Рішення
від 22.04.2024 по справі 420/3921/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3921/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В., розглянув в порядку письмового провадження в м. Одеса за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Красносільського сільського голови Одеського району Одеської області Архірій Марини Миколаївни, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області про визнання протиправним та скасування розпоряджень

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Красносільського сільського голови Одеського району Одеської області Архірій Марини Миколаївни, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області, за результатом розгляду якого позивачка просить суд:

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Красносільського сільського голови № 1/2024-КР від 01.01.2024 року.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Красносільського сільського голови № 16/2024-КР від 15.01.2024 року.

В обґрунтування адміністративного позову позивачка зазначає, що оскаржуваними розпорядженням її притягнуто до дисциплінарної відповідальності та застосовано дисциплінарні стягнення у вигляді догани. Розпорядження були видані за невиконання розпорядження від 20.12.2023 року № 176/2023-КР про передачу справ позивачкою іншій особі у період з 25 грудня по 29 грудня 2023 року та за невиконання усного розпорядження першого заступника сільського голови ОСОБА_2 . Позивачка вказує, що перше розпорядження нею фактично було виконано в інший строк, а друге розпорядження вона взагалі не отримувала. Відповідачем порушено порядок притягнення позивачки до відповідальності, оскільки не відібрано у неї письмових пояснень щодо виявлених порушень.

Ухвалою суду від 26.02.2024 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

11.03.2024 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який відповідач не визнає позовні вимоги ОСОБА_1 . Відповідач вказує, що позивачкою пропущено строк звернення до суду із позовною вимогою про скасування розпорядження від 01.01.2024 року № 1/2024-КР. Відповідач зазначає, що позивачка була ознайомлена із розпорядженням від 20.12.2023 року № 176/2023-КР, проте, у визначений в розпорядженні строк не вчинила жодних дій, які б свідчили про її намір передачі справ, документів та майна. Заяву про звільнення від 18.12.2023 року позивачка не відкликала, а подала нову заяву 29.12.2023 року. Надання позивачем копії описів переданих документів працівників Управління освіти ОСОБА_1 . головному фахівцю Управління освіти ОСОБА_3 не відповідає вимогам Положення та розпорядження від 20.12.2023 року № 176/2023-КР. Також, ОСОБА_1 відмовилася виконувати усне розпорядження першого заступника Красносільського сільського голови Євгенія Хусейінова про прибуття на засідання комісії для організації приймання-передачі срав, документів і майна, яке знаходиться на балансі Управління освіти, що підтверджується актом, складеним комісією.

Третя особа письмових пояснень до суду не надала.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками справи докази в їх сукупності, вислухав свідків та робить наступні висновки.

Відповідно до розпорядження сільського голови Красносільської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 05.01.2016 року № 12/2016-KP ОСОБА_1 призначено на посаду виконуючого обов`язки начальника управління освіти, культури, молоді та спорту виконавчого органу Красносільської сільської ради Комінтернівського району Одеської області в порядку переведення з Олександрівської ЗОШ I-II ст. Комінтернівської районної ради Одеської області, з 05.01.2016 року.

Згідно з розпорядження сільського голови Красносільської сільської радиЛиманського району Одеської області від 01.11.2016 року № 167/2016-KP, переведено ОСОБА_1 з посади виконуючого обов`язки начальника управління освіти виконавчого органу Красносільської сільської ради на посаду начальника управління освіти виконавчого органу Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області з 01 листопада 2016 року, за її згодою, як таку, що пройшла за результатами конкурсного відбору.

18.12.2023 року від ОСОБА_1 надійшла заява про звільнення з посади начальника Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області за угодою сторін з 31.12.2023 року.

Розпорядженням сільського голови Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області № 120/2023-AP від 18.12.2023 року затверджено Положення про порядок приймання-передачі справ, документів та майна при звільненні та призначенні керівників структурних підрозділів (відділів, служб, управлінь, комунальних підприємств) Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області (далі - Положення), яке регулює порядок приймання-передачі справ, документів, електронних баз даних та майна при звільненні та призначенні керівників структурних підрозділів (відділів, служб, управлінь, комунальних підприємств) Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області.

20.12.2023 року розпорядженням сільського голови Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області №176/2023-KP, у зв`язку з поданням заяви на звільнення начальника Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_4 , на виконання розпорядження від 18.12.2023 року № 120/2023 -АР, з метою забезпечення організації своєчасної, якісної і повної передачі справ, документів та майна, організовано приймання-передачу справ від начальника Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_4 особі, визначеній наказом начальника Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області, у період з 25 грудня по 29 грудня 2023 року. Приймання-передачу справ проводити за участю комісії.

Згідно з актом, який складений начальником відділу організаційно-кадрової роботи ОСОБА_5 , спеціалістом І категорії відділу організаційно-кадрової роботи ОСОБА_6 , від 22.12.2023 року начальник Управління освіти Красносільської сільської ради, ОСОБА_1 , після ознайомлення з розпорядженням Красносільського сільського голови від 20.12.2023 р. № 176/2023-КР відмовилася засвідчити особистим підписом факт ознайомлення з даним розпорядженням, копію зазначеного розпорядження залишила собі.

29.12.2023 року ОСОБА_1 звернулася до відповідача із заявою про звільнення за власним бажанням у відповідності до ст. 38 КЗпП України з 01.01.2024 року.

Згідно зі службовою запискою першого заступника сільського голови ОСОБА_2 від 01.01.2024 року, згідно з висновком комісії від 01.01.2024 року, виявлено факт невиконання ОСОБА_1 , начальником Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області, розпорядження від 20.12.2023 р. № 176/2023-КР та відповідно розпорядження від 18.12.2023 року № 120/2023 -АР, що є порушенням трудової дисципліни.

01.01.2024 року сільський голова Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області прийняла розпорядження № 1/2024-КР, яким у зв`язку з невиконанням розпоряджень Красносільського сільського голови від 18.12.2023 року № 120/2023-АP та від 20.12.2023 року № 176/2023-КР, відсутністю організації відповідного приймання-передачі вищезазначених справ, документів і майна, керуючись статтями 147-149, частиною 3 статті 151 Кодексу законів про працю України, статтею 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», застосовано до ОСОБА_1 , начальника Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області, дисциплінарне стягнення у вигляді догани за порушення трудової дисципліни та депримійовано з нагоди державного свята Новий рік.

02.01.2024 року ОСОБА_1 звернулася до відповідача із заявою про відкликання заяви від 29.12.2023 року.

Також, 02.01.2024 року ОСОБА_1 подала заяву про звільнення її за власним бажанням у перший робочий день, наступний за днем закінчення тимчасової непрацездатності.

Згідно листком непрацездатності № 10299906-2019612689-1 від 09.01.2024 року, останнім днем тимчасової непрацездатності ОСОБА_1 є 12.01.2024 року.

Згідно з актом від 15.01.2024 року, що складений комісією, 15.01.2024 року 0 14 год. 14 хвл. ОСОБА_1 було запрошено на засідання комісії для організації приймання-передачі справ, документів і майна, яке знаходиться на балансі Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області у зв?язку із її звільненням, але ОСОБА_1 відмовилася прибути на засідання.

Про вказаний факт першим заступником сільського голови ОСОБА_7 складено доповідну записку від 15.01.2024 року на ім?я Красносільського сільського голови.

15.01.2024 року ОСОБА_1 надано повідомлення про необхідність надання письмового пояснення щодо невиконання усного доручення першого заступника Красносільського сільського голови ОСОБА_8 : відмови бути присутньою не засіданні комісії для організації приймання-передачі справ, документів і майна, яке знаходиться на балансі Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області.

15.01.2024 року о 16 год. 30 хвл. позивачка надала пояснення, згідно з яким особисто від першого заступника Красносільського сільського голови ОСОБА_8 жодних доручень напротязі дня не отримувала, передачу усіх документів було здійснено 29.12.2023 року.

15.01.2024 року 15.01.2024 року розпорядженням сільського голови Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області № 16/2024-KP, у зв`язку з порушенням трудової дисципліни, а саме невиконанням усного доручення першого заступника Красносільської сільського голови Євгенія Хусейінова, який виконує обов`язки профільного заступника, а саме відмови ОСОБА_4 бути присутньою, як діючий начальник Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області на засіданні комісії для організації приймання-передачі справ, документів і майна, яке знаходиться на балансі Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області, у зв`язку із звільненням, застосовано до ОСОБА_1 , начальника Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області, дисциплінарне стягнення у вигляді догани за порушення трудової дисципліни.

Розпорядженням сільського голови Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області № 17/2024-P від 15.01.2024 року ОСОБА_1 звільнено з посади начальника Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області за власним бажанням 15 січня 2024 року.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», служба в органах місцевого самоврядування - це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.

Статтею 2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» визначено, що посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

В свою чергу, відповідно до приписів статті 7 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», на посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

Згідно ч.1 ст.147 Кодексу законів про працю України (далі КЗпП України), за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення: 1) догана; 2) звільнення.

Відповідно до ч. 1 ст. 149 КЗпП України, до застосування дисциплінарного стягнення роботодавець повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмові пояснення.

Суд зазначає, що під час притягнення позивачки до відповідальності за невиконання вимог розпоряджень Красносільського сільського голови від 18.12.2023 року № 120/2023-АP та від 20.12.2023 року № 176/2023-КР відповідачем не надано доказів в частині дотримання вимог КЗпП України щодо надання пропозиції ОСОБА_1 письмово викласти свої пояснення щодо встановленого порушення. Більш того, у відзиві на адміністративний позов відповідач підтверджує факт недотримання вимог зазначеної норми законодавства, проте, вважає, що це не є підставою для скасування оскаржуваного розпорядження.

Суд не погоджується з такими твердженнями відповідача, оскільки, право працівника надати пояснення до застосування до нього дисциплінарного стягнення гарантується КЗпП України.

Крім цього, у зв?язку із неотриманням пояснень, відповідачем не взято до уваги під час прийняття оскаржуваного розпорядження від 01.01.2024 року той факт, що позивачка 29.12.2023 року (тобто у строк, визначений розпорядженням) передала справи, штампи та печатки головному фахівцю Управління освіти ОСОБА_3 , про що складений відповідні акти та описи.

Копії описів та актів з повідомленням № 01-09/01про виконання розпорядження від 18.12.2023 року № 120/2023 -АР позивачка надала відповідачеві - 02.01.2024 року.

Доводи відповідача щодо невідповідності форми акту про передачу справ вимогам Положення та передачу справ за відсутності комісії, що свідчить про неналежне виконання вимог розпорядження від 20.12.2023 року № 176/2023-КР , суд не приймає до уваги, оскільки вказані докази взагалі не досліджувалися відповідачем під час вирішення питання про притягнення позивачки до дисциплінарної відповідальності. Крім цього, позивачку притягнуто до відповідальності за невиконання розпоряджень Красносільського сільського голови від 18.12.2023 року № 120/2023-АP та від 20.12.2023 року № 176/2023-КР, а не за їх неналежне виконання.

Таким чином, суд робить висновок про наявність підстав для визнання протиправним та скасування розпорядження Красносільського сільського голови № 1/2024-КР від 01.01.2024 року.

Щодо доводів відповідача про порушення позивачкою строку звернення до суду із вимогою про скасування розпорядження Красносільського сільського голови № 1/2024-КР від 01.01.2024 року, суд зазначає, що матеріали справи не містять доказів щодо дати ознайомлення позивачки із оскаржуваним розпорядженням 01.01.2024 року.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправним та скасування розпорядження Красносільського сільського голови № 16/2024-КР від 15.01.2024 року, суд зазначає наступне.

Доводи позивачки щодо ненадання їй пропозиції надати письмові пояснення щодо встановлених порушень спростовуються наявними в матеріалах справи та дослідженими судом письмовими пропозицією від 15.01.2024 року та поясненнями позивачка від 15.01.2024 року.

Разом з тим, факт неотримання 15.01.2024 року особисто позивачкою усного доручення від першого заступника Красносільського сільського голови ОСОБА_8 про необхідність бути присутньою не засіданні комісії для організації приймання-передачі справ, документів і майна, яке знаходиться на балансі Управління освіти Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області підтверджується доповідною начальника відділу організаційно-кадрової роботи від 15.01.2024 року, в якій вказано, що вона запросила ОСОБА_9 на засідання та отримала відмову.

Тобто, у доповідній записці відсутні відомості з приводу того, що начальник відділу організаційно-кадрової роботи довела до відома позивачки усне розпорядження першого заступника Красносільського сільського голови ОСОБА_8 , а лише зазначено, що начальник відділу організаційно-кадрової роботи особисто запросила позивачку на засідання комісії, що не є доказом ознайомлення позивачки із усним дорученням ОСОБА_8 .

Крім цього, у письмових поясненнях від 15.01.2024 року, позивачка вказала, що передачу усіх документів було здійснено 29.12.2023 року. В подальшому, ОСОБА_1 жодних дій щодо передачі справ і майна не вчиняла, проте, 15.01.2024 року була звільнена з посади, що на думку суду, є підтвердженням факту належного виконання позивачкою обов?язку щодо передачі справ і майна.

Таким чином, суд робить висновок, що вимога ОСОБА_1 про скасування розпорядження Красносільського сільського голови № 16/2024-КР від 15.01.2024 року належить до задоволення.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, суд робить висновок про наявність підстав для задоволення адміністративного позову ОСОБА_1 .

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» з 1 січня 2024 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 3028 гривень.

Відповідно до ст.4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору складає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Так 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб встановленого з 1 січня 2024 року становить 1 211,20 грн.

При цьому, з урахуванням вимог ч. 1 ст. 139 КАС України, суд робить висновок про наявність підстав для стягнення з Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 2422,40 грн. судового збору, як за дві вимоги немайнового характеру.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 243, 245, 246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов ОСОБА_1 до Красносільського сільського голови Одеського району Одеської області Архірій Марини Миколаївни, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області про визнання протиправним та скасування розпоряджень.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Красносільського сільського голови № 1/2024-КР від 01.01.2024 року.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Красносільського сільського голови № 16/2024-КР від 15.01.2024 року.

Стягнути з Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04379657) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) понесені судові витрати, які складаються із судового збору у сумі 2422,40 грн (дві тисячі чотириста двадцять дві гривні сорок копійок).

Відповідно до статті 255 КАС України, рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ).

Відповідач Красносільський сільський голова Одеського району Одеської області Архірій Марина Миколаївна (вул. Набережнп, 87-А, с. Красносілка, Одеський район, Одеська область, 67560).

Третя особа Красносільська сільська рада Одеського району Одеської області (вул. Набережнп, 87-А, с. Красносілка, Одеський район, Одеська область, 67560; код ЄДРПОУ: 04379657).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 22 квітня 2024 року.

Суддя Н.В. Бжассо

Дата ухвалення рішення22.04.2024
Оприлюднено24.04.2024
Номер документу118527198
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/3921/24

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 22.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні