Ухвала
від 22.04.2024 по справі 463/3299/24
ЛИЧАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №463/3299/24

Провадження №1-кс/463/3155/24

У Х В А Л А

про тимчасовий доступ до речей і документів

22 квітня 2024 року слідчий суддя Личаківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , за участюсекретаря судовихзасідань ОСОБА_2 ,розглянувши клопотаннястаршого детектива Підрозділу детективів (на правах самостійного управління) Територіального управління БЕБ у Львівській області ОСОБА_3 , погоджене в.о.прокурора відділунагляду задодержанням законіворганами Бюроекономічної безпекиУкраїни Львівськоїобласної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів,

в с т а н о в и в:

детектив, як сторона кримінального провадження №12024141130000315 від 14.03.2024, за погодженням з прокурором, звернувся до слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова з клопотанням про надання тимчасового доступу до оригіналів договорів про надання в користування торгового місця на території КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладених з ФОП ОСОБА_5 (з усіма додатками та додатковими угодами); оригіналів документів, якими підтверджується виконання вказаних договорів (акти прийому-передачі місця оренди, тощо); оригіналів квитанцій та інших платіжних документів, що підтверджують оплату ФОП ОСОБА_5 за користування торгового місця; оригіналів всіх листів переписок між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ФОП ОСОБА_5 ; оригіналів листів, повідомлень, щодо початку ремонтних робіт в м`ясному павільйоні № 2, що проводились в 2023 році; оригіналів наказів керівництва КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » про проведення реконструкції, перепланування, ремонтних робіт, а також щодо припинення електро- та водопостачання приміщення м`ясного павільйону № 2 КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; оригіналів планів-схем м`ясного павільйону № 2 КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » по АДРЕСА_1 за період з 2022 по 2024 роки; завірених копій наказів на призначення та посадові інструкції директора КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та його заступників; завірених копій штатного розпису та списку всіх працівників КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за 2022-2024 роки; завірених копій сторінок журналів вхідної та вихідної кореспонденції за 2022-2024 роки; Завірених копій наказів про притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » згідно рішення ІНФОРМАЦІЯ_2 від 05.07.2023 №03-10/516; завірених копій наказів про встановлення розміру плати за користування торговими місцями в КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (м`ясний павільйон по АДРЕСА_1 ); інформації щодо заборгованості ФОП ОСОБА_5 перед КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за оплату користування торгового місця.

Клопотання мотивує тим, що у провадженні Підрозділу детективів(направах самостійноговідділу) ІНФОРМАЦІЯ_3 перебуває кримінальнепровадження №12024141130000315 від 14.03.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 206 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що 14.03.2024 слідчими ІНФОРМАЦІЯ_4 , на підставі ухвали слідчого судді Стрийського міськрайонного суду Львівської області, якою задоволено скаргу ОСОБА_5 , внесено відомості в ЄРДР про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 206 КК України.

В подальшому проведення досудового розслідування визначено за Підрозділом детективів (на правах самостійного ІНФОРМАЦІЯ_3 .

В ході досудового розслідування вищевказаного кримінального провадження встановлено, що з 2022 року по даний час керівництво КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) вчиняє протидію законній господарській діяльності ОСОБА_5 , який зареєстрований фізичною особою-підприємцем.

Встановлено, що ОСОБА_5 більше 25 років займається торгівельною діяльністю. З 01.06.2022 він зареєстрований фізичною особою-підприємцем, основним видом діяльності якого є роздрібна торгівля з лотків на ринках іншими товарами (код 52.62.0). Свою безпосередню підприємницьку діяльність ФОП ОСОБА_5 здійснює в м`ясному павільйоні № НОМЕР_2 КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що за адресою: АДРЕСА_1 .

Допитаний в статусі потерпілого ОСОБА_5 повідомив, що з 2022 року по даний час керівництво КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вчиняє протидію його законній господарській діяльності.

Так, кожного року він укладає договір про надання в користування торгового місця. 01.02.2022 між ним та КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в особі директора ОСОБА_6 укладено договір №11к про надання в користування торгового місця на території КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Згідно укладеного договору КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надає йому право здійснювати на договірній основі торгівельну діяльність з торгового місця №9к (відповідно до схеми розташування торгових місць в павільйоні для продажу м`яса та м`ясопродуктами). Згідно умов укладеного договору ним, щомісячно до 10 числа, проводилась оплата за користування торговим місцем. Умови укладеного договору я не порушував, оплату за оренду торгового місця здійснював вчасно.

30.12.2022 керівництвом КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » було змінено план схему розміщення торгових місць, інвентаря м`ясного павільйону, без відома підприємців та 01.01.2023 з ОСОБА_5 укладено договір про надання в користування торгового місця №9к.

Такі дії керівництва КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в подальшому 10.06.2023 надали можливість здійснити незаконне захоплення частини торгових площ м`ясного павільйону. Ними була встановлена дерев`яна перегородка, якою було відгороджено місце для розробки м`яса, вентилятор для рециркуляції повітря, колоди для розробки м`яса, настінні гаки для утримування м`яса, а також були зміщенні торгові місця. Внаслідок таких дій ОСОБА_5 було спричинено перешкоди у здійсненні підприємницької діяльності, оскільки він не міг використовувати вищевказані засоби для оброблення м`яса. Вчиняючи такі дії директор ринку ОСОБА_6 та заступник ОСОБА_7 керувалися особистим інтересом, оскільки хотіли передати отримані в такий спосіб площі павільйону в користування іншій людині. ОСОБА_5 зауважив, що торгівля м`ясом та м`ясопродуктами вимагає дотримання встановлених санітарно-епідеміологічних норм. Фактично ж такі дії посадових осіб ринку унеможливлювали їх дотримання, а відповідно і здійснення його підприємницької діяльності. Вказані ремонтні роботи по встановленню штучної перегородки проводились поза робочий (у нічний час) без попередження орендарів м`ясного павільйону.

Щоб в якийсь спосіб приховати свої протиправні дії, вищевказані посадові особи ринку підробили повідомлення №50 від 06.06.2023 року про проведення ремонтних робіт, про що в подальшому заперечували. Також в своє виправдання повідомляли, що вказівка здійснити відгородження приміщення була від міського голови м. Стрия ОСОБА_8 .

Невідповідність план-схеми м`ясного павільйону №2 від 31.12.2022 року була підтверджена робочою групою ІНФОРМАЦІЯ_5 від 05.07.2023 №03-10/516, яка зобов`язала директора КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_6 привести до відповідності план-схему розташування торгових місць в м`ясному павільйоні та притягнути відповідальних осіб КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » до дисциплінарної відповідальності.

В подальшому, протиправні дії посадових осіб КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » продовжились, а саме 01.08.2023 на інформаційних щитах ринку було розвішано оголошення про закриття з 01.08.2023 приміщення м`ясного павільйону №2 на ремонт, хоча фактично такий ремонт працівниками КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не проводився, оскільки до 01.08.2023 під час одного із санітарних днів всі ремонтні роботи, згідно припису робочої групи ІНФОРМАЦІЯ_6 були виконані силами та за кошти підприємців м`ясного павільйону, про що засвідчує заява від 28.07.2023 в якій додані квитанції про розходи понесені на виконання даних робіт. Під приводом проведення ремонтних робіт, посадові особи ринку особисто почали виносити торгові столи з павільйону та вимкнули електроенергію, незважаючи що в холодильниках ОСОБА_5 знаходилась швидкопсувна (м`ясо). В наслідок таких дій підприємницькій діяльності ОСОБА_5 спричинено шкоду, оскільки продукція втратила товарний стан та в подальшому не підлягала реалізації.

Крім цього, 01.08.2023 директором КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_6 повідомлено ОСОБА_5 , що в односторонньому порядку з ним розірваний договір оренди, без будь-яких на то підстав. Як в подальшому було встановлено, договір оренди був дійсний.

Маючи намір здійснювати підприємницьку діяльність в приміщенні ринку ОСОБА_5 звернувся 27.12.2023 до КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » із заявою про не перешкоджання здійснення підприємницької діяльності від 01.01.2024, посилаючись на ЗУ «Про правовий режим воєнного стану» від 24.02.2022 та на постану КМУ №634 від 27.05.2022, оскільки з ним відмовлялись укладати договір оренди на 2024 рік.

У відповідь керівництво КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надіслало лист, в якому повідомлено, що торгові місця в м`ясному павільйоні здаватись в користування не будуть та запропоновано торгове місце в іншому м`ясному павільйоні за адресою: АДРЕСА_2 .

В подальшому в 2024 році зі сторони керівництва КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » продовжилось перешкоджання підприємницькій діяльності ФОП ОСОБА_5 , шляхом відімкнення електроенергії та водопостачання, що призвело до псування продукції та спричинення майнової шкоди.

Для захисту своїх законних інтересів ФОП ОСОБА_5 звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_7 , зі скаргою на неправомірне перешкоджання його господарській діяльності керівництвом КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Розглянувши скаргу ФОП ОСОБА_5 , Рада бізнес-омбудсмена скерувала повідомлення до Стрийського міського голови, про вжиття заходів, спрямованих на усунення перешкод в діяльності ФОП ОСОБА_5 з боку дирекції КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та на визнання права вільно використовувати орендоване ним місце для торгівлі.

В межахдосудового розслідуваннявказаного кримінальногопровадження, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до фінансово-господарських документів Комунального підприємства « ОСОБА_9 » щодо взаємовідносин із ФОП ОСОБА_5

Вищевказані документи, а також відомості, що містяться у них, будуть використані в рамках кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення всіх обставин злочину та, в сукупності з іншими доказами, можуть стати вагомим доказом у даному кримінальному провадженні, доводячи причетність або непричетність осіб до скоєння кримінального правопорушення, а також інших обставин, що підлягають доказуванню під час досудового розслідування. Довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів іншими способами неможливо.

Детектив в судове засідання не з`явився, просив справу слухати у його відсутності. Окрім цього у поданому клопотанні просив розгляд справи проводити без участі особи у володінні якої вони перебувають, оскільки існує загроза зміни або знищення речей і документів.

Зважаючи на вимоги ч.2 ст.163КПК України вважаю можливим розглядати клопотання у відсутності представників осіб, у володінні яких знаходяться документи, тимчасовий дозвіл на доступ до яких та можливість їхнього вилучення просить детектив.

Дослідивши матеріали клопотання та докази, додані до такого, приходжу до наступного висновку.

Згідно ч. 2ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбаченихКПК України. Відповідно до ч. 1ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Стаття 162 КПК України наводить перелік інформації, відомостей та даних, які міститься в речах і документах й належать до охоронюваної законом таємниці, а саме п. 4 ч. 1 ст. 162 КПК України - конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю.

Проте, згідно ч.1ст.21Закону України«Про інформацію»,ч.1ст.6Закону України«Про доступдо публічноїінформації» до інформації з обмеженим доступомвідноситься конфіденційнаінформація,таємна інформаціята службова інформація.

Частиною 6ст.163 КПК Українивстановлено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Відповідно до ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Згідно з ч.7 ст.163 КПК України слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Зважаючи навищевказані обставини,те,що речіта документи,дозвіл натимчасовий доступдо яких,просить надатидетектив,знаходяться уволодінніКомунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також те, що вони мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні №12024141130000315, відомості, що містяться в цих речах і документах можуть бути використані як доказ, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів неможливо, приходжу до висновку, що клопотання підставне та його слід задовольнити.

Керуючись вимогами статей 131, 159, 160, 162, 163, 164 КПК України, -

п о с т а н о в и в:

клопотання задовольнити.

Надати тимчасовий доступ з можливістю вилучення оригіналів та належним чином завірених копій документів та інформації, а саме:

-Оригіналів договорів про надання в користування торгового місця на території КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладених з ФОП ОСОБА_5 (з усіма додатками та додатковими угодами);

-Оригіналів документів, якими підтверджується виконання вказаних договорів (акти прийому-передачі місця оренди, тощо);

-Оригіналів квитанцій та інших платіжних документів, що підтверджують оплату ФОП ОСОБА_5 за користування торгового місця;

-Оригіналів всіх листів переписок між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ФОП ОСОБА_5 ;

-Оригіналів листів, повідомлень, щодо початку ремонтних робіт в м`ясному павільйоні № 2, що проводились в 2023 році;

-Оригіналів наказів керівництва КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » про проведення реконструкції, перепланування, ремонтних робіт, а також щодо припинення електро- та водопостачання приміщення м`ясного павільйону № 2 КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »;

-Оригіналів планів-схем м`ясного павільйону № 2 КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » по

АДРЕСА_1 за період з 2022 по 2024 роки;

-Завірених копій наказів на призначення та посадові інструкції директора КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та його заступників;

-Завірених копій штатного розпису та списку всіх працівників

КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за 2022-2024 роки;

-Завірених копій сторінок журналів вхідної та вихідної кореспонденції за 2022-2024 роки;

-Завірених копій наказів про притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » згідно рішення ІНФОРМАЦІЯ_2 від 05.07.2023

№03-10/516;

-Завірених копій наказів про встановлення розміру плати за користування торговими місцями в КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (м`ясний павільйон по АДРЕСА_1 );

-Інформації щодо заборгованості ФОП ОСОБА_5 перед

КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »за оплатукористування торговогомісця,щоперебувають уволодінні Комунальногопідприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 »Стрийської міськоїради,що знаходитьсяза адресою: АДРЕСА_1 .

Виконання ухвалисуду покластина старшогодетектива Підрозділудетективів (направах самостійного ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_3 , детектива Підрозділу детективів (на правах самостійного Управління) Територіального управління БЕБ у Львівській області ОСОБА_10 ; детектива Підрозділу детективів (на правах самостійного Управління) Територіального управління БЕБ у Львівській області ОСОБА_11 ; старшого детектива Підрозділу детективів (на правах самостійного ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_12 ; керівника Відділу детективів Підрозділу детективів (на правах самостійного ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_13 .

Обов`язокнадати тимчасовийдоступ довищевказаних речейта документів,які перебуваютьу володінніКомунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 покладається на Комунальне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Строк дії ухвали становить два місяці з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, у відповідності до вимог ч. 1 ст. 166 КПК України, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінальногопровадження має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених вище документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЛичаківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення22.04.2024
Оприлюднено24.04.2024
Номер документу118536755
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —463/3299/24

Ухвала від 23.04.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 22.04.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 16.04.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні