Постанова
від 16.04.2024 по справі 751/2284/24
НОВОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІГОВА

Справа № 751/2284/24

Провадження №3/751/1302/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 квітня 2024 року місто Чернігів

Новозаводський районний суд міста Чернігова

в складі: головуючого судді Маслюк Н.В.

секретаря судового засідання Деркач О.М.

з участю представника Чернігівської митниці Мушенок Г.П., захисника Сухаревського В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Чернігові справу за поданням Чернігівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ; проживає: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 -

В с т а н о в и в:

12.03.2024 року Чернігівська митниця звернулася до суду з поданням про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 за ст. 485 МК України.

Із протоколу про порушення митних правил №0002/10200/24 від 10.01.2024 вбачається, що 04.01.2024 о 10 год 13 хв агентом з митного оформлення ТОВ «Український кардан» (14007 м. Чернігів, проспект Миру, 312, Україна, ЄДРПОУ 33800101) громадянином ОСОБА_1 шляхом електронного декларування подано до відділу митного оформлення №1 митного поста «Чернігів» Чернігівської митниці митну декларацію з пакетом товаросупровідних документів, якій було присвоєно №24UA102210000021U5 на товар: «Статичні перетворювачі частоти: тиристорний перетворювач частоти KGPS 250-2,5 з системою охолодження у комплекті - 1шт» вагою брутто 1 820 кг, фактурною вартістю 15 129,00 USD.

Згідно наданих до митного оформлення документів: зовнішньоекономічного контракту №14 від 26.06.2023, доповнення №1 до контракту від 26.06.2023, CMR №11454 від 27.12.2023, пакувального листа № CDO230515M1 від 01.11.2023, інвойсу №CDO230515Ml від 01.11.2023 вбачається, що продавцем товару зазначено підприємство: «ZHEJIANG COOLDO ELECTROMECHANICAL EQUIPMENT СО. LTD», R.605, №135,Qianjiang road, Wenzhou city, Zhejiang province, China, Китай; одержувачем (покупцем) товару: ТОВ «Український кардан» (14007 м. Чернігів, проспект Миру, 312, Україна, ЄДРПОУ 33800101).

Згідно граф 14 та 54 поданої митної декларації, декларантом зазначено підприємство ТОВ «Український кардан» (14007 м. Чернігів, проспект Миру, 312, Україна, ЄДРПОУ 33800101) в особі агента з митного оформлення ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідно до графи 31 митної декларації типу ІМ40ДЕ №24UA102210000021U5 агентом з митного оформлення ОСОБА_1 задекларовано наступний товар: «Статичні перетворювачі частоти: тиристорний перетворювач частоти KGPS 250-2,5 з системою охолодження у комплекті - 1шт. Призначений для перетворення змінного струму 50 Гц в змінний струм 2 500 000 Гц. Технічні характеристики: вхідна напруга -750 В, 2 500 Кгц, потужність - 250кВ. Використовується для підключення установок ТВЧ на підприємстві для поверхневого загартування деталей, для цивільного використання, торговельна марка: «ZHEJIANG COOLDO ELECT ROMECHANICAL EQUIPMENT CO., LTD», виробник: «ZHEJIANG COOLDO LECTROMECHA NICAL EQUIPMENT CO., LTD», Китай Країна виробництва CN». У графі 33 зазначений товар задекларовано за кодом товару згідно з УКТ ЗЕД 8504409000, ставка мита пільгова 0%, повна 0%, ПДВ 20%.

У поданому до митного оформлення інвойсі №CDO230515Ml від 01.11.2023 відправником «ZHEJIANG COOLDO ELECT ROMECHANICAL EQUIPMENT I - LTD» (Китай) в полі «назва товару» зазначено наступну інформацію: п.1 «водоохолоджувальна вежа» в кількості 1 шт вартістю 5 500,00 доларів США, п.2 «силова шафа середньо частотної печі з кабелем водяного охолодження» в кількості 1 шт вартістю 8 829,00 доларів США, з урахуванням плати за доставку, загальна вартість становить 15 129,00 доларів США.

У зв`язку з виявленими суттєвими розбіжностями між даними задекларованими у митній декларації та відомостями зазначеними у товаросупровідних документах посадовими особами митного органу за результатами проведеного аналізу ризиків відповідно до пункту 1 частини 1 статті 320 частини 2 статті 338 Митного кодексу України, Розділу IV Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.07.2015 №684 (зі змінами), листа ДМСУ від 29.12.2023 №9351/4-02-15 (індикатори ризику пункти: 4.1.3) згенеровано додаткові митні формальності: 101-1 витребування оригіналів документів, зазначених у митній декларації, або засвідчених в встановленому порядку їх копій, якщо законодавством не передбачено подання оригіналів; 103-1 перевірка поданих товаросупровідних та товаротранспортних документів (в тому числі наданих на вимогу митного органу) та/або відомостей про них на предмет розбіжностей у відомостях, що зазначені у цих документах, митній декларації чи документах, що її заміщують, їх електронних копіях, розмішених в ЄАІС Держмитслужби; 105-2 контроль правильності визначення митної вартості товарів; 107-3 контроль правильності класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД; 203-1 проведення повного митного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації; 211-1 проведення митного огляду із залученням підрозділу з питань протидії митним правопорушенням митниці для перевірки достовірності заявлених відомостей; 911-1 здійснення фото- та/або відеофіксації виконання митних формальностей.

У період з 11 год 20 хв 04.01.2024 до 10 год 20 хв 05.01.2024 у зоні митного контролю відділу митного оформлення №1 митного поста «Чернігів» Чернігівської митниці (15582, Чернігівська область, с. Рівнопілля, Гомельське шосе, 6) було проведено митний огляд вантажу по митній декларації ІМ40ДЕ №24UA102210000021U5. За результатами якого складено Акт про проведення митного огляду товару від 05.01.2024 №24UA102210000021U5.

08.01.2024 відділом митного оформлення №1 митного поста «Чернігів» Чернігівської митниці направлено запит №24UA102210000021U5 до відділу контролю митної вартості та класифікації товарів з метою вирішення питання класифікації товару згідно з УКТ ЗЕД.

08.01.2024 Управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно - тарифного регулювання ЗЕД було прийнято рішення №24UА1020000001- КТ щодо класифікації товарів зі зміною коду згідно УКТ ЗЕД з 8504409000 (ставка ввізного мита 0%) на 8514201000 (ставка ввізного мита 5%) по товару «промислове обладнання для термічного оброблення металів, індукційне: середньо частотний тиристорний блок живлення постійної потужності серії КGPS-250-2,5, який перетворює змінний струм частотою 50Гц в 2500 Гц. У комплекті з силовою шафою керування, водяною закритою градильнею, блоком компенсаційних конденсаторних батарей та водоохолоджувальними кабелями живлення, призначених для спільного виконання загальної функції в частково розібраному стані для зручності транспортування, з елементами кріплення та монтажу. Використовується для виплавки металів, збереження тепла, діатермії, випаровування та гартування, очищення монокристалічного кремнію, вирощування кристалів та інших випадків, що вимагають індукційного нагріву. Постачається в частково розібраному стані для зручності транспортування, з елементами кріплення та монтажу. Вхідна напруга - 3ф., 380В, 50Гц, вихідна напруга -750В, 2 500Гц, номінальна потужність - 250кВт».

Згідно службової записки Управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД від 09.01.2024 №7.11-15-01/117, у зв`язку зі зміною коду товару згідно УКТ ЗЕД з 8504409000 на 8514201000 виявлена різниця у сплаті митних платежів за митною декларацію ІМ40ДЕ №24UA102210000021U5 на загальну суму 40 617,56 грн (у тому числі: ввізне мито 33 847,97 грн, ПДВ 6 769,59 грн).

Агент з митного оформлення громадянин України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 до Чернігівської митниці для отримання консультації щодо класифікації вищевказаного товару та отримання попереднього рішення щодо класифікації згідно положень ст. 69 Митного кодексу України не звертався.

За дозволом до Чернігівської митниці щодо здійснення фізичного огляду товарів з метою перевірки їх відповідностей опису, зазначеному у товаросупровідних документах згідно ст. 266 Митного кодексу України, громадянин ОСОБА_1 не звертався.

08.01.2024 та 09.01.2024 на запрошення Чернігівської митниці громадянин ОСОБА_1 у приміщенні Чернігівської митниці надав пояснення щодо обставин заявлення відомостей та подання до митного оформлення декларації №24UA102210000021U5.

У своєму поясненні гр. ОСОБА_1 пояснив, що у гр. 33 митної декларації ним був вказаний код товару згідно з УКТ ЗЕД, який був зазначений у висновку Чернігівської регіональної торгово-промислової палати №ЧК-461 від 24.10.2023.

Експертний висновок Чернігівської регіональної торгово-промислової палати №ЧК-461 від 24.10.2023 подано разом з митною декларацією №24UA102210000021U5.

Аналізом вказаного експертного висновку встановлено наступне. Для отримання експертного висновку Чернігівської регіональної торгово-промислової палати замовником подано інвойс № СDО230515М1 від 15.05.2023, який складено раніше від дати укладання контракту №14 від 26.06.2023 (п. 5.1 експертного висновку №ЧК-461 від 24.10.2023). Крім того, у наданому висновку Чернігівської регіональної торгово-промислової палати №ЧК-461 від 24.10.2023 (п. 5.2) вказано технічні характеристики: «вихідна напруга 750В, 2 500Кгц» та «призначений для перетворення змінного струму 50 Гц в змінний струм 2 500 000 Гц», що не відповідає технічним характеристикам обладнання заявленого у додатку №2 від 26.06.2023 до контракту №14 від 26.06.2023, а саме - вихідна напруга 750В, 2 500 Гц.

Таким чином, агент з митного оформлення громадянин України ОСОБА_1 заявив у митній декларації №24UA102210000021U5 від 04.01.2024 з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 40 617,56 грн (в тому числі: ввізне мито 33 847,97 грн, ПДВ 6 769,59 грн), неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, а саме недостовірну інформацію щодо опису товару в графі 31 та код товару згідно з УКТ ЗЕД в графі 33.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст.485 МК України.

У судовому засіданні представник Чернігівської митниці подання підтримала, просила притягнути до відповідальності за ст. 485 МК України ОСОБА_1 та накласти на нього стягнення у межах санкції ст. 485 МК України.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , у судове засідання не прибув, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Надав повноваження на представлення своїх інтересів у суді захиснику Сухаревському В.М., який в судовому засіданні просив закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, при цьому посилаючись на письмові заперечення (а.с.60-64). Вказав, що ТОВ «Український кардан» звернулось до Чернігівського адміністративного суду з позовною заявою про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару №24UA10200000001-КТ від 08.01.2024 року, визнання протиправною та скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA102210/2024/000007 від 08.01.2024. Наразі прийнято рішення, яким задоволено позов. Вказав, що митним органом невірно класифіковано код УКТ ЗЕД товару 8514201000, імпортованому ТОВ «Український кардан» обладнанням згідно контракту №14 від 26 червня 2023 року. Зазначене обладнання (тиристорний перетворювач) є допоміжним обладнанням і не може бути безпосередньо, без додаткового обладнання використане для виплавки металів, збереження тепла, діатермії, випаровування та гартування, очищення монокристалічного кремнію, вирощування кристалів, оскільки фактично є електричною схемою перетворення змінного струму, без безпосередньої можливості здійснення розігріву робочої зони індукційним чи будь-яким іншим способом. Отже, вказане обладнання підпадає під код товару згідно УКТ ЗЕД 8504 40 90 00.

Вислухавши представника Чернігівської митниці, захисника, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Згідно ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України.

Всі питання щодо пропуску через митний кордон України товарів регулюються Митним кодексом України, затвердженим Законом України №4496-VІ від 13.03.2012 року, а також іншими нормативно - правовими актами з питань митної справи.

Диспозиція статті 485 МК України передбачає адміністративну відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості, або несплату митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Отже, з об`єктивної сторони склад правопорушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України, характеризується наявністю дій, а з суб`єктивної у формі умислу. Склад адміністративного правопорушення, що визначений ст. 485 МК України передбачає спеціальну протиправну мету дій декларанта щодо заявлення неправдивих відомостей, а саме, неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, і наявність спеціальної протиправної мети в диспозиції вказаної норми свідчить про те, що зазначене правопорушення може бути вчинене з умисною формою вини.

Тобто, для притягнення до відповідальності згідно ст. 485 МК України, необхідно доведення факту заявлення в митній декларації неправдивих відомостей та/або надання документів, що містять неправдиві відомості та наявність прямого умислу (постанова Верховного Суду від 27 січня 2022 року у справі №569/8213/17).

Відповідно до ст. 262 МК України товари, що переміщуються через митний кордон України, декларуються митному органу, який здійснює митне оформлення цих товарів.

Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, на які накладено електронний підпис декларанта або уповноваженої ним особи.

Частиною 5 статті 265 МК України передбачено, що декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний: 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; 2) на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; 3) надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей;; 4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; 5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

Частиною 8 ст. 257 МК України визначено перелік відомостей, які вносяться до митної декларації декларантом.

Зокрема, відповідно до пп. а п. 5, п. 6 ч. 8 ст. 257 МК України до декларації декларантом вносяться відомості про найменування, відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про застосування заходів гарантування їх сплати.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Частиною 4, 5 статті 266 МК України визначено, що у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант. Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант

Відповідно до ч. 1 ст. 295 МК України митні платежі нараховуються декларантом або іншими особами, на яких покладено обов`язок із сплати митних платежів, самостійно, крім випадків, якщо обов`язок щодо нарахування митних платежів відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладається на митні органи.

Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), що є товарною номенклатурою митного тарифу України, затвердженого Законом України «Про митний тариф України», з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТЗЕД та визначальних характеристик товару.

У судовому засіданні встановлено, що 04.01.2024 агентом з митного оформлення ТОВ «Український кардан» ОСОБА_1 , шляхом електронного декларування, подано до відділу митного оформлення №1 митного поста «Чернігів» Чернігівської митниці митну декларацію з пакетом товаросупровідних документів, якій було присвоєно номер 24UA10221000021U5 на товар: «Статичні перетворювачі частоти: Тиристорний перетворювач частоти KGPS 250-2,5 з системою охолодження в комплекті 1 шт», вагою брутто 1820 кг, фактурною вартістю 15 129,00 доларів США (а.с.26).

Відповідно до графи 31 митної декларації типу ІМД40ДЕ №24UA102210000021U5 ОСОБА_1 задекларовано наступний товар: «Статичні перетворювачі частоти: Тиристорний перетворювач частоти KGPS 250-2,5 з системою охолодження в комплекті 1 шт. Призначений для перетворення змінного струму 50 Гц і змінний струм 2500000 Гц». Технічні характеристики: Вхідна напруга 3 ф., 380 В 50 Гц. Вихідна напруга 750В, 2500 Кгц. Потужність 250 кВ. Використовується для підключення установок ТВЧ на підприємстві для поверхневого загартування деталей, для цивільного використання, торгівельна марка: «Zhejiang Cooldo Elektromechanical Equipment Co. Ltd.», виробник «Zhejiang Cooldo Elektromechanical Equipment Co. Ltd., Китай. Країна виробництва CN. У графі 33 зазначений товар задекларовано за кодом товару згідно з УКТ ЗЕД 8504409000, ставка мита пільгова 0%, повна 0% ПДВ 20%.

Відповідно контракту № 14 від 26.06.2023, предметом закупівлі був статичний перетворювач частоти: Тиристорний перетворювач частоти KGPS 250-2,5 з системою охолодження.

Згідно експертного висновку торгово-промислової палати №ЧК-5 від 09 січня 2024 року на тиристорний перетворювач частоти KGPS 250-2,5 з системою охолодження визначено код у відповідності з УКТ ЗЕД - 8504 40 90 00 (а.с.47).

Проте, рішенням Чернігівської митниці №24UА1020000001- КТ від 08.01.2024 змінено код товару згідно УКТ ЗЕД з 8504409000 (ставка ввізного мита 0%) на 8514201000 (ставка ввізного мита 5%) (а.с.51).

Втім, код УКТ ЗЕД 8514, згідно додатку до Закону України «Про митний тариф України» від 19.10.2022 включає в себе: печі та камери промислові або лабораторні, електричні (включаючи індукційні або діелектричні); інше промислове або лабораторне обладнання для термічного оброблення матеріалів, індукційне або діелектричне. Підкод 8514201000 включає в себе: печі та камери індукційні або діелектричні.

Згідно пункту 1 інструкції заводу виробника на Тиристорний перетворювач частоти KGPS 250-2,5, середньочастотний блок живлення постійної потужності серії KGPS - це середньочастотний блок живлення, який перетворює змінний струм частотою 50 Гц в 250-8000 Гц. Тобто це обладнання лише змінює фізичні властивості змінного струму, а саме його частоту. Його можна використовувати для виплавки металів, збереження тепла, діатермії, випаровування та гартування, очищення монокристалічного кремнію, вирощування кристалів та інших випадків, що вимагають індукційного нагріву в якості обладнання для живлення середньої частоти (а.с.69-71).

Відповідно інструкції заводу виробника, середньочастотний блок живлення постійної потужності не містить конструктивних елементів печей або камер індукційних або діелектричних, або будь-яких нагрівальних елементів, що б могло дозволити класифікувати тиристорний перетворювач як закінчений технологічний виріб - печі або камери індукційні або діелектричні. Також таких конструктивних елементів не містить інше обладнання, вказане в специфікації до контракту №14 від 26 червня 2023 року та декларації ІМД40ДЕ №24UA102210000021U5.

Згідно з протоколом №7 від 02.10.23 технічної ради ТОВ «Український кардан», планується використання Тиристорного перетворювача частоти KGPS 250-2,5, на установках ТВЧ 17-Н-140 та 17-Н-143 (а.с.81-82).

Відповідно довідки на балансі ТОВ «Український кардан» знаходяться наступні основні засоби: - полу автомат для закалки 17-Н-143 (інв. №10001851); автомат для закалки ТВЧ 17-Н-140 (інв. №10001851) (а.с.72).

Згідно додатку до Закону України «Про митний тариф України» від 19.10.2022, код 8504 включає в себе: трансформатори електричні, статичні перетворювачі електричні (наприклад, випрямлячі), котушки індуктивності та дроселі.

Враховуючи сферу застосування та характеристики заводу-виробника щодо тиристорного перетворювача частоти KGPS 250-2,5, дане обладнання є статичним перетворювачем електричного змінного струму частотою 50 Гц в змінний струм більш високої частоти 250-8000 Гц. Самостійно такий електричний струм, без нагрівальних елементів не є засобом термічної обробки, нагрівання або плавки матеріалів.

Отже вказане обладнання підпадає під код товару згідно УКТ ЗЕД 8504 40 90 00.

Вказане свідчить про те, що при заповненні декларації типу ІМД40ДЕ №24UA102210000021U5, ОСОБА_1 діяв у відповідності до вимог чинного законодавства.

Згідно вимог ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 252 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Виходячи з положень ст. 8, ст. 62 Конституції України дотримання принципу верховенства права є однією з підвалин демократичного суспільства. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до принципу «поза розумним сумнівом», зміст якого сформульований у рішеннях Європейського суду з прав людини, доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом.

Висновок митниці про те, що ОСОБА_1 заявив у митній декларації, з метою зменшення розміру митних платежів, недостовірну інформацію щодо опису товару та код товару згідно УКТ ЗЕД, не базується на допустимих доказах, а є лише припущенням.

Таким чином, митницею не надано належних та достатніх доказів на підтвердження вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, а тому суд дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення передбаченого ст. 485 МК України.

Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Отже, враховуючи вищевикладене в сукупності, суд дійшов висновку про закриття провадження у справі відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Відповідно до ч. 3 ст. 243 МК України, у разі припинення провадження у справі про порушення митних правил за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення витрати органу доходів і зборів на зберігання зазначених вище товарів, транспортних засобів власником цих товарів, транспортних засобів або уповноваженою ним особою не відшкодовуються.

Відповідно ст. 40-1 КУпАП судовий збір не справляється.

Керуючись ст.ст. 33, 247, 265, 283-285, 287, 289, 290 КУпАП, ст.ст. 103, 380, 483, 491, 511, 527-529 МК України, суд -

постановив:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст.485 МК України закрити на підставі п.1 ст.247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова суду може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена або митним органом до Чернігівського апеляційного суду через Новозаводський районний суд м. Чернігова протягом десяти днів з дня її винесення.

Повний текст постанови складено 19.04.2024.

Суддя: Н.В. Маслюк

СудНовозаводський районний суд м.Чернігова
Дата ухвалення рішення16.04.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу118500019
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —751/2284/24

Постанова від 16.05.2024

Адмінправопорушення

Чернігівський апеляційний суд

Салай Г. А.

Постанова від 16.04.2024

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Маслюк Н. В.

Постанова від 16.04.2024

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Маслюк Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні