Ухвала
від 18.04.2024 по справі 580/2723/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Черкаси

18 квітня 2024 року Справа № 580/2723/24

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Тимошенко В.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду клопотання представника відповідача про передачу справи за підсудністю у справі за позовом Заступника керівника Смілянської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Управління культури та охорони культурної спадщини Черкаської обласної державної адміністрації до Державної служби України з надзвичайних ситуацій, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області про зобов`язання вчинити дії,

встановив:

18 березня 2024 року до Черкаського окружного адміністративного суду звернувся Заступник керівника Смілянської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Управління культури та охорони культурної спадщини Черкаської обласної державної адміністрації з позовом до Державної служби України з надзвичайних ситуацій, в якому просить зобов`язати Державну службу України з надзвичайних ситуацій (01601, м. Київ, вул. О. Гончара, 55а, код ЄДРПОУ: 38516849) протягом одного місяця з дати набрання рішенням суду законної сили укласти з Управлінням культури та охорони культурної спадщини Черкаської обласної державної адміністрації (18001, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 185, код ЄДРПОУ: 40270297) охоронний договір на об`єкт культурної спадщини - Пожежна каланча по вул. Соборна, 92, м. Сміла, Черкаська область, на умовах і в порядку, визначених постановою Кабінету Міністрів України № 1768 від 28.12.2001 Про затвердження Порядку укладення охоронних договорів на пам`ятки культурної спадщини.

16.04.2024 від Державної служби України з надзвичайних ситуацій до суду надійшло клопотання, в якому вона просить направити справу за підсудністю до Київського окружного адміністративного суду. Клопотання обгрунтоване тим, що зі змісту позову у цій справі вбачається, що Управління ОДА наділено владними повноваження у спірних правовідносинах, натомість у ДСНС відсутні будь-які владні повноваження у зазначеній сфері, а відтак суб`єктом владних повноважень щодо укладення охоронного договору є Управління ОДА, а ДСНС є виключно власником Пожежної каланчі. Таким чином, визначаючи підсудність на подачу до суду позову прокурор помилково зазначив, що ДСНС у спірних правовідносинах є суб`єктом владних повноважень.

Вирішуючи клопотання представника відповідача суд зазначає таке.

Згідно з абз. 1 ч. 1 ст. 25 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 КАС України позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

З аналізу вищенаведених правових норм убачається, що Кодекс адміністративного судочинства України встановлює декілька видів територіальної підсудності, в тому числі: загальну (залежно від місця проживання чи місцезнаходження відповідача) та альтернативну (за вибором позивача).

Тобто, якщо предметом адміністративного позову є оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної особи, то позивач може застосувати альтернативну підсудність.

Суд звертає увагу, що предметом розгляду даної справи є зобов`язання Державної служби України з надзвичайних ситуацій (01601, м. Київ, вул. О. Гончара, 55а, код ЄДРПОУ: 38516849) протягом одного місяця з дати набрання рішенням суду законної сили укласти з Управлінням культури та охорони культурної спадщини Черкаської обласної державної адміністрації (18001, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 185, код ЄДРПОУ: 40270297) охоронний договір на об`єкт культурної спадщини «Пожежна каланча» по вул. Соборна, 92, м. Сміла, Черкаська область, на умовах і в порядку, визначених постановою Кабінету Міністрів України № 1768 від 28.12.2001 Про затвердження Порядку укладення охоронних договорів на пам`ятки культурної спадщини.

Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав, № інформаційної довідки 368988104 від 07.03.2024, нежитлові будівлі, пожежна частина по вул. Соборна (Свердлова), 92, м. Сміла, Черкаська область з 30.06.2017 належать на праві власності Державній службі України з надзвичайних ситуацій та перебувають в оперативному управлінні 3 Державного пожежно - рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області.

Пожежна каланча взята на державний облік наказом Служби охорони культурної спадщини Черкаської ОДА від 23,11.2010 № 10/03-21 «Про затвердження переліку щойно виявлених пам`яток архітектури».

Враховуючи вищевикладене суд погоджується з доводами представника відповідача та зазначає, що в спірних правовідносинах Державна служба України з надзвичайних ситуацій є власником нежитлових будівель, пожежної частина по вул. Соборна (Свердлова), 92, м. Сміла, Черкаська область, а не суб`єктом владних повноважень.

У зв`язку з цим, у даному випадку, застосуванню підлягають положення ч. 2 ст. 26 КАС України.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державна служба України з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 38516849) зареєстрована за адресою 01030, м. Київ, вул. Олеся Гончара, 55.

Таким чином, справа за даним адміністративним позовом територіально не підсудна Черкаському окружному адміністративному суду, а підсудна Київському окружному адміністративному суду (з урахуванням п.2 розділу II Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду», яким визначено, що до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом).

Згідно ч. 1 ст. 318 КАС України рішення суду підлягає скасуванню з направленням справи на новий розгляд за встановленою законом підсудністю, якщо рішення прийнято судом з порушенням правил юрисдикції (підсудності), визначених статтями 20, 22, 25-28 цього Кодексу.

Таким чином, розгляд справи адміністративним судом, якому вона територіально не підсудна та подальше винесення рішення за результатом розгляду такої справи є безумовною підставою для скасування такого рішення судом апеляційної інстанції з направленням справи на розгляд за встановленою підсудністю.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Згідно з ч. 6, 8 ст. 29 КАС України питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, визначеного пунктами 4-6 частини першої цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено. Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Керуючись статтями 25, 29, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

Передати адміністративну справу № 580/2723/24 за позовом Заступника керівника Смілянської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Управління культури та охорони культурної спадщини Черкаської обласної державної адміністрації до Державної служби України з надзвичайних ситуацій, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області про зобов`язання вчинити дії, за підсудністю до Київського окружного адміністративного суду.

Передачу адміністративної справи № 580/2723/24 здійснити не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження цієї ухвали, а в разі подання апеляційної скарги після залишення її без задоволення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя Валентина ТИМОШЕНКО

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2024
Оприлюднено22.04.2024
Номер документу118492072
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —580/2723/24

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентина ТИМОШЕНКО

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентина ТИМОШЕНКО

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентина ТИМОШЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні