Ухвала
від 17.04.2024 по справі 635/9113/23
ХАРКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 635/9113/23

Провадження № 1-кп/635/320/2024

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 квітня 2024 року селище Покотилівка

Харківський районний суд Харківської області в складі:

головуючий суддя ОСОБА_1

секретар судового засідання ОСОБА_2

сторона обвинувачення: прокурор ОСОБА_3

сторона захисту: обвинувачена ОСОБА_4

захисник адвокат ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду кримінальне провадження № 12023221240000194 від 17 лютого 2023 року за обвинуваченням

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки села Кирилівка Красноградського району Харківської області, громадянки України, яка має вищу освіту, обіймає посаду голови Мереф`янської міської територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області, раніше не засуджена, зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України,

ВСТАНОВИВ:

органами досудового розслідування ОСОБА_4 обвинувачується в тому, що вона займаючи посаду голови Мереф`янської міської територіальної виборчої комісії Харківського району Харківської області (код ЄДРПОУ: 43758672) (далі за текстом Мереф`янська МТВК), що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , будучи службовою особою, пов`язану з виконанням організаційно - розпорядчих та адміністративно - господарських функцій, вчинила кримінальне правопорушення за наступних обставин:

Постановою № 172 Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року «Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій» (додаток № 427), ОСОБА_4 включено до складу комісії та призначено головою Мереф`янської МТВК від місцевої організації політичної партії «Опозиційна платформа за життя».

Ст. 212 Виборчого кодексу України визначено оплату праці членів виборчих комісій та осіб, які залучаються до роботи у виборчій комісії, зокрема за рішенням виборчої комісії голова, заступник голови, секретар або в разі їх відмови інші члени територіальної виборчої комісії (загальною кількістю не більше трьох осіб), дільничної виборчої комісії (загальною кількістю не більше двох осіб для кожної комісії) протягом виборчого процесу можуть виконувати свої повноваження у виборчій комісії на платній основі на підставі цивільно-правового договору між ними і виборчою комісією.

При цьому, ч.13 ст. 214 Виборчого кодексу України визначено, що виборчі комісії, зазначені уцієї статті, одночасно з формуванням складу територіальної виборчої комісії призначають голову, заступника голови, секретаря такої виборчої комісії.

На підставі протоколу засідання Мереф`янської МТВК, ОСОБА_4 складено присягу члена виборчої комісії та постановою «Про розподіл обов`язків між головою комісії, заступником голови, секретарем та членами комісії Мереф`янської МТВК» на останню покладено обов`язки з: організації, загального керівництва і контролю за роботою територіальної виборчої комісії; організації та контролю закупівель товарів, робіт, послуг за державні кошти; вирішення питання матеріально-технічного забезпечення підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020 року; забезпечення обліку надходження та витрат бюджетних коштів; представництва комісії у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, організаціями, закладами, установами усіх форм власності; забезпечення виготовлення необхідної виборчої документації.

Відповідно до договору про надання територіальній виборчій комісії послуг (виконання робіт), пов`язаних з підготовкою та проведенням місцевих виборів, на ОСОБА_4 покладено обов`язки голови Мереф`янської МТВК та з цього часу остання приступила до виконання своїх службових обов`язків.

Разом з цим, до чинних нормативно-правових актів, ОСОБА_4 мала ряд повноважень, пов`язаних з організацією роботи Мереф`янської МТВК, а саме:

- несе відповідальність заорганізацію та стан діловодства, а також за дотримання Порядку організації роботи у виборчих комісіях (п.1.20«Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року;

-скликає: перше засідання ВК (далі за текстом виборча комісія)пізніше як на 2-й день з дня її формування чи утворення(ч.3 ст.36 ВК України ); засідання ВК за необхідністю (п.3 ч.1 ст.36 Виборчого кодексу України,п.3.1,5.1 «Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року; );засідання ВК на письмову вимогу третини складу комісіїне пізніше наступного дня після отримання такої вимоги(п.3ч.1ст.36Виборчого кодексу України);

- доручає секретарю ВКпідготувати проект порядку денногозасідання комісії згідно з планом роботи (п.4.2«Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

- погоджує порядок деннийзасідання ВК (п.4.2«Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

- вчиняє на проекті рішення, що пропонується прийняти на засіданні ВКрезолюцію«для розгляду на засіданні комісії» після ознайомлення з підготовленими матеріалами, і в разі відсутності потреби внесення поправок до їх тексту (п.4.8 «Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

-веде засіданняВК (ч.7ст.36 Виборчого кодексу України);

- на початку засідання або початку розгляду питанняоголошуєкількість присутніх членів комісії, список запрошених та інших осіб, які мають право бути присутніми на засіданні ВК без дозволу або запрошення комісії, представників ЗМІ (п.7.2«Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

-підписуєпротокол засідання ВК, постанови, прийняті ВК (п.п.10.3,12.6 «Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

-засвідчуєприйняті ВКкопіїпостанов, що видаються на вимогу суб`єкту виборчого процесу, якого вони стосуються (п.3ч.4ст.37Виборчого кодексу України,п.10.6 «Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

-підписуєразом з іншими присутніми на засіданні членами комісії акти і протоколи виборчої комісії (п.11.3 «Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

-приймаєдокументи та звернення, що надходять до ВК («Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

- у міжвиборчий період голова ТВК щотижняперевіряє надходження документів та зверненьдо ВК (п.13.3 «Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

- попередньорозглядаєподаний до ВК документ, заяву або скаргу після її реєстрації з метою вчинення резолюції щодо їх виконання («Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

-повертаєсвоїм листом скарги, які оформлені без дотримання передбачених вимог і не підлягають розгляду,не пізніш як на наступний день після дня надходженняскарги, а скарги, подані напередодні дня голосування, в день голосування чи наступного дня, -невідкладно(ч.ч.1-2ст.68Виборчого кодексу України);

-підписуєкожний вихідний документ ВК (п.14.2 «Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

- визначаєтерміновістьвідправлення документів (п.14.14«Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

- дозволяєвидачу документівуповноваженим особам адресата під розписку, у разі потреби прискорити доставку кореспонденції (п.14.14«Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року);

- несевідповідальність(у разі припинення повноважень складу ВК) за передачу виборчої та іншої документації, матеріальних цінностей, у тому числі печатки та штампи "Вибув", ВК, сформованій (затвердженій) у новому складі (п.2 ч.19 ст.36 Виборчого кодексу України);

- підписуєпосвідчення членаВК нижчого рівня (аб.3 п.5.2«Порядку організаціїроботи та ведення діловодства виборчих комісій затверджений» Постановою ЦВК № 173 від 10 серпня 2020 року).

Таким чином ОСОБА_4 , будучи головою Мереф`янської МТВК, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, була службовою особою, яка постійно обіймала посаду у виборчій комісії пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчихта адміністративно-господарських функцій.

Відповідно до ст. 8 «Порядку фінансування виборчих комісій під час підготовки і проведення місцевих виборів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 745 від 19 серпня 2020 року розпорядником коштів місцевого бюджету для здійснення заходів із підготовки і проведення місцевих виборів є територіальна виборча комісія в особі її голови.

Ст. 242 Виборчого кодексу України визначено порядок виготовлення виборчих бюлетенів та їх передачі виборчим комісіям, та зазначено, що територіальна виборча комісія, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, на підставі договору, укладеного між нею і поліграфічним підприємством, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на місцевих виборах відповідно. Виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, міська (міст з районним поділом) виборча комісія - не пізніш як за десять днів до дня голосування та отримує виготовлені виборчі бюлетені не пізніш як за дев`ять днів до дня голосування в упаковці підприємства-виготовлювача на підставі акта приймання-передачі за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Від імені територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати місцевих виборів, виборчі бюлетені від підприємства-виготовлювача, в порядку та строки визначені цією статтею, отримує голова виборчої комісії або інша особа, уповноважена рішенням цієї комісії, які підписують відповідний акт приймання-передачі.

Підприємства-виготовлювачі виборчих бюлетенів визначаються територіальними виборчими комісіями. Договір між відповідною територіальною виборчою комісією та поліграфічним підприємством укладається із застосуванням переговорної процедури закупівлі виходячи із виробничих, технологічних та організаційних можливостей підприємства забезпечити своєчасний друк та ступені захисту виборчих бюлетенів.

Проте, ОСОБА_4 достовірно розуміючи реальну вартість бюлетенів, яка відрізняється від вартості, що зазначена в договорах з ФОП ОСОБА_6 про виготовлення друкованих матеріалів, маючи реальну можливість придбати бюлетені за найнижчою ціною у інших виробників у тому числі КП «Чугуївська міська друкарня» Харківської обласної ради не вжила відповідних заходів та в порушення положень Бюджетного кодексу України уклала договори з ціною 3 грн. 50 коп., 3 грн. 58 коп. та 3 грн. 60 коп. за 1 шт.

Як наслідок, 19 жовтня 2020 року між «виконавцем» ФОП ОСОБА_6 , в особі ОСОБА_6 , яка діяла на підставі виписки з ЄДРПОУ та «замовником» Мереф`янською МТВК в особі голови ОСОБА_4 , яка діяла на підставі Виборчого кодексу України укладено договори №№0910/38, 0910/39, 0910/40, 0910/41, 0910/42, 0910/43 про виготовлення друкованих матеріалів.

Відповідно до п.1.1. Договорів, «виконавець» зобов`язується надати послуги з виготовлення та пакування виборчих бюлетенів (далі за текстом Продукції) для голосування на місцевих виборах 2020 року (код ДК 021:2015:22820000-4-бланки), а «замовник» зобов`язується оплатити вартість Продукції згідно рахунків, які є невід`ємною частиною Договорів та прийняти їх.

Відповідно до п.2.1 Договорів виготовлення Продукції, що передбачено Договорами, виконуються силами та засобами «виконавця», з матеріалів та на обладнанні «виконавця».

п.3.1 Договорів визначено, що передача Продукції здійснюється актами приймання-передачі наданих послуг за адресою «виконавця»: АДРЕСА_3 .

При цьому відповідно до п.2.2 Договорів загальна вартість Послуг за Договорами становить 124 382 грн. 76коп. (ПДВ не передбачено), тобто за ціною 3 грн. 50 коп., 3 грн. 58 коп. та 3 грн. 60 коп. за 1 шт.

Відповідно до ч. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов`язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу Казначейства України.

ОСОБА_4 в порушення положення Бюджетного кодексу України незважаючи на той факт, що бюлетені Мереф`янської МТВК не були виготовлені та прийняті у порядку передбаченому Виборчим кодексом України підписала акти приймання-передачі наданих послуг та платіжні доручення для проведення оплати.

В подальшому, після складання платіжних доручень №№1, 2, 3, 4, 5, 6 від 21 жовтня 2022 року у відповідності до видаткових накладних №№ 38, 39, 40, 41, 42, 43 від 19 жовтня 2022 року, головою Мереф`янської МТВК ОСОБА_4 шляхом підписання вказаних документів затверджено правильність зазначених відомостей.

У відповідності платіжним дорученням, 21 жовтня 2020 року з розрахункового рахунку Мереф`янської МТВК НОМЕР_1 , відкритого в Держказначейській службі України у м. Києві, на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_6 НОМЕР_2 , відкритого у ГРУ АТ КБ «Приват Банк» м. Харків, перераховано грошові кошти на загальну суму 124 382 грн. 76коп.

Разом з цим, директор ТОВ «Тріонікс+» ОСОБА_7 та головний бухгалтер Чугуївської МТВК ОСОБА_8 здійснювали пошук місця виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на місцевих виборах 2020 року та як наслідок, 09 жовтня 2020 року між ТОВ «Аврора-Друк» (код ЄДРПОУ: 40000357) в особі директора ОСОБА_9 та ТОВ «Тріонікс+» в особі виконуючого обов`язки директора ОСОБА_6 укладено договір № 0910/01 про виготовлення друкованих матеріалів. А саме, відповідно до додатку № 6 до вказаного Договору: виборчі бюлетені 210х220 (голова), виборчі бюлетені 210х440 (округ 1), виборчі бюлетені 210х430 (округ 2), виборчі бюлетені 210х410 (округ 3), виборчі бюлетені 210х410 (округ 4) на загальну кількість 70 460 шт. за ціною 0,66, 0,96 та 0,98 грн. за 1 шт.

В подальшому з метою створення штучної фінансово-господарської діяльності та завищення вартості виборчої документації, 13 жовтня 2020 року між ТОВ «Тріонікс+» в особі виконуючого обов`язки директора ОСОБА_6 та ФОП ОСОБА_6 в особі ОСОБА_6 укладено договір на придбання вище зазначених виборчих бюлетенів за ціною 1,80 грн. за 1 шт.

Відповідно до висновку експерта № 14576/15843-15848 за результатами проведення судової економічної експертизи від 14 червня 2021 року, різниця між вартістю виборчих бюлетенів видатковою накладною від 22 жовтня 2020 року №221001 постачальника продукції ТОВ «Аврора-Друк» на адресу ТОВ«Тріонікс+» та видатковими накладними №№ 38, 39, 40, 41, 42, 43 від 19 жовтня 2022 року ФОП ОСОБА_6 на постачання продукції на адресу Мереф`янської МТВК є збитком у вигляді втрати активів на загальну суму 124 382 грн. 76коп.

Таким чином, голова Мереф`янської МТВК ОСОБА_4 в порушення ст.22Бюджетного Кодексу України, не здійснила контрольза витрачаннямбюджетних коштівта будучи розпорядником бюджетних коштів, володіючи інформацією про можливість придбання бюлетенів у іншого виробника за ціною нижчою ніж зазначено в платіжних документах які надані для перерахунку коштів до управління Державної казначейської служби України Харківської області в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, де визначені принципи «ефективності» та «максимальної економії» особисто підписала видаткові накладні та платіжні доручення, в результаті чого на банківський рахунок ФОП ОСОБА_6 необґрунтовано перераховані бюджетні грошові кошти у сумі суму 124 382 грн. 76коп., що дало можливість групі осіб за попередньою змовою заволодіти бюджетними грошовими коштами, та що у сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та відповідно до примітки до ст. 364 КК України є істотною шкодою.

Дії ОСОБА_4 кваліфіковані органом досудового розслідування за ч. 1 ст. 367 КК України, як службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди Державним інтересам.

В судовому засіданні захисник обвинуваченого адвокат ОСОБА_5 подав клопотання про закриття кримінального провадження на підставі п. 2 ч. 1 ст. 49 КК України та пояснив, що з дня вчинення кримінального правопорушення в період з 19.10.2020 по 21.10.2020 сплив встановлений законом трирічний строк притягнення особи до кримінальної відповідальності, що є підставою для закриття кримінального провадження.

Обвинувачена ОСОБА_4 в судовому засіданні просила закрити кримінальне провадження на підставі ст. 49 КК України.

Прокурор у судовому засіданні не заперечував проти закриття кримінального провадження на підставі ст. 49 КК України, оскільки на день розгляду справи сплив встановлений законом трирічний строк притягнення особи до кримінальної відповідальності.

Відповідно до ч. 1 ст. 285 КПК України у випадках передбачених законом України про кримінальну відповідальність, особа звільняється від кримінальної відповідальності.

При встановленні підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність, суд, відповідно до ч. 3 ст. 288 КПК України своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності, при цьому відповідно до ч. 4 ст. 286 КПК України, суд має невідкладно розглянути клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з таким клопотанням.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності, при цьому відповідно до частини восьмої цієї статті, закриття кримінального провадження не допускається, якщо обвинувачений проти цього заперечує.

Як вбачається з матеріалів кримінального провадження, ОСОБА_4 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, що мало місце в період з 19.10.2020 по 21.10.2020.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 49 КК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло три роки у разі вчинення разі вчинення нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років, при цьому перебіг давності зупиняється, якщо особа, що вчинила злочин, ухилилася від слідства або суду.

Відомості про оголошення обвинуваченої ОСОБА_4 в розшук, вчинення нею нового злочину в період з 19.10.2020 по 21.10.2020 по день розгляду даної справи суду не надані.

Враховуючи, що ОСОБА_4 обвинувачується у вчиненні нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді штрафу від двох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до двох років, або обмеження волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років і з дня події кримінального правопорушення, яке сталось в період з 19.10.2020 по 21.10.2020 сплинуло понад три роки, суд на підставі п. 2 ч. 1 ст. 49 КК України вважає необхідним звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, при цьому суд враховує, що обвинувачена не заперечує проти звільнення її від кримінальної відповідальності із зазначених підстав.

Керуючись ст. 127-129, п. 1 ч. 2 ст. 284, ч. 1 ст. 285, ст. 288 КПК України, п. 2 ч. 1 ст. 49 КК України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності, передбаченої ч. 1 ст. 367 КК України, на підставі п. 2 ч. 1 ст. 49 КК України - у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.

Кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України закрити.

На ухвалу суду може бути подано апеляцію до Харківського апеляційного суду протягом семи діб з дня її оголошення, через Харківський районний суд Харківської області.

Суддя ОСОБА_1

СудХарківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення17.04.2024
Оприлюднено22.04.2024
Номер документу118487956
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість

Судовий реєстр по справі —635/9113/23

Ухвала від 17.04.2024

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

Ухвала від 03.10.2023

Кримінальне

Харківський районний суд Харківської області

Пілюгіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні