Постанова
від 18.04.2024 по справі 461/3128/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/3128/24

Провадження №3/461/1401/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 квітня 2024 року м. Львів

Суддя Галицького районного суду м.Львова Мисько Х.М., з участю представника Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцького Б.І., розглянувши адміністративну справу про притягнення до адміністративної відповідальності,-

ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина Республіки Молдови, проживає за адресою АДРЕСА_1 ,паспорт НОМЕР_1

за ч. 2 ст.483 Митного Кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

16.11.2022 року через пункту пропуску «Шегині Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці здійснено пропуск на митну територію України товару «Автомобіль марки «KIA» модель SORENTO, реєстраційний номер НОМЕР_2 , VIN- НОМЕР_3 , 2003 р.в / DIESEL 2500 с.м3», який переміщувався через митний кордон України громадянином Республіки Молдова ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт НОМЕР_4 у якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану без оподаткування та застосовування заходів нетарифного регулювання на підставі Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 16.11.2022 року, отримувачем якого є військова частина НОМЕР_5 (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ).12.02.2024 у Львівську митницю листом Слідчого управління Головного управління національної поліції у Вінницькій області НП України від 31.01.2024 № 1042/24-2024 (вх. митниці від12.02.2024 № 15409/8.5-20) надіслано постанову про закриття кримінальної справи від 29.08.2022 № 12022020000000486 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України з метою документування порушення митних правил громадянами Республіки Молдови ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , які перемістили через митний кордон України в якості гуманітарної допомоги транспортні засоби марки «NISSAN» модель NAVARA з VIN- НОМЕР_7 та марки «KIA» модель SORENTO з VIN- НОМЕР_3 .

Відповідно до надісланих матеріалів про закриття кримінального провадження від 29.08.2022 №12022020000000486, відділом розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12022020000000486 від 29.08.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. З ст. 201-2 КК України, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за фактом незаконного використання, з метою отримання прибутку, гуманітарної допомоги, вчинене під час воєнного стану.

Досудовим розслідуванням установлено, що згідно інформації, отриманої від Управління Служби безпеки України у Вінницькій області ОСОБА_6 та ОСОБА_7 займаються продажем автомобілів, які ввезені на територію України в якості гуманітарної допомоги. Під час досудового розслідування, в ході проведення контролю за вчиненням злочину, встановлено факт продажу транспортного засобу, що був ввезений на територію України у якості гуманітарної допомоги, а саме автомобіля марки «NISSAN» моделі «NAVARA», із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_8 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_7 , отримувачем якого, відповідно до декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 21.11.2022, являється військова частина НОМЕР_5 .Допитаний в якості свідка ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_2 повідомив, що 15.12.2022 року, під час проведення контролю за вчиненням злочину, діючи під контролем працівників поліції та Служби безпеки України, він зустрівся із ОСОБА_9 , на автозаправній станції у смт. Вороновиця Віницької області, з метою придбання у ОСОБА_9 двох автомобілів. Даними автомобілями повинні були бути «NISSAN» моделі «NAVARA», темно-червоного кольору, в кузові «пікап» із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_8 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_7 , а також «NISSAN» моделі «NAVARA» із ідентифікаційним номером кузова НОМЕР_9 . Вартість даних автомобілів обговорювалась у 6,6 тис доларів США за кожен. Зустрівшись із ОСОБА_9 , він виявив автомобіль марки « NISSAN» моделі «NAVARA», темно-червоного кольору, в кузові «пікап» із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_8 , який був ним оглянутий, після чого було здійснено тестову поїздку та підтверджено намір його придбання. Також, в ході їх бесіди, вони домовились про те, що цей автомобіль він придбає, а грошові кошти передасть відразу за два автомобілі, однак, друге авто потрібно зачекати 15-20 хвилин для того, щоб ОСОБА_9 його привіз на автозаправну станцію. У подальшому, безпосередньо після передачі грошових коштів у сумі 13200 доларів США (вказані грошові кошти являлись імітаційними та були отримані ним безпосередньо перед проведенням контролю за вчиненням злочину), до них підійшли працівники Національної поліції України та Служби безпеки України та почали проводити слідчі дії.Допитаний в якості свідка ОСОБА_7 повідомив, що приблизно у листопаді 2022 року, даний транспортний засіб був придбаний ним у невстановленої та невідомої йому особи за грошові кошти у сумі 6 тисяч доларів США. Вказаний автомобіль був придбаний ним з метою подальшого усунення, наявних на той час, технічних несправностей, та подальшого перепродажу авто за вищою ціною.

У подальшому, після проведення ремонтних робіт даного автомобіля, у мережі Інтернет ним було сформовано оголошення про його продаж. Відтак, із ним зв`язалась особа чоловічої статі, яка була зацікавлена у покупці автомобіля та яка назвалась ОСОБА_10 . У подальшому, дана особа поцікавилась у нього чи немає у нього ще автомобілів для продажу. На скільки він розумів із розмови з ним, ОСОБА_10 мав намір купити дані автомобілі не для себе, а для третіх осіб, оскільки він постійно із кимось узгоджував певні питання.

Таким чином, ОСОБА_7 з метою продажу більшої кількості транспортних засобів, підшукав в мережі Інтернет ще одне аналогічне авто та домовився про те, що придбає його 15.12.2022 року та попросив у продавця попередньо надіслати йому ідентифікаційний номер кузова даного автомобіля, який він переслав ОСОБА_10 разом із номером кузова того автомобіля, який вже був у його розпорядженні. За його замислом, він повинен був продати перший автомобіль марки «NISSAN» моделі «NAVARA» за грошові кошти у сумі 6600 доларів США, після чого, домовившись із ОСОБА_10 про зустріч через певний час, придбати друге авто за грошові кошти 6500 доларів США (оскільки дане авто було повністю в робочому стані) та відразу перепродати його ОСОБА_10 за грошові кошти в сумі 6600 доларів США.Так, 15.12.2022 ОСОБА_9 зустрівся із ОСОБА_10 , після того, як останній оглянув перше авто, вони здійснили тестову поїздку. Після цього, ОСОБА_10 повідомив ОСОБА_9 , що він купляє цей автомобіль та відразу сказав, що буде купувати два автомобілі. ОСОБА_9 йому повідомив, що другий автомобіль він зможе доставити через деякий час та сказав йому, щоб спочатку він передавав грошові кошти за перше авто, а після того, як він огляне другий автомобіль, то він передасть ОСОБА_9 решту грошових коштів. Далі, ОСОБА_10 почав передавати грошові кошти та сказав, що там вся сума за два автомобіля на що ОСОБА_9 йому повідомив, що потрібно відрахувати гроші тільки за один автомобіль. Взявши грошові кошти для відрахування, ОСОБА_9 почав йти до автомобіля та в цей час до нього підбігли працівники правоохоронних органів та розпочали проведення слідчих дій.

Окрім того, в ході документування кримінального правопорушення, 15.12.2022 в період часу з 21:26 год. до 22:37 год., на підставі ухвали слідчого судді Вінницького міського суду Вінницької області, проведено обшук земельної ділянки з кадастровим номером 0520655300:04:001:0017, орендарем якої являється ОСОБА_11 , ІПН НОМЕР_10 , (паспорт громадянина України НОМЕР_11 ). Під час проведення обшуку виявлено та вилучено: автомобіль марки «КІА» моделі SORENTO, сірого кольору, із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_12 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_3 , що був ввезений на територію України в якості гуманітарної допомоги. Допитаний в якості свідка ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 повідомив, що на час проведення обшуку він являвся орендарем озера у смт. Вороновиця Вінницької області, де займався розведенням риби. Крім того, на даному озері також є зона відпочинку із альтанками та столиками. Будь-яка особа може безперешкодно потрапити на територію цього озера та безоплатно відпочивати. 15.12.2022 з території земельної ділянки, на якій розташоване озеро вилучили автомобіль сірого кольору (марки та моделі ОСОБА_6 зазначити не зміг), який був залишений ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , який являється його давнім знайомим та протягом тривалого часу проживає у тому самому населеному пункті, що є причиною їх періодичного спілкування та наявністю дружніх відносин. ОСОБА_6 було наголошено, що йому невідомо, звідки дане авто з`явилось у ОСОБА_9 та яка була його подальша доля. Також він не може зазначити орієнтовний період часу, який автомобіль перебував на території озера, оскільки сам особисто не був присутній під час привезення автомобіля, а ОСОБА_9 при їх особистій зустрічі повідомив йому, що він залишив авто на території земельної ділянки та попросив, щоб він там побув деякий період часу.

Відповідно до інформації, наданої листом Львівської митниці №7.4-4-28-03/8/26529 від 16.10.2023, автомобіль марки «NISSAN» моделі «NAVARA», із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_8 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_7 , а також автомобіль марки «КІА» моделі «SORENTO», сірого кольору, із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_12 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_3 були ввезені на територію України в якості гуманітарної допомоги для військової частини НОМЕР_5 , розташованої у АДРЕСА_2 . При цьому, ввезення автомобіля «NISSAN» моделі «NAVARA», відповідно до митної декларації здійснювалось громадянином Республіки Молдова ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , а автомобіля «КІА» моделі «SORENTO» - громадянином Республіки Молдова ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 .У ході досудового розслідування оперативним співробітникам надавались доручення про проведення слідчих (розшукових) дій у порядку ст. 40 КІ1К України щодо встановлення місця знаходження та допиту осіб, які здійснювали ввезення транспортних засобів на територію України та заповнювали/надавали відомості для заповнення митних декларацій, зокрема ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (номер паспорту НОМЕР_13 ) та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (номер паспорту НОМЕР_14 ), однак проведеними заходами, здійснити допит зазначених осіб не представилось можливим.

Також, 12.06.2023 року до військової частини НОМЕР_5 направлено запит щодо надання інформації у порядку ст. 93 КПК України стосовно надання відомостей про те, чи виступала військова частина НОМЕР_5 в якості отримувача гуманітарної допомоги у вигляді вищезазначених транспортних засобів, а також, чи готувались посадовими особами військової частини, листи про сприяння в безперешкодному перетині державного кордону даних автомобілів або ж гарантійні листи кінцевого користувача товарів гуманітарної допомоги. Повторний запит було направлено 25.09.2023, однак відповіді на них отримано не було. Окрім того, з метою перевірки обставин придбання автомобіля марки «NISSAN» моделі «NAVARA», із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_8 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_7 і автомобіля марки «КІА» моделі «SORENTO», із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_12 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_3 слідчим було направлено запит до сектору міжнародного поліцейського співробітництва ГУНП у Вінницькій області, однак відповіді на вказаний запит отримано не було, незважаючи на направлення повторних запитів. Водночас, навіть у разі встановлення факту передачі автомобілів іноземними донорами у якості гуманітарної або безоплатної допомоги, то відповідальність за ст. 201-2 КК України настає у разі, якщо загальна вартість такої гуманітарної допомоги, благодійних пожертв або безоплатної допомоги у триста п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян; у великому розмірі - якщо загальна вартість товарів, безоплатної допомоги або грошової допомоги у тисячу і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян; у особливо великому розмірі - якщо загальна вартість товарів, безоплатної допомоги або грошової допомоги у три тисячі і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, що визначено у ч. 2 примітки до ст. 201-2 КК України. Тобто, для настання кримінальної відповідальності за вказаною статтею, вартість гуманітарної допомоги, що підлягала продажу, станом на дату вчинення кримінального правопорушення, повинна була становити не менше ніж 438 900 гривень. З метою встановлення вартості транспортних засобів, що являються предметом гуманітарної допомоги та вилучені у даному кримінальному провадженні, 09.01.2023 призначено судову автотоварознавчу експертизу, виконання якої доручено експертам Вінницького відділення Київського науково - дослідного інституту судових експертиз. Відповідно до висновку експерта № 222/223/23-21 від 04.12.2023 - за умови незмінності кон`юнктури автомобільного ринку країни-експортера з грудня 2022 року по 14.02.2023 року, середня ринкова вартість автомобіля марки «NISSAN» моделі «NAVARA», в кузові «пікап», 2006 року випуску, об`єм двигуна 2488 см. куб, що був ввезений на територію України в якості гуманітарної допомоги (без розмитнення на території України) з середньостатистичними показниками технічного стану та пробігу складала на величину близько 146556,65 (сто сорок шість тисяч п`ятсот п`ятдесят шість) грн. 65 коп. без врахування вартості доставки ТЗ на територію України. За аналогічних обставин та умов, вартість автомобіля марки «КІА» моделі «SORENTO», 2003 року випуску, об`єм двигуна 2500 см. куб, на 15.12.2022 складала величину близько 67062,0 грн. Водночас, під час досудового розслідування, беззаперечно було встановлено факт продажу автомобіля марки «NISSAN» моделі «NAVARA», в кузові «пікап», 2006 року випуску, об`єм двигуна 2488 см. куб вартість якого складала 146556, 65 гри., що являється меншою сумою ніж зазначено у ч. 2 б примітки до ст. 201-2 КК України. Тобто, на підставі вищезазначеного та проведених слідчих дій, в ході досудового розслідування кримінального провадження не було встановлено наявність об`єктивної сторони кримінального правопорушення, а відтак, і складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України. Натомість, було встановлено відомості, що свідчать про вчинення правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України, оскільки під час ввезення, па територію України, автомобіля марки «NISSAN» моделі «NAVARA», із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_8 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_7 , йому було надано статус гуманітарної допомоги, а отже вчинено дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів, що полягало у заявленій в митній декларації, (декларування здійснювалось громадянином Республіки Молдова ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , номер паспорту НОМЕР_14 ) з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Громадянин Республіки Молдова ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 ) листом Львівської митниці від 05.03.2024 № 20-03/20-03/10/6655 викликався у митницю для надання пояснень та вирішення питання про складення протоколу про порушення митних правил на 20.03.2024, однак на вказаний час та місце громадянин не прибув, жодних повідомлень щодо неявки не надходило.

Листом Слідчого управління Головного управління національної поліції у Вінницькій області НП України від 25.03.2024 № 3399/24-2024 (вх. митниці від 25.03.2024 № 30136/8.5-20) повідомлено, що на виконання Ухвали Вінницького міського суду Вінницької області у справі № 127/3202/24 від 02.02.2024, вказане майно (транспортний засіб марки «KIA» моделі «SORENTO», із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_2 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_3 ) передано до Вінницької обласної прокуратури Вінницької області для подальшої передачі Збройним силам України.

У ході досудового розслідування до військової частини НОМЕР_5 направлялись запити щодо надання інформації стосовно відомостей про те, чи виступала вказана військова частина в якості отримувача гуманітарної допомоги (транспортного засобу), а також чи зверталась про сприяння безперешкодному перетину державного кордону. Згідно відповіді, отриманої 16.03.2024 від військової частини НОМЕР_5 , транспортний засіб марки «KIA» моделі «SORENTO», із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_2 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_3 , у складі військової частини відсутній, на обліку не перебуває, на потреби ЗСУ не вилучався, в якості гуманітарної допомоги не надавався, прав на транспортний засіб військова частина не набула.

Таким чином, громадянин Республіки Молдова ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 )вчинив дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Автомобіль марки «KIA» модель SORENTO, реєстраційний номер НОМЕР_2 , VIN- НОМЕР_3 , 2003 р.в / DIESEL 2500 с.м3», вартістю 67062,0 (шістдесят сім тисяч шістдесят дві) грн. 00 коп., у якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану без оподаткування та застосовування заходів нетарифного регулювання, з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача товару, а саме Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 16.11.2022, у якій отримувачем вказано військову частину НОМЕР_5 (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ).

У базах даних ПІК «Провадження в справах про порушення митних правил» АСМО «Інспектор» наявна інформація щодо складання протоколу про порушення митних правил № 0424/10100/23 від 01.11.2023 стосовно громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України. Відповідно до постанови Богунського районного суду м. Житомира від 14.03.2024 (справа № 295/2037/24) громадянина визнано винним у вчиненні вказаного правопорушення.

Таким чином, в діях громадянина Республіки Молдова ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) є склад правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України.

ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 )у судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про час, дату та місце проведення судового засідання. Суд враховує те, що ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи від нього не надходило.

Відповідно до ч.4 ст.526 МК України, суд вважає можливим проводити розгляд справи у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, хоча належним чином була повідомлена про час і місце розгляду справи.

Представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. просив визнати ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) винним у вчиненні адміністративного правопорушення, покликаючись на матеріали справи.

Заслухавши думку представника Львівської митниці Державної митної служби України, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч.1ст.486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ст.257 Митного кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом, залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення, вносяться такі відомості, у тому числі коду УКТЗЕД.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно ч. 1 ст. 318 Митного кодексу України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Митним кодексом України визначено, що товари будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі (п. 57 ст. 4 Митного кодексу України).

Згідно ч.1ст.483 МК України, відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

За частиною 2ст.483 МК Українивідповідальність настає за дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею або статтею 482 цього Кодексу.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар (у даному випадку громадянином Республіки Польщі ОСОБА_12 ( ОСОБА_2 ), за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до ст. 1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 року № 1192-XIV гуманітарна допомога цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) - надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації донорам. У відповідності до постанови Кабінету міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (із змінами) (далі постанова Кабінету міністрів України від 01.03.2022 № 174) на період воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги від донорів (у значенні Закону України «Про гуманітарну допомогу») здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Товари, пропуск яких здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги. При цьому, Порядок митного оформлення вантажів гуманітарної допомоги, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.03.2000 № 544, та Порядок взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади та Національного банку щодо реалізації Закону України «Про гуманітарну допомогу», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2013 № 241, не застосовуються.

Згідно відповіді, отриманої 16.03.2024 від військової частини НОМЕР_5 , транспортний засіб марки «KIA» моделі «SORENTO», із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_2 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_3 , у складі військової частини відсутній, на обліку не перебуває, на потреби ЗСУ не вилучався, в якості гуманітарної допомоги не надавався, прав на транспортний засіб військова частина не набула.

Статтею 489МК України передбачено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.1ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Факт вчиненняадміністративного правопорушеннястверджується:протоколом проадміністративне правопорушення№0380/20900/24від 26.03.2024року, декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 23.02.2022, деклараціями про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, постановою про закриття кримінального провадження, внесеного до ЄРДР №1202202000000486, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст. 201- 2 КК України, постановою Богунськогорайонного судум.Житомира від14.03.2024(справа№ 295/2037/24)громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, та накладено на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару, що становить 200 000 (двісті тисяч) грн. 00 коп. з конфіскацією предметів порушення митних правил, а саме: транспортного засобу марки «JEEP», модель «GRAND CHEROKEE», кузов № НОМЕР_15 , іноземний реєстраційний номерний знак НОМЕР_16 , та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.

Відповідно допостанови Богунськогорайонного судум.Житомира від14.03.2024(справа№ 295/2037/24)громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) визнано винним у вчиненні вказаного правопорушення, а тому його дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч.2ст.483 Митного кодексу України.

З урахуванням характеру вчиненого порушення, особи порушника, який раніше притягувався до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, ступеня його вини, приходжу до висновку, що до ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) слід застосувати стягнення у виді штрафу в розмірі 150 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.

Крім того, відповідно дост.40-1 КпАП УкраїнитаЗакону України «Про судовий збір»з ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) слід стягнути в користь держави судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Керуючись ст.ст.248,249,251,283-285 КУпАП, ст.ст.459,461,487,526,528 МК України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогоч.2 ст.483 МК Українита накласти на нього стягнення 100593,00 грн. штрафу в дохід держави, з конфіскацією транспортного засобу марки «KIA» моделі «SORENTO», із реєстраційним номером іноземної реєстрації: НОМЕР_2 та ідентифікаційним номером кузова: НОМЕР_3 .

Стягнути з ОСОБА_1 ( ОСОБА_13 ) на користь Державної судової адміністрації України 506,60 грн. судового збору.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя Х.М. Мисько

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення18.04.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу118499206
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/3128/24

Постанова від 18.06.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

Постанова від 18.04.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні