Ухвала
від 22.04.2024 по справі 260/2013/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкриття провадження в адміністративній справі

22 квітня 2024 рокум. Ужгород№ 260/2013/24

Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Луцович М.М., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Закарпатській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (пл. Шандора Петефі, 14, м. Ужгород, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, 88004, код ЄДРПОУ 43316386), Сектору містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області (вул. Незалежності, 30, м. Тячів, Закарпатська область, 90500, код ЄДРПОУ 04053832) про скасування постанови, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Закарпатській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, Сектору містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області, в якому просить:

1) скасувати постанову старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Закарпатській області Західного МРУ МЮ Гаринець О.І. від 05.03.2024 року ВП № 73807533 про закінчення виконавчого провадження винесену при примусовому виконанні виконавчого листа № 260/748/20 від 24.05.2021 року, що видав Закарпатський окружний адміністративний суд;

2) зобов`язати Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Закарпатській області Західного МРУ МЮ поновити виконавче провадження від 12.01.2024 року ВП № 73807533.

3) стягнути з відповідача (відповідно до поданої заяви ( розрахунку)) нанесеної шкоди (матеріальну та моральну) завданої незаконним рішенням щодо закриття виконавчого провадження, старшим державним виконавцем Гаринець О.І.

Ухвалою суду від 02 квітня 2024 року позовну заяву було залишено без руху та надано строк для усунення недоліків. Недоліки позовної заяви позивачем було усунуто.

Позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.

Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України.

Дану позовну заяву належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, позовну заяву подано з дотриманням правил підсудності.

Підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлені КАС України, відсутні.

У відповідності до норм ч. 1 ст. 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Перелік справ, що відносяться до справ незначної складності встановлений ст. 12 КАС України.

Згідно з приписами ст. 12 та глави 10 КАС України, спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

Враховуючи наведене, суд вважає, що дана адміністративна справа є справою незначної складності та підлягає розгляду у спрощеному позовному провадженні.

Разом з позовною заявою позивачем подано до суду клопотання про звільнення від сплати судового збору. Таку вимогу позивач обґрунтовує тим, що у випадку сплати судового збору позивач залишається без засобів на існування, можливості придбати ліки та інші необхідні потреби.

Розглянувши зазначене клопотання суд зазначає наступне.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору встановлено Законом України "Про судовий збір".

Вирішуючи клопотання про звільнення від сплати судового збору, суд виходить з того, що відповідно до ч.1 ст.133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Згідно з ст. 8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати з наступних підстав: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Зі змісту викладених норм випливає, що у випадку наявності однієї із альтернативних умов, передбачених ч. 2ст. 8 Закону України "Про судовий збір" та враховуючи майновий стан сторони, суд має право звільнити особу від сплати судового збору. Суд також відмічає, що умовою для звільнення особи від сплати судового збору є її незадовільний майновий стан. Звільнення сторони від сплати судового збору є правом, а не обов`язком суду. При цьому, клопотання про відстрочення або розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в позовній заяві, яка подається до суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.

На підтвердження обґрунтування заявленого клопотання позивач надала податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2023 рік, з якої вбачається відсутність доходів у ОСОБА_1 за 2023 рік, а також довідку з Пенсійного фонду України про наявність пенсійних виплат у розмірі 25116 грн за 2023 рік.

В ухвалі від 04.04.2023 у справі №9901/988/18 Велика Палата Верховного Суду вказала, що документами, яка підтверджують наявність пільг для звільнення від сплати судового збору, є відомості з Державного реєстрі фізичних осіб-платників податків про джерела/суми виплачених доходів та утриманих податків, довідка з Пенсійного фонду України про наявність/відсутність виплат, довідка з управління праці та соціального захист населення про наявність/відсутність виплат, довідку з Державного центру зайнятості про наявність/відсутність виплат.

Враховуючи вищевикладене та предмет спору у даній справі, суд вважає, що відповідно до норм статті 8 Закону №3674-VI є достатні підстави для звільнення позивача від сплати судового збору.

Тому, з метою забезпечення доступу позивача до правосуддя, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання та звільнити позивача від сплати судового збору.

Враховуючи приписи ст.ст. 79, 80 Кодексу адміністративного судочинства України, вбачається необхідним витребувати від відповідача 1 належним чином завірені копії матеріалів виконавчого провадження ВП № 73807533.

На підставі викладеного, керуючись статтями 171, 257, 260 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору - задовольнити.

Відкрити спрощене позовне провадження в справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Закарпатській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (пл. Шандора Петефі, 14, м. Ужгород, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, 88004, код ЄДРПОУ 43316386), Сектору містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області (вул. Незалежності, 30, м. Тячів, Закарпатська область, 90500, код ЄДРПОУ 04053832) про скасування постанови, зобов`язання вчинити дії.

Призначити справу до судового розгляду на 01 травня 2024 року на 11:30 год., засідання відбудеться за адресою: 88017, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Б.Хмельницького, буд. 21.

Витребувати від Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Закарпатській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції належним чином завірені копії матеріалів виконавчого провадження ВП № 73807533.

Визначити строк для виконання вимог ухвали суду щодо витребування доказів - упродовж 5 календарних днів з дня отримання її копії.

Встановити відповідачу п`ятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву. Відповідно до вимог ч. 3 ст. 162 КАС України, одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 КАС України).

Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. З інформацією по справі учасники можуть ознайомитися за веб-адресою: http://adm.zk.court.gov.ua на офіційному веб-порталі судової влади.

Ухвала оскарженню не підлягає. Справу буде розглянуто суддею Луцович М.М. одноособово.

СуддяМ.М. Луцович

Дата ухвалення рішення22.04.2024
Оприлюднено24.04.2024
Номер документу118524735
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування постанови, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —260/2013/24

Рішення від 01.05.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні