Ухвала
від 19.04.2024 по справі 757/17838/24-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/17838/24-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві провадження за клопотанням прокурора відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №62023000000000549 про продовження строку дії обов`язків, покладених на підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку дії обов`язків, покладених на підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у кримінальному провадженні № 62023000000000549 від 26.06.2023.

Обґрунтовуючи клопотання, прокурор зазначає, що слідчими Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва прокурорів Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62023000000000549 від 26.06.2023 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом Львівської митниці від 29.06.2021 № 31-о ОСОБА_5 призначено з 01.07.2021 на посаду державного інспектора оперативного відділу управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, шляхом укладання контракту про проходження державної служби, в порядку переведення з Галицької митниці Держмитслужби.

У цей же день, 29.06.2021 між ОСОБА_5 та Львівською митницею укладено контракт № 527 про проходження державної служби.

У подальшому наказом Львівської митниці від 03.07.2023 № 641-о ОСОБА_5 переведено з 04.07.2023 на посаду державного інспектора оперативного відділу № 2 управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, шляхом укладання контракту про проходження державної служби.

03.07.2023 між ОСОБА_5 та Львівською митницею укладено контракт № 479/2023 про проходження державної служби, відповідно до якого, ОСОБА_5 зобов`язаний досягти визначених показників результативності, ефективності та якості їх виконання та виконати такі завдання:

- аналіз інформації щодо здійснення зовнішньоекономічних операцій, учасниками ЗЕД. Обробка та розгляд документації, що надходить до управління запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил та відділу;

- здійснення аналітично-пошукової роботи, спрямованої на виявлення способів і механізмів переміщення товарів та транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України з порушенням законодавства України з питань митної справи, а також попередження таких порушень;

- опрацювання результатів моніторингу оформлень товарів та транспортних засобів комерційного призначення, а також інформації, у тому числі оперативної, що надходить від правоохоронних органів України, митних органів іноземних держав, міжнародних організацій, юридичних та фізичних осіб щодо можливих порушень законодавства України з питань митної справи;

- виконання завдань та доручень керівництва відділу та управління з питань, що належать до компетенції відділу;

- здійснення заходів в напрямку запобігання, виявлення та протидії корупції.

Наказом Буковинської митниці Держмитслужби від 23.11.2020 № 616-о ОСОБА_5 присвоєно спеціальне звання - радник митної служби IІI рангу.

Наказом Львівської митниці № 115 від 03.07.2023 затверджено та введено в дію Положення про управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці (далі - Положення). Одночасно цим же наказом визнано таким, що втратив чинність наказ Львівської митниці від 20.09.2022 № 151 «Про затвердження Положення про управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці».

Згідно з п. 1.2., 1.5. Положення управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці є структурним підрозділом Львівської митниці, до складу якого входить оперативний відділ № 2 (до 03.07.2023 - оперативний відділ), до якого переведено ОСОБА_5 .

Згідно з Положенням серед основних завдань та функцій управління є:

п. 2.20. - здійснення контролю за дотриманням громадянами установленого законодавством порядку переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України.

п. 2.22. - проведення заходів із боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил на митній території України, у тому числі здійснення аналітично-пошукової роботи, спрямованої на виявлення способів і механізмів переміщення товарів і транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України з порушенням законодавства України з питань митної справи, а також попередження таких порушень; здійснення аналізу зовнішньоекономічних операцій та товаропотоків з метою виявлення порушень митних правил та чинників, які негативно впливають на стан дотримання законодавства України з питань митної справи.

Ідентичні основні завдання та функції мало управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці згідно з Положенням про управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, затвердженим наказом Львівської митниці від 20.09.2022 № 151.

Відповідно до п. 1.2. Положення про оперативний відділ № 2 управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, затвердженого 09.07.2023 керівником Львівської митниці, відділ № 2 є структурним підрозділом управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, який підпорядковується начальнику управління.

Серед основних завдань та функцій відділу № 2 згідно з п. п. 2.1., 2.2. вказаного Положення є: забезпечення в межах своїх повноважень реалізації державної митної справи шляхом забезпечення протидії митним правопорушенням, а також боротьби з правопорушеннями під час застосування митного законодавства; проведення заходів із забезпечення протидії митним правопорушенням на митній території України, в тому числі шляхом проведення оглядів (переоглядів) товарів, транспортних засобів, включаючи зупинення транспортних засобів для проведення їх огляду (переогляду), на всій митній території України. Крім цього, згідно з п. 2.3.4. цього Положення до інших функцій відділу № 2 відносяться заходи в напрямку протидії незаконному переміщенню громадянами та суб`єктами ЗЕД товарів та транспортних засобів через митний кордон України та при виявленні можливих операцій, що можуть бути пов`язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму.

Аналогічні завдання та функції були закріплені за оперативним відділом управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, в якому до 03.07.2023 працював ОСОБА_5 , згідно з Положенням про оперативний відділ управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, затвердженого 20.09.2022 керівником Львівської митниці.

Відповідно до Посадової інструкції державного службовця - державного інспектора оперативного відділу № 2 управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, затвердженої 04.07.2023 керівником Львівської митниці (далі - Посадова інструкція), з якою ОСОБА_5 04.07.2023 ознайомлений під особистий підпис, до основних посадових обов`язків останнього, крім іншого, входять: приймати участь у проведенні спеціальних заходів та операцій із запобігання незаконному переміщенню товарів, транспортних засобів комерційного призначення та інших предметів правопорушень, у тому числі шляхом проведення оглядів (переоглядів) товарів, транспортних засобів, включаючи зупинення транспортних засобів для проведення їх огляду (переогляду), на всій митній території України; опрацьовувати бази даних Єдиної автоматизованої інформаційної системи Державної митної служби України для здійснення аналізу митного оформлення товарів з метою виявлення способів і механізмів переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та інших предметів через митний кордон України з порушеннями законодавства України з питань державної митної справи; ініціювати та складати протоколи про порушення митних правил.

Згідно з розділом 4 «Права» Посадової інструкції ОСОБА_5 , крім іншого, вправі здійснювати інші повноваження, передбачені законодавством та цією Посадовою інструкцією, Положеннями про управління та відділ № 2.

Такими ж обов`язками та правами був наділений ОСОБА_5 згідно з Посадовою інструкцією державного інспектора оперативного відділу управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, затвердженої 20.09.2022 керівником Львівської митниці, з якою ОСОБА_5 20.09.2022 ознайомлений під особистий підпис.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, п. 1 примітки до ст. 364 КК України, службовими особами у статтях 364, 368, 368-2, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді державного інспектора оперативного відділу № 2 управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, здійснюючи функції представника влади, на час вчинення кримінальних правопорушень (злочинів) був службовою особою.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», правоохоронні органи - органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, органи доходів і зборів, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.

Відповідно до ч. ч. 1, 4 ст. 7 Митного кодексу України встановлені порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів, ведення митної статистики, обмін митною інформацією, ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, здійснення відповідно до закону державного контролю нехарчової продукції при її ввезенні на митну територію України, запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил, організація і забезпечення діяльності митних органів та інші заходи, спрямовані на реалізацію державної митної політики, становлять митну справу. Безпосереднє керівництво здійсненням митної справи покладається на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику.

Згідно з п. 1 Положення про Державну митну службу України (далі - Держмитслужба), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 (далі - Положення про Держмитслужбу), Держмитслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів. Держмитслужба реалізує державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи.

Відповідно до п. 4 Положення про Держмитслужбу, Держмитслужба відповідно до покладених на неї завдань:

п.п. 3 - забезпечує та здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства з питань митної справи та в межах повноважень, визначених законом, законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Держмитслужбу, під час переміщення товарів через митний кордон України та після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення;

п.п. 4 - забезпечує та здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства з питань митної справи на всій території України, у тому числі у вільних митних зонах, територіальному морі, пунктах пропуску через державний кордон, прикордонній смузі та контрольованих прикордонних районах, виключній (морській) економічній зоні України та прилеглій зоні України;

п.п. 5 - забезпечує та здійснює контроль за дотриманням підприємствами і громадянами установленого законодавством порядку переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України;

п.п. 25 - організовує та здійснює провадження у справах про порушення митних правил, контролює дотримання вимог законодавства під час провадження у справах про порушення митних правил;

п.п. 26 - запобігає та протидіє контрабанді, здійснює боротьбу з порушеннями митних правил на митній території України;

п.п. 28 - організовує та провадить відповідно до закону оперативно-розшукову діяльність та здійснює контроль за її провадженням оперативними підрозділами Держмитслужби та її територіальних органів, які ведуть боротьбу з контрабандою;

п.п. 32 - забезпечує та здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості товарів відповідно до законодавства з питань митної справи, а також за правильністю класифікації та визначення країни походження товарів, що переміщуються через митний кордон України, в тому числі після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення; взаємодіє з митними адміністраціями та іншими уповноваженими органами іноземних держав з питань проведення перевірки автентичності документів, які надавалися для підтвердження заявленої митної вартості, класифікації та країни походження товарів;

п.п. 33 - організовує та проводить верифікацію (встановлення достовірності) документів про походження товарів з України та здійснює у випадках, визначених міжнародними договорами, видачу сертифікатів про походження товару з України та надання статусу уповноваженого (схваленого) експортера;

п.п. 68 - здійснює інші повноваження, визначені законом.

Згідно з п. 7 Положення про Держмитслужбу, Держмитслужба здійснює повноваження безпосередньо та через територіальні органи. До територіальних органів Держмитслужби належать митниці та спеціалізовані органи.

Згідно з п. 34-1 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України до митних органів належать центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, митниці та митні пости.

Отже, ОСОБА_5 , постійно обіймаючи посаду в органі, який здійснює правозастосовні та правоохоронні функції, та, будучи наділеним відповідними повноваженнями, відповідно до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» на час вчинення кримінальних правопорушень (злочинів) був працівником правоохоронного органу.

Згідно з п. 197.11 ст. 197 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування операції із ввезення на митну територію України майна як гуманітарної допомоги, наданої згідно з нормами Закону України «Про гуманітарну допомогу».

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» (надалі - Закон) гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.

Згідно з ч. 4 ст. 8 Закону товари (предмети), що ввозяться (пересилаються) як гуманітарна допомога, підлягають першочерговому безкоштовному спрощеному декларуванню митним органам відповідними установами та організаціями незалежно від форми власності, з обов`язковим проставленням у товаросупровідних документах, вантажних митних деклараціях клейма «Гуманітарна допомога. Продаж заборонено», завіреного печаткою митника. Установи та організації незалежно від форми власності, що здійснюють декларування митним органам, у разі відмови декларування вантажів гуманітарної допомоги позбавляються права на декларування митних вантажів.

Відповідно до ст. 9 Закону товари (предмети) гуманітарної допомоги, що ввозяться на митну територію України, підлягають заходам офіційного контролю згідно зі статтею 319 Митного кодексу України в установленому законодавством порядку. Зазначені заходи офіційного контролю проводяться першочергово та безкоштовно. Митне оформлення товарів (предметів) гуманітарної допомоги, що ввозяться на митну територію України, завершується тільки після проведення необхідних заходів офіційного контролю. Органи, які безпосередньо проводять заходи офіційного контролю щодо товарів (предметів) гуманітарної допомоги, забезпечують оперативне безкоштовне та якісне проведення таких заходів. Кожен такий орган в одноденний строк після звернення до нього отримувача гуманітарної допомоги з товаросупровідними документами щодо проведення відповідних заходів для митного оформлення товарів (предметів) гуманітарної допомоги зобов`язаний, за потреби, здійснити відбір зразків товарів (предметів) та не пізніше чотирьох днів безкоштовно оформити всі документи, передбачені законодавством під час здійснення та за результатами здійснення зазначених заходів щодо товарів (предметів) гуманітарної допомоги. Керівник органу, який безпосередньо здійснює відповідні заходи, може прийняти мотивоване рішення (із зазначенням конкретних підстав) про подовження зазначеного строку, але не більш як на 30 днів. Митні органи зобов`язані забезпечити оперативне безкоштовне проведення митного оформлення гуманітарних вантажів, а також їх цілісність під час перетину митного кордону України. За порушення вимог, передбачених цією частиною щодо митного оформлення та проведення необхідних заходів офіційного контролю, у тому числі строків їх проведення, посадові особи відповідних органів несуть відповідальність згідно із законом.

Згідно з ч. ч. 1-3 ст. 318 Митного кодексу України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Митний контроль здійснюється виключно митними органами відповідно до цього Кодексу та інших законів України. Митний контроль передбачає виконання митними органами мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи.

Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 320 Митного кодексу України форми та обсяги митного контролю обираються: 1) посадовими особами митних органів на підставі результатів застосування системи управління ризиками; та/або

2) автоматизованою системою управління ризиками. Не допускається визначення форм та обсягів митного контролю іншими органами державної влади, а також участь їх посадових осіб у здійсненні митного контролю. Якщо автоматизованою системою управління ризиками або посадовою особою митного органу за результатами застосування системи управління ризиками не визначено необхідності проведення митного огляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митне оформлення та випуск цих товарів, транспортних засобів здійснюється без проведення їх митного огляду.

Частиною 1 ст. 336 МК України визначено, що митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів шляхом:

1) перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України; 2) митного огляду (огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, огляду та переогляду ручної поклажі та багажу, особистого огляду громадян); 3) обліку товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України; 4) усного опитування громадян та посадових осіб підприємств; 5) огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, вільних митних зон, магазинів безмитної торгівлі та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою відповідно до цього Кодексу та інших законів України покладено на митні органи; 6) перевірки обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України та/або перебувають під митним контролем; 7) проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; 8) направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу; 9) пост-митний контроль.

Відповідно до абз. 1 пункту 3 розділу VII (Реалізація заходів з управління ризиками під час митного контролю та/або митного оформлення) Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.07.2015 № 684 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.08.2015 за № 1021/27466 посадові особи митниці (митного поста) Держмитслужби, які здійснюють митний контроль у конкретному випадку здійснення митного контролю товарів, транспортних засобів, в обов`язковому порядку переглядають сформований за допомогою інформаційних технологій Перелік митних формальностей та доповнюють/змінюють його за результатами проведення комбінованого та/або неавтоматизованого контролю із застосуванням СУР шляхом оцінки ризику відповідно до документальних профілів ризику, орієнтувань, переліків індикаторів ризику, методичних рекомендацій, у тому числі за результатами аналізу поданих для митного контролю документів (їх копій), відомостей, результатів застосування технічних засобів митного контролю, а також на підставі вимог нормативно-правових актів, що регулюють порядок проведення митного контролю та/або митного оформлення товарів, транспортних засобів.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 494 Митного кодексу України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа митного органу, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно зі ст. 18 Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції, яка ратифікована Верховною Радою України 18.10.2006 та набрала чинності для України 01.01.2010, кожна Держава-учасниця розглядає можливість вжиття таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для визнання злочинами наступних дій, якщо вони вчинені умисно:

a) обіцянка, пропозиція або надання державній посадовій особі чи будь-якій іншій особі, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги, щоб ця посадова особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації чи державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги для ініціатора таких дій чи будь-якої іншої особи;

b) вимагання або прийняття державною посадовою особою чи будь-якою іншою особою, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги для самої себе чи для іншої особи, щоб ця особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації або державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», неправомірна вигода - це грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального чи негрошового характеру, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без законних на те підстав.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 68 Конституції України ОСОБА_5 зобов`язаний неухильно додержуватись Конституції та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до п. п. «е» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» посадові та службові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику є суб`єктами, на яких поширюються законодавство у сфері запобігання корупції.

Згідно зі ст. 22 Закону України «Про запобігання корупції» посадовим та службовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.

Відповідно до ст. 24 Закону України «Про запобігання корупції» особа, уповноважена на виконання функцій держави, у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов`язана невідкладно вжити заходів щодо: відмови від пропозиції; за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію; залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників; письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб`єктів у сфері протидії корупції.

Разом із цим, ОСОБА_5 , перебуваючи на посадах державного інспектора оперативного відділу, а з 04.07.2023 - державного інспектора оперативного відділу № 2 управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, здійснюючи як працівник органу, що реалізує державну митну політику правозастосовні та правоохоронні функції, будучи працівником правоохоронного органу та службовою особою, незважаючи на обов`язок неухильно дотримуватися вищезазначених норм законодавства, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, знехтував цими вимогами і з використанням наданої йому влади та службового становища, умисно вчинив прохання службовою особою надати неправомірну вигоду в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, та одержання службовою особою неправомірної вигоди в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, а також повторно вчинив аналогічні дії щодо прохання та одержання неправомірної вигоди у великому розмірі за таких обставин.

Так ОСОБА_5 , будучи службовою особою та працівником правоохоронного органу, у серпні 2023 року за невстановлених під час досудового розслідування точного часу та обставин, залучив до вчинення кримінального правопорушення (злочину) працівників Львівської митниці та дружину ОСОБА_6 , які були необізнані в його незаконних діях, та діючи умисно, керуючись корисливим мотивом та метою незаконного збагачення, усвідомлюючи протиправність своїх дій та їх правові наслідки, висловив прохання надати та 31.08.2023, одержав від представника ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_7 через ОСОБА_6 неправомірну вигоду у сумі 22 090 доларів США, що згідно з офіційним курсом Національного банку України станом на 31.08.2023 становить 807 800 гривень 37 копійок та відповідно до примітки 1 до статті 368 КК України є неправомірною вигодою в особливо великому розмірі, як така, що у п`ятсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, за ввезення 28.08.2023 товару (рукавиць) транспортним засобом марки «DAF» д.н.з. НОМЕР_1 з причіпом НОМЕР_2 на територію України без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.

Таким чином, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюється у проханні службовою особою надати неправомірну вигоду в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища та в одержанні службовою особою неправомірної вигоди в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 4 ст. 368 КК України.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , продовжуючи свою умисну злочинну діяльність, направлену на незаконне збагачення, 31.10.2023 отримав від ОСОБА_7 у месенджері «Signal» перелік товару (інвертори та допоміжне обладнення) та інформацію щодо транспортного засобу, яким вказаний товар планується ввозити на митну територію України без сплати обов'язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.

Реалізуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_5 , надав ОСОБА_7 усні вказівки стосовно підготовки документів для проходження митного контролю транспортним засобом з товаром в пункті пропуску «Рава-Руська-Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці.

З метою реалізації свого злочинного умислу ОСОБА_5 у листопаді 2023 року за невстановлених під час досудового розслідування точного часу та обставин, залучив до злочинної діяльності працівників Львівської митниці, які будучи необізнаними в його злочинних діях, повинні були пропустити на територію України зазначений ОСОБА_5 транспортний засіб, який буде ввозити товар під виглядом гуманітарної допомоги.

В подальшому, ОСОБА_5 , діючи умисно, керуючись корисливим мотивом, з метою власного збагачення 08.11.2023 о 10 год 21 хв через месенджер «Signal» повторно висловив представнику ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_7 прохання про необхідність надання йому неправомірної вигоди за сприяння у ввезенні товару (інвертори та допоміжне приладдя) на територію України без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги, у розмірі 13 відсотків від загальної вартості товару, що становить 16 300 доларів США.

09.11.2023 об 11 год 53 хв за вказівкою ОСОБА_5 транспортний засіб марки «МАN» д.н.з. НОМЕР_3 з причіпом НОМЕР_4 під керуванням водія ОСОБА_8 прибув у напрямку «в`їзд в Україну» смугою руху «червоний коридор» у зону митного контролю пункту пропуску «Рава-Руська-Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці, працівники якого не будучи обізнаними у злочинних діях ОСОБА_5 , цього ж дня, 09.11.2023 о 12 год 05 хв після завершення митного оформлення пропустили зазначений транспортний засіб з товаром у вигляді інверторів та допоміжного приладдя у кількості 135 місць масою 4176 кг на територію України, без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.

26.11.2023 о 08 год 43 хв ОСОБА_5 через месенджер «Signal» у розмові з ОСОБА_7 погодив 30.11.2023 зустріч з останнім.

У подальшому, 30.11.2023 о 13 год 26 хв, ОСОБА_7 , зустрівшись із ОСОБА_5 за пропозицією останнього у приміщенні ресторану «Панська Гора», розташованого за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, село Сокільники, вул. Зубрівська, 2, Кільцева дорога, на виконання незаконного прохання ОСОБА_5 передав, а ОСОБА_5 у свою чергу, продовжуючи свою протиправну діяльність та бажаючи довести до кінця свій злочинний умисел, направлений на повторне одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, повторно одержав від представника ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_7 неправомірну вигоду в розмірі 16 300 доларів США, що станом на 30.11.2023 згідно офіційного курсу Національного банку України становить 592 915 гривень 76 копійок, та відповідно до примітки 1 до статті 368 КК України є неправомірною вигодою у великому розмірі, як така, що у двісті і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, за ввезення 09.11.2023 товару (інвертори та допоміжне приладдя) транспортним засобом марки «МАN» д.н.з. НОМЕР_3 з причіпом НОМЕР_4 на територію України без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.

Відразу після зазначених дій, цього ж дня, 30.11.2023 о 13 год 28 хв, ОСОБА_5 затримано слідчим Державного бюро розслідувань в порядку, передбаченому ст. 208 КПК України.

Таким чином, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюється у проханні службовою особою надати неправомірну вигоду у великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, вчиненому повторно, та в одержанні службовою особою неправомірної вигоди у великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, вчиненому повторно, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

30.11.2023 о 13 год 28 хв ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , затримано в порядку ст. 208 КПК України за підозрою у вчиненні злочинів, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України.

30.11.2023 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України.

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 01.12.2023 у справі № 757/55180/23-к застосовано до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді цілодобовогодомашнього арешту у певний період доби, заборонивши йому залишати місце свого проживання за адресою: АДРЕСА_1 , за виключенням необхідності отримання медичної допомоги або/та необхідності забезпечення особистої безпеки у період дії воєнного стану, шляхом перебування у захисних спорудах (бомбосховищах) на випадок оголошення повітряної тривоги, а саме до 30.01.2024 включно.

Ухвалою Київського апеляційного суду від 15.01.2024, справа № 757/55180/23, провадження № 11-сс/824/327/2024, до підозрюваного ОСОБА_5 застосовано запобіжний захід у вигляді у вигляді тримання під вартою строком до 28.01.2024.

Одночасно визначено підозрюваному ОСОБА_5 заставу у розмірі 1 665 400 грн., що відповідно 550 розмірам прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Крім того, в разі внесення застави, на підозрюваного ОСОБА_5 покласти наступні обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, а саме:

прибувати до слідчого, прокурора або суду за кожним їх викликом;

не відлучатися із населеного пункту, в якому він проживає, а саме з АДРЕСА_2 , без дозволу слідчого, прокурора або суду;

повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

утримуватися від спілкування з працівниками Львівської митниці Держмитслужби України;

утримуватися від спілкування з ОСОБА_7 ;

здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну;

носити електронний засіб контролю.

Визначено строк дії покладених на підозрюваного ОСОБА_5 , обов`язків до 30.01.2024.

В подальшому, 16.01.2024 на розрахунковий рахунок Київського апеляційного суду надійшли грошові кошти у розмірі 1 665 400 грн.

Постановою заступника Генерального прокурора від 24.01.2024 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 62023000000000549 від 26.06.2023 продовжено до 3-х місяців, тобто до 29.02.2024.

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 26.01.2024 у справі № 757/4182/24-к за клопотанням прокурора продовжено в межах строку досудового розслідування до 29.02.2024 включно дію обов`язків, покладених під час дії запобіжного заходу у вигляді застави на ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 3. 4 ст. 368 КК України, а саме:

прибувати до слідчого, прокурора або суду за кожним їх викликом;

не відлучатися із м. Львова та Львівського району без дозволу слідчого, прокурора або суду;

повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

утримуватися від спілкування з працівниками Львівської митниці Держмитслужби України з обставин вчинення інкримінованих йому кримінальних правопорушень;

утримуватися від спілкування з ОСОБА_7 ;

здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну за винятком паспорта громадянина України;

носити електронний засіб контролю.

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 27.02.2024 у справі № 757/9236/24-к за клопотанням прокурора продовжено до 27.04.2024 включно дію обов`язків, покладених під час дії запобіжного заходу у вигляді застави на ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 3. 4 ст. 368 КК України, а саме:

прибувати до слідчого, прокурора та суду за кожним їх викликом;

не відлучатися за межі Львівської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;

повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

утримуватися від спілкування з працівниками Львівської митниці Держмитслужби України з приводу обставин вчинення інкримінованих йому кримінальних правопорушень;

утримуватися від спілкування з ОСОБА_7 ;

здати на зберігання в органи міграційної служби свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну, за винятком паспорта громадянина України;

носити електронний засіб контролю.

Обставини, що дають підстави підозрювати ОСОБА_5 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України, підтверджуються зібраними матеріалами досудового розслідування.

Прокурор наголосив, що на даний час ризики, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України, які існували на момент застосування запобіжного заходу відносно підозрюваного, не зменшились та продовжують існувати. Так, серед злочинів, що інкримінуються ОСОБА_5 , є особливо тяжкий, що передбачає можливість призначення покарання у виді позбавлення волі на строк від 8 до 12 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років, з конфіскацією майна, що вже саме по собі може бути підставою та мотивом для підозрюваного переховуватись від органів досудового розслідування та суду. ОСОБА_5 , усвідомлюючи тяжкість та невідворотність покарання за вчинення особливо тяжкого корисливого злочину, може переховуватись від органів досудового розслідування на території України під час дії воєнного стану в країні або залишити територію України поза межами пунктів пропуску з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності. Крім того, наявний ризик незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, оскільки ОСОБА_5 з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності може здійснювати вплив на них для ненадання ними показань органу досудового розслідування чи надання ними неправдивих показань. Підозрюваний ОСОБА_5 може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, оскільки на даний час досудове розслідування у кримінальному провадженні триває, проводяться та заплановано проведення низки слідчих (розшукових) дій з метою отримання доказів, які підозрюваний може знищити, сховати або спотворити. Стаж роботи в митних органах та правоохоронних органах України, наявність соціальних зв`язків у суспільстві, в тому числі з працівниками правоохоронних органів, його обізнаність про форми та методи роботи органів і підрозділів, може бути використано підозрюваним для перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином. Також, перебуваючи на волі підозрюваний до вирішення питання про виявлення майна з метою його конфіскації та накладення на нього арешту наявний ризик того, що ОСОБА_5 вчинить активні дії щодо приховання такого майна. Характер та спосіб вчинених дій, тяжкість вчиненого підозрюваним кримінального правопорушення, дають підстави вважати, що перебуваючи на волі ОСОБА_5 може вчиняти інші кримінальні правопорушення з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності, у тому числі шляхом підроблення документів тощо.

У ході досудового розслідування встановлено факти можливої причетності ОСОБА_5 до інших кримінальних правопорушень, які підлягають перевірці слідчим шляхом.

На підставі викладеного, прокурор просив продовжити строк дії обов`язків, покладених на підозрюваного ОСОБА_5 , у межах строку досудового розслідування, тобто до 29.05.2024.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав з викладених в ньому підстав, просив задовольнити.

Захисник ОСОБА_9 проти задоволення вказаного клопотання заперечував частково. Так, зазначив, що вказані прокурором ризики є необґрунтованими, надуманими та гуртуються виключно на теорії ймовірності. Зокрема, ризик переховуватися від органів досудового розслідування та суду сторона обвинувачення обґрунтовує виключно тяжкістю інкримінованого діяння, що суперечить практиці ЄСПЛ. Будь-яких даних, які негативно характеризують поведінку підозрюваного чи його моральність, слідчому судді не надано.

Вислухавши позиції сторін, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить наступних висновків.

Головним слідчим управлінням Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва прокурорів Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62023000000000549 від 26.06.2023 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України.

30.11.2023 ОСОБА_5 затримано в порядку ст. 208 КПК України.

30.11.2023 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України /том 2 а. м. 133-151/.

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 01.12.2023 у справі №757/55180/23-к у задоволенні клопотання слідчого про застосування до ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відмовлено та застосовано до останнього цілодобовий домашній арешт, заборонено йому залишати місце свого проживання за адресою: АДРЕСА_1 , а також покладено обов`язки, визначені ч. 5 ст. 194 КПК України, строком до 30.01.2024.

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 06.12.2023 у справі №757/55182/23-к ОСОБА_5 відсторонено від посади державного інспектора оперативного відділу №2 Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці Держмитслужби України строком до 30.01.2024. Строк дії вказаного заходу забезпечення кримінального провадження ухвалою слідчого судді від 26.01.2024 продовжено до 29.02.2024.

Ухвалою Київського апеляційного суду від 15.01.2024 ухвалу слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 01.12.2023 скасовано, до підозрюваного ОСОБА_5 застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком до 28.01.2024. Одночасно визначено підозрюваному ОСОБА_5 заставу у розмірі 1 665 400 грн, що дорівнює 550 розмірам прожиткових мінімумів для працездатних осіб. У разі внесення застави на підозрюваного ОСОБА_5 покладено наступні обов`язки: прибувати до слідчого, прокурора або суду за кожним їхнім викликом, вимогою та визначеною ними періодичністю; не відлучатися із населеного пункту, в якому він проживає, а саме з АДРЕСА_2 , без дозволу слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи; утримуватися від спілкування з працівниками Львівської митниці Держмитслужби України; утримуватися від спілкування з ОСОБА_7 ; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну; носити електронний засіб контролю. Визначено строк дії покладених на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язків до 30.01.2024.

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 26.01.2024 ОСОБА_5 продовжено до 29.02.2024 строк дії обов`язків, покладених під час дії запобіжного заходу у вигляді застави, а саме: прибувати до слідчого, прокурора або суду за кожним їх викликом; не відлучатися із м. Львова та Львівського району без дозволу слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи; утримуватися від спілкування з працівниками Львівської митниці Держмитслужби України з обставин вчинення інкримінованих йому кримінальних правопорушень; утримуватися від спілкування з ОСОБА_7 ; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну, за винятком паспорта громадянина України; носити електронний засіб контролю.

Постановою заступника Генерального прокурора ОСОБА_10 від 24.01.2024 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №62023000000000549 від 26.06.2023 продовжено до трьох місяців, тобто до 29.02.2024, а ухвалою слідчого судді від 26.02.2024 - до шести місяців, тобто до 29.05.2024 включно.

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 27.02.2024 ОСОБА_5 продовжено до 29.04.2024 строк дії обов`язків, покладених під час дії запобіжного заходу у вигляді застави, а саме: прибувати до слідчого, прокурора та суду за кожним їх викликом; не відлучатися за межі Львівської області без дозволу слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи; утримуватися від спілкування з працівниками Львівської митниці Держмитслужби України з приводу обставин вчинення інкримінованих йому кримінальних правопорушень; утримуватися від спілкування з ОСОБА_7 ; здати на зберігання в органи міграційної служби свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну, за винятком паспорта громадянина України; носити електронний засіб контролю.

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 26.02.2024 продовжено строк досудового розслідування до шести місяців, тобто до 29.05.2024.

На думку суду, обґрунтованість підозри повинна бути визначена враховуючи положення ст. 94 КПК України, а саме, що слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Перевіряючи обґрунтованість підозри, слідчий суддя вважає, що дані, які вказують на обґрунтовану підозру, які навіть в сторонньої людини не можуть викликати розумних сумнівів, містяться у долучених до матеріалів клопотання доказах, та одночасно враховує, що вказане було встановлено судами при ухваленні рішення про застосування запобіжного заходу та при вирішенні питання про продовження строку дії запобіжного заходу.

Так, наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_5 , у вчиненні кримінального правопорушення, підтверджується наступними зібраними під час досудового розслідування

Згідно ч. 3 ст. 199 КПК України клопотання про продовження строку дії покладених на підозрюваного обов`язків повинно окрім іншого містити виклад обставин, які перешкоджають завершенню досудового розслідування до закінчення дії попередньої ухвали, оцінка чого надана слідчим суддею вище, а по-друге виклад обставин, які свідчать про те, що заявлені ризики не зменшилися або з`явилися нові ризики.

Наявність кожного ризику повинна носити не абстрактний, а конкретний характер та доводитися відповідними доказами (рішення ЄСПЛ «Клішин проти України», № 30671/04).

Відповідно до ч.7 ст.194 КПК України обов`язки, передбачені частиною п`ятою та шостою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу.

Як встановлено, закінчити досудове розслідування до закінчення строку дії попередньої ухвали, якою продовжено обов`язки, - неможливо, у зв`язку із чим ухвалою слідчого судді від 26.02.2024 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №62023000000000549 продовжено до 29.05.2024.

Оцінивши наявність заявлених прокурором ризиків, слідчий суддя відзначає, що характер кримінального правопорушення та дані щодо особи підозрюваного дають підстави вважати, що останній може ухилятися від слідства та суду, знищити сховати або спотворити будь-яку із речей та документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків, проте, заявленим ризикам можливо запобігти, шляхом покладення на підозрюваного окремих обов`язків, передбачених ст.194 КПК України.

Підозрюваний ОСОБА_5 за час дії вказаних обов`язків, покладених на нього раніше, належним чином їх виконував, відтак слідчий суддя вважає за можливе обмежитися такими обов`язками які, на його переконання, зможуть забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного, а саме:

- прибувати до слідчого, прокурора та суду за кожним їх викликом;

- не відлучатися за межі Львівської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- утримуватися від спілкування з працівниками Львівської митниці Держмитслужби України з приводу обставин вчинення інкримінованих йому кримінальних правопорушень;

- утримуватися від спілкування з ОСОБА_7 ;

- залишити на зберіганні у органах міграційної служби свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну, за винятком паспорта громадянина України.

Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання прокурора та продовження покладених на ОСОБА_5 вище вказаних обов`язків.

Питання щодо доведеності вини ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого злочину та правильності кваліфікації його дії слідчим суддею при розгляді клопотання не вирішувались, оскільки підлягають дослідженню при проведенні досудового розслідування та під час розгляду справи по суті.

Керуючись ст. 29 Конституції України, ст. ст. ст.ст. 177, 178, 182, 183, 193,194, 196, 197, 199, 202, 205, 532, 534 КПК України, слідчий суддя,

Керуючись ст. ст. 177, 178, 194, 196, 309, 534 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання - задовольнити.

Продовжити строк застосування до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , покладених на нього обов`язків, у межах строку досудового розслідування кримінального провадження № 62023000000000549, а саме до 29.05.2024 включно.

Зобов`язати підозрюваного ОСОБА_5 , виконувати процесуальні обов`язки, визначені частиною п`ятою ст. 194 КПК України, а саме:

- прибувати до слідчого, прокурора та суду за кожним їх викликом;

- не відлучатися за межі Львівської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- утримуватися від спілкування з працівниками Львівської митниці Держмитслужби України з приводу обставин вчинення інкримінованих йому кримінальних правопорушень;

- утримуватися від спілкування з ОСОБА_7 ;

- залишити на зберіганні у органах міграційної служби свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну, за винятком паспорта громадянина України.

Обов`язок контролю за виконанням ухвали слідчого судді покладається на слідчого у кримінальному провадженні.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала слідчого судді не підлягає оскарженню.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.04.2024
Оприлюднено24.04.2024
Номер документу118541244
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку обов'язків

Судовий реєстр по справі —757/17838/24-к

Ухвала від 19.04.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Головко Ю. Г.

Ухвала від 19.04.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Головко Ю. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні