П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Справа № 348/729/24
Провадження № 3/348/387/24
18 квітня 2024 року м. Надвірна
Суддя Надвірнянського районного суду Івано-Франківської області Солодовніков Р.С., розглянув матеріали, які надійшли від Надвірнянського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українця, жителя АДРЕСА_1 , директора ТзОВ «АВЕРС- ІФ», раніше не притягувався до адміністративної відповідальності, громадянин України, РНОКПП НОМЕР_1 ,
за вчиненняправопорушення,передбаченогоч. 1ст. 163-1 КУпАП,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 порушив порядок ведення податкового обліку.
Правопорушення вчинено ним при наступних обставинах.
06.03.2024 року в м.Надвірна ОСОБА_1 несвоєчасно подав податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2024 рік, по терміну подання 20.02.2024 року, фактично декларацію не подано, чим порушив п.п.49.18.3 п.49.18 ст.49та п.п.266.7.5 п.266.7 ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. з змінами та доповненнями.
ОСОБА_1 в судовезасідання нез`явився,про часі місцерозгляду справиповідомлений вчасно та належним чином. Заяви про відкладення розгляду справи не поступало.
Вимогами ч.1 ст.268 КУпАПпередбачено,що справапро адміністративнеправопорушення розглядаєтьсяв присутностіособи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності.Під часвідсутності цієїособи справуможе бутирозглянуто лишеувипадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Законодавством КУпАП встановлено строки здійснення провадження у справах про притягнення до адміністративної відповідальності з метою забезпечення учасникам процесу визначеності у часі, протягом якого суд розгляне справу. Передусім такі строки слугують інтересам особи, яка зазнає заходів впливу, оскільки наявність визначеного строку дає розуміння того, скільки триватиме такий вплив. Водночас протягом такого строку особу наділено процесуальними правами та обов`язками, що дає можливість, в тому числі з використанням адміністративного ресурсу (повноважень суду щодо витребування доказів, допиту свідків тощо), представити суду доводи на захист своєї правової позиції. Добросовісна участь особи у процесі вирішення справи щодо неї полягає в активній участі в її розгляді і недопущенні зловживань наданими правами.
Недотримання строків розгляду справ про адміністративні правопорушення порушує конституційне право на судовий захист, гарантованийстаттею 55 Конституції України, і негативно впливає на ефективність правосуддя та на авторитет судової влади
Враховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці ЄСПЛ, яким визнано пріоритет публічного інтересу на приватним, суд вважає за необхідне провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завданняКодексу України про адміністративні правопорушення, яким є охорона конституційного ладу України, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержанняКонституціїзаконів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (стаття 1 КУпАП). Тим більше, щостаття 268 КУпАПне містить імперативної заборони розглядати справу про адміністративне правопорушення застаттею 163-1 КУпАПбез обов`язкової присутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Враховуючи, що ОСОБА_1 викликався в судове засідання належним чином, від нього не поступила заява про відкладення розгляду справи, суддя вважає за можливе надати оцінку фактам, викладеним у протоколі про адміністративне правопорушення за відсутності останнього.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення доведена даними протоколу про адміністративне правопорушення № 967 від 28.03.2024 року (а.с.1); актом камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань до бюджету від 28.03.2024 № 572/09-19-04-08-16/38026224 (а.с. 4).
Підстави для виникнення обов`язку подання податкової звітності за звітний (податковий) період: згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна за ТОВ "АВЕРС-ІФ" (код ЄДРПОУ 38026224) обліковується об`єкти нежитлової нерухомості, а саме: будівлі для конторських та адміністративних цілей площею 632,4 кв.м - за адресою АДРЕСА_2 (право власності виникло 31.01.2014 року, реєстраційний номер майна: 15310614) - код типу об`єкта 1220.9 «Будівлі для конторських та адміністративних цілей інші» відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507 із змінами та доповненнями. Гараж площею 887,9 кв.м - за адресою Івано-Франківська область, м.Надвірна, вул.Майданська, буд,7 (право власності виникло 31.01.2014 року, реєстраційний номер майна: 15310614) - код типу об`єкта 1242.1 «Гаражі наземні» відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507 із змінами та доповненнями. Згідно пп.266.1.1 п.266.1 ст.266 ПКУ платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. Згідно пп.266.2.1 п.266.2 ст.266 ПКУ об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка. Тому, ТОВ "АВЕРС-ІФ" (код ЄДРПОУ 38026224) повинно сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2018-2024 роки, в частині нежитлової нерухомості, на загальних підставах.
Таким чином, в діях ОСОБА_1 вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП.
Обставиною, що пом`якшує відповідальність за адміністративне правопорушення згідно зіст. 34 КУпАП, не встановлено.
Обставин, що відповідно дост.35КУпАП обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, не встановлено.
За такої сукупності обставину справі, вважаю за необхідне ОСОБА_1 піддатиадміністративному стягненню у виді штрафу, як передбачено санкцією ч.1ст.163-1 КУпАП.
Крім цього, із ОСОБА_1 на користь держави відповідно до п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України «Про судовий збір»,ст.40-1КУпАПпідлягає стягненню судовий збір 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
На підставі викладеного, керуючись ч. 1 ст.163-1, ст.ст.283,284 КУпАП, суддя
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1ст.163-1 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі5(п`ять)неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 (вісімдесят п`ять) гривень на користь держави (отримувач: УК у Надвiрн. р-ні/Надвірн.р./21081100, Код отримувача (ЄДРПОУ)37904033, Банк отримувачаКазначейство України(ел. адм. подат.), Номер рахунку (стандарт IBAN)UA268999980313050106000009307, Кодкласифікації доходів бюджету21081100).
Роз`яснити ОСОБА_1 , що згідност.307 КУпАПштраф ним має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або опротестування такої постановине пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення.
У разі несплати штрафу в установлений законом строк постанова про адміністративне стягнення згідно ізст.308КУпАПбуде надіслана для примусового виконання до відділу Державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцем знаходження його майна в порядку, встановленому законом.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповіднійстатті цього Кодексу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.
Стягнути з ОСОБА_1 , вдохід держави судовий збір в сумі 605 (шістсот п`ять ) грн 60 коп (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (ЄДРПОУ)37993783, Банк отримувача (ГУДКСУ)Казначейство України (ЕАП), Номер рахункуUA908999980313111256000026001,Кодкласифікації доходів бюджету22030106.Найменування кодукласифікації доходів бюджетуСудовий збір (стягувачем є Державна судова адміністрація України).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення в Івано-Франківський апеляційний суд через Надвірнянський районний суд.
Постанова підлягає пред`явленню до виконання протягом трьох місяців з дня набрання законної сили.
Суддя Р.С.Солодовніков
Суд | Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2024 |
Оприлюднено | 19.04.2024 |
Номер документу | 118446135 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Солодовніков Р. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні