МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 квітня 2024 р. № 400/591/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомФермерського господарства «РОБОТЬКО», вул. Ласточкіна, 2, с. Токарівка, Вознесенський район, Миколаївська область, 57030,
до відповідачаГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, Державної податкової служби України, пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053,
третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачаТовариство з обмеженою відповідальністю «НІКА-ГРЕЙН», вул. Князів Острозьких, 32/2, п. 4, оф. 415, м. Київ, 01010,
провизнання протиправними та скасування рішень; зобов`язання зареєструвати податкові накладні,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області та Державної податкової служби України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ТОВ "Ніка-Грейн" про:
- визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Миколаївській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.09.2023 року №9628606/32695382, яким відмовлено Фермерському господарству «РОБОТЬКО» (код ЄДРПОУ 32695382) у реєстрації податкової накладної №1 від 19.08.2023 року на суму 175584,11 грн. в тому числі ПДВ на суму 21562,96 грн.;
- зобов`язання Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 19.08.2023 року на суму 175584,11 грн. в тому числі ПДВ на суму 21562,96 грн. датою її фактичного надходження;
- визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Миколаївській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.09.2023 року №9628609/32695382, яким відмовлено Фермерському господарству «РОБОТЬКО» (код ЄДРПОУ 32695382) у реєстрації податкової накладної №2 від 22.08.2023 року на суму 168392,11 грн. в тому числі ПДВ на суму 22679,73 грн.;
- зобов`язання Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 22.08.2023 року на суму 168392,11 грн. в тому числі ПДВ на суму 22679,73 грн. датою її фактичного надходження;
- визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Миколаївській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.09.2023 року №9628607/32695382, яким відмовлено Фермерському господарству «РОБОТЬКО» (код ЄДРПОУ 32695382) у реєстрації податкової накладної №3 від 27.08.2023 року на суму 178808,11 грн. в тому числі ПДВ на суму 21958,89 грн.;
- зобов`язання Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 27.08.2023 року на суму 178808,11 грн. в тому числі ПДВ на суму 21958,89 грн. датою її фактичного надходження;
- визнання протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Миколаївській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.09.2023 року №9628608/32695382, яким відмовлено Фермерському господарству «РОБОТЬКО» (код ЄДРПОУ 32695382) у реєстрації податкової накладної №4 від 29.08.2023 року на суму 164456,08 грн. в тому числі ПДВ на суму 20196,36 грн.;
- зобов`язання Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 29.08.2023 року на суму 164456,08 грн. в тому числі ПДВ на суму 20196,36 грн. датою її фактичного надходження;
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивачем надано усі необхідні документи на підтвердження здійснення господарської операції, проте відповідачем протиправно відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідач, ГУ ДПС у Миколаївській області надав відзив на позов, просив відмовити у задоволенні позову, оскільки позивачем не було надано усіх документів на підтвердження здійснення господарської операції.
Позивач надав відповідь на відзив, просив позов задовольнити.
Відповідно до ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідив докази, суд дійшов висновку:
Фермерське господарство «РОБОТЬКО» (надалі - Позивач, Постачальник або ФГ «РОБОТЬКО») зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 29.11.2003 року.
ФГ «РОБОТЬКО» перебуває на загальній системі оподаткування та є платником податку на додану вартість з 02.06.2005 року.
Видами діяльності ФГ «РОБОТЬКО» є:
01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний);
01.61 допоміжна діяльність у рослинництві;
01.63 післяурожайна діяльність.
В серпні 2023 року між ФГ «РОБОТЬКО» (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «НІКА-ГРЕЙН» (далі - ТОВ «НІКА-ГРЕЙН» або Покупець) було укладено договір поставки №16/08-23 від 16.08.2023 року (далі - Договір).
Відповідно до пункту 1.1 Договору Постачальник зобов`язується поставити й передати, а Покупець зобов`язується, оплатити й прийняти від Постачальника сільськогосподарську продукцію - Пшеницю 2-го класу, урожаю 2023 року, Пшеницю 3-го класу, урожаю 2023 року, Пшеницю 4-го класу, урожаю 2023 року (надалі - Товар), код Товару згідно з УКТ ЗЕД - 1001, насипом, відповідно до умов Договору.
Пунктом 5.1 Договору встановлено, що Постачальник зобов`язується передати Товар на умовах DAP, за фактичною адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, с. Новосільське та/або Одеська область, Ізмаїльський район, вул. Болградське Шосе, 12-А.
26.08.2023року між Позивачем та ТОВ «НІКА-ГРЕЙН» було укладено додаткову угоду №1 до Договору поставки №16/08-23 від 16.08.2023 року.
Згідно цієї додаткової угоди сторони домовились викласти деякі пункти Договору в наступній редакції:
Пункт 2.1. Договору «Кількість Товару за контрактом складає 111,28 (сто одинадцять тонн двісті вісімдесят кг) метричних тон +/- 10% за вибором Постачальника у заліковій вазі».
Пункт 4.2 Договору «Загальна вартість Товару становить 642 487,71 грн., крім того ПДВ 89 948,29 грн., разом 732 436,00 грн. (сімсот тридцять дві тисячі чотириста тридцять шість гривень нуль копійок) +/- 10%».
Пункт 5.2 Договору «Товар зазначений у п. 1.1 цього Договору, повинен бути поставлений у кількості та якості, зазначених у розділах 2.3 цього Договору , за адресою, зазначеною в п. 5.1. цього Договору, у строк з 16.08.2023 р. по 29.08.2023р.».
Постачальником було передано у власність ТОВ «НІКА-ГРЕЙН» на виконання умов договору поставки №16/08-23 від 16.08.2023 року власно вирощену сільськогосподарську продукцію на орендованих земельних ділянках у 2023 році, а саме: Пшеницю 4-го класу.
19.08.2023 позивачем складено податкову накладну №1 щодо постачання ТОВ «Ніка-Грейн» пшениці 4 класу врожаю 2023 року на суму 175584,11 грн., у т.ч. ПДВ 21562,96 грн.
22.08.2023 позивачем складено податкову накладну №2 щодо постачання ТОВ «Ніка-Грейн» пшениці 4 класу врожаю 2023 року на суму 168392,11 грн., у т.ч. ПДВ 20679,73 грн.
27.08.2023 позивачем складено податкову накладну №3 щодо постачання ТОВ «Ніка-Грейн» пшениці 4 класу врожаю 2023 року на суму 178808,11 грн., у т.ч. ПДВ 21958,89 грн.
29.08.2023 позивачем складено податкову накладну №4 щодо постачання ТОВ «Ніка-Грейн» пшениці 4 класу врожаю 2023 року на суму 164456,08 грн., у т.ч. ПДВ 20196,36 грн.
Позивачем податкові накладні від 19.08.2023 № 1, від 22.08.2023 № 2, від 27.08.2023 № 3, від 29.08.2023 № 4 було направлено на реєстрацію.
Згідно отриманих квитанцій: від 28.08.2023 податкову накладну № 1 від 19.08.2023, від 11.09.2023 податкову накладну № 2 від 22.08.2023, від 11.09.2023 податкову накладну № 3 від 27.08.2023, від 29.08.2023 податкову накладну № 4 від 29.08.2023 доставлено до ДПС України, але реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки обсяг постачання товару/послуги 1001 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
17.09.2023 позивач надіслав відповідачу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в яких зазначив, що ФГ "Роботько" знаходиться на загальній системі оподаткування з реєстрацією платника ПДВ з 02.06.2005 року. В оренді 104,7 га земельних ділянок, які використовуються для вирощування зернових культур, бобових і насіння олійних культур (КВЕД 01.11). Для оброблення землі використовується власна та наймана техніка. До повідомлень позивач надав договір поставки № 16/8/08-23 від 16.08.2023 року, додаткову угоду № 1 від 26.08.2023 року до договору поставки, товарно-транспортні накладні, рахунки, платіжні інструкції та накладні.
19.09.2023 відповідачем прийнято повідомлення № 9550175/32695382 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якому зазначено, що у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено:
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних: первинних документів щодо зберігання продукції, складських документів.
Також зазначена додаткова інформація: платником не надано статистичну звітність, що стосується безпосередньої діяльності с/г виробника.
Позивач додаткові пояснення та копії зазначених у повідомлення № 9550175/32695382 відповідачу не надавав.
29.09.2023 відповідачем прийнято рішення: № 9628606/32695382 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 19.08.2023; № 9628609/32695382 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 22.08.2023; № 9628607/32695382 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 27.08.2023; № 9628608/32695382 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 29.08.2023 у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі Порядок № 1246), передбачено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.
Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165
Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема окреслений Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Пунктами 3,4 Порядку № 520 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 520 передбачено Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п. 6 Порядку № 520 копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Відповідно до п. 9 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Пунктом 10 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня на виконання п. 44 Порядку № 1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 10 Порядку № 520.
Підставою для зупинення реєстрацію податкової накладної стало те, що позивач відповідає п.1 Критеріям ризиковості здійснення операції, якою передбачено, що обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування.
У повідомленні від 19.09.2023 було запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, щодо зберігання товару, який був реалізований ТОВ «Ніка-Грейн», складських документів та статистичної звітності, що стосується безпосередньої діяльності сільгоспвиробника.
Позивач у додаткових поясненнях, наданих суду, зазначив, що на повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів не було подано документи, оскільки всі документи, що пов`язані з постачанням сільськогосподарської продукції та підтверджують реальність здійснення господарських операцій, були подані під час подання пояснень 17.09.2023.
Натомість, до позову позивач надав та Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2023 року, відповідно до якого 28,67 га засіяно пшеницею озимою, та Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.08.2023 року, відповідно до якого зібрано 1200 ц пшениці озимої.
Проте, доказів подання даної звітності відповідачу позивачем після отримання повідомлення від 19.09.2023 про необхідність надання додаткових документів матеріали справи не містять.
Також позивач не надав відповідачу первинних документів щодо зберігання продукції, складських документів на повідомлення від 19.09.2023 року. Не надав відповідних доказів позивач і суду.
При цьому, суд не приймає до уваги наданий суду договір безоплатного користування майном від 01.03.2017 (відповідно до якого ОСОБА_1 - позичкодавець, передає навіс в безоплатне тимчасове користування користувачу - ФГ "Роботько"), який укладений строком на 1 рік. Вказаний договір припинив свою дію до моменту виникнення господарських операцій позивача з ТОВ "Ніка-Грейн".
Порядком №520 (п.10) чітко зазначено, що комісія приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в разі ненадання/ часткового надання документів та пояснень.
Суд надає оцінку спірного рішення ретроспективно, на підставі тих документів, які позивач надав ДПС для реєстрації податкової накладної, тому суд дійшов висновку, що спірне рішення контролюючого органу ГУ ДПС у Миколаївській області щодо відмови у реєстрації податкової накладної відповідає критеріям ч.2 ст.2 КАС України, а саме є обґрунтованим, тобто прийнятим з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), тому скасуванню не підлягає.
Таким чином, позов задоволенню не підлягає.
Судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Фермерського господарства «РОБОТЬКО» (вул. Ласточкіна, 2, с. Токарівка, Вознесенський район, Миколаївська область, 57030, ідентифікаційний код 32695382) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393), Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 44104027) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати податкові накладні - відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.
Суддя Т. О. Гордієнко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2024 |
Оприлюднено | 22.04.2024 |
Номер документу | 118459745 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Гордієнко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні