РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
16 квітня 2024 року м. Рівне№460/20910/23
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Поліщук О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та земельних відносин Дубенської міської ради про визнання протиправною та скасування відмови, зобов`язання вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Управління архітектури, містобудування житлово-комунального господарства та земельних відносин Дубенської міської ради (далі - відповідач), у якому просить суд:
визнати протиправною та скасувати відмову у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво індивідуального гаража по АДРЕСА_1 з підстав невідповідності намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, викладену у листі Управління архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та земельних відносин Дубенської міської ради від 28.06.2023 № А3135090588882306698(16/2023);
зобов`язати відповідача надати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на будівництво індивідуального гаража по пров. Шота Руставелі в м. Дубно Рівненської області.
СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає, що йому на праві приватної власності належить земельна ділянка кадастровий номер 5610300000:02:001:3864, площею 0,003 га, цільове призначення якої для будівництва індивідуальних гаражів. Позивач звернувся до Дубенської міської ради із заявою про видачу містобудівних умов та обмежень, однак листом від 28.06.2023 йому було відмовлено у їх видачі на підставі частини четвертої статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Вказує, що правові підстави такої відмови у відповідача відсутні, натомість посилання на невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні є необґрунтованою. Вважає, що відмова відповідача надати містобудівні умови та обмеження не узгоджується з правомірними очікуванням на забудову земельної ділянки, а відтак є протиправною та такою, що підлягає скасуванню, з огляду на що, просить суд задовольнити позов у повному обсязі.
04.10.2023 через відділ документального забезпечення суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач заперечує щодо задоволення позовних вимог та зазначає, що позивач може здійснювати забудову належної йому земельної ділянки за умови, якщо наміри забудови відповідають Генеральному плану м. Дубно Рівненської області, який затверджений рішенням Дубенської міської ради від 15.07.2015 № 4207, Плану зонування території (зонінг) м. Дубно Рівненської області, який затверджений рішенням Дубенської міської ради від 09.09.2015 № 4277 та Детальному плану території в АДРЕСА_2 , який затверджений рішенням Дубенської міської ради від 03.05.2017 № 1638. Однак, відповідач зауважує, що належна ОСОБА_1 земельна ділянка, на якій він планує збудувати гараж, згідно зонінгу розміщена в зоні, в якій переважними, супутніми та допустимими видами розміщення гаражів не передбачено. Відповідач зауважує, що відмовляючи позивачу у видачі містобудівних умов та обмежень діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, з огляду на що просить суд відмовити у задоволенні позову.
ЗАЯВИ, КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ.
Ухвалою суду від 08.09.2023 позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків позовної заяви тривалістю не більше 10 днів з дня вручення ухвали суду.
12.09.2023 на виконання вимог ухвали суду позивачем подано заяву про усунення недоліків.
Ухвалою суду від 19.09.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ ТА ЗМІСТ ПРАВОВІДНОСИН.
Розглянувши матеріали, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, надавши оцінку всім аргументам учасників справи, судом встановлено наступне.
Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 288756485 від 07.12.2021, ОСОБА_1 на праві приватної власності належить земельна ділянка з кадастровим номером 5610300000:02:001:3864, площею 0,003 га.
Витягом з Державного земельного кадастру № НВ-1216758022021 від 04.10.2021 підтверджується, що вищевказана земельна ділянка розташована за адресою: АДРЕСА_1 та відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, вид цільового призначення земельної ділянки: 02.05 Для будівництва індивідуальних гаражів.
15.06.2023 позивач звернувся до відповідача із заявою про видачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, кадастровий номер 5610300000:02:001:3864 на об`єкт будівництва «Нове будівництво одноповерхового гаража на провулку АДРЕСА_1 ».
До заяви позивач додав наступні документи: належним чином засвідчені копії паспорта та РНОКПП заявника, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності за індексним номером 288756485 від 07.12.2021, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-1216758022021 від 04.10.2021, викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000.
Листом № А3135090588882306698(16/2023) від 28.06.2023 Управління архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та земельних відносин Дубенської міської ради ОСОБА_1 відмовлено у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на підставі частини четвертої статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме: невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Не погоджуючись з відмовою відповідача щодо видачі містобудівних умов та обмежень та вважаючи її протиправною, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН ТА ВИСНОВКИ СУДУ.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
"На підставі" означає, що суб`єкт владних повноважень, крім того, що має бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України, зобов`язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
"У межах повноважень" означає, що суб`єкт владних повноважень повинен приймати рішення, а дії вчиняти відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх. Під встановленими законом повноваженнями прийнято розуміти як ті, на наявність яких прямо вказує закон - так звані "прямі повноваження", так і повноваження, які прямо законом не передбачені, але безпосередньо випливають із положень закону і є необхідними для реалізації суб`єктом владних повноважень своїх функцій (завдань) так звані "похідні повноваження".
"У спосіб" означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби.
Відносини, які виникають у сфері містобудівної діяльності щодо надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки врегульовано Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI).
Згідно із пунктом 7 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI, містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Відповідно до пункту 8 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
План зонування території (зонінг) - документація, що є складовою комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади або генерального плану населеного пункту і визначає умови та обмеження використання території у межах визначених функціональних зон (пункт 9 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI).
Червоні лінії - визначені в містобудівній документації щодо пунктів геодезичної мережі межі існуючих та запроектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення (пункт 14 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI).
Згідно частини другої статті 5 Закону № 3038-VI вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування.
Відповідно до частини першої статті 6 Закону № 3038-VI, управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.
Частинами другою, третьою статті 8 Закону № 3038-VI визначено, що планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.
Частиною першою статті 18 Закону № 3038-VI передбачено, що план зонування території розробляється у складі комплексного плану, генерального плану населеного пункту з метою визначення умов та обмежень використання території у межах визначених функціональних зон. До затвердження генерального плану населеного пункту в межах території територіальної громади, щодо якої затверджено комплексний план (якщо обов`язковість розроблення генерального плану населеного пункту визначена рішенням про затвердження комплексного плану), межі функціональних зон та функціональне призначення територій у такому населеному пункті визначаються комплексним планом.
Зонування території здійснюється з дотриманням вимог установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови (пункт 5 частини третьої статті 18 Закону № 3038-VI).
В силу вимог частин першої, третьої, четвертої статті 26 Закону України № 3038-VI, забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Відповідно до частини першої статті 29 Закону № 3038-VI, містобудівні умови та обмеження, разом із технічними умовами та завданням на проектування, є основними складовими вихідних даних.
Частиною другою статті 29 Закону України № 3038-VI передбачено, що фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.
Згідно частини третьої статті 29 Закону України № 3038-VI містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) витяг із Державного земельного кадастру.
Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.
Частиною четвертою статті 29 Закону № 3038-VI визначено, що підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень з обґрунтуванням підстав такої відмови надається у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.
Отже, містобудівні умови та обмеження є складовою вихідних даних, отримання яких є необхідною умовою для набуття власниками земельних ділянок або землекористувачами права на забудову земельної ділянки. Містобудівні умови та обмеження є видом містобудівної документації та визначають комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва, дотримання яких є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудівної діяльності.
При цьому, невідповідність намірів забудови означає, що запланований для будівництва об`єкт не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, тобто затвердженим текстовим та графічним матеріалам з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій конкретного населеного пункту.
Судом встановлено та не заперечується відповідачем, що позивачем, на виконання вимог статті 29 Закону № 3038-VI, до заяви про надання містобудівних умов і обмежень подано всі необхідні документи, перелік яких є вичерпним.
Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-1216758022021 від 04.10.2021 підтверджується, що земельна ділянка з кадастровим номером 5610300000:02:001:3864, площею 0,003 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, вид цільового призначення земельної ділянки: 02.05 Для будівництва індивідуальних гаражів.
Право власності позивача на вищезазначену земельну ділянку підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності з індексним номером 288756485 від 07.12.2021.
Поряд з цим, зі змісту листа Управління архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та земельних відносин Дубенської міської ради № А3135090588882306698 від 28.06.2023 вбачається, що підставою для відмови є невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Суд зауважує, що відповідно до частини першої статті 16 Закону № 3038-VI планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням відомостей Державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі у цифровій формі в державній системі координат у формі електронних документів, що містять базові і тематичні геопросторові дані.
Згідно з частиною першою статті 19 Закону № 3038-VI детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України.
Детальний план території розробляється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Детальні плани територій одночасно з їх затвердженням стають невід`ємними складовими генерального плану населеного пункту та/або комплексного плану.
У свою чергу, функціональне призначення земельної ділянки слід розуміти як вид використання земельної ділянки, визначений містобудівною документацією. Зазвичай, зокрема, якщо план зонування або детальний план території не затверджено, функціональне призначення земельної ділянки визначається згідно з генеральним планом населеного пункту.
Перевіряючи правомірність поведінки відповідача в межах спірних правовідносин, суд зазначає таке.
Згідно з витягом з містобудівної документації № ВМД-88 від 21.09.2023, який містить інформацію про містобудівну документацію, Рішенням Дубенської міської ради від 15.07.2015 № 4207 затверджено Генеральний план міста Дубно Рівненської області, Рішенням Дубенської міської ради від 09.09.2015 № 4277 затверджено план зонування території (зонінг) міста Дубно Рівненської області, Рішенням Дубенської міської ради від 03.05.2017 № 1638 затверджено детальний план території в АДРЕСА_2 ).
Судом досліджено витяг з містобудівної документації, зокрема план зонування території (зонінгу) міста Дубно Рівненської області та встановлено, що земельна ділянка позивача (кадастровий номер: 5610300000:02:001:3864, цільове призначення: 02.05 Для будівництва індивідуальних гаражів) знаходиться в зоні ТР-2 (зона вулиць в межах червоних ліній) та С-6 (зона зелених насаджень в санітарно-захисних зонах), в якій не передбачено будівництво гаража.
Вказані обставини також підтверджуються Генеральним планом міста Дубно та Детальним планом в місті Дубно в районі вулиць Михайла Грушевського-Семидубської-Пушкіна, які наявні в матеріалах справи.
Згідно опису функціональних зон, до переважних видів використання зони ТР-2 відносяться: проїзні частини; резервні, розділювальні смуги; розворотні майданчики на тупикових вулицях; зупинки громадського транспорту з кіосками продажу проїзних квитків з необхідним обладнанням; пішохідні переходи в одному та різних рівнях; штучні споруди; інженерне устаткування, що забезпечують безпеку руху, носії інформації дорожнього руху.
До супутних видів використання зони ТР-2 відносяться: інформаційна реклама, розміщена за межами тротуару; спеціальні види інформації для безпеки руху маломобільних груп населення; тротуари, пішохідні доріжки, пандуси; велосипедні доріжки; тимчасові стоянки для зберігання велосипедів; зелені насадження спеціального призначення.
Допустимими видами використання зони ТР-2 (потребують спеціального дозволу або погодження) є: малі архітектурні форми; тимчасові споруди; відкриті майданчики для стаціонарного та тимчасового зберігання транспортних засобів, але не більше 5 автомашин; об`єкти культурно-побутового призначення та торгівлі, але не більше 20 м кв торгової площі; споруди комунальної та інженерної інфраструктури, необхідної для обслуговування зони.
Переважними видами використання зони С-6 є пішохідні доріжки та зелені насадження спеціального призначення.
До супутних видів використання зони С-6 відносяться транспортні комунікації, споруди інженерної інфраструктури, водні об`єкти, меліоративно-дренажні водотоки та колектори, малі архітектурні форми.
Допустимими видами використання зони С-6, які потребують спеціального дозволу або погодження є стоянки автотранспортних засобів, автозаправні станції, торгівельні комплекси, пожежні депо, підприємства громадського харчування та адміністративні споруди.
З огляду на наведене, будівництво індивідуального гаража в місці розміщення земельної ділянки з кадастровим номером 5610300000:02:001:3864, яка знаходиться в зоні ТР-2 (зона вулиць в межах червоних ліній) та С-6 (зона зелених насаджень в санітарно-захисних зонах), не передбачено у зв`язку з невідповідністю такої забудови вимогам містобудівної документації, розробленої Дубенською міською радою.
Верховний Суд у питанні встановлення відповідності намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні у постановах від 11.04.2018 у справі № 803/1231/17, від 14.08.2018 у справі № 823/5265/15, від 20.03.2019 у справі № 810/726/18, від 17.05.2019 у справі № 806/1576/18, від 04.02.2020 у справі № 826/9713/18, від 29.04.2020 у справі № 712/6577/18, від 15.02.2021 у справі № 320/5710/20 та від 16.06.2021 у справі № 2340/3189/18 дійшов наступних висновків:
«…генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації населеного пункту на місцевому рівні. На його основі розробляються інші види містобудівної документації на місцевому рівні, зокрема, й детальний план території. Отже, відповідність намірів забудови містобудівній документації на місцевому рівні, під час ухвалення рішення про надання або відмову у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, уповноважений орган визначає, виходячи із містобудівної документації на місцевому рівні - генерального плану та детального плану території, якщо такий розроблено.
Невідповідність намірів забудови земельної ділянки є підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень. При цьому невідповідність намірів забудови означає, що запланований для будівництва об`єкт не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, тобто затвердженим текстовим та графічним матеріалам з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій конкретного населеного пункту.».
Аналогічного правового висновку також дійшов Верховний Суд у своїй постанові від 27 березня 2024 року у справі № 320/978/19, що враховується судом при вирішенні цього спору.
Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що Управління архітектури, містобудування житлово-комунального господарства та земельних відносин Дубенської міської ради, відмовляючи позивачу у наданні містобудівних умов та обмежень, діяло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, тому, відмова у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво індивідуального гаража по провулку Шота Руставелі в м. Дубно Рівненської області з підстав невідповідності намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, викладена у листі Управління архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та земельних відносин Дубенської міської ради від 28.06.2023 № А3135090588882306698(16/2023) є правомірною.
На переконання суду, невідповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, а саме, невідповідність межам червоних ліній, є достатньою підставою для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень в розумінні частини п`ятої статті 29 Закону № 3038-VI.
Суд також звертає увагу на те, на час виникнення спірних відносин, Генеральний план м. Дубно Рівненської області не був скасований або оскаржений у судовому порядку, тобто, є чинним та встановлює заборону на забудови території міста у визначених ним межах.
Відповідно до частини першої, другої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В ході розгляду справи відповідачем доведено правомірність відмови позивачу у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво індивідуального гаража з підстав невідповідності намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, відтак у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.
РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.
Підстави для вирішення судом питання про розподіл судових витрат між сторонами у відповідності до приписів статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Управління архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та земельних відносин Дубенської міської ради про визнання протиправною та скасування відмови, зобов`язання вчинення певних дій відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 16 квітня 2024 року
Учасники справи:
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )
Відповідач - Управління архітектури, містобудування житлово-комунального господарства та земельних відносин Дубенської міської ради (вул. Замкова, 4,м. Дубно,Дубенський р-н, Рівненська обл.,35603, ЄДРПОУ/РНОКПП 25675957)
Суддя Ольга ПОЛІЩУК
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2024 |
Оприлюднено | 19.04.2024 |
Номер документу | 118428910 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.В. Поліщук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні