Постанова
від 19.04.2024 по справі 354/691/24
ЯРЕМЧАНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ 

Справа № 354/691/24

Провадження № 3/354/648/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 квітня 2024 року м.Яремче

Суддя Яремчанського міського суду Івано-Франківської області Ваврійчук Т.Л.,

розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області Державної податкової служби України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, працюючої на посаді начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області, жительки АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,

за ч.1 ст.163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 вчинила несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян. Правопорушення вчинено за наступних обставин.

08.03.2024 року в ході проведеної старшим державним інспектором Надвірнянського відділу подітків і зборів з фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС в Івано-Франківській області Модіною М.О. камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності Відділу освіти, культури, молоді та спорту Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 43964509), юридична адреса: с.Поляниця, вул.Карпатська, буд.1-А (акт перевірки від 08.03.2024 року №4623/09-19-24-12-27/43964509) встановлено, що керівник Відділу освіти, культури, молоді та спорту Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 здійснила порушення ведення податкового обліку, а саме: несвоєчасне подання податкового розрахунку сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІІІ-ІV квартали 2023 (термін подання за ІІІ квартал 2023-09.11.2023, за ІV квартал 2023 09.02.2024 року), подано: за ІІІ квартал 2023 14.12.2023, за ІV квартал 2023 16.02.2024, чим порушила вимоги п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами і доповненнями).

У судовому засіданні, особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення визнала частково та суду пояснила, що вона булла призначена на посаду начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області лише з 09.01.2024 року згідно розпорядження сільського голови №7/к-тр від 08.01.2024 року. Також вказала, що у зв`язку з технічними несправностями програми через яку подаються податкові звіти, був запізно поданий відповідний звіт. Просила її суворо не карати, також вказала,, що вперше притягується до адміністративної відповідальності.

Згідно ст.245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання право порушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Вимогами ст.280КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Розглядаючи справу про адміністративне правопорушення, суд, з урахуванням вимог ст.252 КУпАП, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Положеннями ст.ст.7, 254, 279 КУпАП визначено, що суд здійснює розгляд справи про адміністративне правопорушення та вирішує питання про притягнення особи до адміністративної відповідальності лише в межах протоколу про адміністративне правопорушення складеного щодо неї.

У відповідності до ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Окрім часткового визнаннявини,вина ОСОБА_1 у вчиненніправопорушення поепізоду несвоєчасногоподання податковогорозрахунку сумдоходу нарахованого(сплаченого)на користьплатників податків фізичнихосіб ісум утриманогоз нихподатку,а такожсум нарахованогоєдиного внескуза ІVквартал 2023 повністю доведена матеріалами справи, дослідженими у судовому засіданні, а саме: відомостями, які зафіксовані у протоколі про адміністративне правопорушення №944 від 27.03.2024 року, згідно якого 08.03.2024 року в ході проведеної старшим державним інспектором Надвірнянського відділу подітків і зборів з фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС в Івано-Франківській області Модіною М.О. камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності Відділу освіти, культури, молоді та спорту Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 43964509), юридична адреса: с.Поляниця, вул.Карпатська, буд.1-А (акт перевірки від 08 березня 2024 року №4623/09-19-24-12-27/43964509) встановлено, що керівник Відділу освіти, культури, молоді та спорту Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 здійснила порушення ведення податкового обліку, а саме: несвоєчасне подання податкового розрахунку сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб і сумм утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІІІ-ІV квартали 2023 (термін подання за ІІІ квартал 2023-09.11.2023, за ІV квартал 2023 09.02.2024 року), подано: за ІІІ квартал 2023 14.12.2023, за ІV квартал 2023 16.02.2024, чим порушила вимоги п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами і доповненнями); актом про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності №4623/09-19-24-12-27/43964509 від 08.03.2024 року, згідно якого, проведеною перевіркою Відділу освіти, культури, молоді та спорту Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області встановлено порушення, а саме: в порушення вимог п.176.2 ст.176 розділу ІV ПКУ та розділу ІV Порядку несвоєчасно подано податкові розрахунки сумм доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за ІІІ-ІV квартали 2023 року.

Разом з тим, із долученого до справи розпорядження Поляницького сільського голови №7/к-тр від 08.01.2024 року вбачається, що ОСОБА_1 була призначена на посаду начальниці відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області з 09.01.2024 року. Доказів того, ОСОБА_1 була відповідальною особою за подання фінансової звітності вказаного відділу у ІІІ-му кварталі 2023 року матеріали даної справи не містять.

Згідно положень ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставі та в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Відповідно до п.1 ст.247КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за обставин відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

За таких обставин, встановлюючи наявність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до переконання, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП,тобто несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян по епізоду несвоєчасного подання відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області податкового розрахунку сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІV квартал 2023, а тому її слід притягнути до адміністративної відповідальності та накласти на неї адміністративне стягнення.

По епізоду несвоєчасного подання відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області податкового розрахунку сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІІІ квартал 2023 провадження у даній справі слід закрити у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Накладаючи адміністративне стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу винної, визнання нею своєї вини, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність та вважає, що на неї слід накласти адміністративне стягнення у виді попередження.

Враховуючи, що до особи було застосовано захід впливу у виді попередження та адміністративне стягнення не накладається, судовий збір не стягується, оскільки за вимогами ст.40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення сплачується особою, на яку накладено адміністративне стягнення.

Керуючись ст.ст. 27, 33, 40-1, 283, 284, 294 КУпАП,-

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП(по епізоду несвоєчасного подання відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області податкового розрахунку сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІV квартал 2023) та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді попередження.

По епізоду несвоєчасного подання відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області податкового розрахунку сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІІІ квартал 2023 провадження у даній справі закрити у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 КУпАП протягом десяти днів з дня винесення постанови до Івано-Франківського апеляційного суду через Яремчанський міський суд Івано-Франківської області.

Суддя: Т. Л. Ваврійчук

СудЯремчанський міський суд Івано-Франківської області 
Дата ухвалення рішення19.04.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу118503759
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи

Судовий реєстр по справі —354/691/24

Постанова від 19.04.2024

Адмінправопорушення

Яремчанський міський суд Івано-Франківської області

Ваврійчук Т. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні