Рішення
від 17.04.2024 по справі 320/10892/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 квітня 2024 року справа №320/10892/22

Суддя Київського окружного адміністративного суду Марич Є.В., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держдпроспоживслужби в Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Чисте місто ЛТД" про стягнення коштів,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Чисте місто ЛТД" про стягнення з ТОВ «Чисте місто ЛТД» штрафу в сумі 34 000 грн. в дохід Державного бюджету згідно з рішенням від 03.02.2022р. про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни та ціноутворення №1.

Ухвалою суду відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у відповідача непогашеної у встановлений чинним законодавством строк адміністративно-господарської санкції у вигляді штрафу, застосованого до товариства за порушення законодавства про ціни та ціноутворення згідно відповідного рішення від 03.02.2022р. №1.

За час розгляду справи відповідачем не надано суду відзиву або будь-якого іншого документа, з якого було б можливим встановити його ставлення до заявлених позовних вимог.

Оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив таке.

Як вбачається з матеріалів справи, 13.08.2021р. на підставі наказу від 11.08.2021р. №3074-ОД та направлення від 11.08.2021р. №2488, спеціалістами Головного управління був здійснений вихід на проведення позапланового заходу ТОВ «Чисте місто ЛТД», за адресою: м. Обухів, вул. Соснова, 3, щодо дотримання вимог чинного законодавства при формуванні, встановленні та застосуванні державних регульованих цін.

Під час виходу на позапланову перевірку регіональному представнику ТОВ «Чисте місто ЛТД» Посохову А.М. були представлені документи перевіряючих та вручені направлення на проведення перевірки та Вимога щодо надання документів необхідних для здійснення позапланового заходу (перевірки).

За результатами перевірки складено Акт від 13.08.2021р. №99, який підписано уповноваженою особою ТОВ «Чисте місто ЛТД» Посоховим А.М. без зауважень і заперечень.

Наведеним Актом зафіксовано порушення законодавства про ціни та ціноутворення.

20.08.2021р. позивачем винесено припис №32, в якому скеровано відповідачу усунути виявлені порушення в термін до 01.10.2021р.

Припис отримано позивачем 04.11.2021р., що підтверджується наявним у справі повідомленням про вручення поштового відправлення.

31.01.2022р. з метою перевірки виконання суб`єктом господарювання припису від 20.08.2021р. №32 щодо усунення порушень Головним управлінням видано наказ №305-ОД про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) відповідача та направлення на проведення заходу державного нагляду №233 терміном 01.02.-02.02.2022р.

Копію наказу та направлення отримано представником відповідача, про що свідчить підпис представника та відбиток печатки.

Вимогою №1 від 01.02.2022р. про надання інформації відповідача зобов`язано надати належним чином засвідчені копії документів для здійснення перевірки виконання вимог припису від 11.02.2021р. №4, яку представник відповідача отримав об 11:00 год. 01.02.2022р.

На виконання вимоги позивача від 01.02.2022р. №1 відповідач надав лист довільної форми від 28.12.2021р. №07/0012 щодо направлення Обухівському міському голові на затвердження тарифу вартості послуги з вивезення та захоронення відходів.

Головним управлінням з урахуванням вище зазначених обставин, 02.02.2022р. складено Акт №7, яким описано виявлене порушення вимог законодавства, а саме відповідач не виконав вимог приписів від 20.08.2021р. №32, що призвело до неможливості поновлення прав споживачів щодо отримання комунальних послуг за обґрунтованими тарифами та завданню збитків сппоживачам у зв`язку з неналежним формуванням, встановленням та застосуванням державних регульованих цін.

Акт отримано уповноваженою особою відповідача 02.02.2022р.

На підставі виявлених порушень, за результатами перевірки, Головним управлінням винесено рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни та ціноутворення від 03.02.2022р. №1 із застосуванням до відповідача штрафу у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на суму 34 000, 00 грн.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з такого.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфер ціноутворення, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері ціноутворення визначені Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V) та Законом України «Про ціни і ціноутворення» від 21.06.2012 №5007-VI (далі - Закон №5007-VI).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, за змістом норм ч. 1 ст. 16 Закону №5007-VI органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом.

Згідно з ч. 2 ст. 16 Закону №5007-VI повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов`язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб`єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та іншими законами.

Статтею 17 Закону №5007-VI визначено основні функції уповноважених органів, а саме: 1) виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 2) здійснення державного спостереження у сфері ціноутворення; 3) запобігання порушенням у сфері ціноутворення.

Положеннями ст. 18 Закону № 5007-VI встановлено, що уповноважені органи мають право:

1) проводити у суб`єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки: достовірності зазначеної у документах інформації про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декларацій, показників реєстраторів розрахункових операцій та інших документів незалежно від способу подання інформації, пов`язаних з формуванням, встановленням та застосуванням державних регульованих цін; наявності виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також документів, що посвідчують особу, в посадових осіб;

2) одержувати відповідно до законодавства у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час проведення перевірки;

3) одержувати безоплатно від суб`єктів господарювання, що перевіряються, копії документів та інші відомості, необхідні для здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, документів, що можуть підтверджувати їх порушення, платіжних доручень, квитанцій, що підтверджують факт перерахування до бюджету коштів у разі застосування адміністративно-господарських санкцій, а також довідки, підготовлені суб`єктами господарювання на їх вимогу;

4) робити запити та одержувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в повному обсязі інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на них функцій;

5) вимагати від суб`єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

6) приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

7) надавати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

8) звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

У силу положень п. 4 ч. 1 ст. 20 Закону №5007-VI до суб`єктів господарювання уповноваженими органами застосовуються адміністративно-господарські санкції за невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій - штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок стягнення сум адміністративно-господарських санкцій, передбачених цією статтею, визначається Господарським кодексом України.

Наведена норма Закону №5007-VI не суперечить ч. 1 ст. 12 Закону №877-V, якою передбачено, що невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб`єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

З наявних матеріалів справи суд встановив, що до відповідача рішенням від 03.02.2022р. №1 було застосовано адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу у розмірі 34 000, 00 грн. на підставі п. 6 ч. 1 ст. 18 та п. 4 ч. 1 ст. 20 Закону України "Про ціни та ціноутворення" та ч. 9 ст. 7 та ч. 1 ст. 12 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Відповідач у добровільному порядку суму штрафу в розмірі 34 000, 00 грн не сплатив.

Водночас матеріали справи не свідчать про незгоду відповідача за таким рішенням позивача.

Враховуючи наведене та те, що відповідач добровільно не сплатив суму штрафу, накладеного на нього зазначеним рішенням Головного управління від 03.02.2022р. №1, суд дійшов висновку про задоволення позову та стягнення з відповідача вказаної суми.

Оцінивши докази, наявні в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 244 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:

1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 263 КАС України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов Головного управління Держдпроспоживслужби в Київській області (місцезнаходження: 08133, Київська обл., Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Балукова, 22, офіс; код ЄДРПОУ 40323081) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Чисте місто ЛТД" (місцезнаходження: 08700, Київська обл., м. Обухів, вул. Чумацький шлях, 30А; код ЄДРПОУ 38274203) про стягнення штрафу, - задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Чисте місто ЛТД" (місцезнаходження: 08700, Київська обл., м. Обухів, вул. Чумацький шлях, 30А; код ЄДРПОУ 38274203) штрафну санкцію на суму 34 000,00 грн. в дохід Державного бюджету згідно рішення від 03.02.2022р. про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни та ціноутворення №1.

3. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Марич Є.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2024
Оприлюднено22.04.2024
Номер документу118458834
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів

Судовий реєстр по справі —320/10892/22

Рішення від 17.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 29.11.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні