода на обов'язковість яко го надана Верховною Радою Ук раїни, або іншому правовому а кту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну си лу.
Враховуючи, що відповідно д о положень спеціальних закон ів у сфері сплати земельного податку повноваження щодо в становлення ставок такого по датку, як загальнодержавного обов'язкового платежу, належ ить до виключних повноважень Верховної Ради України та мо же реалізовуватись лише у ви гляді внесення відповідних з мін до Закону України «Про пл ату за землю», суд першої інст анції правомірно прийшов до висновку, що п. 2 Рішення Київс ької міської ради №944/944 від 25.12.2008 « Про врегулювання питання кор истування земельними ділянк ами в місті Києві», яким встан овлюються підвищені ставки з емельного податку", не відпов ідає ч.ч. 1, 2 ст. 2, ч. 2 ст. 4, ч. 1 ст. 7 Зако ну України «Про плату за земл ю», п. 8 ч. 1 ст. 14, ч. 2 ст. 14 Закону Укра їни «Про систему оподаткуван ня», а тому при визначенні ставки земельного податку , який підлягає сплаті суб'єкт ами господарської діяльност і при використанні земельни х ділянок, право власності на які або право оренди я ких установленому законодав ством порядку не оформлено (н е переоформлено), застосуван ню відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС Ук раїни підлягає ч. 1 ст. 7 Закону У країни «Про плату за землю».
Проаналізувавши мат еріали справи, доводи апеляц ійної скарги, колегія суддів знаходить, що судом першої ін станції зроблено правильний висновок про необхідність з адоволення позову.
Згідно зі ст. 200 КАС України , суд апеляційної інстанції з алишає скаргу без задоволенн я, а постанову суду - без змін , якщо визнає, що суд першої ін станції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержання м норм матеріального і проце суального права.
Таким чином, апеляційна ска рга Державної податкової інс пекції у Дарницькому районі м. Києва на постанову Окружно го адміністративного суду м. Києва від 08.04.2010 року у справі за позовом Товариства з обмеже ною відповідальністю «Украї нський сувенір»до Державної податкової інспекції у Дарн ицькому районі м. Києва про ви знання недійсним податковог о повідомлення-рішення, підл ягає залишенню без задоволен ня, а постанова суду першої ін станції - без змін.
Керуючись ст.ст. 2, 198, 200, 205, 206 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А:
В задоволенні апеляці йної скарги Державної податк ової інспекції у Дарницькому районі м. Києва - відмовити.
Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 08.04.2010 року - залишити без змін .
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів шляхом подач і касаційної скарги безпосер едньо до Вищого адміністрати вного суду України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали ви готовлено 20.10.2010 року.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2010 |
Оприлюднено | 28.10.2010 |
Номер документу | 11841735 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Саприкіна І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні