Рішення
від 17.04.2024 по справі 920/1504/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

17.04.2024м. СумиСправа № 920/1504/23

Господарський суд Сумської області у складі судді Жерьобкіної Є.А.,

за участю секретаря судового засідання Гордієнко Ж.М.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін справу № 920/1504/23

за позовомДепартамента забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради (40009, м. Суми, вул. Садова, буд. 33, код ЄДРПОУ 40456009)

до відповідачаТовариства з обмеженою відповідальністю Пумане-Сервіс (40000, м. Суми, вул. Петропавлівська, буд. 72, кв. 26, код ЄДРПОУ 37655297)

про стягнення 28800грн 08 коп.

представники учасників справи:

від позивача ОСОБА_1 ;

від відповідача не з`явився;

1. Короткий зміст позовних вимог, заперечень проти позову та хід розгляду справи.

1.1. 28.12.2023 позивач звернувся з позовом до суду, в якому просить (з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог (вх. № 1820 від 08.04.2024) стягнути з відповідача на користь місцевого бюджету Сумської міської територіальної громади заборгованість за договором № 03/2021 тимчасового користування місцями, що перебувають у комунальній власності Сумської міської територіальної громади, для розміщення рекламних засобів від 17.05.2021, за період з 29.01.2021 до 23.02.2022, на загальну суму 28800грн 08 коп.

1.2. Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.12.2023, справу № 920/1504/23 призначено до розгляду судді Жерьобкіній Є.А.

1.3. Ухвалою від 02.01.2024 Господарський суд Сумської області прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі № 920/1504/23; визначив, що справа підлягає розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами; надав відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву, відповідно до ст. 165 ГПК України; надав позивачу семиденний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив, відповідно до ст. 166 ГПК України; надав відповідачу семиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення, відповідно до ст. 167 ГПК України.

1.4. Ухвала про відкриття провадження у справі від 02.01.2024, направлена на адресу відповідача ТОВ Пумане-Сервіс повернута поштовим відділенням з відміткою: адресат відсутній за вказаною адресою.

1.5. Ухвалою від 29.02.2024 Господарський суд Сумської області призначив судове засідання для розгляду справи № 920/1504/23 по суті з повідомленням сторін на 20.03.2024, 12:45.

1.6. Через загрозу безпеці учасників справи, у зв`язку з тим, що з 12:37 до 13:55 у Сумській області була оголошена повітряна тривога (повідомлення Telegram каналу, що інформує про повітряну тривогу Тривога. Сумська область), судове засідання у справі 20.03.2024 о 12:45 не відбулось. Ухвалою від 20.03.2024 Господарський суд Сумської області призначив справу до судового розгляду по суті з повідомленням учасників справи на 03.04.2024, 11:30.

1.7. Позивач подав суду заяву з доказами направлення позовної заяви з додатками відповідачу (вх. № 849 від 21.03.2024).

1.8. У судовому засіданні 03.04.2024, за участю представників позивача та відповідача, Господарський суд Сумської області постановив протокольну ухвалу про оголошення перерви в судовому засіданні до 10.04.2024, 14:00; запропоновано позивачу подати розрахунок позовних вимог, у тому числі, за вересень 2021 року та жовтень 2021 року.

1.9. Позивач подав суду заяву з розрахунком позовних вимог (вх. № 1036 від 08.04.2024); клопотання про перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження (вх. № 1817 від 08.04.2024); заяву про збільшення позовних вимог (вх. № 1819 від 08.04.2024), відповідно до якої просив суд стягнути з відповідача 28800 грн 08 коп. заборгованості за договором № 03/2021 тимчасового користування місцями, що перебувають у комунальній власності Сумської міської територіальної громади, для розміщення рекламних засобів від 17.05.2021, за період з 29.01.2021 до 23.02.2022.

1.10. Через загрозу безпеці учасників справи, у зв`язку з тим, що з 13:45 до 15:22 у Сумській області була оголошена повітряна тривога (повідомлення Telegram каналу, що інформує про повітряну тривогу Тривога. Сумська область), судове засідання у справі 10.04.2024 не відбулось. Ухвалою від 10.04.2024 Господарський суд Сумської області призначив справу до судового розгляду по суті з повідомленням учасників справи на 17.04.2024, 12:30.

1.11. У судовому засіданні 17.04.2024 Господарський суд Сумської області постановив протокольну ухвалу про поновлення позивачу процесуального строку на подання заяви про збільшення позовних вимог (вх. № 1820 від 08.04.2024), прийняття до розгляду заяви позивача про збільшення позовних вимог (вх. № 1819 від 08.04.2024), залишення без розгляду клопотання позивача про перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження (вх. № 1817 від 08.04.2024), за його усним клопотанням.

В судовому засіданні 17.04.2024 представник позивача підтримав позовні вимоги.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився.

1.12. За приписами ст. 248 ГПК України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Враховуючи достатність часу, наданого сторонам для подання доказів в обґрунтування своїх позицій по справі, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, господарський суд, в межах наданих йому повноважень, створив належні умови для реалізації учасниками процесу своїх прав.

2. Фактичні обставини справи, встановлені судом.

2.1. 17.05.2021 між Управлінням архітектури та містобудування Сумської міської ради (Робочий орган) та ТОВ «Пумане Сервіс» (Користувач) укладено Договір № 03/2021 тимчасового користування місцями, що перебувають в комунальній власності Сумської міської територіальної громади, для розміщення рекламних засобів (далі - Договір).

2.2. З 12.01.2023 Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради реорганізовано шляхом приєднання до його правонаступника Департамента забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради, згідно рішення Сумської міської ради № 3173-МР від 03.11.2022 «Про внесення змін до структури апарату та виконавчих органів Сумської міської ради, затвердженої рішенням Сумської міської ради від 27 липня 2016 року № 1031-МР «Про затвердження структури апарату та виконавчих органів Сумської міської ради, їх загальної чисельності» (зі змінами).

Згідно рішення Сумської міської ради № 3174-МР від 03.11.2022 викладено у новій редакції Положення про департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради (нова редакція), відповідно до пункту 1.9 якого Департамент є правонаступником всіх майнових та немайнових прав та обов`язків Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради.

Відповідно до ч.1 статті 104 Цивільного Кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Положенням про Департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради визначено, що Департамент забезпечує реалізацію державної політики у сфері регулювання земельних відносин у межах, визначених чинним законодавством України, Сумською міською радою та цим Положенням, є спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини, уповноваженим органом з питань управління та розпорядження земельними ресурсами, а також робочим органом, на який покладено виконання функцій щодо регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами на території Сумської міської територіальної громади (п. 1.4. Положення).

Департамент укладає з розповсюджувачами зовнішньої реклами договори на тимчасове користування місцями, що знаходяться у комунальній власності Сумської міської територіальної громади, для розміщення рекламних засобів та контролює їх виконання у відповідності до Правил розміщення зовнішньої реклами, що діють на території Сумської міської територіальної громади та інших нормативно-правових актів. Веде претензійно-позовну роботу по фактам порушень правил розміщення зовнішньої реклами, складає та направляє суб`єктам господарювання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства про рекламу. Здійснює в межах повноважень договірну роботу щодо договорів, угод, меморандумів, контрактів тощо, стороною яких виступає Сумська міська рада, Виконавчий комітет Сумської міської ради, Сумський міський голова чи Департамент. Департамент має право укладати у встановленому чинним законодавством порядку договори, набувати майнових і немайнових прав, бути позивачем, відповідачем, третьою особою, учасником справ окремого провадження в місцевих, апеляційних судах, Верховному Суді (п. 3.2.56., п. 3.2.57., п. 3.2.99., п. 4.1.3. Положення).

Таким чином, Департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради виступає в цій справі позивачем, як правонаступник з 12.01.2023 Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради, до якого перейшли всі права та обов`язки сторони Договору 03/2021 від 17.05.2021 Робочого органу, та який, відповідно до Положення, є Робочим органом з питань реклами на території Сумської міської територіальної громади, що укладає договори, контролює їх виконання та веде претензійно-позовну роботу і має право бути позивачем.

2.3. Згідно п.1.1 Договору Користувачу на підставі дозволу надається право тимчасового платного користування місцем, що перебуває в комунальній власності Сумської міської територіальної громади (далі - Місце) для розміщення та експлуатації рекламного засобу. Користувач розміщує рекламний засіб на місці у відповідності з дозволом, відомості про який зазначено у Додатку № 1, який є невід`ємною частиною Договору та здійснює плату за тимчасове користування місцем згідно з умовами Договору.

2.4. Згідно п. 1.3. Договору всі необхідні відомості щодо місця (місць) розташування рекламного засобу, строку користування ним та конструкції рекламного засобу, наводяться у відповідному Дозволі на розміщення зовнішньої реклами.

2.5. Згідно п. 1.4. Договору місце (місця) надається для розміщення тільки того рекламного засобу, який вказаний у дозволі на розміщення рекламного засобу, що визначений у Додатку № 1 до цього Договору.

2.6. Згідно п. 2.1.6. Договору Робочий орган має право нараховувати плату за тимчасове користування місцем (місцями), яке перебуває у комунальній власності, для розміщення рекламного засобу.

2.7. Згідно п.3.2.5. Договору Користувач зобов`язаний своєчасно і в повному обсязі здійснювати плату за тимчасове користування місцем (місцями) в порядку, передбаченому розділом 4 цього Договору, з дати встановлення надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами за діючими на день сплати тарифами, затвердженими у встановленому порядку.

2.8. Згідно пунктів 4.1. і 4.3 розділу 4 Договору розрахунок плати вказаний в Додатку №1 до цього Договору, а оплата здійснюється та перераховується Користувачем щомісяця до 25 числа поточного місяця до загального фонду бюджету Сумської міської територіальної громади за кодом бюджетної класифікації «Інші надходження».

2.9. Факт сплати Користувачем плати за користування місцем підтверджує факт надання Робочим органом та використання Користувачем місця у розрахунковому місяці за цільовим призначенням у відповідності до умов цього Договору.

2.10. Згідно п. 7.1. Договору відповідно до ч. 3 ст. 631 ЦК України сторони домовились, що умови цього Договору застосовуються до відносин між сторонами, які виникли до його укладення, а саме: з 29.01.2021. Договір діє щодо кожного наданого місця до закінчення строку дії Дозволу.

2.11. Вказані в Додатку 1 Договору Дозволи (17 штук) на розміщення зовнішньої реклами видані 29.01.2021, тобто до дати укладення договору:

№ 25/20 (вул. 20 років Перемоги, 12) - 802,56 грн.;

№ 68/20 (вул. 20 років Перемоги, 13) - 802,56 грн.;

№ 67/20 (вул. 20 років Перемоги, 14) - 802,56 грн.;

№ 24/20 (вул. Білопільський шлях, 21) - 802,56 грн.;

№ 21/20 (вул. Засумська, 16б) - 802,56 грн.;

№ 33/20 (вул. Г. Кондратьєва, 131) - 802,56 грн.;

№ 32/20 (вул. Леваневського, 14) - 802,56 грн.;

№ 18/20 (вул. Привокзальна, 2) - 802,56 грн.;

№ 23/20 (вул. І. Сірка, 27) - 802,56 грн.;

№ 34/20 (вул. Нижньохолодногорська, 8) - 802,56 грн.;

№ 31/20 (пр-т Лушпи, 12) - 802,56 грн.;

№ 28/20 (вул. Героїв Крут, 36-г) - 802,56 грн.;

№ 22/20 (вул. І. Харитоненка, 6) - 802,56 грн.;

№ 26/20 (вул. Харківська, 96) - 802,56 грн.;

№ 30/20 (вул. Героїв Крут, 36-г) - 802,56 грн.;

№ 29/20 (пр-т М. Лушпи, 24) - 802,56 грн.;

№ 20/20 (вул. Кузнечна, 5) - 685,80 грн.

Додатком 1 до Договору визначена щомісячна сума нарахувань в розмірі 13389,60 грн.

2.12. Додатковою угодою від 30.08.2021 до Договору № 03/2021 від 17.05.2021 сторони домовились, на підставі службової записки завідувача сектору зовнішньої реклами відділу з питань дизайну міського середовища управління архітектури та містобудування Сумської міської ради від 02.08.2021 №75/08.01-23, щодо перерахунку плати по дозволу 20/20 по вул. Кузнечна, 5 замість ІІІ зони застосована ІІ зона.

Внесено зміни в Додаток 1 до Договору, де визначена щомісячна сума нарахувань в розмірі 13526,76 грн. та пунктом 2 Додаткової угоди визначено, що умови цієї Додаткової угоди застосовуються до відносин між сторонами, які виникли до його укладення за Договором з 29.01.2021.

2.13. Таким чином, з дати видачі дозволів - 29.01.2023, відповідач, за умовами Договору № 03/2021 від 17.05.2021 та Додаткової угоди від 30.08.2021 до Договору, має сплачувати щомісячну суму нарахувань в розмірі 13526,76 грн.

2.14. 14.09.2021 всі дозволи, вказані в Додатку 1 Договору, анульовано згідно рішення Виконавчого комітету Сумської міської ради № 494 від 31.08.2021 (невикористання місця розташування рекламного засобу безперервно протягом шести місяців з дати надання дозволу), про що зроблено запис на першій сторінці дозволів.

2.15. З 14.09.2021 по 03.10.2021 (включно), відповідно до службової записки від 20.10.2021 № 104/08.01-23, у зв`язку з анулюванням дозволів, з 14.09.2021 щомісячна сума нарахування становить 3093,48 грн. по наступним дозволам:

№ 31/20 (пр-т Лушпи, 12) - 802,56 грн., по якому рекламний засіб демонтовано згідно акту від 04.10.2021;

№ 29/20 (пр-т М. Лушпи, 24) - 802,56 грн., по якому рекламний засіб демонтовано згідно акту від 04.10.2021;

№ 20/20 (вул. Кузнечна, 5) - 685,80 грн., по якому рекламний засіб демонтовано згідно акту від 03.10.2021;

24/20 (вул. Білопільский шлях 21) - 802,56 грн.

2.16. За вересень 2021 року плата становить:

з 01 до 13 вересня 2021 - 13526,76 грн./30 днів у вересні*13 днів = 5861,60 грн.;

з 14 до 30 вересня 2021 становить 3093,48 грн./30 днів*17 днів = 1752,97 грн.

Загальна сума за вересень 2021 становить 5861,60грн. + 1752,97 грн. = 7614,57 грн.

2.17. З 04.10.2021 припинено нарахування плати по дозволу № 20/20 по вул. Кузнечна,5, місячна плата 685,80 грн., по якому рекламний засіб демонтовано згідно акта надання послуг з демонтажу від 03.10.2021.

Відповідно щомісячна плата становить 2407,68 грн. по наступним дозволам:

№ 31/20 (пр-т Лушпи, 12) - 802,56 грн. (демонтовано 04.10.2021);

№ 29/20 (пр-т М. Лушпи, 24) - 802,56 грн. (демонтовано 04.10.2021);

№ 24/20 (вул. Білопільський шлях, 21) - 802,56 грн.

З 05.10.2021, у зв`язку з демонтажем, припинено нарахування плати по дозволу № 31/20 по пр-т.Лушпи 12, місячна плата 802,56 грн, по якому рекламний засіб демонтовано 04.10.2021, та по дозволу АДРЕСА_1 , місячна плата 802,56 грн, по якому рекламний засіб демонтовано 04.10.2021.

2.18. Нарахування продовжувалось по дозволу № 24/20 (вул. Білопільський шлях, 21) 802,56 грн., по якому відповідно до акта обстеження місця розміщення рекламного засобу від 06.12.2023 по дозволу № 24/20 (вул. Білопільський шлях, 21 - 802,56 грн.), встановлено факт розміщення рекламного засобу типу «білборд» за вказаною адресою.

2.19. Відповідно за жовтень 2021 року плата становить:

за період з 01 до 03 жовтня 2021 року плата становить 3093,48 грн./31 день жовтня*3 дня = 299,37 грн.;

за один день 04 жовтня 2021 становить 2407,68 грн. /31 день в жовтні*1 день = 77,67 грн.;

з 05 до 31 жовтня 2021 плата становить 802,56 грн. (по дозволу № 24/20 (вул. Білопільський шлях, 21)/31 день жовтня*27 днів = 699,00 грн.

Загальна сума за жовтень 2021 становить 299,37грн. + 77,67 грн. +699,00 грн. = 1076,04 грн.

2.20. Згідно пункт 4.7 розділу 4 Договору визначено протягом дії Договору Користувач не звільняється від плати за користування місцем (місцями) при відсутності рекламного засобу на місці згідно Дозволу.

2.21. За листопад-грудень 2021 сума плати складає 802,56 грн. за кожен місяць.

2.22. З 01.01.2022 сума плати збільшилась до 882,82 грн. на місяць, з урахуванням індексу інфляції 1.1. попереднього 2021 року (802,56 грн.*1,1= 882,82 грн.).

Пунктом 4.2. Договору передбачено, що розрахунок плати за тимчасове користування місцями, що знаходяться в комунальній власності, для розташування рекламних засобів проводиться Користувачем самостійно, шляхом коригування базового тарифу попереднього року на рівень інфляції за цей рік. Зміна коригувань базового тарифу проводиться без внесення змін та доповнень до Договору в порядку та у випадках, передбачених чинним законодавством України.

2.23. Відповідно до рішення Виконавчого комітету Сумської міської ради № 113 від 29.04.22 "Про підтримку суб`єктів господарювання у сфері зовнішньої реклами на період дії воєнного стану на території Сумської міської територіального громади" на період з 24 лютого 2022 і до припинення або скасування воєнного стану в Україні не нараховується та не сплачується плата за тимчасове користування місцями для розміщення рекламних засобів, які перебувають у комунальній власності Сумської міської територіальної громади.

Таким чином, плата за лютий 2022 (з 01.02.2022 до 23.02.2022) складає 725,17 грн.

2.24. Згідно п. 4.5. Договору визначено нарахування плати за тимчасове користування місцем припиняється з дати повідомлення Користувачем Робочий орган про демонтаж рекламного засобу, що підтверджується фотофіксацією (з датою).

2.25. Згідно п. 4.6. Договору у разі розірвання Договору або закінчення строку його дії, плата сплачується по день фактичного розміщення рекламного засобу на місці (місцях), наданому за цим Договором. Про дату звільнення місця (місць) Користувач письмово інформує Робочий орган з доданням фотознімку звільненого місця (з датою).

2.26. Таким чином, Робочий орган, діючи відповідно до умов Договору, зобов`язаний нараховувати плату з дати отримання дозволів (з 29.01.2021), незалежно від наявності рекламних засобів на місцях, до дати закінчення дозволу (14.09.2021 анульовано всі дозволи вказані в Додатку 1 Договору) але не раніше дати звільнення (дозвіл 22/20 акт демонтажу від 03.10.2023, дозволи № 31/20 і № 29/20 акти демонтажу від 04.10.2023) місця від рекламного засобу, а Користувач зобов`язаний її сплачувати.

2.27. Всього за період з 29.01.2021 (згідно п.7.1 Договору) по 23.02.2022 (по дату демонтажу рекламних засобів) - за Договором № 03/2021 від 17.05.2021 відповідачу нараховано 107900,08 грн., фактично сплачено відповідачем 79100,00 грн., внаслідок чого у відповідача наявна заборгованість в розмірі 28800,08 грн.

Таким чином, позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість за Договором № 03/2021 від 17.05.2021 тимчасового користування місцями, що перебувають в комунальній власності Сумської міської територіальної громади, для розміщення рекламних засобів в розмірі 28800 грн 08 коп.

3. Мотиви, якими керувався суд, застосоване ним законодавство та висновки за наслідками розгляду справи.

Частиною 1 ст. 143 Конституції України встановлено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.

Стаття 144 Конституції України передбачає, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування територіальної громади є однією з гарантій держави.

Згідно зі ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Частиною 1 ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Положеннями ст. 17 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Відповідно до приписів ст. 29 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад та встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад.

Згідно ст. 1 Закону України Про рекламу, зовнішня реклама реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Згідно з ч. 1 ст. 16 Закону України Про рекламу, розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067, встановлено, що зовнішня реклама розміщуються на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Відповідно до п. 24 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу.

Згідно ст. 11, 509 Цивільного кодексу України зобов`язання виникають, зокрема, з договорів. Аналогічні положення містяться у ст. 174 Господарського кодексу України, а саме господарські зобов`язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

За своєю правовою природою, укладений між сторонами договір № 03/2021 від 17.05.2021 подібний до договору оренди, адже визначає об`єкт оренди місце, що перебуває у комунальній власності для розташування рекламних засобів, строк, на який укладається договір, орендну плату (плата за право користування).

Відповідно до ч. 1 ст. 759 Цивільного кодексу України, за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Згідно ч. 1 ст. 762 Цивільного кодексу України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Відповідно до ч. 1 ст. 286 Господарського кодексу України орендна плата це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством.

Пунктом 32 Типових правил розміщення зовнішньої реклами передбачено, що плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарського кодексу України.

Статтями 525, 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться; одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Частиною 2 ст. 193 Господарського кодексу України передбачено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Згідно ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Згідно статей 76 - 79 Господарського процесуального кодексу України суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів. Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Суд установив, що порядок розрахунків між сторонами передбачений у розділі 4 договору № 03/2021 від 17.05.2021.

Узгоджена сторонами в договорі № 03/2021 від 17.05.2021та додатковій угоді від 30.08.2021, плата за місця сплачувалась відповідачем не в повному обсязі, у зв`язку з чим утворилась заборгованість, що відображена в розрахунку позивача.

Так, згідно наданого позивачем розрахунку суми позовних вимог щодо стягнення плати за тимчасове користування місцями, що перебувають в комунальній власності Сумської міської територіальної громади, для розміщення рекламних засобів, відповідно до додаткової угоди від 30.08.2012 сума нарахувань становить 13526 грн 76 коп. на місяць.

14.09.2021 всі дозволи, вказані в Додатку 1 Договору, анульовано згідно рішення Виконавчого комітету Сумської міської ради № 494 від 31.08.2021, про що зроблено запис на першій сторінці дозволів.

З 14.09.2021 по 03.10.2021 (включно), відповідно до службової записки від 20.10.2021 № 104/08.01-23, у зв`язку з анулюванням дозволів, з 14.09.2021 щомісячна сума нарахування становить 3093,48 грн. по наступним дозволам:

№ 31/20 (пр-т Лушпи, 12) - 802,56 грн., рекламний засіб демонтовано згідно акта від 04.10.2021;

№ 29/20 (пр-т М. Лушпи, 24) - 802,56 грн., рекламний засіб демонтовано згідно акта від 04.10.2021;

№ 20/20 (вул. Кузнєчна, 5) - 685,80 грн., рекламний засіб демонтовано згідно акта від 03.10.2021;

24/20 (вул. Білопільский шлях 21) - 802,56 грн.

Таким чином, за вересень 2021 року плата становить: з 01 до 13 вересня 2021 - 13526,76 грн./30 днів у вересні*13 днів = 5861,60 грн.; з 14 до 30 вересня 2021 становить 3093,48 грн./30 днів*17 днів = 1752,97 грн. Загальна сума за вересень 2021 становить 5861,60 грн. + 1752,97 грн. = 7614,57 грн.

З 04.10.2021 припинено нарахування плати по дозволу № 20/20 по вул. Кузнечна,5, місячна плата 685,80 грн., рекламний засіб демонтовано згідно акта надання послуг з демонтажу від 03.10.2021.

Відповідно щомісячна плата становить 2407,68 грн. по наступним дозволам:

№ 31/20 (пр-т Лушпи, 12) - 802,56 грн. (демонтовано 04.10.2021);

№ 29/20 (пр-т М. Лушпи, 24) - 802,56 грн. (демонтовано 04.10.2021);

№ 24/20 (вул. Білопільський шлях, 21) - 802,56 грн.

З 05.10.2021, у зв`язку з демонтажем, припинено нарахування плати по дозволу № 31/20 по пр-т.Лушпи 12, місячна плата 802,56 грн. та по дозволу АДРЕСА_1 , місячна плата 802,56 грн.

Нарахування продовжувалось по дозволу № 24/20 (вул. Білопільський шлях, 21) 802,56 грн., по якому відповідно до акта обстеження місця розміщення рекламного засобу від 06.12.2023 по дозволу № 24/20 (вул. Білопільський шлях, 21 - 802,56 грн.), встановлено факт розміщення рекламного засобу типу «білборд» за вказаною адресою.

Таким чином, за жовтень 2021 року плата становить: за період з 01 до 03 жовтня 2021 року плата становить 3093,48 грн./31 день жовтня*3 дня = 299,37 грн.; за один день 04 жовтня 2021 становить 2407,68 грн./31 день в жовтні*1 день = 77,67 грн.; з 05 до 31 жовтня 2021 плата становить 802,56 грн. (по дозволу № 24/20 (вул. Білопільський шлях, 21)/31 день жовтня*27 днів = 699,00 грн. Загальна сума за жовтень 2021 становить: 299,37грн. + 77,67 грн. +699,00 грн. = 1076,04 грн.

За листопад-грудень 2021 сума плати складає 802,56 грн. за кожен місяць.

З 01.01.2022 сума плати збільшилась до 882,82 грн. на місяць, з урахуванням індексу інфляції 1.1. попереднього 2021 року (802,56 грн.*1,1= 882,82 грн.).

За лютий 2022 (з 01.02.2022 до 23.02.2022) нараховано 725 грн 17 коп, оскільки відповідно до рішення Виконавчого комітету Сумської міської ради № 113 від 29.04.22 "Про підтримку суб`єктів господарювання у сфері зовнішньої реклами на період дії воєнного стану на території Сумської міської територіального громади" на період з 24 лютого 2022 і до припинення або скасування воєнного стану в Україні не нараховується та не сплачується плата за тимчасове користування місцями для розміщення рекламних засобів, які перебувають у комунальній власності Сумської міської територіальної громади.

Суд установив, що всього за період з 29.01.2021 до 23.02.2022 за Договором № 03/2021 від 17.05.2021 відповідачу нараховано 107900,08 грн., фактично сплачено відповідачем 79100,00 грн., внаслідок чого у відповідача наявна заборгованість в розмірі 28800,08 грн.

Відповідачем не надано контррозрахунку заборгованості. У матеріалах справи відсутні докази повної сплати відповідачем заборгованості із внесення плати за право тимчасового користування у спірні періоди.

З рахуванням вищевикладеного, перевіривши розрахунок позивача, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача заборгованості за Договором № 03/2021 від 17.05.2021 тимчасового користування місцями, що перебувають в комунальній власності Сумської міської територіальної громади, для розміщення рекламних засобів в розмірі 28800 грн 08 коп., за період з 29.01.2021 до 23.02.2022.

4. Розподіл судових витрат.

Відповідно до ч. 9 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати позивача зі сплати судового збору в розмірі 2684 грн 00 коп. покладаються на відповідача.

Керуючись ст. 2, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Пумане-Сервіс (40000, м. Суми, вул. Петропавлівська, буд. 72, кв. 26, код ЄДРПОУ 37655297) на користь місцевого бюджету Сумської міської територіальної громади за наступними реквізитами: Отримувач: ГУК Сум.обл/Сумська МТГ/24060300 код отримувача: 37970404 рахунок отримувача: UA818999980314090544000018540 банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.) код класифікації доходів бюджету: 24060300, 28800 грн 08 коп. заборгованості за договором № 03/2021 тимчасового користування місцями, що перебувають в комунальній власності Сумської міської територіальної громади, для розміщення рекламних засобів від 17.05.2021.

3.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Пумане-Сервіс (40000, м. Суми, вул. Петропавлівська, буд. 72, кв. 26, код ЄДРПОУ 37655297) на користь Департамента забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради (40009, м. Суми, вул. Садова, буд. 33, код ЄДРПОУ 40456009) 2684 грн 00 коп. витрат зі сплати судового збору.

4.Видати накази після набрання рішенням законної сили.

5.Відповідно до ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

6.Згідно з ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене та підписане суддею 22.04.2024.

СуддяЄ.А. Жерьобкіна

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення17.04.2024
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу118554743
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —920/1504/23

Рішення від 17.04.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна

Ухвала від 10.04.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна

Ухвала від 20.03.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна

Ухвала від 29.02.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна

Ухвала від 02.01.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні