Справа № 702/343/24
Провадження № 3/702/218/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
про накладення адміністративного стягнення
19.04.2024 м. Монастирище
Суддя Монастирищенського районного суду Черкаської області Жежер Ю.М., з участю секретаря судового засідання Махомети І.С., прокурораБлиндюка В.Б., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянув матеріали, які надійшли відУправління стратегічних розслідувань в Черкаській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с. Нове Місто Монастирищенського району Черкаської області, зареєстроване та фактичне місце проживання: АДРЕСА_1 , на момент вчинення правопорушення головний бухгалтер КП «Монастирищенське виробниче управління житлово комунального господарства», реєстраційний номер облікової картки платників податків НОМЕР_1 ,
за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, ч. 1 ст. 172-6 КУпАП,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 , будучи головним бухгалтером комунального підприємства «Монастирищенське виробниче управління житлово комунального господарства» та відповідно до пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч. 1 ст. 45, п. 2-7 Прикінцевих положень Закону України "Про запобігання корупції", без поважних причин, несвоєчасно подала до Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021, оскільки граничний термін подачі був 31.01.2024, а декларація фактично подана 09.02.2024, чим вчинила адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
ОСОБА_1 , будучи звільненою з посади головного бухгалтера комунального підприємства «Монастирищенське виробниче управління житлово комунального господарства» та відповідно до пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч. 2 ст. 45, п. 2-7 Прикінцевих положень Закону України "Про запобігання корупції", без поважних причин, несвоєчасно подала декларацію «при звільненні», за період не охоплений раніше поданими деклараціями, чим вчинила адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
Постановою Монастирищенського районного суду Черкаської області від 19.04.2024 справу № 702/344/24, провадження № 3/702/219/24, об`єднано із справою №702/343/24, провадження № 3/702/218/24 та присвоєно № 702/344/24, провадження № 3/702/219/24.
Права особі, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 відповідно дост. 63 Конституції Українитаст. 268 КУпАП- роз`яснено.
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративних правопорушень визнала повністю, щиро розкаялась та пояснила, що несвоєчасно подала до Національного агентства з питань запобігання корупції декларації особи, яка припиняє діяльність особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування «після звільнення» та декларацію особи, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування "щорічну", оскільки не знала, що у період воєнного стану відновлено подачі таких декларацій.
Прокурор в судовому засіданні протоколи про вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1ст.172-6КУпАП, ч. 1ст.172-6КУпАП підтримав, просив притягнути особу до адміністративної відповідальності та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, думку прокурора, дослідивши письмові матеріали справи суддя приходить до наступних висновків.
Згідно з статутом комунального підприємства «Монастирищенське виробниче управління житлово комунального господарства», підприємство створене рішенням облвиконкому від 20.09.1990, знаходиться у підпорядкуванні Монастирищенської міської ради, є юридичною особою, користується правом господарського відання щодо закріпленого за ним майна, діє на основі господарського розрахунку, має право від свого імені укладати договори, набувати майнові і немайнові права та нести обов`язки, бути позивачем та відповідачем у судах, займатися діяльністю, яка відповідає напрямкам, передбаченим цим статутом.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 16.02.2024 комунальне підприємство «Монастирищенське виробниче управління житлово комунального господарства», є юридичною особою, код ЄДРПОУ 03357091, місцезнаходження: вул. Санаторна, 7 м. Монастирище Черкаська область. Засновником юридичної особи є Монастирищенська міська рада.
Таким чином КП «Монастирищенське виробниче управління житлово комунального господарства» є юридичною особою публічного права
Відповідно до наказу КП «Монастирищенське виробниче управління житлово комунального господарства» № 44 від 25.03.2008 ОСОБА_1 призначено з 25.03.2008 на посаду головного бухгалтера з випробувальним строком один місяць.
Згідно з наказом (розпорядженням) № 140 к/тр від 31.08.2022 про припинення трудового договору (контракту), головного бухгалтера ОСОБА_1 31.08.2022 звільнено з посади.
Відповідно до посадових інструкцій головного бухгалтера КП "Монастирищенське виробниче управління житлово комунального господарства» головний бухгалтер належить до професійної групи «Керівники» та відповідно до завдань та обов`язків: організовує роботу бухгалтерії підприємств, забезпечує виконання завдань покладених на бухгалтерію, забезпечує складання фінансової звітності підприємства та подання її визначеним користувачем у встановлені строки; забезпечує взаємодію з банківськими установами з питань розміщення фінансових коштів підприємства, вживає заходів щодо підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників бухгалтерії; погоджує документи, пов`язані з витрачання фонду заробітної плати, встановлює посадові оклади, надбавки, доплати, виплат премій працівникам працівникам бухгалтерії; розподіляє завдання та обов"язки між працівниками бухгалтерії, розробляє проєкти посадових інструкцій; контролює дотримання працівниками бухгалтерії правил внутрішнього трудового розпорядку тощо, про що ОСОБА_1 , ознайомлена, що засвідчено її підписом у даних посадових інструкціях.
Згідно з пам`яткою № 1 працівника КП «Монастирищенське виробниче управління житлово комунального господарства», ОСОБА_1 роз`яснено вимоги антикорупційного законодавства, що підтверджено її особистим підписом у даній пам`ятці.
Таким чином, ОСОБА_1 в період з 25.03.2008 до 31.08.2022 перебувала на посаді головного бухгалтера КП «Монастирищенське виробниче управління житлово комунального господарства», тобто була посадовою особою юридичної особи публічного права та обіймала посаду, яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.
Згідно з пп. а) п. 2) ч. 1ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції»№ 1700-VII від 14.10.2014 (із змінами) особи,які дляцілей цьогоЗакону прирівнюютьсядо осіб,уповноважених навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування, зокрема, посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені упункті 1частини першої цієї статті, члени Ради Національного банку України (крім Голови Національного банку України), особи, які входять до складу наглядової ради державного банку, державного підприємства або державної організації, що має на меті одержання прибутку, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, члени Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, які не є особами, зазначеними упункті 1частини першої цієї статті, посадові особи та інспектори Інспекції із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, члени Ради Аудиторської палати України, посадові особи Аудиторської палати України та працівники комітету з контролю якості аудиторських послуг Аудиторської палати України та комітетів з контролю якості аудиторських послуг професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, Голова, заступники Голови, інші члени Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, крім обраних з числа здобувачів вищої освіти та представників всеукраїнських об`єднань організацій роботодавців, а також посадові особи секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про запобігання корупції" до посадових осіб юридичної особи публічного права належать - голова та член наглядової ради, ради директорів, виконавчого органу, комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), ліквідатор, керівник, заступник керівника, головний бухгалтер, корпоративний секретар такої юридичної особи публічного права, а також особа, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу, та її заступники, голова та члени іншого органу управління юридичної особи (крім консультативного), якщо утворення такого органу передбачено законом або статутом юридичної особи публічного права;
Відповідно до ч. 3 ст. 65 Господарського кодексу України для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) виконавчий орган (одноосібний чи колегіальний) підприємства, який є підзвітним власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді (у разі її утворення). Керівник підприємства (одноосібний виконавчий орган), головний бухгалтер, голова та члени наглядової ради (у разі її утворення), голова та члени колегіального виконавчого органу підприємства є посадовими особами такого підприємства. Статутом підприємства посадовими особами підприємства можуть бути визнані й інші особи. Посадові особи підприємства мають обов`язки перед підприємством, передбачені законом, зокрема щодо належного, добросовісного та ефективного управління підприємством (фідуціарні обов`язки).
Згідно з приміткою до ст.172-6 КУпАП суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені упункті 1,підпунктах "а","в"-"ґ"пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентствадеклараціюособи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Особи, зазначені упункті 1,підпунктах "а","в"-"ґ"пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом 30 календарних днів з дня припинення відповідної діяльності подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.
Суддею встановлено, що ОСОБА_1 із 25.03.2008 до 31.08.2022 була посадовою особою публічного права, а саме головним бухгалтером, тобто ОСОБА_1 на час виконання посадових обов`язків головного бухгалтера підприємства (2021 рік) та на момент припинення повноважень (2022 рік) була суб`єктом на якого поширюються дія Закону України «Про запобігання корупції» та який, відповідно до частин першої та другої статті 45, з врахуванням п. 2-7 Прикінцевих положень Закону, зобов`язана подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Відповідно доп.п.2,3п.5«Порядкуформування,веденнятаоприлюднення (надання) інформації Єдиногодержавного реєструдеклараційосіб,уповноваженихнавиконання функцій державиабомісцевого самоврядування»,затвердженогорішенням Національного агентства з питаньзапобіганнякорупції№ 3від10.06.2016«ПрофункціонуванняЄдиного державногореєструдеклараційосіб,уповноваженихнавиконання функційдержавиабо місцевого самоврядування», суб`єкти декларування подають декларації відповідно достатті 45Закону з додержанням таких вимог, зокрема: щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно дочастини першоїстатті 45 Закону у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року; декларація після звільнення декларація, яка подається відповідно доабзацу другогочастини другої статті 45 Закону до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах «а», «в» пункту 2 частини першої статті 3 Закону. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Інформація про місце роботи (проходження служби) та займану посаду суб`єкта декларування у такій декларації зазначається відповідно до місця роботи (проходження служби) та займаної посади, перебування (проходження) на яких зумовили обов`язок подання такої декларації.
Відповідно до п. 2-7 Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 (із змінами) установлено, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно достатті 45цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинностіЗаконом України"Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану", подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року. Суб`єкти декларування, зазначені участинах сьомій - чотирнадцятійстатті 45 цього Закону, подають відповідні декларації у строки, встановлені частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону, якщо відповідні декларації не було подано раніше.
Відповідно до декларацій, роздрукованих з інформаційно телекомунікаційної системи Єдиний державний реєстр декларацій осіб,уповноважених навиконання функційдержави абомісцевогосамоврядування public.nazk.gov.ua за параметрами пошуку " ОСОБА_1 » вбачається,що ОСОБА_1 щорічну декларацію за 2021 рік подала 09.02.2024 о 13:16 год, а декларацію при звільненні (яка охоплює період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями) 01.01.2022 31.08.2022 подала 09.02.2024 13:26.
Граничним терміном подачі декларації для ОСОБА_1 щорічної за 2021 рік було 31.01.2024.
Граничним терміном подачі декларації для ОСОБА_1 при звільненні (яка охоплює період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями) 01.01.2022 31.08.2022 було 30.09.2022, з урахуванням відтермінування подачі декларації 31.01.2024.
Щорічну декларацію за 2021 рік ОСОБА_1 подала 09.02.2024 та декларацію при звільненні (яка охоплює період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями) 01.01.2022 31.08.2022 ОСОБА_1 подала 09.02.2024.
Таким чином, ОСОБА_1 , будучи особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на яку поширюється дія Закону згідно з п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону не своєчасно подала щорічну декларацію за 2021 рік та декларацію при звільненні (яка охоплює період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями) 01.01.2022 31.08.2022.
Частиною 1 ст. 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, а саме несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Відомостей про наявність технічних збоїв у роботі інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» у період часу жовтень 2023 року січень 2024 учасниками провадження не надано.
Поважності причин несвоєчасного подання щорічної декларації за 2021 рік та декларації при звільненні (яка охоплює період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями) 01.01.2022 31.08.2022 ОСОБА_1 не наведено, доказів на підтвердження не надано.
Таким чином, поважних причин несвоєчасного подання електронних декларацій суб`єкта декларування ОСОБА_1 щорічної декларації за 2021 рік та декларації при звільненні (яка охоплює період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями) 01.01.2022 31.08.2022 суддею не встановлено.
Датою вчинення адміністративних правопорушень суддя вважає дату наступну за граничною датою до закінчення якої необхідно було подати вказані декларації.
Датою вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, за несвоєчасне подання декларації особи, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (щорічна) за 2021 рік, суддя вважає 01.02.2024.
Датою вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, за несвоєчасне подання декларації при звільненні (яка охоплює період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями) 01.01.2022 31.08.2022, суддя вважає 01.02.2024.
Місцем вчиненняправопорушеннясуддявважає місце виникнення обов`язку дотримуватися вимог статті 45 Закону України «Про запобігання корупції», тобто КП «Мнастирищенське виробниче управління житлово комунального господарства».
З урахування викладеного вище, суддею встановлено, що ОСОБА_1 була зобов`язана у визначений законом строк подати щорічну декларацію за 2021 рік та декларацію при звільненні (яка охоплює період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями) за формою, що визначається Національним агентством з питань запобігання корупції, однак вказаного не зробила, подала вказані декларації лише 09.02.2024 о 13:16 год та 09.02.2024 о 13:26 год відповідно, поважність причин пропуску строкуне підтвердила.
З огляду на вказане, суддя вважає, що у діянні ОСОБА_1 наявний склад адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачений ч. 1ст. 172-6 КУпАП, несвоєчасне подання без поважних причин щорічної декларації за 2021 рік та декларації при звільненні (яка охоплює період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями).
Обставиною, що пом`якшує відповідальність ОСОБА_1 є її щире розкаяння у вчиненому правопорушенні.
Обставин, що обтяжують відповідальність ОСОБА_1 не встановлено.
При накладенні адміністративного стягнення суддя враховує характер вчинених правопорушень, особу порушника, ступінь його вини, пом`якшуючі та обтяжуючі обставини та виходить із положень ч. 2ст. 36 КУпАП, відповідно до яких, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
На підставі викладеного, суддя вважає, що ОСОБА_1 слід піддати адміністративному стягненню у межах санкції ч. 1 ст. 172 - 6 КУпАП, оскільки санкції з числа вчинених правопорушень є однаковими, застосувавши до неї стягнення у виді штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, оскільки за встановлених обставин цей вид стягнення є необхідним та достатнім для досягнення мети, установленоїст. 23 КУпАП.
З урахуванням положень ст. 40-1 КУпАП, Закону України «Про судовий збір» судовий збір підлягає стягненню з особи у разі винесення постанови про накладення адміністративного стягнення.
Керуючись ст.23, 24, 33, 34,35, ч. 1 ст. 172-6,283, 284, 287, 294, 307, 308 КУпАП, суддя,
п о с т а н о в и в:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винною у вчиненні адміністративнихправопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6, ч. 1 ст. 172 -6 КУпАП.
Накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 60(шістдесяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1020 (одну тисячу двадцять) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави в розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 коп.
Штраф має бути сплачений правопорушником не пізніше як протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а у разі оскарження такої постанови не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати штрафу в 15 днів в порядку примусового виконання штраф стягнути в подвійному розмірі в сумі 2040 (дві тисячі сорок) гривень.
Строк пред`явлення постанови до виконання 3 (три)місяці.
Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду. Скаргу на постанову у справі, може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови, через Монастирищенський районний суд Черкаської області. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу про апеляційне оскарження, не було подано.
Суддя Юлія ЖЕЖЕР
Суд | Монастирищенський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2024 |
Оприлюднено | 22.04.2024 |
Номер документу | 118475205 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю |
Адмінправопорушення
Монастирищенський районний суд Черкаської області
Жежер Ю. М.
Адмінправопорушення
Монастирищенський районний суд Черкаської області
Жежер Ю. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні