Рішення
від 22.04.2024 по справі 463/6705/23
ЛИЧАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 463/6705/23

Провадження № 2/463/278/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2024 року Личаківський районний суд м. Львова

в складі головуючого судді - Мармаша В.Я.,

з участю секретаря судового засідання - Гавц О.Б.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін у справі цивільну справу за позовом Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради ОСОБА_1 про стягнення надміру виплаченої державної допомоги, -

в с т а н о в и в:

позивач звернувся до суду із позовом про стягнення коштів, надміру виплаченої державної допомоги у сумі 6003,51 грн з підстав та мотивів викладених у позові.

Ухвалою судді відкрито спрощене позовне провадження, вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням (виклику) сторін. Зазначена ухвала скерована сторонам для відома.

Крім цього, відповідачу скеровувався позов з додатками на адресу її проживання та реєстрації, яка підтверджена інформацією наданою з Єдиного державного демографічного реєстру. Окрім цього, інформація про наявність такого позову у Личаківському суді була розміщена у відкритому доступі на офіційному веб-порталі Судової влади України в мережі Інтернет - http://court.gov.ua

Відповідач будучи належним чином повідомленим у встановленому законом порядку про наявність поданого Управлінням соціальногозахисту Департаментугуманітарної політикиЛьвівської міськоїради позову, відзиву на позов із викладом своїх заперечень щодо заявлених позивачем позовних вимог чи заяви про визнання позову на адресу суду не скерував.

Враховуючи вищенаведене, суд вирішує розглядати справу на підставі наявних у ній доказів і письмових пояснень, викладених у заявах по суті справи (позовній заяві), в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, дослідивши та перевіривши усі обставини справи, суд вважає, що позов слід задовольнити, виходячи з наступних підстав.

Відповідно до положень ст.ст. 12, 13 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у цивільних справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, що на підставі заяв від 16.01.2020, 21.12.2020 ОСОБА_1 Личаківським відділом соціального захисту управління, керуючись Порядком призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1098 (надалі - Порядок) (чинна редакція на момент призначення), їй призначалась тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату (надалі - тимчасова допомога) на період з 09.07.2019 по 15.07.2021.

Для призначення цього виду соціальної допомоги відповідачем подано декларацію про доходи та витрати осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, (а.с.5,7), із зазначенням у графі V Відомості про земельні ділянки, що перебувають у власності або у володінні (користування) членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні / юудинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо… «немає», а також у графі VІ Відомості про наявність додаткових джерел для існування за вказані періоди також жодної інформації.

Водночас, відповідач не задекларувала при оформленні тимчасово допомоги інформацію про свої доходи, що підтверджується відповіддю на запит від 19.01.2021 №14 «Відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податкі: про джерела та суми отриманих доходів фізичних осіб» (а.с.21).

У вищезазначеній відповіді надано інформацію, що відповідач (ІПН 2194712201) отримала дохід за ознакою «106» (дохід від надання земельної частки (паю) в лізинг оренду або суборенду) з жовтня по грудень 2019 року в розмірі 7620,23грн; з липня по вересень 2020 року в розмірі 9445,45 грн.

Окрім цього, Личаківським відділом соціального захисту управління подано запит доТОВ «Вінал Агро» (ЄДРПОУ 33469695) та ПП «Західний Буг» (ЄДРПОУ 32478033) щодо уточнення і перевірки правильності та повноти інформації, наданої для призначення тимчасової допомоги і контролю за використанням бюджетних коштів, на який отримано довідки про доходи ОСОБА_1 від 30.10.2020 №300 за надання земельної ділянки в оренду ТОВ «Вінал Агро» за період з 16.08.2019 по 31.12.2019 та довідки про доходи ОСОБА_1 від 03.02.2021 № 3-Б-320-02-21 за надання земельної ділянки в оренду ПП «Західний Буг» за серпень 2020 року (а.с. 59, 60).

Відповідно до п.14 Порядку розмір тимчасової допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для осіб, які втратили працездатність, середньомісячним сукупним доходом сім?ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не може перевищувати 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. у разі затвердження нового розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, органи соціального захисту населення проводять перерахунок раніше призначеної тимчасової допомоги з місяця встановлення нового розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, без звернення особи, якій призначено тимчасову допомогу. Середньомісячний сукупний дохід, визначений особі для призначення тимчасової допомоги, обчислюється згідно з пунктами 3-9 Методики обчислення сукупного доходу сім?ї для всіх видів соціальної допомоги. Одночасно, звертаємо увагу суду, що згідно п.5 Методики обчислення сукупного доходу сім?ї для всіх видів соціальної допомоги (в чинній редакції на момент призначення тимчасової допомоги) до сукупного доходу сімей (одержувачів) входять, зокрема, доходи від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для ведення городництва (садівництва), сінокосіння, випасання худоби, та земельної частки (паю), виділеної внаслідок розпаювання землі та інші доходи, які підлягають оподаткуванню відповідно до законодавства.

Крім того, у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 16.01.2020 року та 21.12.2020 року відповідач власноручно зазначила, що за достовірність вище вказаної інформації вона несе відповідальність (а.с.5,7).

Водночас, у зв?язку з цим фактом, що ОСОБА_1 приховано відомості та навмисно подано недостовірні дані про її дохід та майновий стан, що вплинуло на призначення тимчасової допомоги і визначення її розміру та внаслідок чого були надміру виплачені кошти, на підставі Акту про проведення перевірки правильності та повноти інформації наданої заявником для призначення соціальної допомоги від 22.01.2021 № 11, керуючись п.16 Порядку 29.01.2021 було прийнято рішення про припинення виплати призначеної тимчасової допомоги з 01.02.2021 (а.с.26).

В результаті здійснення перерахунку розміру призначеної та виплаченої тимчасової допомоги виявлено, що по вині відповідача, яка подала недостовірну інформацію, тимчасова допомога була призначена неправомірно, це призвело до надмірної виплати бюджетних коштів у вигляді тимчасової допомоги за період з 16.01.2020 до 31.01.2021 у розмірі 6003,51 грн, що підтверджується протоколом індивідуального перерахунку від 02.03.2021 (а.с.27-28).

Як наслідок виникла переплата коштів з державного бюджету за період з 16.01.2020 по 31.01.2021 на суму 6003,51 грн (а.с.27).

З метою досудового врегулювання спору відповідачу неодноразово скеровувались повідомлення з вимогою повернути зайво виплачені кошти (а.с.29-32).

Таким чином, були здійснені виплати, які були призначені ОСОБА_1 з вини відповідача. Це призвело до надмірної виплати бюджетних коштів у вигляді державної соціальної допомоги за період з 16.01.2020 по 31.01.2021 на суму 6003,51 грн.

Таким чином суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити та стягнути з відповідача надмірно виплачені кошти, за призначену державну соціальнудопомогу в розмірі 6003,51 грн.

Окрім цього, з врахуванням задоволених позовних вимог із відповідача на користь позивача слід стягнути сплачений судовий збір у розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).

Керуючись ст.ст. 2, 81, 258, 259, 263-265, 268ЦПК України, суд

в и р і ш и в:

позов - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради кошти, виплачені надміру за призначену державну соціальнудопомогу в розмірі 6003,51грн (шість тисяч три гривні п`ятдесят одна копійка).

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціальногозахисту Департаментугуманітарної політикиЛьвівської міськоїради судові витрати в розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).

Текст рішення складено та підписано суддею 22.04.2024.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга позивачем протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення через місцевий суд до Львівського апеляційного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне найменування (ім`я) учасників справи та їх місце проживання (місцезнаходження):

позивач: Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, код ЄДРПОУ 26180956, місцезнаходження: 79008, м. Львів, вул. Галицька, буд.21;

відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Суддя: Мармаш В. Я.

СудЛичаківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення22.04.2024
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу118549231
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них завданої майну фізичних або юридичних осіб

Судовий реєстр по справі —463/6705/23

Рішення від 22.04.2024

Цивільне

Личаківський районний суд м.Львова

Мармаш В. Я.

Ухвала від 23.10.2023

Цивільне

Личаківський районний суд м.Львова

Мармаш В. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні