Справа № 331/302/24
Провадження № 3/331/295/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2024 року м. Запоріжжя
Суддя Жовтневого районного суду м. Запоріжжя Кольц Д.М., розглянувши матеріали, що надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,уродженця м. Запоріжжя, громадянина України, на час подій, описаних у протоколі про адміністративне правопорушення працевлаштований у Головному управлінні Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, перебував на посаді старшого лейтенанта служби цивільного захисту, фахівець відділу інформаційних технологій технічного захисту інформації та кіберзахисту центру оперативного зв`язку, електронних комунікацій та інформаційних технологій ( в період з 02.03.2022 по 30.11.2022), зареєстрований та проживаючий за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ч. 1 ст. 172-4 КУпАП,-
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до опису протоколу № 1 від 11.01.2024 року ОСОБА_1 , обіймаючи в період з 02.03.2022 по 30.11.2023 посаду старшого лейтенанта служби цивільного захисту, фахівця відділу інформаційних технологій технічного захисту інформації та кіберзахисту центру оперативного зв`язку, електронних комунікацій та інформаційних технологій ГУ ДСНС України у Запорізькій області, будучи особою начальницького складу служби цивільного захисту та являючись відповідно до пп. «д» п. 1 ч. 1 Закону суб`єктом на якого поширюються вимоги Закону, в порушення п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» порушив встановлені законом обмеження щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю, та отримав дохід від «ПП СЕВАН Україна» у січні 2023 у сумі 27212 грн, у лютому 2023 у сумі 25737 грн, у березні 2023 у сумі 25572 грн, у квітні 2024 у сумі 36258 грн, у травні 2023 у сумі 27157 грн, у червні 2023 34290 грн., чим вчинив адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-4 КУпАП.
У судовому засіданні особа, щодо якої вирішується питання про притягнення до адміністративної відповідальності винуватість у вчиненні адміністративних правопорушень визнав. Вказав, що дійсно отримував винагороду за іншим місцем роботи, у ПП «СЕВАН», і на запитання суду підтвердив, що винагороду отримував, оскільки згідно табелю обліку робочого часу виконував відповідну роботу на підприємстві.
Прокурор в судовому засіданні підтримала обставини викладені у протоколі про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, зазначивши про наявність в діях ОСОБА_1 ознак адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.1 ст.172-4 КУпАП.
Заслухавши пояснення учасників судового засідання, дослідивши надані у справі докази, приходжу до наступного висновку.
02.03.2022 згідно наказу ГУ ДНС України в Запорізькій області № 61, та відповідно до Указів Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» та №69/2022 «Про загальну мобілізацію» старшого лейтенанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 , у зв`язку із перебуванням у резерві служби цивільного захисту, було призначено на посаду фахівця відділу інформаційних технологій центру оперативного зв`язку, телекомунікаційних систем та інформаційних технологій ГУ ДСНС України в Запорізькій області.
21.08.2023 згідно наказу ГУ ДСНС України у Запорізькій області №566 старшого лейтенанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 фахівця відділу інформаційних технологій центру оперативного зв`язку, телекомунікаційних систем та інформаційних технологій ГУ ДСНС України у Запорізькій області, у зв`язку із проведення організаційно-штатних заходів в організаційних структурах ГУ ДСНС України у Запорізькій області, звільнено від займаної посади та призначено на посаду фахівця відділу інформаційних технологій технічного захисту інформації та кіберзахисту центру оперативного зв`язку, електронних комунікацій та інформаційних технологій ГУ ДСНС України у Запорізькій області.
28.11.2023 згідно наказу ГУ ДСНС України у Запорізькій області №825 звільнено зі служби старшого лейтенанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 , фахівця відділу інформаційних технологій технічного захисту інформації та кіберзахисту центру оперативного зв`язку, електронних комунікацій та інформаційних технологій ГУ ДСНС України у Запорізькій області з 30.11.2023.
Відповідно до п. 13 «Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу», затвердженого Постановою КМУ від 11.07.2013 №59, до начальницького складу осіб, які перебувають на службі цивільного захисту належить з-поміж іншого, старший лейтенант служби цивільного захисту.
Згідно п. 6 вищевказаного Положення, особи начальницького складу є особами, уповноваженими на виконання функцій держави, на яких поширюються дії вимог та обмежень, передбачених Законом України «Про запобігання корупції».
Згідно пп.1.1 п.1 трудового договору від 30.07.2021 №2, укладеного між ОСОБА_1 та Приватним підприємством «СЕВАН Україна», ОСОБА_1 було прийнято на посаду інженера комп`ютерних систем на умовах повного робочого дня, де він працює по теперішній час.
Відповідно до листа ГУ ДСНС України у Запорізькій області від 24.11.2023 за №53001-5955/53 12 від 24.11.2023, який надійшов разом із відомостями з Державного реєстру фізичних осіб платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору ОСОБА_1 ( РНОКПП НОМЕР_1 ) за період І кварталу 2023 по ІІІ квартал 2023, встановлено, що ОСОБА_1 одержав дохід ( заробітну плату) від Приватного підприємства «СЕВАН Україна» (ЄДРПОУ 34441431) у січні 2023 у сумі 27212 грн, у лютому 2023 у сумі 25737 грн, у березні 2023 у сумі 25572 грн, у квітні 2024 у сумі 36258 грн, у травні 2023 у сумі 27157 грн, у червні 2023 34290 грн.
Згідно із ч. 1 і ч. 2 ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Як передбачено п. 9 ч. 1 ст.1Закону України«Про запобіганнякорупції» правопорушення, пов`язане з корупцією це діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині 1 статті 3 цього Закону, за яке Законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Вирішуючи питання про притягнення осіб до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-4 КУпАП, щодо порушення особою встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, слід враховувати:
- об`єктивні ознаки складу цього адміністративного правопорушення, зокрема його об`єктивну сторону, яка має активну форму прояву та полягає у порушенні обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності.
Згідно зі ст.280КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з п.п. «д» п. 1 ч. 1 ст.3Закону України«Про запобіганнякорупції» суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є особи рядового і начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, особи начальницького складу служби цивільного захисту, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України, особи, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України;
Крім того, у судовому засіданні досліджені додані до протоколу про адміністративне правопорушення письмові докази:
-Відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого ( перерахованого) податку та військового збору за період з І кварталу 2023 по ІІІ квартал 2023, відповідно до якого ОСОБА_1 отримав за січень 2023 року дохід у вигляді виплат військовослужбовцеві з ГУ ДСНС України у Запорізькій області у розмірі 22547,88 грн та заробітну плату від ПП «СЕВАН Україна» у розмірі 27212,96 грн; за лютий 2023 року дохід у вигляді виплат військовослужбовцеві з ГУ ДСНС України у Запорізькій області у 52716,56 грн та заробітну плату від ПП «СЕВАН Україна» у розмірі 25737,75 грн; за березень 2023 дохід у вигляді виплат військовослужбовцеві з ГУ ДСНС України у Запорізькій області у розмірі 52958,5 грн та заробітну плату від ПП «СЕВАН Україна» у розмірі 25572,96 грн, за квітень 2023 року дохід у вигляді виплат військовослужбовцеві з ГУ ДСНС України у Запорізькій області у розмірі 52716,56 грн та заробітну плату від ПП «СЕВАН Україна» у розмірі 36258,74 грн; за травень 2023 року дохід у вигляді виплат військовослужбовцеві з ГУ ДСНС України у Запорізькій області у розмірі 38791,84 грн та заробітну плату від ПП «СЕВАН Україна» у розмірі 27157,29 грн, за червень 2023 року дохід у вигляді виплат військовослужбовцеві з ГУ ДСНС України у Запорізькій області у розмірі 53098,5 грн та заробітну плату від ПП «СЕВАН Україна» у розмірі 34290,51 грн;
-Копія трудового договору № 2 від 30.07.2021, укладеного між Приватним підприємством «СЕВАН Україна» в особі директора ОСОБА_2 та ОСОБА_1 , на підставі якого ОСОБА_1 прийнято на роботу на посаду інженера комп`ютерних систем на умовах повного робочого дня з виконанням трудових обов`язків;
-Біографічна довідка на ім`я ОСОБА_1 , старшого лейтенанта служби цивільного захисту, який перебуває на посаді фахівця відділу інформаційних технологій технічного захисту інформації та кіберзахисту центру оперативного зв`язку, електронних комунікацій та інформаційних технологій Головного управління ДСНС України у Запорізькій області, де вказано про початок трудової діяльності ОСОБА_1 на посаді інженера компю`терних систем у ПП «СЕВАН Україна» у березні 2021 року. Також зазначено на прийняття на службу цивільного захисту ОСОБА_1 з березня 2022 року. Так, з вересня 2023 року та по теперішній час ОСОБА_1 обіймає посаду фахівця відділу інформаційних технологій технічного захисту інформації та кіберзахисту центру оперативного зв`язку, електронних комунікацій та інформаційних технологій Головного управління ДСНС України в Запорізькій області;
-Копія послужного списку ОСОБА_1 ;
-Попередження про недопущення корупційних та пов`язаних з корупцією правопорушень, передбачених Законом України «Про запобігання корупції» під час проходження служби цивільного захисту (роботи) в ДСНС України, з яким ОСОБА_1 ознайомлений під власний підпис 14.11.2017;
-Пам`ятка при звільненні із служби цивільного захисту (роботи) осіб начальницького складу та державних службовців ДСНС України, згідно якої роз`яснено положення ст.ст. 26, 45 Закону України «Про запобігання корупції», та ознайомлено ОСОБА_1 під власний підпис 26.02.2021;
-Контракт про перебування у резерві служби цивільного захисту №1/21 від 01.03.2021, укладений між ДСНС в особі начальника Головного управління ДСНС України у Запорізькій області ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , де з-поміж іншого, на ОСОБА_1 покладені обов`язки перебувати у резерві служби цивільного захисту протягом строку дії контракту на умовах, установлених законами, іншими нормативно-правовими актами, що регулюють порядок виконання військового обов`язку у запасі і перебування у резерві служби цивільного захисту та цим контрактом, а також під час мобілізації (в тому числі цільової) прибувати на збірний пункт органу чи підрозділу цивільного захисту у строк, зазначений в одержаному розпорядженні керівника начальника Головного управління ДСНС України в Запорізькій області. Відповідно до п. 5 контракту, укладено його на 5 років. Також вказаним контрактом передбачено виплата в установленому порядку грошового забезпечення та заохочення під час проведення зборів (навчальних або перевірочних);
-Відповідно до змін до контракту від 01.03.2021 №1/21, пункт 5 та 6 контракту доповнено абзацом «за згодою сторін»;
-На підставі наказу (витягу) по особовому складу начальника Головного управління ДСНС України у Запорізькій області О. Лепського від 02.03.2022 року №61, відповідно до Указів Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» та №69/2022 «Про загальну мобілізацію» старшого лейтенанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 , у зв`язку із перебуванням у резерві служби цивільного захисту призначено на посаду фахівця відділу інформаційних технологій центру оперативного зв`язку, телекомунікаційних систем та інформаційних технологій ГУ ДСНС України в Запорізькій області на підставі контракту;
-Згідно наказу (витягу) по особовому складу т.в.о. начальника Головного управління ДСНС України в Запорізькій області В, Гусинського №566 від 21.08.2023, ОСОБА_1 звільнено від займаних посад та призначено з 21.08.2023 на посаду фахівця відділу інформаційних технологій, технічного захисту інформацій та кіберзахисту центру оперативного зв`язку, електронних комунікацій та інформаційних технологій ГУ ДСНС України в Запорізькій області з встановленням грошового забезпечення;.
-Витягом з наказу ( по особовому складу) начальника Головного управління ДСНС України у Запорізькій області В. Гусинського від 28.11.2023 №825, розірвано контракт про перебування у резерві служби цивільного захисту на підставі пп. 10 п. 216 ( за згодою сторін), через що ОСОБА_1 звільнено зі служби цивільного захисту на підставі пп. 9 п. 176 ( за згодою сторін) та виключено з кадрів ДСНС України відповідно до п. 12 Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового та начальницького складу з 30.11.2023;
-Копія посадової інструкції фахівця відділу інформаційних технологій, технічного захисту інформації та кіберзахисту центру оперативного зв`язку, електронних комунікацій та інформаційних технологій ГУ ДСНС України у Запорізькій області, затвердженої Начальником центру оперативного зв`язку, електронних комунікацій та інформаційних технологій ГУ ДСНС України у Запорізькій області від 21.08.2023, відповідно до якої передбачені права та обов`язки фахівця відділу, а також зазначено про відповідальність за порушення законодавчих актів України, невиконання розпоряджень керівного складу ГУ та інше. З посадовою інструкцією ОСОБА_1 ознайомлений під власний підпис 21.08.2023;
-Положення про Відділ телекомунікацій, інформаційних технологій та Системи 112 ГУ ДСНС України у Запорізькій області, затвердженого наказом ГУ ДСНС України у Запорізькій області від 09.06.2021 №НС-226/53;
-Положення про Центр оперативного зв`язку, телекомунікаційних систем та інформаційних технологій ГУ ДСНС України у Запорізькій області, затвердженого наказом ГУ ДСНС України у Запорізькій області від 09.06.2021 №НС-226/53;
-Відповідно до Положення про ГУ ДСНС України у Запорізькій області ( в новій редакції), затвердженого наказом ДСНС 04.02.2013 №3, персонал (кадри) ГУ ДСНС України складають особи рядового і начальницького складу, які проходять службу цивільного захисту за контрактом та працівники, з якими укладається трудовий договір.;
-Затвердженим Постановою КМУ від 11.07.2013 №593 Положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу передбачено, що до осіб начальницького складу належать особи, уповноважені на виконання функцій держави, на яких поширюються дія вимог та обмежень, передбачених Законом України «Про запобігання корупції». Згідно пункту 15 Положення, до середнього начальницького складу належать молодший лейтенант служби цивільного захисту, лейтенант служби цивільного захисту та старший лейтенант служби цивільного захисту…. На підставі п. 27-1 Положень, особам начальницького складу забороняється під час проходження служби займатися підприємницькою або іншою оплачуваною діяльністю..
Зазначені обставини свідчать про те, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого частиною 1статті 172-4 КУпАП, а саме перебуваючи в період з 02.03.2022 по 30.11.2023 на посаді фахівця відділу інформаційних технологій захисту інформації та кіберзахисту центру оперативного зв`язку, електронних комунікацій та інформаційних технологій ГУ ДСНС України у Запорізькій області, відповідно до п.п. «д» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», чим зобов`язаний дотримуватися вимог, встановлених п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю ( крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.
Таким чином, старший лейтенант служби цивільного захисту, фахівець відділу інформаційних технологій технічного захисту інформації та кіберзахисту центру оперативного зв`язку електронних комунікацій та інформаційних технологій ГУ ДСНС у Запорізькій області ОСОБА_1 , в порушення п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції», займався іншою оплачуваною діяльністю, за результатами якої отримував дохід від ПП «СЕВАН Україна».
Відповідно дост. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення.
Згідно зст. 33 КУпАП, при накладенні адміністративного стягнення враховуються: характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий та сімейний стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.
При накладенні адміністративного стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, відсутність обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
За таких обставин на ОСОБА_1 слід накласти стягнення у розмірі 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 5100 гривень, із конфіскацією отриманого доходу, який згідно наданих матеріалів, із вирахуванням обовязкових податків та зборів складає 105606, 60 грн
Крім того, відповідно дост. 40-1 КУпАП, п. 5ст. 4 Закону України «Про судовий збір»з ОСОБА_1 , на якого накладено адміністративне стягнення, підлягає стягненню судовий збір в розмірі 0,2 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Керуючись ст.ст. 172-4,221,252,283-284 КУпАП, пп. 1, 4 ч. 1ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-4 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300 (триста) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, у сумі 5100 (п`ять тисяч сто ) гривень 00 копійок у дохід держави із конфіскацією винагороди за сумісництвом у розмірі 105606 (сто п`ять тисяч шістсот шість) гривень 60 копійок.
Реквізити для оплати штрафу: Одержувач: ГУК у Запорізькій області 21081100; ЄДРПОУ: 37941997; Банк: Казначейство України (ЕАП); Рахунок: UA558999980313060106000008479; ККДБ: 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»)
Роз`яснити правопорушнику, що згідно зі ст. 307 КУпАП штраф повинен бути сплачений порушником не пізні як через п`ятнадцяти днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або опротестування такої постанови не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення.
У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною ч. 1 ст. 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу, згідно з ч. 1 ст. 308 КУпАП, надсилається для примусового виконання до відділу державно виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:
- подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП;
- витрати на облік зазначених правопорушень.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 копійок .
Реквізити для сплати судового збору: Отримувач: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (ЄДРПОУ):37993783, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП)Номер рахунку (IBAN):UA908999980313111256000026001, Кодкласифікації доходів бюджету: 22030106, Судовий збір (стягувачем є Державна судова адміністрація України)
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Постанова суду може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду через Жовтневий районний суд м. Запоріжжя продовж 10 днів з дня її проголошення.
Суддя: Д.М. Кольц
Суд | Жовтневий районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2024 |
Оприлюднено | 23.04.2024 |
Номер документу | 118500935 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності |
Адмінправопорушення
Жовтневий районний суд м. Запоріжжя
Кольц Д. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні