ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 квітня 2024 року ЛуцькСправа № 140/996/24
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Сороки Ю.Ю.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства Корсойл-Агро до Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Фермерське господарство Корсойл-Агро звернулося з позовом до Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльність щодо не вирішення питання щодо включення земельних ділянок, кадастрові номери: 07242869000:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322 до переліку земельних ділянок, засмічених вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди та прийняття рішення про встановлення податкових пільг зі сплати орендної плати за землю.
Зобов`язання Волинської обласної державної адміністрації розглянути питання включення земельних ділянок, кадастрові номери: 07242869000:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322 до переліку земельних ділянок, засмічених вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди та прийняття рішення про встановлення податкових пільг зі сплати орендної плати за землю.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ФГ Корсойл-Агро 29.12.2022 звернулося до начальника Волинської обласної військової адміністрації із проханням віднести земельні ділянки за кадастровими номерами: 0724286900:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322, що знаходяться на території Самарівської територіальної громади Ковельського району до таких, на яких наявні фортифікаційні споруди.
У відповіді №120/01-08/2-23 від 02.02.2023 т.в.о. начальника Управління містобудування та архітектури Волинської обласної державної адміністрації вказала, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями рф, визначається КМУ. Постановою КМУ від 08.11.2022 №1255 Про деякі питання будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд установлено, що на період правового режиму воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях належність об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони визначається начальником обласної військової адміністрації за поданням командування військових формувань.
22.02.2023 командир в/ч НОМЕР_1 звернувся із відповідним клопотанням до начальника Волинської обласної військової адміністрації про включення земельних ділянок, кадастрові номери: 0724286900:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322, в перелік земельних ділянок, на яких розташовані фортифікаційні споруди та інженерні загородження.
З аналогічними листами ФГ Корсойл-Агро зверталося неодноразово, однак жодної відповіді отримано не було.
13.11.2023 на адресу Волинської обласної військової адміністрації було направлено адвокатський запит №58/11/23 про отримання інформації щодо включення/невключення земельних ділянок, кадастрові номери: 0724286900:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322 до переліку земельних ділянок, засмічених вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
У відповіді Управління містобудування та архітектури Волинської обласної державної адміністрації №1397/01-08/2-23 від 06.12.2023 вказано, що розголошення інформації щодо включення земельних ділянок кадастрові номери: 0724286900:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322 до переліку земельних ділянок, засмічених вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди може завдати істотної шкоди, розкрити механізми забезпечення військових підрозділів, заходи, які вживаються для захисту важливих об`єктів критичної інфраструктури, будівництва фортифікаційних споруд тощо та може бути використана ворогом для планування повномасштабного вторгнення на територію області. Із посиланням на ч.2 ст.6 ЗУ Про доступ до публічної інформації зазначають, що інформації, яка запитувалася адвокатом щодо включення/невключення земельних ділянок, кадастрові номери: 0724286900:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322 до переліку земельних ділянок, засмічених вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди, належить до категорії інформації з обмеженим доступом.
Позивач вважає, що не підтвердження інформації щодо включення земельних ділянок, кадастрові номери: 0724286900:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322 до переліку земельних ділянок, засмічених вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди є бездіяльністю саме Волинської обласної військової адміністрації, що порушує права та законні інтереси ФГ Корсойл-Агро, у зв`язку із чим останнє змушене звернутися до суду та просить позовні вимоги задовольнити повністю.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 30 січня 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
У відзиві на позовну заяву позиція представника відповідача зводиться до того, що постановою Кабінету Міністрів від 8 листопада 2022 року №1255 Про деякі питання будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, установлено, що на період правового режиму воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: належність об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони визначається начальником обласної військової адміністрації за поданням командування військових формувань; для об`єктів будівництва, зазначених в абзаці другому цього пункту, оформлення документів на право користування земельними ділянками, отримання містобудівних умов та обмежень, реєстрація права власності не здійснюється. Рішення про будівництво військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд приймається обласною військовою адміністрацією в межах наявного фінансового призначення.
З огляду на наведені норми, визначено, що на період правового режиму воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: належність об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони визначається начальником обласної військової адміністрації за поданням командування військових формувань.
За зверненням військової частини НОМЕР_1 від 11.02.2022 №366 до Волинської обласної військової адміністрації, про заборону проведення будь-якої сільськогосподарської діяльності із залученням с/г техніки в смузі 5 км прикордонної зони, в тому числі і на земельних ділянках за кадастровими номерами: 07242869000:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322, Управлінням містобудування та архітектури Волинської обласної державної адміністрації в межах повноважень, було повідомлено в/ч про прийняття Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану №2120-IX від 15.03.2022 року. Зазначено про перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України. Зауважено на моменті, яка земельна ділянка вважається засміченню, а саме, що засміченою вважається земельна ділянка, на якій наявні сторонні предмети, матеріали, відходи та/або інші речовини без відповідних дозволів, що з`явилися на ній унаслідок надзвичайних ситуацій і/або збройної агресії та бойових дій (Наказ Міндовкілля від 04.04.2022 року №167). Зауважено Постанову Кабінету Міністрів від 8 листопада 2022 №1255 Про деякі питання будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, де з поміж іншого, звернуто увагу на положення про те, що рішення про будівництво військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд приймається обласною військовою адміністрацією в межах наявного фінансового призначення.
При цьому, на даний час Волинською обласною державною (військовою) адміністрацією будь-яких рішень про будівництво військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд не приймалось, і від військових частин відповідних запитів щодо будівництва таких споруд не надходило.
У свою чергу, з клопотання військової частини НОМЕР_1 від 22.02.3023 №455 до Волинської обласної військової адміністрації щодо включення земельних ділянок кадастрові номери: 07242869000:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322 в перелік земельних ділянок на яких розташовані фортифікаційні споруди та інженерні загородження, у якому містилось посилання на підпункт 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, неможливо встановити належність об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони, у тому числі відсутній запит про включення земельних ділянок до переліку, які подаються командуванням військових формувань для подальшого визначення земельних ділянок обласною військовою адміністрацією.
У зв`язку із чим, просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.
У відповіді на відзив представник позивача звертає увагу на те, що згідно п.69.14 ЗУ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану, тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями, як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди. Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.».
Дана норма, чітко розділяє компетенцію Кабінету Міністрів України та обласних військових адміністрацій щодо прийняття рішень із означених вище питань.
Тобто, Кабінет Міністрів України формує перелік щодо земельних ділянок, які розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, а обласні військові адміністрації визнають земельні ділянки (земельні частки (паї) такими, що засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Структура даної норми наповнена абсолютно логічним змістом, оскільки земельні ділянки, які розташовані в прикордонні до республіки білорусь (у Волинській, Рівненській, Житомирській областях) та частково рф (у Чернігівській, Сумській, Харківській областях) не є територіями, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, проте однозначно є такими, що засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Відтак, можливість віднесення (визначення) таких земель, як засмічених вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди покладено Законом саме на обласні військові адміністрації, а тому просить позовні вимоги задовольнити в повністю.
Представник відповідача в письмових запереченнях проти задоволення позовних вимог заперечує з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, вкотре звертає увагу на те, що постановою №1255 установлено, що на період правового режиму воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: належність об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони визначається начальником обласної військової адміністрації за поданням командування військових формувань.
Однак, до начальника Волинської обласної військової адміністрації не надходило відповідного подання командування військових формувань щодо земельних ділянок орендованих ФГ Корсойл-Агро, а поданий позивачем лист в/ч НОМЕР_1 (від 11.02.2022 №366) та клопотання військової частини НОМЕР_1 від 22.02.3023 №455 (супровідний лист від військової частини НОМЕР_1 від 12.05.2023 №1103) не передбачені Постановою №1255.
При цьому, зазначає, що згідно з листа в/ч НОМЕР_1 (від 11.02.2022 №366) не можливо встановити належність об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони, у тому числі відсутній запит про включення земельних ділянок до переліку, які подаються командуванням військових формувань для подальшого визначення земельних ділянок обласною військовою адміністрацією, а тому просить суд відмовити у задоволенні позову повністю.
26.02.2024 представником відповідача подано клопотання про залишення позовної заяви без розгляду.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду 12 березня 2024 року позовну заяву Фермерського господарства Корсойл-Агро до Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії, залишено без руху.
18.03.2024 на виконання вимог ухвали суду від 12.03.2024 представником позивача подано до суду заяву про усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою суду від 25.03.2024 провадження у справі продовжено.
Інших заяв по суті справи не надходило.
Враховуючи вимоги статті 262 КАС України судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Перевіривши доводи сторін, викладені у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази, суд приходить до таких висновків.
Судом встановлено, що Фермерське господарство Корсойл-Агро зареєстроване як юридична особа (код ЄДРПОУ 36716877), основним видом економічної діяльності, якої є 01.11 - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
28.05.2021 за результатами земельних торгів у формі аукціону з продажу прав оренди земельних ділянок між Самарівською сільською радою (орендодавець) та ФГ Корсойл-Агро (орендар) було укладено договір оренди землі щодо земельної ділянки, кадастровий номер 0724286900:02:002:0277, загальною площею 82,8025 га та договір оренди землі щодо земельної ділянки, кадастровий номер 0724286900:02:002:0322, загальною площею 39,6272 га.
Листом №2977 від 22.12.2022 командира в/ч НОМЕР_1 було повідомлено ФГ Корсойл-Агро про те, що у зв`язку із загрозою вторгнення військ рб та рф та забезпечення якісної обороноздатності Волинської області, проводиться постійне нарощення системи обороноздатності загороджень, в тому числі встановлення мінно-вибухових загороджень, внаслідок чого, заборонено проведення будь-якої сільськогосподарської діяльності із залученням сільськогосподарської техніки в смузі 5км прикордонної зони, в тому числі і на земельних ділянка за кадастровими номерами: 0724286900:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322.
У зв`язку із чим, ФГ Корсойл-Агро 29.12.2022 звернулося до начальника Волинської обласної військової адміністрації із проханням віднести вказані земельні ділянки на території Самарівської територіальної громади Ковельського району до таких, на яких наявні фортифікаційні споруди.
У відповіді №120/01-08/2-23 від 02.02.2023 т.в.о. начальника Управління містобудування та архітектури Волинської обласної державної адміністрації вказала, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями рф, визначається КМУ. Постановою КМУ від 08.11.2022 №1255 Про деякі питання будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд установлено, що на період правового режиму воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях належність об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони визначається начальником обласної військової адміністрації за поданням командування військових формувань.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що ФГ Корсойл-Агро зверталося до Волинської обласної військової адміністрації з аналогічними зверненнями 24.03.2023 та 07.04.2023, на що Управлінням містобудування та архітектури Волинської обласної державної адміністрації була надана відповідь №580/01-08/2-23 від 09.05.2023.
Також, судом встановлено, що 22.02.2023 командир в/ч НОМЕР_1 звернувся із відповідним клопотанням до начальника Волинської обласної військової адміністрації про включення земельних ділянок, кадастрові номери: 0724286900:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322, в перелік земельних ділянок, на яких розташовані фортифікаційні споруди та інженерні загородження, однак даних щодо розгляду даного клопотання матеріали справи не містять.
Позивач вважаючи дії відповідача щодо не підтвердження інформації про включення земельних ділянок, кадастрові номери: 0724286900:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322 до переліку земельних ділянок, засмічених вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди протиправними, звернувся до суду із даною позовною заявою.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до преамбули Закону України Про місцеві державні адміністрації, відповідно до Конституції України цей Закон визначає організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій.
Згідно п.1 ч.1 ст.2 Про місцеві державні адміністрації, місцеві державні адміністрації в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечують, зокрема, виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року з подальшим продовженням його терміну відповідними Указами.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022, на виконання Закону України Про правовий режим воєнного стану, для здійснення керівництва у сфері забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку утворено Волинську обласну військову адміністрацію.
Згідно зі ст.1 Закону України Про правовий режим воєнного стану воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Через збройну агресію російської федерації у відношенні України, Законом України №2120-ІХ від 15.03.2022 Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану внесено зміни до Податкового кодексу України (далі - ПК України), зокрема, щодо оподаткування земельних ділянок.
Так, зазначеним Законом України №2120-ІХ від 15.03.2022 доповнено пункт 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України підпунктом 69.14, наступного змісту: тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності і або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки /земельні частки Спаї), визначені обласними військовими адміністраціями, як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Згідно підпункту 12.3.7 п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України, не дозволяється сільським, селищним, міським радам встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.
Дія абзацу першого цього підпункту не поширюється на прийняття сільськими, селищними, міськими радами, військовими адміністраціями та військово-цивільними адміністраціями рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяви платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами (з обов`язковим зазначенням кадастрових номерів таких земельних ділянок), а також про внесення змін до таких рішень.
Рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами повинні прийматися на кожний календарний рік окремо, за умови наявності відповідних заяв платників податків, та на період не більше ніж до кінця поточного календарного року.
Відповідно до підпункту 12.4.6 п.12.4 ст.12 Податкового кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій та військово-цивільних адміністрацій щодо податків та зборів належать надання інформації контролюючим органам за місцезнаходженням земельних ділянок щодо рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів, прийнятих на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами. Така інформація надається в електронному вигляді у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, протягом 10 календарних днів з дня прийняття відповідного рішення з обов`язковим зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок, щодо яких прийнято відповідне рішення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року №1364 визначено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (далі - Перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій. До територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, включаються території можливих бойових дій та території активних бойових дій.
Наказом від 22.12.2022 року за №309 Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.
Крім того, постановою Кабінету Міністрів від 8 листопада 2022 року №1255 Про деякі питання будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, встановлено, що на період правового режиму воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: належність об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони визначається начальником обласної військової адміністрації за поданням командування військових формувань; для об`єктів будівництва, зазначених в абзаці другому цього пункту, оформлення документів на право користування земельними ділянками, отримання містобудівних умов та обмежень, реєстрація права власності не здійснюється. Рішення про будівництво військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд приймається обласною військовою адміністрацією в межах наявного фінансового призначення.
З огляду на наведені норми, на період правового режиму воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях належність об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони визначається начальником обласної військової адміністрації за поданням командування військових формувань.
Як встановлено судом, ФГ Корсойл-Агро неодноразово зверталося до начальника Волинської обласної військової адміністрації із проханням віднести земельні ділянки за кадастровими номерами: 0724286900:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322, розташовані на території Самарівської територіальної громади Ковельського району до таких, на яких наявні фортифікаційні споруди та інженерні загородження.
Тобто, суб`єктом звернення із клопотанням щодо належності орендованих земельних ділянок до об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони, виступало ФГ Корсойл-Агро.
Проте, суд звертає увагу позивача на те, що суб`єктом звернення у даних правовідносинах, як того вимагають положення постанови Кабінету Міністрів від 8 листопада 2022 року №1255 Про деякі питання будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, виступає саме командування військових формувань, а не фізична чи юридична особа в користуванні якої перебувають відповідні земельні ділянки щодо яких виникла необхідність віднесення до об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони.
Таким чином, ФГ Корсойл-Агро не наділено належними повноваженнями щодо звернення до Волинської обласної військової адміністрації із відповідними заявами (поданнями) щодо віднесення земельних ділянок, що перебувають у їх користуванні до об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони, оскільки такі повноваження, в даному випадку, належать командиру Військової частини НОМЕР_1 .
Водночас, як вбачається із матеріалів справи, командування військової частини НОМЕР_1 зверталося із відповідним клопотанням до начальника Волинської обласної військової адміністрації про включення земельних ділянок, кадастрові номери: 0724286900:02:002:0277 та 0724286900:02:002:0322, в перелік земельних ділянок, на яких розташовані фортифікаційні споруди та інженерні загородження.
В свою чергу, правовідносини, що виникли з приводу розгляду клопотання військової частини НОМЕР_1 Волинською обласною військовою адміністрацією не є предметом даного спору.
А відтак, суд погоджується з твердженням представника відповідача про те, що на період правового режиму воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях належність об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони визначається начальником обласної військової адміністрації за поданням командування військових формувань.
Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі с, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити.
Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Фермерського господарства Корсойл-Агро до Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії, відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене учасниками справи в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Фермерське господарство КОРСОЙЛ-АГРО (45630, Волинська область, Луцький район, с. Княгининок, вул. Бригадний Двір, 16, код ЄДРПОУ 36716877).
Відповідач: Волинська обласна державна адміністрація (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 9, код ЄДРПОУ 13366926).
Суддя Ю.Ю. Сорока
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2024 |
Оприлюднено | 19.04.2024 |
Номер документу | 118426658 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Сорока Юрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні