Справа № 283/968/24
Провадження №1-кс/283/203/2024
У Х В А Л А
18 квітня 2024 року м. Малин
Слідчий суддя Малинського районного суду Житомирської області ОСОБА_1
за участю:
секретаря ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
захисника ОСОБА_4 ,
підозрюваного ОСОБА_5 ,
розглянувши клопотання слідчої СВ відділення поліції № 1 Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_6 , яке погоджене з прокурором Малинського відділу Коростенської окружної прокуратури ОСОБА_3 , прообрання підозрюваному ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання,-
встановив:
Слідча СВ відділення поліції № 1 Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області порушила питання про обрання підозрюваному ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язаннята покладення на нього обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України у виді:прибувати до слідчого, прокурора, суду за першим викликом та повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та роботи.
На обгрунтування клопотання зазначила, що досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 на підставі розпорядження від 30.08.2019 № 95-К сільського голови Вишевицької сільської ради Радомишльського району Житомирської області з 02.09.2019 переведено з посади державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Вишевицької сільської ради на посаду начальника відділу з надання адміністративних послуг державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Вишевицької сільської ради як такого, що успішно пройшов стажування, з посадовим окладом згідно із штатним розписом, із збереженням 13 рангу посадової особи місцевого самоврядування та надбавкою за стаж служби в органах місцевого самоврядування в розмірі 25%, з яким ОСОБА_5 ознайомлений 30.08.2019.
Згідно з п. 1.4 Положення «Про відділ надання адміністративних послуг виконавчого комітету Вишевицької територіальної громади», затвердженого рішенням Вишевицької сільської ради від 25.03.2016 № 61 (далі Положення), у своїй діяльності відділ керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями територіальної громади та її виконавчого комітету, розпорядженнями голови територіальної громади, політикою якості виконавчих органів територіальної громади, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до п. 2.1. Положення основними завданнями відділу є:
-організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб`єктів звернень;
-спрощення процедури отримання адміністративних послуг та поліпшення якості їх надання;
-забезпечення інформування суб`єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг, що надаються через відділи;
-організація надання інших послуг.
Згідно з п. 2.3. Положення основними функціями відділу є:
-організація надання адміністративних послуг, перелік яких визначається рішенням територіальної громади, шляхом взаємодії із виконавчими органами територіальної громади, органами державної влади виконавчої влади, та інших послуг, перелік яких визначається рішенням виконавчого комітету;
-інформування та консультування суб`єктів звернень з питань надання адміністративних послуг та інших послуг;
-організація прийому від суб`єктів звернень вхідних пакетів документів, їх реєстрація, перевірка повноти поданих документів, передача на виконання та видача суб`єкту звернення вихідного пакету документів (результату адміністративної або іншої послуги);
-організація обміну вхідними та вихідними пакетами документів між адміністраторами відділу та суб`єктами надання адміністративних послуг, які беруть участь у наданні адміністративних та інших послуг через Відділ;
-здійснення моніторингу і контролю за процедурами і термінами надання адміністративних та інших послуг;
-інформування замовників про результати надання адміністративних та інших послуг;
Згідно з п. 3.1 Положення відділ очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади головою територіальної громади.
Відповідно до п. 3.5 Положення начальник відділу:
- організовує діяльність відділу, у тому числі щодо взаємодії із суб`єктами надання адміністративних послуг, вживає заходів до підвищення ефективності роботи;
- здійснює керівництво роботою відділу та несе персональну відповідальність за організацію діяльності відділу;
- координує діяльність структурних підрозділів відділу, контролює якість та своєчасність виконання адміністраторами своїх посадових обов`язків;
- сприяє створенню належних умов праці у відділі, вносить пропозиції територіальній громаді, її виконавчому комітету, голові територіальної громади, щодо матеріально-технічного забезпечення Відділу;
- погоджує посадові інструкції адміністраторів, подає їх на затвердження в установленому порядку;
- затверджує Положення про структурні підрозділи відділу;
- вносить пропозиції керівникам виконавчих органів територіальної громади, місцевих (територіальних) органів державної виконавчої влади щодо удосконалення та спрощення процедур і процесів надання адміністративних послуг;
- проводить аналіз кількості звернень, виданих документів, в тому числі дозвільного характеру, узагальнює статистичні дані діяльності структурних підрозділів відділу;
- видає накази з питань організації роботи відділу;
- вносить пропозиції голові територіальної громади, виконавчому комітету щодо покращення умов обслуговування замовників в відділі;
- вносить пропозиції голові територіальних громад та виконавчому комітету щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб відділу.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV (далі Закону) державним реєстратором є громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав.
Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону державний реєстратор:
- встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:
1) Відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;
2) Відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;
3) Відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;
4) Наявність обтяжень прав на нерухоме майно, наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;
- перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;
- під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, а також під час проведення державної реєстрації прав, які набуваються з прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником крім випадків, коли державна реєстрація прав, похідних від права власності, здійснюється у зв`язку із вчиненням нотаріальної дії та такі документи були надані у зв`язку з вчиненням такої дії;
- відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно, об`єкти незавершеного будівництва, майбутні об`єкти нерухомості та їх обтяження;
- виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);
- формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;
- формує реєстраційні справи у паперовій формі;
- здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до ст. 11 Закону державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.
Згідно з ч. 2 і ч. 3 ст. 13 Закону на кожний об`єкт нерухомого майна, об`єкт незавершеного будівництва під час проведення державної реєстрації права власності на них вперше та на кожний об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості під час проведення державної реєстрації спеціального майнового права на них вперше у Державному реєстрі прав відкривається новий розділ та формується реєстраційна справа, присвоюється реєстраційний номер відповідному об`єкту.
Розділ Державного реєстру прав складається з чотирьох частин, що містять відомості про:
1) Нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості та його ціну (вартість);
2) Право власності та суб`єкта (суб`єктів) цього права;
3) Інші речові права та суб`єкта (суб`єктів) цих прав, а також ціну (вартість) таких речових прав чи розмір плати за користування чужим нерухомим майном;
4) Обтяження речових прав на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості та суб`єкта (суб`єктів) цих обтяжень;
5) Посилання на розділ Державного реєстру прав, у якому зареєстровано спеціальне майнове право на подільний об`єкт незавершеного будівництва, складовою частиною якого є майбутній об`єкт нерухомості, - для майбутніх об`єктів нерухомості.
Відомостями про земельну ділянку, що вносяться до Державного реєстру прав, є відомості про її кадастровий номер.
Відповідно до абзацу другого ч. 1 ст. 16 Закону при прийнятті заяв у паперовій формі обов`язково виготовляються електронні копії документів, поданих заявником для проведення реєстраційних дій. Електронні копії документів виготовляються шляхом сканування з подальшим їх розміщенням у Державному реєстрі прав.
Згідно з ст. 18 Закону Державна реєстрація прав проводиться в такому порядку з урахуванням особливостей, визначених цим Законом:
1) Прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;
2) Виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;
3) Встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;
4) Перевірка документів та/або відомостей Державного реєстру прав, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;
5) Прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав);
6) Відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав;
7) Формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;
8) Видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону державна реєстрація прав на земельну ділянку проводиться виключно за наявності в Державному земельному кадастрі відомостей про зареєстровану земельну ділянку, а щодо новоствореного об`єкта нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці, - виключно за наявності в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва відомостей про такий об`єкт.
Для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на земельні ділянки, що здійснюється з відкриттям розділу в Державному реєстрі прав, державний реєстратор обов`язково використовує відомості з Державного земельного кадастру про наявність/відсутність зареєстрованих речових прав щодо відповідної земельної ділянки до 1 січня 2013 року.
Згідно з ч. 1 ст. 23 Закону, розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у таких випадках:
1) Подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством;
2) Неподання заявником чи неотримання державним реєстратором у порядку, визначеному цим Законом, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем в електронній формі чи документів із паперових носіїв інформації, що містять відомості про зареєстровані речові права до 1 січня 2013 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 24 Закону у державній реєстрації прав та їх обтяжень, зокрема, може бути відмовлено у разі, якщо подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом.
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 24 Закону у державній реєстрації прав та їх обтяжень, зокрема, може бути відмовлено у разі, якщо подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження.
Абзацом 1 п. 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (у редакції, чинній на момент проведення реєстраційних дій) (далі Порядок № 1127), розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.
Відповідно до п. 18 Порядку № 1127 рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації за умови вчинення дій та/або процедур, передбачених цим Порядком під час розгляду заяви, приймається державним реєстратором у будь-який час до закінчення строку державної реєстрації прав.
Згідно з п. 10 Порядку № 1127 під час формування та реєстрації заяви державний реєстратор виготовляє електронні копії оригіналів документів чи відповідно оформлених копій документів у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 7 цього Порядку, поданих заявником для державної реєстрації прав, шляхом їх сканування та долучає до відповідної заяви.
Відповідно до п. 40 Порядку № 1127 державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком № 1127.
Таким чином, обіймаючи посаду начальника відділу з надання адміністративних послуг державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Вишевицької сільської ради, ОСОБА_5 здійснював організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а тому відповідно до ст. 18 КК України та положень пункту 1 Примітки до ст.364КК України був службовою особою.
Так, на початку квітня 2021 року, точну дату органом досудового розслідування не встановлено, однак не пізніше 17.04.2021ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника відділу з надання адміністративних послуг державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Вишевицької сільської ради Радомишльського району Житомирської області, знаходячись у приміщенні службового кабінету Вишевицької сільської ради за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Вишевичі, по вул. Клєвцова, 2, отримав від директора ТОВ «ВІЛІНОВА» ОСОБА_7 заяви про державну реєстрацію за ТОВ «ВІЛІНОВА» права оренди терміном на 45 років на 170 земельних ділянок товарного сільськогосподарського виробництва, розташованих та території Українківської та Вишівських сільських рад Малинського (нині Коростенського) району Житомирської області на підставі договорів оренди, нібито укладені громадянами з товариством.
До поданих ОСОБА_5 заяв про державну реєстрацію за
ТОВ «ВІЛІНОВА» права оренди ОСОБА_7 долучено лише договори оренди землі та платіжні доручення про адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Так, наказом № 2298/7 від 09.07.2021 Міністерства юстиції України призначено та проведено камеральну перевірку дій державного реєстратора Вишевицької сільської ради Радомишльського району Житомирської області ОСОБА_5 .
Згідно акту від 28.07.2021, за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державного реєстратора Вишевицької сільської ради ОСОБА_5 встановлено, що ним прийнято до проведення реєстраційних дій та зареєстровано всі 170 заяв ТОВ «ВІЛІНОВА» без встановлення особи заявника та обсягу його повноважень, внаслідок чого він повинен був відмовити у прийнятті та формуванні таких заяв.
Окрім цього, згідно вказаного акту, заявником ТОВ «ВІЛІНОВА» не подано додатки до договорів оренди (план або схема земельної ділянки, кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлення земельних сервітутів; акт визначення меж земельної ділянки в натурі; акт приймання-передачі об`єкта оренди), які є невід`ємною частиною таких договорів.
Наказом № 1727/7 від 17.07.2023 Міністерства юстиції України проведено у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно камеральну перевірку дій державного реєстратора Вишевицької сільської ради Радомишльського району Житомирської області ОСОБА_5 щодо реєстраційних дій за заявами, зареєстрованими в базі даних заяв Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, поданими директором ТОВ «ВІЛІНОВА» у квітні 2021 року.
Відповідно до акту від 04.08.2023, за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових на нерухоме майно державного реєстратора Вишевицької сільської ради Радомишльської району Житомирської області ОСОБА_5 додатково встановлені порушення вимог законодавства при проведенні ним реєстрації права оренди земельних ділянок за ТОВ «ВІЛІНОВА».
Зокрема ним безпідставно проведено реєстрацію права за договорами оренди, які містять явні ознаки підробки, а саме:
- частина договорів укладена до створення юридичної особи
ТОВ «ВІЛІНОВА». Так, дата реєстрації юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України 22.02.2005. Водночас договори оренди землі від імені громадян ОСОБА_8 укладено 07.07.2004, ОСОБА_9 03.02.2004, ОСОБА_10 07.12.2004, ОСОБА_11 10.01.2005, ОСОБА_12 28.05.2002, ОСОБА_13 01.07.2004, ОСОБА_14 10.03.2002, ОСОБА_15 04.10.2004.
Таким чином, для проведення державної реєстрації прав надано договори оренди землі, які містять печатку товариства, яке ще не було створене.
- частина договорів укладені до видачі громадянам державного акту про право власності на земельну ділянку, реквізити якого зазначені у договорі.
Зокрема, у договорах від імені громадян: ОСОБА_16 відповідно до державного акту серії ЯБ № 002715; ОСОБА_8 відповідно до державного акту серії ЯБ № 011026; ОСОБА_17 відповідно до державних актів серії ЯБ № 002630, ЯБ № 002631, ЯБ № 002633; ОСОБА_18 відповідно до державного акту серії ЯЕ № 761136; ОСОБА_19 відповідно до державного акту серії ЯБ № 002745; ОСОБА_20 відповідно до державного акту серії ЯБ № 002537; ОСОБА_21 відповідно до державного акту серії ЯБ № 011002; ОСОБА_10 відповідно до державного акту серії ЖТ № 082997; ОСОБА_11 відповідно до державного акту серії ЯБ № 002614; ОСОБА_22 відповідно до державного акту серії ЯБ № 002549; ОСОБА_23 відповідно до державного акту серії ЯБ № 002719; ОСОБА_12 відповідно до державного акту серії ЯБ № 002659; ОСОБА_24 відповідно до державних актів серії ЖТ № 082909, ЖТ № 082910; ОСОБА_25 відповідно до державного акту серії ЯБ № 002658; ОСОБА_26 відповідно до державного акту серії ЯБ № 002740; ОСОБА_27 відповідно до державного акту серії ЯБ № 002701, ОСОБА_15 відповідно до державного акту ЖТ № 082980 від 04.10.2004, ОСОБА_28 відповідно до державного акту серії ЯБ № 002726 від 06.03.2007.
Таким чином, дата укладення договору оренди передує одержанню документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку.
- частина договорів зареєстрована за відсутності інформації про зареєстровану земельну ділянку в Державному земельному кадастрі, зокрема щодо ОСОБА_29 на земельну ділянку 1823487800:03:000:0116; щодо ОСОБА_30 на земельну ділянку 1823487800:07:000:0157 та інші (п. 11 акту).
Виявлені порушенняпри проведенніреєстрації праваоренди наземельні ділянкиза ТО«²˲НОВА» недавали підставдержавному реєстратору ОСОБА_5 на прийняттяпозитивного рішенняпро задоволеннязаяв товариствата внесеннявідомостей доДержавного реєструречових правщодо набуттяним праваоренди,натомість нимприйнято рішенняза №57652513від 15.04.2021,№57655448від 15.04.2021,№57636580від 14.04.2021,№57635473від 14.04.2021,№57633446від 14.04.2021,№57631971від 14.04.2021,№57630171від 14.04.2021,№57629262від 14.04.2021,№57628125від 14.04.2021,№57626891від 14.04.2021,№57625553від 14.04.2021,№57623687від 14.04.2021,№57621799від 14.04.2021,№57620930від 14.04.2021,№57652131від 15.04.2021,№57702062від 17.04.2021,№57702213від 17.04.2021,№57702953від 17.04.2021,№57704076від 17.04.2021,№57650435від 15.04.2021,№57647633від 15.04.2021,№57642583від 14.04.2021,№57640972від 14.04.2021,№57639757від 14.04.2021,№57638708від 14.04.2021,№57701934від 17.04.2021,№57699152від 16.04.2021,№57698349від 16.04.2021,№57696713від 16.04.2021,№57695149від 16.04.2021,№57693504від 16.04.2021,№57683321від 16.04.2021,№57635010від 14.04.2021,№57636253від 14.04.2021,№57638505від 14.04.2021,№57639425від 14.04.2021,№57640363від 14.04.2021,№57641900від 14.04.2021,№57647449від 15.04.2021,№57649064від 15.04.2021,№57650155від 15.04.2021,№57703817від 17.04.2021,№57702278від 17.04.2021,№57702115від 17.04.2021,№57701956від 17.04.2021,№57699358від 16.04.2021,№57698617від 16.04.2021,№57697134від 16.04.2021,№57695640від 16.04.2021,№57693968від 16.04.2021,№57691285від 16.04.2021,№57691694від 16.04.2021,№57694656від 16.04.2021,№57696357від 16.04.2021,№57697704від 16.04.2021,№57698957від 16.04.2021,№57699546від 16.04.2021,№57701990від 17.04.2021,№57702153від 17.04.2021,№57702858від 17.04.2021,№57703923від 17.04.2021,№57650849від 15.04.2021,№57649591від 15.04.2021,№57648779від 15.04.2021,№57642865від 14.04.2021,№57641534від 14.04.2021,№57640056від 14.04.2021,№57639054від 14.04.2021,№57637240від 14.04.2021,№57635830від 14.04.2021,№57634643від 14.04.2021,№57632189від 14.04.2021,№57630573від 14.04.2021,№57629631від 14.04.2021,№57628516від 14.04.2021,№57627309від 14.04.2021,№57623974від 14.04.2021,№57623113від 14.04.2021,№57621176від 14.04.2021,№57620454від 14.04.2021,№57651471від 15.04.2021,№57654379від 15.04.2021про проведеннядержавної реєстраціїна підставі зазначених договорів у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень права оренди за ТОВ «ВІЛІНОВА» на вказані вище 170 земельних ділянок приватної власності померлих громадян за юридичною особою приватного права строком на 45 років.
За таких обставин ОСОБА_5 обіймаючи посаду начальника відділу з надання адміністративних послуг державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Вишевицької сільської ради, передбачаючи можливість настання шкоди охоронюваним законом інтересам окремихгромадянта державним інтересам, але легковажно розраховуючи на її відвернення, вчинив службову недбалість, що виразилась у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, внаслідок чого заподіяно тяжкі наслідки власникам земельних ділянок та їх правонаступникам, а саме ОСОБА_31 (як спадкоємцю ОСОБА_16 ), ОСОБА_32 (як спадкоємцю ОСОБА_8 ), ОСОБА_33 (як спадкоємцю ОСОБА_17 ), ОСОБА_34 (як спадкоємцю ОСОБА_35 ), ОСОБА_36 (як спадкоємцю ОСОБА_18 ), ОСОБА_37 (як спадкоємцю ОСОБА_20 ), ОСОБА_38 (як спадкоємцю ОСОБА_10 ), ОСОБА_39 (як спадкоємцю ОСОБА_40 ), ОСОБА_41 (як спадкоємцю ОСОБА_11 ), ОСОБА_42 (як спадкоємцю ОСОБА_43 ), ОСОБА_44 та ОСОБА_45 (як спадкоємцям ОСОБА_24 ), ОСОБА_46 (як спадкоємцю ОСОБА_29 ), ОСОБА_47 (як спадкоємцю ОСОБА_48 ), ОСОБА_49 (як спадкоємцю ОСОБА_25 ), ОСОБА_50 (як спадкоємцю ОСОБА_51 ), ОСОБА_52 (як спадкоємцю ОСОБА_53 ), ОСОБА_54 (як спадкоємцю ОСОБА_55 ), ОСОБА_56 (як спадкоємцю ОСОБА_57 ), ОСОБА_58 (як спадкоємцю ОСОБА_59 ), ОСОБА_60 (як спадкоємцю ОСОБА_61 ), ОСОБА_62 (як спадкоємцю ОСОБА_63 та ОСОБА_64 ), ОСОБА_65 (як спадкоємцю ОСОБА_66 ), ОСОБА_67 (як спадкоємцю ОСОБА_68 ), ОСОБА_69 (як спадкоємцю ОСОБА_70 ), ОСОБА_71 (як спадкоємцю ОСОБА_72 та ОСОБА_73 ), ОСОБА_74 (як спадкоємцю ОСОБА_75 ), ОСОБА_76 (як спадкоємцю ОСОБА_77 ), ОСОБА_78 (як спадкоємцю ОСОБА_79 ), ОСОБА_80 (як спадкоємцю ОСОБА_81 ), ОСОБА_82 (як спадкоємцю ОСОБА_83 ), ОСОБА_84 (як спадкоємцю ОСОБА_85 ), ОСОБА_86 (як спадкоємцю ОСОБА_87 ) та Малинській міській раді, яка відповідно до ст. 1285 ЦК України здійснює управління земельними ділянками до появи спадкоємців, на загальну суму 10528 000 грн.
Необережні дії ОСОБА_5 , які виразились у вчиненні службової недбалості, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, кваліфіковано за ч. 2 ст. 367 КК України.
А тому, з метою забезпечення проведення процесуальних дій у кримінальному провадженні, забезпечення виконання підозрюваним, покладених на нього процесуальних обов`язків, прокурор просить застосувати відносно нього даний запобіжних захід.
В судовому засіданні прокурор підтримала клопотання з вищевказани х підстав.
Підозрюваний ОСОБА_5 та захисник ОСОБА_4 заперечили по суті клопотання.
Вивчивши матеріали кримінального провадження,заслухавши підозрюваного та його захисника, пояснення прокурора, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
За даним фактом згідно витягу з кримінального провадження 13.02.2024 року відділення поліції № 1 Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області до ЄРДР внесені відомості за № 12024060510000129 про вчинення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України та розпочато досудове розслідування.
Відповідно до статті 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.
11 квітня 2024 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367 КК України.
Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підтверджується зібраними у ході досудового розслідування доказами.
Будучи допитаний під час досудового розслідування, підозрюваний ОСОБА_5 свою вину у вчиненні вищевказаного кримінального правопорушення не визнав та заперечив проти обрання відносно нього запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання.
Проте, з огляду на викладене є достатні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_5 причетний до вчинення інкримінованого йому кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється увчиненні кримінальногоправопорушення,за якийпередбачено покаранняу видіпозбавлення волістроком до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, тому є достатні підстави вважати, що підозрюваний з метою уникнення притягнення до відповідальності може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, а також іншим чином негативно вплинути на хід досудового розслідування у кримінальному провадженні. Також існує ризик, що ОСОБА_5 може незаконно впливати на свідків та потерпілих у вказаному кримінальному провадженню з метою зміни наданих ними показів та надання недостовірних показів.
У зв`язку з цим, є підстави для застосування щодо нього запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання.
Одночасно слідчий суддя, застосовуючи даний запобіжний захід, зобов`язує підозрюваного, прибувати за кожною вимогою до суду, слідчого та прокурора, а також повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та роботи.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 176, 177, 178, 179, 193, 194, 196 КПК України,-
ухвалив:
Клопотання задоволити повністю.
Обрати підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у виді особистого зобов`язання на строк 60 діб.
Зобов`язати ОСОБА_5 :
1. Прибувати до слідчого, прокуратура, суду за першим викликом.
2. Повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та роботи.
Обов`язки покласти до 17.06.2024 року включно.
Повідомити під розпис ОСОБА_5 про покладені на нього обов`язки та роз`яснити, що в разі їх невиконання до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на нього може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Контроль за виконанням ухвали покладається на слідчу СВ ВП № 1 Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_6 .
Ухвала оскарженню не підлягає
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Малинський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2024 |
Оприлюднено | 22.04.2024 |
Номер документу | 118454921 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання |
Кримінальне
Малинський районний суд Житомирської області
Тимошенко А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні