ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 квітня 2024 рокусправа № 380/24336/23
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Кисильової О.Й.,
за участю:
секретаря судового засідання - Фінканін М.С.,
представника позивача Карпія Р.М.,
представника відповідача Холявки І.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Львівська Британія" до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
в с т а н о в и в:
Приватне підприємство "Львівська Британія" (далі позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі відповідач), у якому просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення (форма "В1") від 16.08.2023 № 18423/13-01-07-03, яким визначено завищення позивачем суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню на 1 432 366,00 грн та застосовані штрафні санкції у розмірі 358 091,50 грн;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення (форма "В4") від 16.08.2023 № 18427/13-01-07-03, яким визначено завищення позивачем від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у сумі 2 590 782,00 грн;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення (форма "ПН") від 16.08.2023 № 18428/13-01-07-03, яким до позивача застосований штраф у сумі 16 118,85 грн.
Ухвалою від 20.10.2023 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначене на 21.11.2023.
Протокольною ухвалою від 21.11.2023 підготовче засідання відкладене на 04.01.2024 о 14:00 год.
Протокольною ухвалою від 04.01.2024 у підготовчому засіданні оголошена перерва до 24.01.2024 о 14:00 год.
Протокольною ухвалою від 24.01.2024 у підготовчому засіданні оголошена перерва до 07.02.2024 о 14:00 год.
Ухвалою від 07.02.2024 закрите підготовче засідання, справа призначена до судового розгляду по суті на 20.02.2024 о 14:00 год.
Протокольною ухвалою від 20.02.2024 у судовому засіданні оголошена перерва до 19.03.2024 о 14:00 год.
19.03.2024 розгляд справи відкладений на 10.04.2024 о 14:00 год у зв`язку із задоволенням клопотання позивача про відкладення судового засідання на іншу дату та час.
У судовому засіданні 11.04.2024 проголошені вступна та резолютивна частини рішення.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані ППР прийняті відповідачем на підставі висновків, викладених в Акті перевірки від 10.07.2023 № 18011/13-01-07-03/39413302 "Про результати позапланової виїзної документальної перевірки ПП "Львівська Британія" у порядку контролю за правильністю висновків Акта перевірки від 14.11.2022 № 14799/13-01-07-04/39413302 в частині висновків перевірки про завищення податкових зобов`язань з податку на додану вартість та відсутність реєстрації податкових накладних за операціями з продажу квартир".
На переконання позивача, висновки акта перевірки від 10.07.2023 № 18011/13-01-07-03/39413302 в частині заниження Підприємством податкових зобов`язань з податку на додану вартість та відсутності реєстрації податкових накладних не відповідають первинним документам та суперечать нормам податкового законодавства. Позивач стверджує про помилковість позиції податкового органу, що внаслідок не включення ПП "Львівська Британія" до бази оподаткування з ПДВ вартості квартир, операції з продажу яких звільнені від оподаткування, занижені податкові зобов`язання з ПДВ на загальну суму 4 023 148,00 грн, оскільки позивачем складені податкові накладні та належним чином зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних на дату початку фактичного використання товарів/послуг/активів, визначених у первинних документах Підприємства на виконання п. 198.5. ст. 198 ПК України на загальну суму ПДВ 4 023 148,00 грн. Відтак є протиправним повторне нарахування податкових зобов`язань з ПДВ на суму 4 023 148,00 грн на ці самі житлові об`єкти, які призначені для використання у звільнених від оподаткування операціях, щодо яких позивач своєчасно, у термін передбачений п. 198.5 ст. 198 ПК України склав та зареєстрував податкові накладні.
Також позивач звертає увагу суду на те, що при проведенні перевірки відповідачем не було з`ясовано дійсних обставин та підстав формування і декларування ПП "Львівська Британія" податкових зобов`язань за операціями з постачання житла, не досліджено первинних документів, які підтверджують правомірність їх здійснення, внаслідок чого зроблено безпідставні висновки про порушення позивачем п.189.1 ст. 189; п. 198.5 "б" ст. 198; п. 200.1, п. 200.4 ст. 200; п.201.10 ст. 201 ПК України.
З огляду на наведені вище обставини, позивач вважає висновки акту перевірки необґрунтованими та такими, що складені без врахування всіх обставин господарської діяльності позивача, відповідно ППР, прийняті на підставі такого акту, є протиправними.
17.11.2023 Головне управління ДПС у Львівській області надіслало до суду відзив на позовну заяву, в якому не погоджується з доводами позивача, викладеними у позові, вважає їх безпідставними та необґрунтованими, з огляду на таке.
У жовтні-листопаді 2022 року посадовими особами Головного управління ДПС у Львівській області проведена позапланова виїзна документальна перевірка ПП "Львівська Британія" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 27.10.2022, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 26.09.2014 по 27.10.2022, за результатами якої складений Акт від 14.11.2022 № 14799/13-01-07-04/39413302. Перевіркою встановлено порушення позивачем податкового законодавства, а саме: за період з 01.01.2017 по 30.06.2022 Підприємством завищено від`ємне значення об`єкта оподаткування з податку на прибуток за півріччя 2022 року у сумі 9 179 379,00 грн та занижений податок на прибуток всього у сумі 12 430 769,00 грн. Також за період з 01.01.2017 по 30.09.2022 завищена сума ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню всього на 1 511851,00 грн та завищення суми від`ємного значення за вересень 2022 року - у сумі 4 807 210,00 грн. Крім того, Підприємством не зареєстровані в ЄРПН податкові накладні. 02.01.2023 ПП "Львівська Британія" подало заперечення на Акт перевірки від 14.11.2022 № 14799/13-01-07-04/39413302, які відхилені за необґрунтованістю. 17.01.2023 позивач подав до ДПС України скаргу на податкові повідомлення-рішення від 17.01.2023 № 894/13-01-07-04, № 890/13-01-07 -04, № 898/13-01-07-04, № 896/13-01-07-04, № 900/13-01-07-04, за результатами розгляду якої ДПС України прийняла рішення від 14.04.2023 № 9273/6/99-00-06-01-01-06 про скасування ППР ГУ ДПС у Львівській області: від 17.01.2023 № 894/13-01-07-04, від 17.01.2023 № 890/13-01-07-04, від 17.01.2023 № 896/13-01-07-04 та зобов`язала ГУ ДПС у Львівській області вжити заходи відповідно до вимог п.п. 78.1.12 п. 78.1 ст. 78 ПК України.
Керуючись п.п. 78.1.12 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, посадовими особами Головного управління ДПС у Львівській області у липні 2023 року проведена позапланова виїзна документальна перевірка ПП "Львівська Британія" у частині висновків перевірки про заниження Підприємством податкових зобов`язань з податку на додану вартість та відсутності реєстрації податкових накладних за операціями з продажу квартир, за результатами якої складений Акт перевірки від 10.07.2023 № 18011/13-01-07-03/39413302, який слугував підставою для прийняття відповідачем спірних ППР.
У ході проведення перевірки встановлено, що ПП "Львівська Британія" є забудовником - замовником житлового комплексу по вул. О. Степанівни, 8 у м. Львів (будівельна адреса). Після завершення будівництва правовстановлюючі документи на новозбудоване житло частково оформлялися на ПП "Львівська Британія", у майбутньому згідно з договорами купівлі - продажу квартир з фізичними особами переоформлюються на таких фізичних осіб, та дана операція відображалася в Декларації з ПДВ як звільнена від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.п.197.1.14, п. 197.1, ст.197 Податкового кодексу.
На дату оформлення права власності (правовстановлюючих документів) на готове новозбудоване житло (об`єкт житлового фонду) на ПП "Львівська Британія" як першого власника такого житла, Підприємством нарахований податок на додану вартість на загальних підставах за ставкою 20% як операція з першого постачання житла.
Таким чином, відповідач зауважує, що операцією з першого постачання житла буде вважатися операція з передачі права власності (оформлення правовстановлюючих документів) на готове новозбудоване житло (об`єкт житлового фонду) до першого власника такого житла (ПП "Львівська Британія"), незалежно від джерел фінансування будівництва. Така операція з першого постачання житла підлягає оподаткуванню податком на додану вартість на загальних підставах.
Операції з подальшого постачання житла (об`єктів житлового фонду) звільняються від оподаткування відповідно до пп. 197.1.14, п. 197.1, ст. 197 Податкового кодексу.
Отже, як стверджує відповідач, у випадку, коли після завершення будівництва правовстановлюючі документи на новозбудоване житло оформлюються на замовника, а пізніше згідно з договорами купівлі- продажу квартир з фізичними особами переоформлюються на таких фізичних осіб, операцією з першого постачання житла буде вважатись операція оформлення правовстановлюючих документів на замовника - ПП "Львівська Британія". Подальше переоформлення права власності на фізичних осіб, у розумінні норм Податкового кодексу, не буде вважатись операцією з першого постачання житла, а тому дана операція звільняється від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.п.197.1.14, п. 197.1, ст.197 Податкового кодексу.
Враховуючи викладене, при здійснені операцій з подальшого постачання житла (об`єктів житлового фонду), які звільняються від оподаткування відповідно до п.п. 197.1.14, п. 197.1, ст.197 Податкового кодексу, платник податку не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому відбувається їх списання, повинен здійснити нарахування податкових зобов`язань з ПДВ за основною ставкою, скласти зведену податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН у терміни, встановлені Податковим кодексом для такої реєстрації.
На вимогу ГУ ДПС у Львівській області від 23.06.2023 № 19867/6/13-01-07-03 ПП "Львівська Британія" надані пояснення, в яких позивач зазначив, що Підприємством зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні на виконання п.п. 198.5 ПК України.
Однак, перевіркою встановлено, що на виконання п. 198.5 ст. 198 ПКУ Підприємство не нарахувало (компенсуючі) податкові зобов`язання з ПДВ, виходячи з бази оподаткування у періоді їх виникнення (укладених договорів купівлі-продажу квартир фізичними особами), оскільки у Деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.01.2017 по 30.09.2022 відображено показники у рядку 4.1 Декларацій "Нараховано податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту статті 199 Кодексу за операціями, що оподатковуються за основною ставкою" у загальній сумі 0 гривень.
Крім того, відповідач зазначає, що згідно даних ЄРПН дата виписки податкових накладних відповідає даті оформлення правовстановлюючих документів на готове новозбудоване житло (об`єкт житлового фонду) до першого власника такого житла - ПП "Львівська Британія", а не по даті використання ТМЦ в операціях звільнених від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.п. 197.1.14, п. 197.1, ст. 197 ПКУ (у період укладених договорів купівлі- продажу квартир з фізичними особами).
ПП "Львівська Британія" на дату оформлення правовстановлюючих документів виписано та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні. Дані операції знайшли своє відображення у рядку 1.1 "Операції, що оподатковуються за основною, крім ввезення товарів на митну територію України" Декларації з податку на додану вартість в періоді їх складання.
На дату реалізації квартири фізичній особі, Підприємством виписано та зареєстровано податкову накладну без ПДВ (звільнено від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.п.197.1.14, п. 197.1, ст.197 ПКУ).
Отже, як стверджує відповідач, на дату використання ТМЦ в операціях звільнених від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.п.197.1.14, п.197.1, ст.197 ПКУ (19.09.2019) Підприємством не було нараховано податкове зобов`язання відповідно до пункту 198.5 ст. 198 та пункту 199.1 ст. 199 ПКУ та відповідно не складено податкову накладну.
З огляду на викладені обставини, відповідач зауважує, що перевіркою підтверджені висновки податкового органу про заниження ПП "Львівська Британія" податкових зобов`язань з ПДВ та відсутності реєстрації податкових накладних за операціями з продажу квартир, відтак спірні ППР прийняті відповідачем за наявності законних на те підстав.
Представник позивача у судовому засіданні просив задовольнити позовні вимоги повністю з підстав, зазначених у позовній заяві та відповіді на відзив.
Представник відповідача у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступні обставини.
Приватне підприємство "Львівська Британія" (попередня назва ПП "Ріелпогранбуд") 26.09.2014 зареєстроване Управлінням державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради за № 14031020000000984. Код ЄДРПОУ 39413302. Місцезнаходження: 79058, м. Львів, вул. Торф`яна, буд. 21.
ПП "Львівська Британія" взяте на податковий облік Головним управлінням ДПС у Львівській області 29.09.2014 за № 132414122164.
На підставі наказу Головного управління ДПС у Львівській області від 27.10.2022 №2599-ПП головними державними інспекторами відділу перевірок проведена позапланова виїзна документальна перевірка ПП "Львівська Британія" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 27.10.2022, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 26.09.2014 по 27.10.2022, за результатами якої складений Акт перевірки від 14.11.2022 №14799/13-01-07-04/39413302.
02.01.2023 ПП "Львівська Британія" подало заперечення на акт документальної позапланової виїзної перевірки від 14.11.2022 № 14799/13-01-07-04/39413302.
За результатами розгляду заперечення Комісія Головного управління ДПС у Львівській області вирішила висновки Акта перевірки від 14.11.2022 № 14799/13-01-07-04/39413302 вважати правомірними та такими, що відповідають нормам чинного законодавства, а заперечення ПП "Львівська Британія" залишити без задоволення.
17.01.2023 ПП "Львівська Британія" звернулася до ДПС України із скаргою на податкові повідомлення-рішення від 17.01.2023 № 894/13-01-07-04, № 890/13-01-07 -04, №898/13-01-07-04, № 896/13-01-07-04, № 900/13-01-07-04, які прийняті на підставі Акта перевірки від 14.11.2022 № 14799/13-01-07-04/39413302.
ДПС України розглянула скаргу ПП "Львівська Британія" та прийняла рішення від 14.04.2023 № 9273/6/99-00-06-01-01-06 про скасування ППР від 17.01.2023 № 894/13-01-07-04, від 17.01.2023 № 890/13-01-07-04, від 17.01.2023 № 896/13-01-07-04 та зобов`язала Головне управління ДПС у Львівській області вжити заходи відповідно до вимог п.п. 78.1.12 п. 78.1 ст. 78 ПК України.
ДПС України видано наказ від 14.06.2023 № 459 "Про проведення документальної позапланової перевірки ПП "Львівська Британія"".
На підставі наказу ДПС України від 14.06.2023 № 459 та наказу Головного управління ДПС у Львівській області від 22.06.2023 № 2318-ПП, керуючись п.п. 78.1.12 п.78.1 ст. 78 ПК України головними державними інспекторами відділу перевірок проведена позапланова виїзна документальна перевірка ПП "Львівська Британія" у частині висновків Акта документальної позапланової виїзної перевірки від 14.11.2022 № 14799/13-01-07-04/39413302 про завищення податкових зобов`язань з податку на додану вартість та відсутності реєстрації податкових накладних за операціями з продажу квартир, за результатами якої складений Акт перевірки від 10.07.2023 № 18011/13-01-07-03/39413302 (далі Акт перевірки № 18011).
За висновками Акту № 18011, перевіркою підтверджені частково висновки Акта документальної позапланової виїзної перевірки від 14.11.2022 № 14799/13-01-07-04/39413302 про завищення податкових зобов`язань з податку на додану вартість та відсутності реєстрації податкових накладних за операціями з продажу квартир, а саме:
- п. 189.1 ст. 189; п. 198.5 "б" ст. 198; п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 ПК України за період з 01.01.2017 по 30.09.2022 ПП "Львівська Британія" завищено суму ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню всього у сумі 1 432 366 грн, у т. ч. за серпень 2020 року - у сумі 1 432 366 грн, та завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за вересень 2022 року - у сумі 2 590 782 грн;
- п. 201.10 ст. 201 ПК України ПП "Львівська Британія" не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені відповідно до п. 198.5 ст.198 ПК України у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" п. 198. 5 ст. 198 цього Кодексу за серпень 2019 у сумі 807 743 грн, за вересень 2019 у сумі 162 529 грн, за жовтень 2019 у сумі 1 S5 818 грн, за листопад 2019 у сумі 50 377 грн, за лютий 2020 у сумі 74 278 грн, за березень 2020 у сумі 60 918 грн, за червень 2020 у сумі 90 702 грн, за січень 2021 у сумі 499 733 грн, за лютий 2021 у сумі 152 771 грн, за березень 2021 у сумі 151 346 грн, за квітень 2021 у сумі 331 084 грн, за травень 2021 у сумі 509 663 грн, за червень 2021 у сумі 118 826 грн, за серпень 2021 у сумі 177 279 грн, за листопад 2021 у сумі 474 311 грн, за грудень 2021 сумі 175 770 грн.
На підставі Акту перевірки № 18011 відповідачем 16.08.2023 прийняті податкові повідомлення-рішення:
- № 18423/13-01-07-03, яким визначено завищення ПП "Львівська Британія" суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню на 1 432 366,00 грн та застосовані штрафні санкції у розмірі 358 091,50 грн;
- № 18427/13-01-07-03, яким визначено завищення ПП "Львівська Британія" від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у сумі 2 590 782,00 грн;
- № 18428/13-01-07-03, яким до ПП "Львівська Британія" застосований штраф у сумі 16 118,85 грн.
31.07.2023 ПП "Львівська Британія" подало заперечення на акт документальної позапланової виїзної перевірки від 10.07.2023 № 18011/13-01-07-03/39413302.
За результатами розгляду заперечення Комісія Головного управління ДПС у Львівській області вирішила висновки Акта перевірки від 10.07.2023 № 18011/13-01-07-03/39413302 вважати правомірними та такими, що відповідають нормам чинного законодавства, а заперечення ПП "Львівська Британія" залишити без задоволення.
Позивач вважає висновки Акту перевірки № 18011 необґрунтованими та такими, що складені без врахування усіх обставин господарської діяльності позивача, що має наслідком визнання протиправними та скасування спірних ППР, тому звернувся до суду із цим позовом.
Прийняття спірних ППР зумовлене наступними висновками перевірки.
На сторінках 6-12 Акту перевірки № 18011 зазначено наступне: "… В ході проведення перевірки ПП "Львівська Британія" встановлено, що ПП "Львівська Британія" є забудовником - замовником житлового комплексу за адресою по вул. О. Степанівни, 8 у м. Львів - будівельна адреса)…
…Після завершення будівництва правовстановлюючі документи на новозбудоване житло частково оформлялися на ПП "Львівська Британія", в майбутньому згідно з договорами купівлі - продажу квартир з фізичними особами переоформлюються на таких фізичних осіб, та дана операція відображалася в Декларації з ПДВ як звільнена від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.п. 197.1.14, п. 197.1, ст.197 Податкового кодексу.
На дату оформлення права власності (правовстановлюючих документів) на готове новозбудоване житло (об`єкт житлового фонду) на ПП „Львівська Британія як першого власника такого житла, підприємством нараховано податок на додану вартість на загальних підставах за ставкою 20% як операція з першого постачання житла…
… Таким чином, операцією з першого постачання житла буде вважатися операція з передачі права власності (оформлення правовстановлюючих документів) на готове новозбудоване житло (об`єкт житлового фонду) до першого власника такого житла (ПП "Львівська Британія"), незалежно від джерел фінансування будівництва. Така операція з першого постачання житла підлягає оподаткуванню податком на додану вартість на загальних підставах.
Операції з подальшого постачання житла (об`єктів житлового фонду) звільняються від оподаткування відповідно до п.п.197.1.14, п.197.1. ст.197 Податкового кодексу.
Отже, у випадку, коли після завершення будівництва правовстановлюючі документи на новозбудоване житло оформлюються на замовника, а пізніше згідно з договорами купівлі- продажу квартир з фізичними особами переоформлюються на таких фізичних осіб, операцією з першого постачання житла буде вважатись операція оформлення правовстановлюючих документів на замовника (ПП "Львівська Британія"). Подальше переоформлення права власності на фізичних осіб, в розумінні норм Податкового кодексу, не буде вважатись операцією з першого постачання житла, а тому дана операція звільняється від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.п. 197.1.14, п. 197.1, ст. 197 Податкового кодексу...
… Враховуючи викладене, при здійснені операцій з подальшого постачання житла (об`єктів житлового фонду), які звільняються від оподаткування відповідно до п.п. 197.1.14, п. 197.1, ст. 197 Податкового кодексу, платник податку не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому відбувається їх списання, повинен здійснити нарахування податкових зобов`язань з ПДВ за основною ставкою, скласти зведену податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН в терміни, встановлені Податковим кодексом для такої реєстрації…
…Однак, перевіркою встановлено, що ПП "Львівська Британія" на виконання пп 198.5 ПКУ не нараховано (компенсуючі) податкові зобов`язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування у періоді їх виникнення (укладених договорів купівлі-продажу квартир з фізичними особами), оскільки у Деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.01.2017 по 30.09.2022 відображено показники у рядку 4.1 Декларацій "Нараховано
податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Кодексу за операціями, що оподатковуються за: основною ставкою" у загальній сумі 0 гривень. А також, згідно даних ЄРПН. дата виписки податкових накладних, відповідає даті оформлення правовстановлюючих документів на готове новозбудоване житло (об`єкт житлового фонду) до першого власника такого житла - ПП "Львівська Британія", а не по даті використання ТМЦ в операціях звільнених від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.п.197.1.14, п.197 і. ст.197 ПКУ (в період укладених договорів купівлі-продажу квартир з фізичними особами)…
… ПП "Львівська Британія" на дату оформлення правовстановлюючих документів виписано та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні, дані операції знайшли своє відображення у рядку 1.1 "Операції, шо оподатковуються за основною, крім ввезення товарів на митну територію України" Декларації з податку на додану вартість в періоді їх складання.
На дату реалізації квартири фізичній особі, підприємством виписано та зареєстровано податкову накладну без ПДВ (звільнено від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.п.197.1.14, п.197.1, ст. 197 ПК України.
Тобто на дату використання ТМЦ в операціях звільнених від оподаткування податком на додану вартість відповідно до п.п. 197.1.14 п. 197.1, ст. 197 ПКУ (19.09.2019) не було нараховано податкове зобов`язання відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 ПКУ та відповідно не складено податкову накладну…
… Таким чином, у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду скласти окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися в операціях, звільнених від оподаткування в якій зазначається:
- код ознаки "1" - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України:
- у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "600000000000";
- у верхній лівій частині зазнається відповідний тип причини "09" - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.
В податкових накладних зареєстрованих в ЄРПН та вказаних у Таблиці 1, зазначено наступні реквізити:
- код ознаки відсутній;
- у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця) " зазначено ІПН ПП "Львівська Британія" "3941330132-2";
- у верхній лівій частині зазначено тип причини "15" - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до ст. 188 і ст. 189 ПК України, над фактичною ціною постачання…".
Надаючи оцінку доводам сторін щодо спірних ППР, суд враховує наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Положення ПК України суд застосовує в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є, зокрема, операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Згідно з п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Статтею 197 ПК України визначені операції, які звільняються від оподаткування.
Порядок оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання житла визначений п.п. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 ПК України відповідно до якого звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання житла (об`єктів житлового фонду), крім їх першого постачання, якщо інше не передбачено цим підпунктом.
Згідно з п.п. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 ПК України перше постачання житла (об`єкта житлового фонду) означає:
а) першу передачу готового новозбудованого житла (об`єкта житлового фонду) у власність покупця або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) із спорудження такого житла за рахунок замовника.
У цьому підпункті перше постачання житла (об`єкта житлового фонду) означає: а) першу передачу готового новозбудованого житла (об`єкта житлового фонду) у власність покупця або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) зі спорудження такого житла за рахунок замовника.
Норми цього підпункту поширюються також на перший продаж дачних або садових будинків, а також будь-яких інших об`єктів власності, зареєстрованих згідно із законодавством як житло (житловий фонд).
За змістом статті 14 ПК України:
постачання товарів - це будь-яка передача права на розпорядження товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (п.п. 14.1.191);
постачання послуг - це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об`єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об`єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (п.п.14.1.185).
Отже, п.п. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 ПК України встановлено спеціальні положення щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання житла (об`єктів житлового фонду).
Так, здійснюючи системний аналіз п.п. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 ПК України Верховний Суд у постанові від 28.04.2020 у справі № 814/4831/13-а, від 23.05.2022 у справі №810/3116/18, від 22.06.2022 у справі № 826/19396/16, від 21.07.2022 у справі №826/14391/16 дійшов висновку, що майнові права на нерухомість окремо від об`єкта власності (нерухомості) не існують і переходять покупцю в момент державної реєстрації права власності на нерухомість, а тому такі права можуть бути окремим об`єктом оподаткування лише при першому постачанні новозбудованого житла.
У зазначених рішеннях Верховний Суд висновував, що операцією з першого постачання житла слід вважати операцію з передачі права власності (оформлення правовстановлюючих документів) до першого власника такого житла, незалежно від джерел фінансування будівництва: чи за рахунок власних коштів підприємства забудовника, чи за рахунок учасників фонду фінансування будівництва, чи за кошти держателів облігацій. Така операція з першого постачання житла підлягає оподаткуванню податком на додану вартість на загальних підставах.
Натомість, у випадку, коли після завершення будівництва правовстановлюючі документи на новозбудоване житло оформлюються на замовника, а пізніше згідно з договорами купівлі-продажу квартир з фізичними особами переоформлюються на таких фізичних осіб, операцією з першого постачання житла буде вважатись операція оформлення правовстановлюючих документів на замовника. Подальше переоформлення права власності на фізичних осіб у розумінні норм ПК України не буде вважатися операцією з першого постачання житла, а тому дана операція звільняється від оподаткування податком на додану вартість відповідно до статті 197 ПК України.
У судовому засіданні представники сторін не заперечували ту обставину, що ПП "Львівська Британія" на дату оформлення права власності на готове новозбудоване житло (об`єкт житлового фонду), як перший власник такого житла, нарахувало податок на додану вартість на загальних підставах за ставкою 20% як за операцію з першого постачання житла.
Водночас, відповідач стверджує, що внаслідок не включення позивачем до бази оподаткування з ПДВ вартості квартир, операції з продажу яких звільнено від оподаткування відповідно до ст. 197 ПК України в сумі 20115740,00 грн, Підприємством занижені податкові зобов`язання з ПДВ на загальну суму 4 023 148,00 грн, чим порушено п. 189.1 ст. 189 та п. 198.5 "б" ст. 198 ПК України.
Надаючи оцінку таким твердженням відповідача, суд враховує наступне.
Відповідно до 189.1. п. 189.1 ст. 189 ПК України у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.
За приписами п. 198.5 "б" ст. 198 ПК України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу).
Пунктом 189.1. ст. 189 ПК України визначено, що у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.
Разом із тим на сторінці 6 Акту перевірки № 18011 ревізором зазначено: "…ПП "Львівська Британія" є забудовником - замовником житлового комплексу за адресою по вул. О. Степанівни, 8 у м. Львів - будівельна адреса)… Після завершення будівництва правовстановлюючі документи на новозбудоване житло частково оформлялися на ПП "Львівська Британія"… ".
У свою чергу, позивач стверджує, що основним видом діяльності ПП "Львівська Британія" за КВЕД є 41.10 - організація будівництва будівель. Позивач здійснював організацію будівництва багатофункціонального комплексу будинків із вбудованими об`єктами соціально-культурного, побутового та іншого призначення по вул. Олени Степанівни, 8 у м. Львові (2-3 черга будівництва) на підставі Договору про передачу функцій замовника - забудовника від 04.11.2014. Будівництво розпочате у січні-лютому 2016 року, здача об`єктів в експлуатацію 2-га черга відбулася у квітні 2019 року, 3-тя черга у липні 2020. У позивача відсутні виробничі потужності для будівництва нерухомості власними силами. Для організації будівництва об`єктів житлового комплексу позивачем залучались підрядні організації, які надавали послуги (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) із спорудження житла.
Варто відмітити, що в силу приписів п.п. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 ПК України у разі, якщо забудовник самостійне не здійснював будівництво житла, а залучав до такого будівництва підрядника, тобто виступав замовником будівництва, то для цілей оподаткування ПДВ операція підрядника з постачання послуг із спорудження житла забудовнику є першим постачанням житла, яка оподатковується ПДВ за ставкою 20%.
Суд зауважує, що на початку 2020 року ПП "Львівська Британія" звернулася до ДПС України про надання консультації з питання оподаткування ПДВ операцій з постачання житла.
04.02.2020 ДПС України, розглянувши звернення позивача та керуючись ст. 52 розділу ІІ ПК України, надало позивачу Податкову консультацію № 446/6/99-00-07-03-02-06/ІПК, зазначивши, що
"... у випадку, якщо забудовником (замовником) будівництва здійснюється ведення окремого обліку товарів/послуг, придбаних з ПДВ для використання, зокрема, в неоподатковуваних ПДВ операціях (у тому числі в операціях, що звільняються від оподаткування ПДВ згідно з пп.197.1.14 п. 197.1 ст. 197 ПКУ), то у такого забудовника (замовника) будівництва виникає обов`язок щодо нарахування податкових зобов`язань з ПДВ за товарами/послугами, придбаними для використання в неоподатковуваних ПДВ операціях, виходячи з бази оподаткування, визначеної п. 189.1 ст. 189 ПКУ, за правилами, встановленими п. 198.5 ст. 198 ПКУ.
У випадку, якщо придбані з ПДВ товари/послуги частково використовуються в оподатковуваних ПДВ і частково в неоподатковуваних ПДВ операціях, то у такого забудовника (замовника) будівництва виникає обов`язок щодо нарахування податкових зобов`язань з ПДВ відповідно до п. 199.1 ст. 199 ПКУ...".
Суд зауважує, що Акт перевірки № 18011 не містить інформації які послуги із спорудження житлового комплексу отримував позивач від своїх контрагентів та на які суми, а також які супутні послуги (облаштування водопостачання та водовідведення, монтаж електромережі та ліфтових систем, облаштування благосустрою та інші) та від яких контрагентів отримувало Підприємство і на які суми.
Також відсутня будь-яка інформація про придбання позивачем товарів/матеріалів, використаних під час спорудження житла.
Податковий орган у ході проведення перевірки не досліджував питання ведення Підприємством окремого обліку товарів/послуг, придбаних з ПДВ для використання, зокрема, в неоподатковуваних ПДВ операціях, та обставин того, чи придбані з ПДВ товари/послуги позивач використовував в оподатковуваних ПДВ операціях частково чи повністю, оскільки Акт перевірки № 18011 не містить такої інформації.
Податковий кодекс України не містить визначення поняття "послуги із спорудження житла", а тому, зважаючи на приписи п. 5.3 ст. 5 ПК України, суд враховує таке.
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про архітектурну діяльність" архітектурна діяльність - діяльність по створенню об`єктів архітектури, яка включає творчий процес пошуку архітектурного рішення та його втілення, координацію дій учасників розроблення всіх складових частин проектів з планування, забудови і благоустрою територій, будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) будівель і споруд, здійснення архітектурно-будівельного контролю і авторського нагляду за їх будівництвом, а також здійснення науково-дослідної та викладацької роботи у цій сфері.
Тобто, процес спорудження (будівництва) будь-якого об`єкту, у тому числі житлового, включає усі етапи його зведення, починаючи від проектування та закінчуючи благоустроїм території, на якій зведений такий об`єкт. Отже, послугами зі спорудження житла є послуги, які надаються замовнику на всіх етапах його будівництва та забезпечують створення нового об`єкту.
Наданими позивачем первинними документами - видатковими накладними, актами приймання виконаних будівельних робіт, актами надання послуг та договорами на виконання робіт і надання послуг підтверджується, що при будівництві житлового комплексу (Львів, вул. О. Степанівни, 8) ПП "Львівська Британія" були надані послуги зі спорудження житла іншими суб`єктами підприємницької діяльності (СПД).
Суд відмічає, що при здійсненні документальної позапланової виїзної перевірки, обставини щодо отримання позивачем від інших СПД послуг зі спорудження житла при будівництві житлового комплексу та первинні документи, що їх підтверджують, відповідачем не встановлювались та не досліджувались, про що свідчить зміст Акту перевірки № 18011 від 10.07.2023.
Надаючи оцінку обставинам, які виникли між позивачем та податковим органом з приводу проведення документальної позапланової виїзної перевірки, суд враховує таке.
За змістом п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
За змістом п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Відповідно до п. 85.2 та 85.9 ст. 85 ПК України платник податків зобов`язаний надати посадовим особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Відповідно до статей 77-79, 81- 86 Податкового кодексу України, наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 № 727 затверджений Порядок оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за № 1300/27745 (далі - Порядок № 727).
Норми Порядку № 727 суд застосовує в редакції, чинній на час проведення перевірки.
Відповідно до пунктів 3-5 розділу ІІ Порядку № 727 акт документальної перевірки має містити систематизований виклад виявлених під час перевірки фактів порушень норм податкового, валютного законодавства, законодавства з єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
В акті документальної перевірки викладаються всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності платника податків, які стосуються фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об`єктивно та повною мірою з посиланням на первинні документи, регістри податкового та бухгалтерського обліку, фінансової та іншої звітності, інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, ведення/складання яких передбачено законодавством, або отримані від інших суб`єктів господарювання, органів державної влади, у тому числі іноземних держав, правоохоронних органів, а також податкову інформацію, що підтверджує наявність зазначених фактів.
Обов`язково наводиться в акті документальної перевірки інформація щодо фактів та обставин, які підтверджують та доводять наявність вини платника податків (з детальним їх описом; дослідженням, яке доводить, що платник податків мав можливість для дотримання правил та норм, встановлених Податковим кодексом, проте не вжив достатніх заходів для їх дотримання; документами та інформацією, яка підтверджує наявність вини платника податків).
За правилами п. 4 розділу ІІІ Порядку № 727 у разі встановлення перевіркою порушень податкового законодавства за кожним відображеним в акті документальної перевірки фактом порушення необхідно:
викласти зміст порушення з посиланням на конкретні пункти і статті законодавчих, що порушені платником податків, зазначити період фінансово-господарської діяльності платника податків та господарську операцію, при здійсненні якої вчинено це порушення;
викласти зміст порушень (у разі їх встановлення), в тому числі щодо правильності та повноти визначення фінансового результату до оподаткування згідно з первинними документами, бухгалтерським обліком відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, виконання законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
зазначити первинні документи, на підставі яких вчинено записи у податковому та/або бухгалтерському обліку, навести регістри бухгалтерського обліку, кореспонденцію рахунків операцій та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, та докази, що підтверджують наявність факту порушення;
у разі відсутності первинних документів, документів податкового та/або бухгалтерського обліку, інших документів, що підтверджують факт порушення, або у разі ненадання їх для перевірки - зазначити перелік цих документів;
у разі отримання під час перевірки копій документів, які підтверджують факт виявленого порушення, про це робиться запис із відображенням підстав для їх отримання, а також переліку цих документів;
у разі відмови платника податків, посадових осіб платника податків (керівника платника податків або уповноважених ним осіб) надати документи та/або копії документів посадовій особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, та переліку документів, які йому запропоновано подати, факт складання такого акта відображається в акті (довідці) документальної перевірки.
Із аналізу наведених вище положень Порядку № 727 слідує, що акт документальної перевірки повинен містити всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності платника податків, які стосуються фактів виявлених порушень податкового законодавства, які повинні бути викладені чітко, об`єктивно та повною мірою з посиланням на первинні документи, регістри податкового та бухгалтерського обліку, фінансової та іншої звітності, інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів. Кожен факт порушення податкового законодавства, в тому числі щодо правильності та повноти визначення фінансового результату до оподаткування, повинен бути викладений з посиланням на первинні документи, бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, виконання законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Разом з цим, суд відмічає, що відсутність в Акті перевірки № 18011 дослідження обставин здійснення господарських операцій позивачем із усіма контрагентами під час спорудження житлового комплексу за перевірений період, з посиланням на документи податкового та бухгалтерського обліку, призвело до неправильних висновків та необґрунтованого визначення позивачу податкових зобов`язань та, як наслідок, прийняття незаконних ППР.
Оскільки оскаржені у цій справі ППР від 16.08.2023 № 18423/13-01-07-03, № 18427/13-01-07-03, № 18428/13-01-07-03 прийняті за результатами встановлення податковим органом одного порушення, яке судом визнане недоведеним, суд дійшов висновку про наявність підстав для їх скасування.
Згідно із ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справа про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень, суди перевіряють, зокрема, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем необґрунтовано та протиправно, а тому підлягають скасуванню.
З огляду на викладене вище, суд повністю задовольняє позовні вимоги ПП "Львівська Британія".
Розподіл судових витрат суд здійснює за правилами ч. 1 ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення (форма "В1") від 16.08.2023 № 18423/13-01-07-03, яким ПП "Львівська Британія" визначено завищення суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню на 1 432 366,00 грн та застосовані штрафні санкції у розмірі 358 091,50 грн.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення (форма "В4") від 16.08.2023 № 18427/13-01-07-03, яким ПП "Львівська Британія" визначено завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у сумі 2 590 782,00 грн.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення (форма "ПН") від 16.08.2023 № 18428/13-01-07-03, яким до ПП "Львівська Британія" застосований штраф у сумі 16 118,85 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ЄДРПОУ ВП 43968090) на користь Приватного підприємства "Львівська Британія" (79009, м. Львів, вул. Торфяна, буд. 21; ЄДРПОУ 39413302) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 26840 (двадцять шість тисяч вісімсот сорок) грн.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 19 квітня 2024 року.
Суддя Кисильова Ольга Йосипівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2024 |
Оприлюднено | 22.04.2024 |
Номер документу | 118490617 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кисильова Ольга Йосипівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кисильова Ольга Йосипівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кисильова Ольга Йосипівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні