Рішення
від 18.04.2024 по справі 400/1764/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 квітня 2024 р. № 400/1764/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «НІКА-МК ЛТД», вул. Мала Морська, 108, оф. 612, м. Миколаїв, 54020,

до відповідачаГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, Державної податкової служби України, пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053,

провизнання протиправним та скасування рішення від 11.10.2023 №10036, №9694094/35524588, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «НІКА-МК ЛТД», звернулося до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування рішення від 11.10.2023 № 10036, прийняте комісією Головного управління ДПС у Миколаївській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку; зобов`язання виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «НІКА-МК ЛТД» (код ЄДРПОУ 35524588) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість; визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області від 11.10.2023 № 9694094/35524588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних складеної ТОВ "НІКА-МК ЛТД" (код ЄДРПОУ 35524588) податкової накладної № 2 від 19.09.2023; зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ "НІКА-МК ЛТД" податкову накладну № 2 від 19.09.2023.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивачем надано усі необхідні документи на підтвердження здійснення господарської операції, проте відповідачем протиправно відмовлено у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також рішення про відповідність ТОВ "НІКА-МК ЛТД" є протиправними, оскільки підставами для віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платників податку є відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності та недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції). Проте з рішення взагалі неможливо встановити по яких саме господарських операціях позивача відповідач дійшов висновку про відповідність ТОВ критеріям ризиковості, оскільки у графі податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, зазначено податковий код позивача.

Відповідач, ГУ ДПС у Миколаївській області надав відзив на позов, просив відмовити у задоволенні позову, оскільки зміст укладеного між позивачем та ТОВ «Агро Юг Імпорт» договору та інформація з офіційних джерел свідчить, що позивач не є виробником товарів, що постачались, і здійснює лише посередницьку діяльність, специфіка якої полягає у тому, що підприємству, яке реалізує товарно-матеріальні цінності та є перепродавцем товару, як правило, необхідна значна кількість працівників, наявності основних засобів, складські приміщення та транспорту для виконання взятих на себе зобов`язань. Особливістю поставки товару за участю транзитних постачальників може бути те, що даний вид діяльності може здійснюватися без попереднього зберігання товару, а перевезення виконуватися транспортними засобами, що належать третім особам, однак первинних документів до контролюючого органу надано не було. Контролюючим органом встановлено, що придбання добрив не було обумовлене виробничою необхідністю, а саме, виконанням господарського зобов`язання з поставки на користь контрагентів добрив, що не використовуються у господарській діяльності позивача. Використання контролюючим органом податкової інформації, наявної в інформаційних системах ДПС, або внесення інформації в такі бази за результатами її опрацювання у певних спосіб здійснення податкового контролю, зокрема, віднесення товариства до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань. Безпосередньо рішення Комісії з віднесення платника податків до переліку таких платників, які відповідають критеріям ризиковості, без прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних / розрахунків коригувань не порушує права та інтереси позивача. Рішення контролюючого органу є вмотивованим та обґрунтованим.

Позивач надав відповідь на відзив, просив позов задовольнити.

Відповідно до ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «НІКА-МК ЛТД» (далі Позивач) є юридичною особою, первинну державну реєстрацію якої здійснено 15.11.2007 р., про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань здійснено запис 10691020000022485.

Видами діяльності Позивача за КВЕД є: (46.71) оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; (46.75) оптова торгівля хімічними продуктами; (01.11) вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); (52.29) інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; (52.24) транспортне оброблення вантажів; (52.10) складське господарство; (49.41) вантажний автомобільний транспорт; (46.90) неспеціалізована оптова торгівля; (46.39) неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; (46.19) діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; (46.17) діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; (46.14) діяльність посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткованням, суднами та літаками; (46.13) діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; (46.11) діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; (46.21) оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; (01.64) оброблення насіння для відтворення; (45.20) технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; (45.31) оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; (45.32) роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; (47.30) роздрібна торгівля пальним; (68.20) надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Для здійснення господарської діяльності Позивач орендує нежитлове приміщення (офіс) загальною площею 17,5 кв. м згідно Договору суборенди приміщення офісу № б/н від 01.02.2023 р.

Також Позивач має у власності нежитловий об`єкт (склад) загальною площею 2 407,3 кв. м. та земельну ділянку для обслуговування цього об`єкту площею 2,0 га, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , який внесений до статутного капіталу Позивача згідно Рішення засновника № 2/2021-11 від 24.11.2021 р. та акту прийому-передачі майна № 1 від 24.11.2021 р. Стосовно вказаних об`єктів Позивач подавав до ДПС повідомлення за формою 20-ОПП.

З урахуванням специфіки та потреб в аграрному секторі економіки в 2023 році Позивач здійснював діяльність з постачання фермерським господарствам пального та добрив.

Постачання відбувалися шляхом купівлі товару в місцях реалізації (імпорту), перевезення з залученням перевізників до місця кінцевого споживання за рахунок Позивача або контрагентів-покупців (в залежності від умов договорів).

Позивач здійснювало реалізацію паливо-мастильні матеріали та оптовий продаж мінеральних добрив для підприємств Миколаївської, Одеської, Полтавської та інших областей України.

Для ведення діяльності з оптової торгівлі пальним Позивач отримав:

ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі № 990614202300280 від 10.03.2023 р. (анульовано 21.08.2023 р. розпорядженням № 134- рл від 21.08.2023 р.);

ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі № 990614202300834 від 06.09.2023 р. (діюча до 06.09.2028 р.).

Перевезення нафтопродуктів відбувалось із залученням таких перевізників, як ФОП ОСОБА_1 (неплатник ПДВ, згідно Договору перевезення №5659 від 31.03.2023 р.), ТОВ «АГРО-ЛОГІСТИК» (платник ПДВ, згідно Договору перевезення вантажів автомобільним транспортом №5 від 01.06.2023 р.), ТОВ «ЛІГ.» (платник ПДВ, згідно Договору перевезення нафтопродуктів №21/06-23 від 21.06.2023 р.).

Перевезення добрив відбувалось із використанням покупцями власних транспортних засобів, так із залученням таких перевізників, як ФОП ОСОБА_2 (неплатник ПДВ, згідно Договору транспортного експедирування та перевезення вантажів автомобільним транспортом №22/07/23/01 від 22.07.2023 р.), ТОВ «Карго Сервіс Груп» (платник ПДВ, згідно Договору перевезення вантажів автомобільним транспортом №040823 від 04.08.2023 р.), ТОВ «Націоналінвест» (платник ПДВ, згідно Договору на транспортно-експедиторське обслуговування №10/07/23-1 від 10.07.2023 р.), ТОВ «Технопарк 1» (платник ПДВ, згідно Договору транспортного експедирування та перевезення вантажів автомобільним транспортом №06/07-23 від 06.07.2023 р.).

Таким чином, Позивач має достатню матеріально-технічну базу та достатню кількість трудових ресурсів для здійснення діяльності при купівлі-продажу нафтопродуктів та мінеральних добрив, в тому числі за рахунок залучення інших суб`єктів господарювання.

Позивач перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Миколаївській області, Державна податкова інспекція у м. Миколаєві, (Заводський район). Позивач зареєстрований платником податку на додану вартість з 01.05.2021 р., має індивідуальний податковий номер 355245814046.

26.09.2023 р. Позивач через електронний кабінет платника податків від Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі Відповідач 1) отримав Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку за № 9422 (далі Рішення № 9422).

Відповідно до змісту Рішення № 9422 комісією регіонального рівня відповідно до п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. 1165, «у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності», було прийнято рішення про «відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку».

Підставою для прийняття рішення № 9422 було зазначено п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Форма рішення про відповідність/невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку встановлено Додатком 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції постанови КМУ України 02.06.2023 р. № 574) (надалі Порядок 1165).

Формою Рішення передбачено, що у разі відповідності вимогам пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку зазначається код (коди) податкової інформації, яка є підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Рішення № 9422 не містило позначку «Х» в графі зазначення коду (кодів) податкової інформації, проте містило перелік таких кодів та інформації:

- 03- відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єктів оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-матеріальних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючого органу звітності;

- 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній /розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції).

Також, Рішення № 9422 містило перелік інформації, за якою Відповідачем 1 було встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку: постачання з 01.04.23 по 26.09.2023 р. послуг/продукції згідно ДКПП код 46.71, 46.75, податковий номер платника податку задіяного в ризиковій операції 35524588 (ЄДРПОУ Позивача), дата включення до переліку ризикових - 26.09.2023 р.

04.10.2023 р. Позивачем до Головного управління ДПС у Миколаївській області подано повідомлення № 1 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку. До повідомлення № 1 від 04.10.2023р. Позивачем були додані копії документів та інформація, що спростовували доводи контролюючого органу, викладені в Рішенні № 9422 від 26.9.2023р., про відсутність у Позивача необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах та про недостатність кількості трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції.

Так, до Повідомлення № 1 від 04.10.2023 р. були подані, зокрема, Пояснення № 21 від

04.10.2023 р. до повідомлення про подання інформації та копій документів про невідповідності платника податку критеріям ризиковості, та копії штатного розпису від 25.07.2023 р., договору суборенди приміщення офісу від 01.02.2023 р., рішення № 2/2021-11 від 24.11.2021 р. та акту № 1 від 24.11.2021 р. про передачу до статутного капіталу ТОВ «НІКА-МК ЛТД» нежитлового об`єкту та земельної ділянки, договору № 22/07/23/01 від 22.07.2023 р. транспортного експедирування та перевезення вантажів автомобільним транспортом з ФОП ОСОБА_2 , договору № 06/07-23 від 06.07.2023р. транспортного експедирування та перевезення вантажів автомобільним транспортом з ТОВ «Технопарк 1», договору № 5 від 01.06.2023 р. перевезення вантажів автомобільним транспортом з ТОВ «Арго-Логістик», договору № 2 від 25.05.2023р. про надання послуг з ФОП ОСОБА_3 , акту приймання-передачі наданих послуг № 1 від 30.06.2023 р., акту приймання-передачі наданих послуг № 2 від 31.07.2023 р. з ФОП ОСОБА_3 , договору № 21/06-23 від 21.06.2023 р. з ТОВ «ЛІГ.», договору № 040823 від 04.08.2023 р. транспортного експедирування та перевезення вантажів автомобільним транспортом з ТОВ «Карго Сервіс Груп», договору 5659 від 31.03.2023 р. з ФОП ОСОБА_1 , договору на транспортно- експедиторське обслуговування по Україні (ТЕОУ) № 10/07/23-1 від 10.07.2023 р. з ТОВ «Націоналінвест», ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі № 990614202300834, ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі № 990614202300280, наказу № 2 від 01.08.2023 р. про прийняття на роботу на посаду менеджера, розрахункових відомостей по ПДФО за квітень-травень-червень-липень-серпень-вересень 2023 р., податкового розрахунку за 2 квартал 2023 р. з ПДФО, платіжних інструкцій про сплату обов`язкових платежів № 5 від 05.05.2023 р., № 6 від 05.05.2023 р., № 7 від 05.05.2023 р., № 17377028 від 04.10.2023р., № 17377021 від 13.09.2023 р., № 17377030 від 04.10.2023 р., № 17377029 від 04.10.2023 р., № 17377023 від 13.09.2023 р., № 17377022 від 13.09.2023 р., № 17376983 від 11.07.2023 р., № 17376982 від 11.07.2023 р., № 17376981 від 11.07.2023 р., копії платіжних інструкцій на оплату послуг № 17377009 від 31.07.2023 р., № 17376957 від 03.07.2023 р.

Відповідачем 1 за результатами розгляду Повідомлення № 1 від 04.10.2023 р., пояснень та копій документів, було прийнято спірне Рішення № 10036 від 11.10.2023 р. (далі Рішення № 10036).

Причому зміст Рішення № 10036 за змістом підстав прийняття є аналогічним змісту підстав Рішення № 9422.

Так, у спірному Рішенні № 10036 Відповідачем 1 вказано, що комісією регіонального рівня відповідно до п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. 1165, «у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності», було прийнято рішення про «відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку». Підставою для прийняття рішення № 10036 було також зазначено п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

В Рішенні № 10036 міститься аналогічний Рішенню 9422 перелік кодів та інформації:

«03- відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єктів оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-матеріальних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючого органу звітності;

-07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній /розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції)».

Рішення № 10036 також містить аналогічний Рішенню 9422 перелік інформації, за якою Відповідачем 1 нібито було встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку: «постачання з 01.04.23 по 26.09.2023 р. послуг/продукції згідно ДКПП код 46.71, 46.75, податковий номер платника податку задіяного в ризиковій операції 35524588 (ЄДРПОУ Позивача), дата включення до переліку ризикових - 26.09.2023р.»

Також, в спірному Рішенні № 10036 Відповідач 1 вказав, що Позивачем не надано копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку, а в графі «Документи» додатково зазначив «в наданому платником повідомленні про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості відсутня інформація яка спростовує здійснення платником ризикових операцій».

В 2023 році фактичними видами діяльності були за КВЕД (46.71) оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами та КВЕД (46.75) оптова торгівля хімічними продуктами.

14.02.2023р. Позивачем було укладено договір поставки № 23/1 з ТОВ «Агро Юг Імпорт». Відповідно до умов цього договору (п.1.1.) Позивач, продавець, зобов`язався поставляти, а ТОВ «Агро Юг Імпорт» приймати і оплачувати мінеральні добрива, кількість, номенклатура, ціна, строки та інші умови поставки яких визначаються у специфікаціях.

19.09.2023р. Позивачем та покупцем ТОВ «Агро Юг Імпорт» на підставі договору поставки № 23/1 від 14.02.2023 р. було затверджено специфікацію № 2 від 19.09.2023 р. про постачання добрива гранульованого азотно-фосфорного DAP 18-46 біг - бегах в кількості 20 т за ціною 32 202,00 грн. з ПДВ на загальну суму 644 040,00 грн. з ПДВ.

19.09.2023р. Позивачем покупцю складено рахунок на оплату № 81 від 19.09.2023 р. щодо сплати вартості товару - добрива гранульованого азотно-фосфорного DAP 18-46 біг - бегах в кількості 20 т на загальну суму 644 040,00 грн., в т.ч. ПДВ - 107 340,00 грн.

Оплату вартості товару ТОВ «Агро Юг Імпорт» здійснено шляхом перерахування коштів на банківський рахунок Позивача згідно платіжної інструкції № 1090 від 19.09.2023р.

19.09.2023р. за № 54 Позивачем від покупця ТОВ «Агро Юг Імпорт» було отримано заявку про відвантаження 20.09.2023 р. товару - Діамоній NP 18-46 (DAP 18-46) в кількості 20 т за місцем м. Ізмаїл, вул. Портова 7, шляхом завантаження в транспортний засіб покупця, визначений у Заявці.

Відвантаження товару відбулося в місці, узгодженим Позивачем та покупцем ТОВ «Агро Юг Імпорт» в заявці № 54 від 19.09.2023 р., на транспортний засіб покупця, що підтверджується видатковою накладною № 81 від 20.09.2023 р. та товарно- транспортною накладною № 81 від 20.09.2023 р.

Позивач склав на адресу покупця ТОВ «Агро Юг Імпорт» податкову накладну № 2 від 19.09.2023 р. на суму 644 040,00 грн. (в т.ч. ПДВ 107 340,00 грн.), після чого спрямував її для реєстрації в ЄРПН.

В податковій накладній № 2 від 19.09.2023 р. вказано номенклатуру товару - «Добриво гранульоване азотно-фосфорне DAP 18:46 в біг-бегах», зазначено код УКТ ЗЕД товару - « 3105300000», ціна та вартість з ПДВ, та інші обов`язкові відомості.

Згідно отриманої електронної квитанції від 29.09.2023 за реєстраційним номером № 9254250666 податкову накладну № 2 від 19.09.2023 р. збережено, але її реєстрацію зупинено із зазначенням причини, а саме: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок) затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 19.09.2023 №° 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

09.10.2023р. Позивач, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, подав повідомлення № 1 від 09.10.2023 р., в якому виклав короткі пояснення щодо обставин проведення господарської операції з продажу товару покупцю ТОВ «Агро Юг Імпорт».

До повідомлення № 1 від 09.10.2023 р. Позивачем в якості додатку було додано змістовне пояснення за № 22 від 05.10.2023 р. В пояснені за № 22 від 05.10.2023 вказав, що податкова накладна № 2 від 19.09.2023 р. була виписана по господарській операції з ТОВ «Агро Юг Імпорт» на суму 644 040,00 грн., в тому числі ПДВ 107 340,00 грн., з номенклатурою «Добриво гранульоване азотно-фосфорне DAP 18:46 в біг-бегах» та кодом УКТ ЗЕД - 3105300000. Товар реалізовано згідно договору № 23/1 від 14.02.2023 р., укладеного з ТОВ «Агро Юг Імпорт», Специфікації № 2 від 19.09.2023р. Оплата добрива гранульованого азотно-фосфорного DAP 18:46 в біг-бегах у кількості 20 тон здійснена 19.09.2023 р. на підставі рахунку на оплату № 81 від 19.09.2023 р. в якості передплати за товар відповідно до Платіжної інструкції № 1090 від 19.09.2023 р. По факту відвантаження добрив складено видаткову накладну № 81 від 20.09.2023 р., ТТН № 81 від 20.09.2023 р. згідно заявки на відвантаження № 54 від 19.09.2023 р. Також в поясненні № 22 від 05.10.2023 р. вказано походження товару, а саме що його було придбано згідно договору постачання № 62 від 06.07.2023 р., укладеного з ТОВ «Баланс Агро Центр». Вартість товару 19.09.2023 р. згідно рахунку на оплату № 1050 від 19.09.2023 р. була сплачена постачальнику ТОВ «Баланс Агро Центр» в сумі 630 060,00 грн. відповідно до платіжної інструкції № 15 від 19.09.2023 р. По факту відвантаження добрив складено видаткову накладну № 1411 від 20.09.2023 р. Позивачем в згаданому поясненні наведені інші обставини, що описують суть діяльності Позивача.

Також, до повідомлення № 1 від 09.10.2023 р. було долучено копії документів: договір поставки 23/1 від 14.02.2023 р., специфікацію № 2 від 19.09.2023 р., рахунок № 81 від 19.09.2023р., платіжну інструкцію № 1090 від 19.09.2023 р., видаткову накладну № 81 від 20.09.2023 р., ТТН № 81 від 20.09.2023 р., заявку № 54 від 19.09.2023 р., договір постачання № 62 від 06.07.2023 р., рахунок № 1050 від 19.09.2023 р., платіжну інструкцію № 15 від 19.09.2023 р., видаткову накладну № 1411 від 20.09.2023 р., договір суборенди приміщення офісу № б/н від 01.02.2023 р., рішення засновника № 2/2021-11 від 24.11.2021 р., акт прийому-передачі майна №1 від 24.11.2021 р., штатний розпис від 25.07.2023 р., наказ про прийом на роботу № 2 від 25.07.2023 р.

Рішенням від 11.10.2023 р. за № 9694094/35524588 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 2 від 19.09.2023 р. на суму ПДВ 107 340,00 грн., складеної на адресу покупця товару ТОВ «Агро Юг Імпорт».

Підставою для прийняття спірного рішення № 9694094/35524588 від 11.10.2023 р. вказано «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства ».

В графі «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): у спірному рішенні № 9694094/35524588 від 11.10.2023 р. вказано: «по платнику 26.09.2023 р. прийнято рішення щодо відповідності платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника, Постанова КМУ від 11.12.2019 р. № 1165».

Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі Порядок № 1246), передбачено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.

Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема окреслений Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Пунктами 4, 5 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Згідно з п. 6 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Пунктом 9 Порядку № 520 визначено, що за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня на виконання п. 44 Порядку № 1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.

Підставою для зупинення реєстрацію податкової накладної стало те, що податкова накладна складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано позивачу було надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК.

Позивач разом з поясненнями щодо зупинення реєстрації податкової накладної надав усі первинні документи на підтвердження господарської операції, проте відповідачем відмовлено у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наявністю рішень про відповідність ТОВ "НІКА-МК-ЛТД" критеріям ризиковості платника податку від 26.09.2023 № 9422, від 11.10.2023 № 10036.

Відтак рішення відповідача від 26.09.2023 № 9422, від 11.10.2023 № 10036 є безумовною підставою для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (п. 201.16 ст. 201 ПК України).

Відповідно до п. 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з п. 6 Порядку № 1165, У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.

При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається:

актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту;

інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.

У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:

виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;

відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.

Рішення про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості платника податку набирає чинності у день засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Критерії ризиковості платника податків на додану вартість викладено у Додатку 1 до Порядку № 1165, відповідно до яких таким критерієм є, зокрема:

"8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС."

Тобто, законодавцем установлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Так, рішенню Комісії щодо відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.

При цьому, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.

Отже, питання відповідності підприємства Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

При цьому моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.

Аналогічна правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 23.06.2022 по справі № 640/6130/20.

Зі змісту оскаржуваного рішення (так само як і з рішення № 9422 від 26.09.2023) неможливо встановити суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції, оскільки у графі "податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції" зазначено код ЄДРПОУ позивача - 35524588.

Комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, має обґрунтувати суду на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

Відповідач не надав жодного доказу, який би досліджувався в ході засідання комісії, і який слугував підставою для прийняття оскаржуваного рішення.

Відповідачі на надали суду також докази, що в зазначений період позивачем подавалися на реєстрацію податкові накладні, та за результатами їх моніторингу, прийнято спірне рішення.

Відтак, рішення комісії не містить мотивів та обґрунтувань віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості. Крім того, незважаючи на те, що затверджена Порядком №1165 форма рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1 - 8 критеріїв ризиковості платника податку, не скасовує обов`язок податкового органу необхідності доказування, передбаченого частиною другою статті 77 КАС України.

Аналогічна правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 05.01.2021 по справі № 640/11321/20, від 30.11.2021 по справі № 340/1098/20.

Будь-яких доказів на підтвердження податкової інформації, на підставі якої прийняті оскаржувані рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, відповідачем надано не було. При цьому, в матеріалах справи наявні первинні документи, які оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентами, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення, та які складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, що засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентами господарських зобов`язань.

Відповідач не довів наявність обґрунтованих підстав для віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості.

Тому спірне рішення є протиправними та підлягає скасуванню.

Оскільки рішення про відповідність ТОВ "Ніка-МК ЛТД" критеріям ризиковості платника податку належить скасувати, то і рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 19.09.2023 належить скасувати, оскільки воно прийнято у зв`язку з наявністю рішення від 11.10.2023 № 10036.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «НІКА-МК ЛТД» (вул. Мала Морська, 108, офіс 612, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 35524588) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393), Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 44104027) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Миколаївській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.10.2023 року № 10036 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

3. Зобов`язати Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 44104027) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «НІКА-МК ЛТД» (вул. Мала Морська, 108, офіс 612, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 35524588)з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

4. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9694094/35524588 від 11.10.2023р. про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «НІКА-МК ЛТД» податкової накладної № 2 від 19.09.2023 року.

5. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «НІКА-МК ЛТД» податкову накладну № 2 від 19.09.2023.

6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НІКА-МК ЛТД» (вул. Мала Морська, 108, офіс 612, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 35524588) судовий збір у сумі 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень), сплачений платіжною інструкцією № 30 від 21.04.2024 року.

7. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НІКА-МК ЛТД» (вул. Мала Морська, 108, офіс 612, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 35524588) судовий збір у сумі 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень), сплачений платіжною інструкцією № 30 від 21.04.2024 року.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2024
Оприлюднено22.04.2024
Номер документу118459766
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/1764/24

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 09.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Рішення від 18.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні