РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2024 року справа № 580/128/24
10 годин 24 хвилини м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової за участі секретаря судового засідання В.С.Проценко розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу №580/128/24 за позовом Чорнобаївської районної державної лікарні ветеринарної медицини (ЄДРПОУ 00709431, 19901, вул. Свободи 36, селище Чорнобай, Золотоніський район, Черкаська область) [представник позивача за довіреністю - адвокат Сизько Б.Б.] до Головного управління ДПС у Черкаській області (ЄДРПОУ ВП 44131663, вул. Хрещатик 235, м.Черкаси, 18001) [представник Некоз А.В. згідно виписки з ЄДР] про визнання протиправним та скасування індивідуального акта, ухвалив рішення.
І. ПРОЦЕДУРА /ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ
03.01.2024 вх.523/24 (29.12.2023 поштове відправлення 1970203599385) представник позивача-адвокат Сизько Борис Борисович (довіреність від 08.06.2023 за підписом Голови комісії з реорганізації Чорнобаївської районної державної лікарні ветеринарної медицини Гвоздь О.Г.) звернувся до суду з адміністративним позовом, де просить: визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 05.07.2023 №6161/23-00-07-03-01 у сумі 850578.30 грн.
Ухвалою суду від 05.01.2024 позовну заяву Чорнобаївської районної державної лікарні ветеринарної медицини залишено без руху, зазначено недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення та встановлено строк для усунення недоліків позовної заяви.
22.01.2024 відкрите провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче судове засідання призначене на 06.02.2024 - оголошено перерву на 23.02.2024, 12.03.2024.
06.02.2024 до суду від представника позивача надійшла заява про доповнення підстав позову та клопотання про участь у судових засіданнях у режимі відеоконференції.
06.02.2024 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву.
20.02.2024 до суду від представника відповідача надійшло клопотання про долучення документів до матеріалів справи.
23.02.2024 до суду від представника позивача надійшла заява про доповнення підстав позову.
05.03.2024 до суду від представника відповідача надійшли заперечення на заяву про доповнення підстав позову.
12.03.2024 представник позивача та відповідача надали до суду клопотання про відкладення підготовчого судового засідання на інший день.
Ухвалою суду від 12.03.2024 відкладено підготовче судове засідання в адміністративній справі № 580/128/24, призначено підготовче судове засідання на 19.03.2024.
19.03.2024 до суду від представника позивача надійшла заява про доповнення підстав позову, а також клопотання про визнання поважними причин неявки представника позивача у судове засідання 19.03.2024.
Протокольною ухвалою суду від 19.03.2024 закрито підготовче провадження та призначений розгляд справи по суті на 11.04.2024.
10.04.2024 до суду від представника позивача надійшло клопотання про долучення матеріалів до справи.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
В обґрунтуванні позовних вимог зазначається, що за результатом документальної позапланової перевірки (акт) від 31.05.2023 №5641/23-00-07-03-01/00709431 контролюючим органом виявлені порушення, у зв`язку з неподання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2022 рік; неподанням 46 декларацій з ПДВ за січень 2018 року жовтень 2021 року; відсутністю реєстрації податкових накладних на суму ПДВ 7075.25 грн та несвоєчасною реєстрацією у ЄРПН податкових накладних на суму ПДВ 113043.61 грн. В акті зазначено, що Чорнобаївська РДЛВМ підлягає реєстрації як платник ПДВ із 11.12.2017, позаяк у листопаді 2017 року було досягнуто суми операцій, що перевищує 1000000 грн. Позивач уважає, що контролюючий орган дійшов помилкового висновку про наявність обов`язку зареєструватися платником ПДВ, позаяк у порушення норм пункту 181.1 статті 181 Податкового кодексу України контролюючий орган безпідставно не вирахував від суми доходу 1045064.51 грн суму податку на додану вартість, що складає 20% - 209012.90 грн. Фактично загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг протягом останніх 12 календарних місяців станом на листопад 2017 року сукупно склала 836051.61 грн, відтак у відповідача не виник обов`язок зареєструватися як платник податку на додану вартість, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним і таким, що належить скасувати. Позивач покликається на висновки Верховного Суду у справах №0240/2365/18, №825/1361/17, №810/5229/15, №820/4996/16, №802/1153/16,№816/1190/17. У заявах про доповнення підстав позову позивач зазначає, що акт перевірки підписано із зауваженнями та зазначено про незгоду з висновками перевірки та про надання заперечень у встановлений строк. 14.06.2023 позивач подав письмові заперечення до акту перевірки, де зазначив про бажання взяти участь під час розгляду таких заперечень. Інформації про час і місце розгляду заперечень позивач не отримував.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА
Відповідач позов не визнав, 06.02.2024 вх. №6479/24 надав до суду відзив на позовну заяву, де зазначив, що у порушення вимог пунктів 183.1, 183.2, 183.10 статті 183, пункту 185.1 статті 185 та пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України документальною позаплановою перевіркою встановлено, що за період з 01.01.2017 до 31.12.2017 позивачем у листопаді 2017 року досягнуто обсягів надання послуг, що перевищують 1000000.00 грн, тобто позивачу необхідно було подати заяву про реєстрацію платником ПДВ до 10.12.2017. Позивач подав заяву про реєстрацію платником ПДВ за формою 1-ПДВ лише 07.10.2021 №9293227756 та зареєстровано платником ПДВ 08.10.2021 №200646173. За період з 11.12.2017 до 08.10.2021 перевіркою встановлено суму податкових зобов`язань із ПДВ у розмірі 773253 грн і застосовано штрафну санкцію у розмірі 10% - 77325.30 грн. Зазначено, що практика Верховного Суду, на яку посилається позивач, у справах №820/4996/16, №802/1153/16 не є остаточною, позаяк справи направлено на новий розгляд. У задоволенні позовних вимог просить відмовити.
У наданих до суду 05.03.2024 вх. №11792/24 запереченнях на заяву про доповнення підстав позову представник відповідача зазначив, що платник податку має право брати участь у розгляді заперечень, про що такий платник податків зазначає у запереченнях та/або листі про надання додаткових документів. Повідомлення про місце і час розгляду заперечень надсилається платнику податків не пізніше наступного робочого дня з дня отримання заперечень, але не пізніше ніж за чотири робочі дні до дня їх розгляду. Лист-повідомлення про дату та час розгляду заперечень направлений представнику позивача рекомендованим повідомленням про вручення та вручений, тому твердження представника позивача про не направлення відповідного повідомлення є неправдивими. Докази направлення надано суду.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Чорнобаївська районна державна лікарня ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00709431) є державною установою, основним видом діяльності якої є ветеринарна діяльність (КВЕД 75.00), з 16.12.2022 перебуває у стані припинення.
На підставі наказів Головного управління ДПС у Черкаській області від 09.05.2023 №846-п, від 18.05.2023 №895-п і направлень на перевірку від 09.05.2023 №1506/23-00-07-03-01, № 1513/23-00-24-06-15 та №1514/23-00-24-06-15 головними державними інспекторами Головного управління ДПС у Черкаській області з 16.05.2023 до 24.05.2023 та з 23.05.2023 до 24.05.2023 було проведено документальну позапланову перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 до 15.05.2023 з питань правильності обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 до 15.05.2023.
За результатами перевірки контролюючим органом складений акт про результати документальної позапланової виїзної перевірки Чорнобаївської районної державної лікарні ветеринарної медицини (далі Чорнобаївська РДЛВМ) від 31.05.2023 № 5641/23-00-07-03-01/00709431 (далі акт перевірки),
В акті перевірки зазначено, що за період з 01.01.2017 до 15.05.2023 позивачем задекларовано податку на додану вартість, що належить сплаті до бюджету, на суму 372352 грн. У періоді, що перевірявся, позивачем не задекларовано податок на додану вартість, що належить бюджетному відшкодуванню. Зведені дані щодо задекларованих позивачем і встановлених під час проведення перевірки сум податкових зобов`язань, податкового кредиту, податку на додану вартість за період з 01.01.2017 до 15.05.2023 зазначено у додатку 5 до акту перевірки.
За період з 01.01.2017 до 31.12.2017 згідно з наданими до перевірки документами: касові книги, меморіальні ордери № 3 та № 4, відомості рахунків 2313 (2323) «Реєстраційні рахунки», 2111 (2221) «Поточна дебіторська заборгованість за розрахунками за товари, роботи, послуги», 7111 «Доходи від реалізації продукції (робіт, послуг)», 364 «Розрахунки за гарантійним забезпеченням» встановлено надання Чорнобай РДЛВМ послуг у таких обсягах: січень 2017 року на суму 82512.82 грн (реалізація послуг фізичним особам згідно з меморіальним ордером № 3 (рах. №2211/2221) 14000.00 грн і реалізація послуг юридичним особам згідно з меморіальним ордером № 4 (Дт.364) 68512.82 грн); лютий 2017 року на суму 92433.97 грн (рах. №2211/2221 9534.60 грн та Дт.364 82899.37); березень 2017 року на суму 89278.64 грн (рах. №2211/2221 9400.00 грн та Дт.364 79878.64); квітень 2017 року на суму 115979.15 грн (рах. №2211/2221 46315.96 грн та Дт.364 69663.19); травень 2017 року на суму 141257.48 грн (рах. №2211/2221 68009.20 грн та Дт.364 73248.28); червень 2017 року на суму 91777.55 грн (рах. №2211/2221 35569.07 грн та Дт.364 56208.48); липень 2017 року на суму 111971.51 грн (рах. №2211/2221 13345.96 грн та Дт.364 98625.55); серпень 2017 року на суму 94014.83 грн (рах. №2211/2221 14760.32 грн та Дт.364 79254.51); вересень 2017 року на суму 60168.44 грн (рах. №2211/2221 9290.40 грн та Дт.364 50878.04); жовтень 2017 року на суму 102242.26 грн (рах. №2211/2221 13772.20 грн та Дт.364 88470.06); листопад 2017 року на суму 63427.86 грн (рах. №2211/2221 4672.20 грн та Дт.364 58755.66); грудень 2017 року на суму 80827.67 грн (рах. №2211/2221 21000.00 грн та Дт.364 59827.67). Позивачем досягнуто обсягів надання послуг, що перевищують 1000000.00 грн (а саме 1045064.51 грн) у листопаді 2017 року, тобто враховуючи вимоги пункту 183.2 статті 183 Кодексу № 2755 позивачу необхідно було подати заяву про реєстрацію платником ПДВ до 10.12.2017 року.
Перевіркою достовірності відображених показників у поданих деклараціях з податку на додану вартість (рядки 1-7) встановлено: проведеною перевіркою відображеного показника з 01.01.2017 до 15.05.2023 на підставі таких документів: звіти про надходження та використання коштів спеціального фонду, банківські виписки, відомості, касові книги, прибуткові касові ордери, платіжні доручення, рахунки, меморіальні ордери № 3 та № 4, відомості рахунків 2313 «Реєстраційні рахунки», 2111 «Поточна дебіторська заборгованість за розрахунками за товари, роботи, послуги», 364 «Розрахунки за гарантійним забезпеченням», 7111 (7121) «Доходи від реалізації продукції (робіт, послуг)» встановлено заниження задекларованих Чорнобай РДЛВМ показників у рядку 1.1 декларацій «Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою, крім ввезення товарів на митну територію України» на суму 773253 грн.
Актом перевірки встановлено такі порушення:
- вимог пункту 46.2 статті 46, підпункту 49.18.3 пункту 49.18 статті 49, підпункту 133.4.7 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 р. № 2755-VI (далі Кодексу №2755) у зв`язку з не поданням звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2022 рік;
- вимог пунктів 183.1, 183.2 і 183.10 статті 183, пункту 185.1 статті 185 та пункту 187.1 статті 187 Кодексу №2755 у результаті чого занижено суму податку на додану вартість на 773253 грн, у тому числі за грудень 2017 року на 6167 грн, січень 2018 року на 9933 грн, лютий 2018 року на 17727 грн, березень 2018 року на 21491 грн, квітень 2018 року 16291 грн, травень 2018 року на 8121 грн, червень 2018 року на 14961 грн, липень 2018 року на 17736 грн, серпень 2018 року 12828 грн, вересень 2018 року 18131 грн, жовтень 2018 року 24856 грн, листопад 2018 року на 14531 грн, грудень 2018 року на 16983 грн, січень 2019 року на 1967 грн, лютий 2019 року на 23255 грн, березень 2019 року на 6980 грн, квітень 2019 року на 219379 грн, травень 2019 року на 23166 грн, червень 2019 року 9827 грн, липень 2019 року на 15115 грн, серпень 2019 року на 6758 грн, вересень 2019 року на 10916 грн, жовтень 2019 року на 19196 грн, листопад 2019 року на 13762 грн, грудень 2019 року на 12320 грн, січень 2020 року на 11722 грн, лютий 2020 року на 13784 грн, березень 2020 року на 21456 грн, квітень 2020 року на 10996 грн, травень 2020 року на 29889 грн, червень 2020 року на 18275 грн, липень 2020 року на 13699 грн, серпень 2020 року на 13370 грн, вересень 2020 року на 27088 грн, жовтень 2020 грн на 19087 грн, листопад 2020 року на 7140 грн, грудень 2020 року на 19582 грн, січень 2021 року на 16964 грн, лютий 2021 року на 13862 грн, березень 2021 року на 22888 грн, квітень 2021 року на 20543 грн, травень 2021 року на 40286 грн, червень 2021 року на 24555 грн, липень 2021 року на 17314 грн, серпень 2021 року на 26728 грн, вересень 2021 року на 9070 грн, жовтень 2021 року на 27359 грн, листопад 2021 року завищено на 27359 грн;
- вимог підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 Кодексу №2755 у зв`язку з неподанням 46 декларацій із ПДВ за січень 2018 року жовтень 2021 року;
- вимог пунктів 201.1 і 201.10 статті 201 Кодексу №2755 у зв`язку з відсутністю реєстрації податкових накладних на суму ПДВ 7075.25 грн і несвоєчасною реєстрацією у ЄРПН податкових накладних на суму ПДВ 113043.61 грн;
- вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу №2755, абзацу 1 пунктів 8.4, 8.5 розділу VIII Порядку №1588 у зв`язку з неподанням 1 повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою №20-ОПП;
- вимог пунктів 168.1.1, 168.1.2 та 168.1.5 пункту 168.1 статті 168, підпункту 176.2 «а» пункту 176.2 статті 176 Кодексу №2755, що призвело до порушення граничних термінів сплати до бюджету податку на доходи з фізичних осіб із заробітної плати на загальну суму 2276406.23 грн, у тому числі за 2017 рік у сумі 154637.67 грн, за 2018 рік у сумі 304655.87 грн, за 2019 рік у сумі 321640.68 грн, за 2020 рік у сумі 370938.36 грн, за 2021 рік у сумі 553912.09 грн, за 2022 рік у сумі 570621.56 грн;
- вимог пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ та підпунктів 168.1.1, 168.1.2 та 168.1.5 пункту 168.1 статті 168, підпункту 176.2 «а» пункту 176.2 статті 176 Кодексу №2755, що призвело до порушення граничних термінів сплати в бюджет військового збору на загальну суму 122202.11 грн, у тому числі за 2017 рік у сумі 1072.24 грн, за 2018 рік у сумі 7502.64 грн, за 2019 рік у сумі 26941.86 грн, за 2020 рік у сумі 30079.79 грн, за 2021 рік у сумі 24871.77 грн і за 2022 рік у сумі 31733.81 грн;
- вимог пункту 1 частини другої статті 6, частини другої статті 9 Закону України №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», що призвело до заниження єдиного внеску на суму 26381.36 грн.
14.06.2023 представником позивача до контролюючого органу подано заперечення на акт перевірки, де зазначено, що висновки акту перевірки суперечать фактичним обставинам справи та висновкам Верховного Суду. Зазначено, що фактично загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг протягом останніх 12 календарних місяців станом на листопад 2017 року сукупно склала 836051.61 грн (1045064.51 грн 209012.90 грн).
30.06.2023 Головним управлінням ДПС у Черкаській області розглянуто заперечення позивача на висновки акту перевірки, в яких позивачем надано аргументацію та доведення тільки за пунктом 2, що стосується порушення вимог пунктів 183.1, 183.2 та 183.10 статті 183 Кодексу №2755. Перевіркою було встановлено, що у листопаді 2017 року позивач досяг обсягів надання послуг, що перевищують 1000000 грн, відтак повинен був подати заяву про реєстрацію платником ПДВ до 10.12.2017 року. За даними реєстру платників ПДВ за період 01.01.2017 до 08.10.2021 позивач не був платником ПДВ. За наданими до перевірки банківських документів, актів наданих послуг, рахунків пов`язаних з реалізацією, суми виручки за надані послуги не включали сум ПДВ, позаяк позивач не був платником ПДВ. За даними книг обліку розрахункових операцій, z-звітів РРО за щоденними звітами не відображено позиції суми ПДВ у структурі виторгу, або відображено з показником « 0». Зазначено, що судова практика передбачає встановлення факту наявності чи відсутності сум ПДВ у складі доходів під час визначення граничної суми відповідно до пункту 181.1 статті 181 Кодексу №2755. У ході перевірки позивача встановлено відсутність сум ПДВ у складі сум послуг, що надавалися за період з 01.01.2017 до 08.10.2021. З огляду на зазначене заперечення позивача щодо порушення вимог пунктів 183.1, 183.2 та 183.10 статті 183 Кодексу №2755 є недостатньо обґрунтованими та не належать задоволенню.
05.07.2023 Головним управлінням ДПС у Черкаській області прийняте податкове повідомлення-рішення №6161/23-00-07-03-01 (форма «Р»), яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 850578.30 грн (за податковими зобов`язаннями 773253 грн та штрафними (фінансовими) санкціями 77325.30 грн).
21.09.2023 позивач подав до Державної податкової служби України скаргу на податкове повідомлення-рішення, за результатами розгляду якої Державна податкова служба України прийняла рішення від 01.11.2023 №32769/6/99-00-06-01-04-06, яким оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишила без змін, а скаргу без задоволення. Зазначено, що доводи викладені в скарзі не спростовують висновки, викладені в акті перевірки.
Не погоджуючись із оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся з позовом до суду.
V. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
Спірні правовідносини, що виникли між сторонами, регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом.
Згідно з статтею 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України, законів України.
У статті 92 Конституції України визначено, що виключно законами України встановлюються, зокрема, система оподаткування, податки і збори.
Відповідно до підпункту 2 пункту 180.1 статті 180 Кодексу №2755 встановлено, що для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.
Згідно з пунктом 181.1 статті Кодексу №2755 (у редакції, що діяла до час спірних правовідносин) у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп`ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов`язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.
Відповідно до пунктів 183.1 та 183.2 статті 183 Кодексу №2755 будь-яка особа, що підлягає обов`язковій реєстрації як платник податку, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву. У разі обов`язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу.
Згідно з підпунктом 14.1.178 пункту 14.1 статті 14 Кодексу №2755 податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.
Відповідно до пункту 183.10 статті 183 Кодексу №2755 будь-яка особа, яка підлягає обов`язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Кодексу №2755 об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
VІ. ОЦІНКА СУДУ
Надаючи оцінку твердженню позивача про те, що в порушення норм пункту 181.1 статті 181 Кодексу №2755 контролюючим органом безпідставно не вирахувано від суми доходу 1045064.51 грн суму податку на додану вартість, що складає 20% - 209012.90 грн, що призвело до помилкового висновку про те, що листопаді 2017 року загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищує 1000000.00 грн та відповідно наявність обов`язку зареєструватися платником ПДВ, нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, суд зазначає таке.
Тлумачення положення «без урахування податку на додану вартість», що міститься у постановах Верховного Суду, необхідно розуміти як необхідність вирахування суми податку на додану вартість із загальної суми із здійснення операцій з постачання товарів, в іншому випадку вказане правове положення не матиме застосування, оскільки відповідні норми стосуються осіб, що не є платниками податку на додану вартість та відповідно не пов`язані з жодним іншим податком на додану вартість, окрім того, що сплачується ними при придбанні товарів (послуг).
Суд зазначає, що якщо суб`єкт господарювання не є платником податку на додану вартість, то відповідно постачання товарів (робіт, послуг) таким суб`єктом здійснюється без нарахування ПДВ, та, як наслідок, у такого суб`єкта не виникає обов`язку з виписки / реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, тому суд відхиляє необґрунтоване твердження представника позивача про необхідність відрахування від суми доходу (виручки, обсягу постачання) податку на додану вартість, позаяк такі суми позивачем, як не платником ПДВ, не нараховувалися. Доказів протилежного сторонами не надано.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
Суд встановив, що за період з 01.01.2017 до 31.12.2017 згідно з наданими до перевірки документами: касові книги, меморіальні ордери № 3 та № 4, відомості рахунків 2313 (2323) «Реєстраційні рахунки», 2111 (2221) «Поточна дебіторська заборгованість за розрахунками за товари, роботи, послуги», 7111 «Доходи від реалізації продукції (робіт, послуг)», 364 «Розрахунки за гарантійним забезпеченням» Чорнобай РДЛВМ надано послуг у таких обсягах: січень 2017 року на суму 82512.82 грн (реалізація послуг фізичним особам згідно з меморіальним ордером № 3 (рах. №2211/2221) 14000.00 грн і реалізація послуг юридичним особам згідно з меморіальним ордером № 4 (Дт.364) 68512.82 грн); лютий 2017 року на суму 92433.97 грн (рах. №2211/2221 9534.60 грн та Дт.364 82899.37); березень 2017 року на суму 89278.64 грн (рах. №2211/2221 9400.00 грн та Дт.364 79878.64); квітень 2017 року на суму 115979.15 грн (рах. №2211/2221 46315.96 грн та Дт.364 69663.19); травень 2017 року на суму 141257.48 грн (рах. №2211/2221 68009.20 грн та Дт.364 73248.28); червень 2017 року на суму 91777.55 грн (рах. №2211/2221 35569.07 грн та Дт.364 56208.48); липень 2017 року на суму 111971.51 грн (рах. №2211/2221 13345.96 грн та Дт.364 98625.55); серпень 2017 року на суму 94014.83 грн (рах. №2211/2221 14760.32 грн та Дт.364 79254.51); вересень 2017 року на суму 60168.44 грн (рах. №2211/2221 9290.40 грн та Дт.364 50878.04); жовтень 2017 року на суму 102242.26 грн (рах. №2211/2221 13772.20 грн та Дт.364 88470.06); листопад 2017 року на суму 63427.86 грн (рах. №2211/2221 4672.20 грн та Дт.364 58755.66); грудень 2017 року на суму 80827.67 грн (рах. №2211/2221 21000.00 грн та Дт.364 59827.67). Позивачем досягнуто обсягів надання послуг, що перевищують 1000000.00 грн (а саме 1045064.51 грн) у листопаді 2017 року, враховуючи вимоги пункту 183.2 статті 183 Кодексу № 2755 позивачу необхідно було подати заяву про реєстрацію платником ПДВ до 10.12.2017.
Заяву про реєстрацію платником ПДВ за формою 1-ПДВ позивачем подано 07.10.2021 №9293227756 та зареєстровано платником ПДВ 08.10.2021 за №200646173, що має наслідком застосування відповідальності.
За загальним правилом, що слідує з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до пункту другого статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності дій та докази, надані позивачем, ураховуючи те, що сума обсягу постачання/отриманого доходу позивача за період з січня 2017 року до листопада 2017 року без урахування ПДВ перевищує 1000000.00 грн (зокрема 1045064.51 грн), суд доходить висновку, що відповідачем обґрунтовано і законно прийняте податкове повідомлення-рішення від 05.07.2023 №6161/23-00-07-03-01 на суму 850578.30 грн, тому відсутні підстави для задоволення адміністративного позову.
VІІІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ
Оскільки спір вирішений не на користь позивача, то судові витрати не розподіляються згідно ст.139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 5-16, 90, 139, 242-246, 250, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, що може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Шостого апеляційного адміністративного суду у зв`язку із початком функціонування модулів ЄСІТС з урахуванням підпунктів 15.1, 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до рішення ВРП від 17.08.2021 №1845/О/15-21.
Копію рішення направити сторонам справи:
позивач: Чорнобаївська районна державна лікарня ветеринарної медицини [ЄДРПОУ 00709431, 19901, вул. Свободи 36, селище Чорнобай, Золотоніський район, Черкаська область];
відповідач: Головне управління ДПС у Черкаській області [ЄДРПОУ ВП 44131663, вул. Хрещатик 235, м.Черкаси, 18001].
Рішення суду складене 19.04.2024.
Суддя Лариса ТРОФІМОВА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2024 |
Оприлюднено | 22.04.2024 |
Номер документу | 118496695 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лариса ТРОФІМОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні