ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
15.04.2024Справа№ 914/143/23
Суддя Господарського суду Львівської області Мазовіта А.Б., при секретарі Прокопів І.І., розглянувши матеріали справи
за заявою:Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області, м. Новий Калинів, Львівська областьпро:заміну сторони виконавчого провадженняу справі:№914/143/23за заявою:Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект Плюс», м.Львівдо боржника:Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області, м. Новий Калинів, Львівська областьпро:видачу судового наказу про стягнення боргу.
За участю представників:
від стягувача: не з`явився;
від боржника: не з`явився
ВСТАНОВИВ:
На розгляд Господарського суду Львівської області подано заяву Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі №914/143/23 за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект Плюс» до Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області про видачу судового наказу про стягнення боргу.
Ухвалою від 05.04.2024 суд прийняв заяву до розгляду, який призначив на 15.04.2024.
Заява про заміну сторони у справі №914/143/23 обгрунтована тим, що боржник не має відкритих рахунків. Натомість розпорядником коштів Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області є її виконавчий комітет. Зважаючи на вказане, боржника у судовому наказі потрібно замінити на Виконавчий комітет Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області як головного розпорядника бюджетних коштів.
Сторони явку представників в судове засідання не забезпечили, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, судом встановлено наступне.
06.02.2023 Господарським судом Львівської області видано судовий наказ у справі №914/143/23 про стягнення з Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект Плюс» згідно договору №НГО-42/20 проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 10.03.2020 року 20 074,98 грн основного боргу та 248,10 грн судового збору.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
ТзОВ «Західземлепроект плюс» звернулося в Самбірське управління Державної казначейської служби України у Львівській області (далі Казначейство) щодо виконання судового наказу у справі №914/143/23. Однак Казначейство листом від 24.04.2023 за вих. №1-26-06/505 повернуло без виконання судовий наказ, оскільки станом на 24.04.2023 Новокалинівська міська рада Самбірського району Львівської області не має відкритих рахунків у Казначействі.
Листом від 26.05.2023 за вих. №02/09-769/1 Виконавчий комітет Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області повідомив ТзОВ «Західземлепроект плюс», що Новокалинівська міська рада Самбірського району Львівської області не має банківських реквізитів. Натомість Виконавчий Комітет Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області (ідентифікаційний код 40351522) має відкриті рахунки.
Таким чином, заявник вказує, що Новокалинівська міська рада Самбірського району Львівської області не є розпорядником бюджетних коштів та будь-яких рахунків, відкритих в органах казначейської служби та банківських установах, не має. Виконавчий комітет Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області (ідентифікаційний код 40351522) є головним розпорядником коштів бюджету територіальної громади. Для виконання повноважень, покладених на виконавчий комітет, та обліку коштів загального і спеціального фондів бюджету виконавчому комітету в Державній казначейській службі України відкрито реєстраційні та спеціальні рахунки.
На підставі викладеного, заявник просить суд замінити боржника по справі №914/143/23 Новокалинівську міську раду Самбірського району Львівської області на Виконавчий комітет Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області.
Відповідно до положень ст. 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Частиною 1 ст. 52 ГПК України, врегульовані питання процесуального правонаступництва, зокрема зазначено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.
Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав та обов`язків від однієї особи до іншої. Виникнення процесуального правонаступництва безпосередньо пов`язане із переходом матеріальних прав між такими особами. Заміна сторони правонаступником відбувається, як правило, у випадках зміни суб`єкта права або обов`язку у правовідношенні, коли новий суб`єкт права (позивач, відповідач або третя особа) повністю або частково приймає на себе права чи обов`язки попередника.
Для настання процесуального правонаступництва необхідно встановити факт переходу до особи матеріальних прав попередника. У кожному конкретному випадку для вирішення питання про можливість правонаступництва господарському суду необхідно досліджувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права. Відповідний висновок викладений в постанові Великої Палати Верховного Суду від 18.01.2022 у справі № 34/425.
Згідно із частиною статті 2 ГПК України, однією з основних засад (принципів) господарського судочинства є обов`язковість судового рішення.
За приписами статті 129-1 Конституції України судове рішення ухвалюється іменем України та є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
У відповідності до статті 18 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Відповідно до статті 326 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, і за її межами.
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Пунктом 12 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
З огляду на вищенаведені норми законодавства та наявні в матеріалах справи докази, Новокалинівська міська рада Самбірського району Львівської області є органом місцевого самоврядування бюджетною установою, яка повністю утримується за рахунок місцевого бюджету.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, в тому числі, механізм здійснення безспірного списання коштів, визначається Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845.
Відповідно до пункту 24 Порядку, стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку. Якщо боржник обслуговується централізованою бухгалтерією, зазначені документи подаються до органу Казначейства, в якому відкрито рахунки відповідної бюджетної установи, при якій створена така централізована бухгалтерія.
Суд зазначає, що Самбірське управління Державної казначейської служби України у Львівській області 24.04.2023 за вих. №1-26-06/505 повідомило стягувача про те, що в управлінні Казначейства не перебуває на розрахунково-касовому обслуговуванні та не має відкритих рахунків зазначених наказах суду боржник Новокалинівська міська рада Самбірського району Львівської області. У зв`язку з чим управлінням Казначейства повернуто судовий наказ Господарського суду Львівської області без виконання.
Разом з тим листом від 26.05.2023 за вих. №02/09-769/1 Виконавчим комітетом Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області повідомлено стягувача, що Виконавчий комітет Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області має відкриті рахунки в Державній казначейські службі України.
Статтею 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» визначено, що виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.
Тобто, Виконавчий комітет Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області це орган, який утворює міська рада для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами.
Відповідно до частин 1, 2 статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Відповідно до пункту 4 статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
Статтею 64 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.
Зі змісту наведених норм законодавства вбачається, що Виконавчий комітет Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області є виконавчим органом, який належить до структури Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області та є головним розпорядником бюджетних коштів.
Таким чином, з огляду на викладене, враховуючи положення статей 52, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає за можливе замінити боржника у судовому наказі Господарського суду Львівської області у справі №914/143/23 із Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області на Виконавчий комітет Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області.
Керуючись ст.ст. 52, 234, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1.Заяву Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області задовольнити.
2.Замінити боржника - Новокалинівську міську раду Самбірського району Львівської області, 81464, м. Новий Калинів, пл. Авіації, буд. 1А, Самбірський район, Львівська область (ідентифікаційний код 25254925) на Виконавчий комітет Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області, 81464, м. Новий Калинів, пл. Авіації, буд. 1А, Самбірський район, Львівська область (ідентифікаційний код 40351522) у справі №914/143/23.
Ухвала набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена в порядку та строки, визначені статтями 256, 257 ГПК України.
Веб-адреса сторінки суду http://lv.arbitr.gov.ua на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається.
Повний текст ухвали складено та підписано 19.04.2024.
Суддя Мазовіта А.Б.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2024 |
Оприлюднено | 22.04.2024 |
Номер документу | 118482224 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Мазовіта А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні