Рішення
від 22.04.2024 по справі 160/2623/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2024 рокуСправа №160/2623/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ніколайчук С.В.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС (50102, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Рудна, б. 4-4Д, код ЄДРПОУ 35601098) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

УСТАНОВИВ:

29 січня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, у якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 07.12.203 року № 3734, яким Товариство з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС, код 35601098, було визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податків;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС, код 35601098, з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив, що оскаржуваним рішенням від 07.12.2023 р. №3734 відповідач порушує права та інтереси позивача, оскільки внесення позивача до переліку ризикових за п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, надає контролюючому органу беззаперечну підставу для автоматичного зупинення реєстрації податкових накладних. Вказує, що саме на підставі вішення від 07.12.2023 р. № 3734 відповідач зупиняє реєстрацію податкових накладних позивача та в подальшому відмовляє у їх реєстрації. На думку позивача, такі дії відповідача є протиправними, зупиняють господарську діяльність, вчиняють шкоду діловій репутації товариства як підприємства-генпідрядника. За таких обставин рішення відповідача від 07.12.2023 р. № 3734 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості підлягає скасуванню.

Ухвалою від 05 лютого 2024 року позовну заяву було залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня отримання копії цієї ухвали.

Ухвалою від 27 лютого 2024 рокусуд відкрив провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою від 08 березня 2024 року відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про розгляд справи № 160/2623/24 за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 13 березня 2024 року витребуванододаткові докази по справі № 160/2623/24, а саме: 1)від Товариства з обмеженою відповідальністю «КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС» податкові накладні по операціям від 30.09.2023 року, які зазначені в оскаржуваному рішенні за інформацією, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку; 2)від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області податкові накладні по операціям від 30.09.2023 року, які зазначені в оскаржуваному рішенні за інформацією, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Ухвалою від 26 березня 2024 року відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про розгляд справи № 160/2623/24 з викликом сторін.

04 березня 2024 року на адресу суду від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву, де відповідач зазначив, що ТОВ «КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС» обліковується як платник за основним місцем обліку в ГУ ДПС У Дніпропетровській області (Інгулецький р-н м. Кривий Ріг), 42.21-БУДІВНИЦТВО ТРУБОПРОВОДІВ, чисельність - згідно звітності за 3 кв. 2023 року 43 працівника, заробітна плата 4705 грн., відомості щодо об`єктів оподаткування 20-ОПП: склад, цех, майстерня, автопричіп, автобус, автомобіль, паливний склад. Позивач за рішенням Комісії регіонального рівня включено 12.03.2021 №1845 до переліку ризикових платників податку на підставі інформації, отриманої в межах алгоритму дій, як такого, що відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку. У порядку, затвердженому постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 по ТОВ "КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 35601098) надано повідомлення про подання інформації та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 29.11.2023 р. Вих. За результатами опрацювання та аналізу наявної податкової інформації та копій документів встановлено ненадання позивачем первинних документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку по взаємовідносинам з ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "М-ГРУП" (код 35229844), ТОВ "УКРІНТЕХ" (код 37461045), ТОВ "ЗАПОРІЗЬКИЙ МЕТИЗНИЙ ЗАВОД" (код 39989779), ТОВ "АРМА ГРУШІ" (код 41464728) ТОВ "ГОЛД ДРІМ" (код 42456697), та ТОВ "БОРОЛОН" (код 43633255) а саме: виписок банку, даних, щодо вантажно-розвантажувальних робіт та складського обліку. Відповідач також вказав, що висновки, наведені в рішенні, є відображенням дій працівників податкових органів і самі по собі не породжують правових наслідків для платника податків та, відповідно, таке рішення не порушує прав останнього. Внесення суб`єктом владних повноважень позивача до переліку ризикових не створює жодних перешкод для діяльності платника податку. Дії контролюючого органу щодо внесення до переліку ризикових», є лише службовою діяльністю працівників ДПС з виконання своїх професійних обов`язків зі збирання доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження відповідних операцій, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку. Зазначені дії самі по собі не створюють для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків. За таких обставин, відповідач просить відмовити у задоволенні позову.

26.03.2024 року через систему «Електронний суд» (документ сформований 25.03.2024 року) від представника позивача надійшли додаткові пояснення у справі, у яких підтримано позицію викладену у позовній заяві.

Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписамистатті 262 Кодексу адміністративного судочинства Українибез повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС (код ЄДРПОУ 35601098) є юридичною особою та перебуває на податковому обліку Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.

Основним видом діяльності позивача є:

- 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н. в. і. у.

З-поміж інших видів, діяльності:

- 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій;

- 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н.в.і.у.;

- 46.11 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічні, речовинами;

- 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення;

- 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами;

- 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

- 49.41 Вантажний автомобільний транспорт;

- 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення.

07.12.203 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 29.11.2023 року № 1, прийнято рішення № 3734 про відповідність платника податку Товариств з обмеженою відповідальністю «КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС», код 35601098, критеріям ризиковості.

Підставою прийняття рішення від 07.12.203 року № 3734 визначено п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме: "13" придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку; 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

У графі "Інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку" вказано таке:

- тип операції постачання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7326, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції - 41464728;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7325, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції - 42113642;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023 р., код ДКПП операції, визначеної як ризикова 49.41, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції - 42456697;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7307, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції - 43526618;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023., код ДКПП операції, визначеної як ризикова 77.12.11 податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції - 35229844;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7305, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 43526618;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023 р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7326, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 43633255;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023 р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7214, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 35601098;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 8001, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 35601098;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023 р., код ДКПП операції, визначеної як ризикова - 7325, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 35601098;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 8311, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 35601098;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7229, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 35601098;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7801, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 35601098;

тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 6810, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 35601098;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7208, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 35601098;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7210, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 35601098;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7216, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 35601098;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 30.09.2023 по 30.09.2023р., код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 8544, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 35601098.

У графі Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку вказано слово Документи, але не вказано - які саме документи не подані.

Також, у вішенні від 07.12.2023 р. №3734 вказано, що інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку є операції з юридичними особами: ТОВ "АРМА ГРУПП", код 41464728, ПП "ХОЛІДАРС" код 42113642, ТОВ "ГОЛД ДРІМ" код 42456697, ТОВ "ТОРГПРОДМАРКЕТ", код 43526618, ТОВ "ТД "М-ГРУП", код 35229844, ТОВ "БОРОЛОН", код 43633255.

29.11.2023 р. за Вих.2911/2023 позивачем подано до контролюючого органу повідомлення №1 про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме:

- Договір купівлі-продажу приміщень, Договір купівлі-продажу виробничого комплексу №9324246041 , Оборотно-сальдова відомість 11 pax на 01.10.2021, Оборотно-сальдова відомість pax. 11 ЛМНМАЛ №9324246257;

- Рішення відмова в знятті ризикованості, Рішення комісії №9324246425, техпаспорта на автомобілі, Техпаспорта на автомобілі №9324246445. ШТАТНИЙ РОЗКЛАД на 01.12.2021 р., Штаний розклад №9324246562;

- АРСЕНАЛ ТД баббіт, ТОВ ТД АРСЕНАЛ-УКРАЇНА поставка бабіту -рахунки, видаткові накладні, ТТН, платіжні доручення, відомість оборотів рах.631 №9324246657;

- ІНГЗК специфікація №3 дог 112-35 втулки підп`ятники, ПрАТ ІНГЗК специфікація договір підряду№112-35-втулки підп`ятники №9324246718;

- ІНГЗК втулки, ПрАТ ІНГЗК ремонт втулок-акт виконаних робіт, акт отримання в ремонт, ТТН, рахунок, платіжні доручення , накладна-вимога списання матеріалів зі складу, картка рах.361, оборотно-сальдова відомість 201 №9324246829;

- ІНГЗК підшипники ММС, ПрАТ ІНГЗК ремонт підшипників ММС-акти виконаних робіт, акт отримання в ремонт, ТТН, рахунки, платіжні доручення , накладні-вимоги списання матеріалів зв складу, картка рах.361, оборотно-сальдова відомість 201 №9324246904;

- ІНГЗК специфікація №20 дог 367-35 підшипники ММС, ПрАТ ІНГЗК специфікація до договору підряду №367-35 підшипники ММС №9324246919. 20-ОПП №9324246969;

- Техпаспорт на причеп ТД М-ГРУП, ТОВ ТД М-ГРУП- техпаспорт орендованого напівпричепу №9324246982;

- АРМА ГРУПП договір поставки, ТОВ АРМА ГРУП- договір поставки та специфікація-поставка поковки №9324247018;

- ПІВНГЗК Специфікація 3 дог 120 редуктор ФАЛК , ПрАТ ПівнГЗК специфікація до договору постачання №120 від 08.02.2021р редуктор ФАЛК №9324247028;

- ТРИ-А-ТРАНС договір на перевезення вантажу, ТОВ ТРИ-А-ТРАНС договір з перевезення вантажу №9324247043;

- ГОЛД ДРІМ договір перевезення , ТОВ ГОЛД ДРІМ договір з перевезення вантажу та заявка №9324247133, ЛИСТ-пояснення невідповідності критеріям ризиків 11.2023, Лист пояснення 9324247144;

- Оборотно-сальдова відомість 10 pax на 01.10.2021, Оборотно-сальдова відомість pax. 10 Основні засоби №9324247156;

- Податковий розрахунок сум доходу ЄСВ ПДФО, Податковий розрахунок ЄСВ ПДФО №9324247201, АРСЕНАЛ ТД договір та специфікація, ТОВ ТД АРСЕНАЛ-УКРАЇНА договір та специфікація №9324247227;

- КРИВБАСВОДОКАНАЛ договір водопостачання, КП КРИВБАСВОДОКАНАЛ договір водопостачання №9324247248 ;

- ЛИВАЙН ТОРГ договір поставки ПММ, ТОВ ЛІВАЙН ТОРГ договір поставки палива №9324247274 , ІНГЗК договір підряду 112-35 , ПрАТ ІНГЗК договір підряду №9324247264. ІНГЗК договір підряду 367-35 , ПрАТ ІНГЗК договір підряду №9324247295;

- ПрАТ ІНГЗК ремонт підп`ятників-акт виконаних робіт, акт отримання в ремонт, ТТН, рахунок, платіжні доручення , накладна-вимога списання матеріалів зі складу, картка рах.361, оборотно-сальдова відомість 201 №9324247526;

- АРМА ГРУПП поковка, ТОВ АРМА ГРУП поставка поковки - рахунок, видаткові накладні, ТТН, сертифікати якості, платіжні доручення, відомість оборотів рах.631 №9324247551. ПІВНГЗК - договір 120, ПрАТ ПівнГЗК договір постачання №9324247559;

- ТД М-ГРУП договір оренди причепа , ТОВ ТД М-ГРУП-договір оренди напівпричепу, акт приймання-передачі напівпричепа в оренду №9324247567;

- ТД М-ГРУП оренда причепа, ТОВ ТД М-ГРУП- послуга оренда напівпричепу лютий-листопад 2021 -рахунки, акти надання послуг, платіжні доручення, відомість оборотів рах.631 №9324247672. ПРРЗ договір підряду, ТОВ ПОКРОВСЬКИИ РРЗ договір підряду та специфікація на мехобробку вінця зубчастого №9324247752;

- ТРИ-А-ТРАНС перевезення поковки, ТОВ ТРИ-А-ТРАНС послуга з перевезення вантажу поковки-акти приймання-пердачі виконаних робіт, рахунки, ТТН, платіжні доручення №9324247760;

- ІНГЗК відновлення вінця, ПрАТ ІнгЗК відновлення вінця зубчастого-акт приймання-передачі обладнання в ремонт, акт виконаних робіт, рахунок, платіжне доручення, ТТН, картка рах.361. №9324247771;

- ПІВНГЗК поставка редуктор ФАЛК 07102021, ПрАТ ПівнГЗК поставка редуктора ФАЛК- рахунок, видаткова накладна, довіреність, акт приймання-передачі, ТТН, накладна-вимога на списання матеріалів зі складу, картка рах.361, оборотно-сальдова відомість 201 №9324247807. ПІВНГЗК Специфікація 2 дог 665 траверза гідроциліндр, ПрАТ ПівнГЗК специфікація до договору підряду №665 від 12.05.202Із відомістю дефектів та калькуляцією-відновлення гідроциліндру та траверзи №9324247895;

- ПРРЗ мехобробка вінця, ТОВ ПОКРОВСЬКИЙ РРЗ мехобробка вінця зубчастого - акт надання послуг, акт приймання-передачі з ремонту, ТТН, рахунок, платіжне доручення, відомість оборотів рах.631 №9324247915;

- ПІВНГЗК договір 665 , ПрАТ ПівнГЗК договір підряду №9324247921;

- ГОРДІЄНКО договір трансп. послуг, ФОП ОСОБА_1 договір про надання транспортних послуг №9324248005;

- ПРОМРЕМОТНИ оренда будівлі ММ , ТОВ ПРОМИСЛОВІ РЕМОНТИ надання в оренду частини будівлі механічних майстерень грудень 2021р-червень 2022 року - акти наданих послуг, рахунки, платіжні доручення №9324248054;

- ПРОМРЕМОТНИ ДОГОВІР оренда будівлі ММ., ТОВ ПРОМИСЛОВІ РЕМОНТИ договір оренди частини будівлі механічних майстерень, акт приймання-передачі приміщення в оренду №9324248158;

- ПРОМРЕМОТНИ ДОГОВІР комун. оренда цеху МК, ТОВ ПРОМИСЛОВІ РЕМОНТИ договір відшкодування вартості електро та водопостачання по орендованій частини будівлі цеху металоконструкцій №9324248169;

- ПРОМРЕМОТНИ комун. відшкод. оренда цеху МК , ТОВ ПРОМИСЛОВІ РЕМОНТИ відшкодування вартості електро та водопостачання по орендованій частини будівлі цеху металоконструкцій грудень 2021р-червень 2022 року-акти наданих послуг, акт приймання передачі послуг, рахунки, платіжні доручення №9324248170;

- ПРОМРЕМОТНИ ДОГОВІР оренда цеху МК. , ТОВ ПРОМИСЛОВІ РЕМОНТИ договір оренди частини будівлі цеху металоконструкцій, акт приймання-передачі приміщення в оренду №9324248250;

- МЕГАСПЕКТР ЮГ договір специфікації. ТОВ МЕГАСПЕКТР ЮГ договір та специфікації №9324254163;

- ГОЛД ДРІМ перевезення ВІНЦЯ. , ТОВ ГОЛД ДРІМ послуга з перевезення вантажу 'Вінець зубчастий' - акт наданих послуг, рахунок, платіжне доручення, ТТН, відомість оборотів рах.631 №9324254164;

- ІНГЗК специфікація №10 дог 367-35 вінець. , ПрАТ ІнгЗК специфікація до договору №365-35 від 23.01.2020 р. - відновлення вінця зубчастого №9324254175;

- ПІВНГЗК відновлення гідроциліндра соmрrеssеd, ПрАТ ПівнГЗК відновлення гідроциліндру - акт виконаних робіт, акт приймання-передачі обладнання в ремонт, з ремонту, ТТН, рахунок, платіжні доручення, накладна-вимога списання матеріалів зі складу, картка рах.361, оборотно-сальдова відомість 201 №9324254177;

- МЕГАСПЕКТР ЮГ поковка 1, ТОВ МЕГАСПЕКТР ЮГ поставка поковки - рахунки, видаткові накладні, платіжні доручення, сертифікати якості, ТТН, відомість оборотів рах.631 №9324254202 ГОРДІЄНКО перевезення поковки, ФОП ОСОБА_1 отримання транспортних послуг перевезення поковки - акт приймання-передачі послуг, рахунок, платіжне доручення, ТТН, відомість оборотів рах.631 №9324254203;

- ПРОМРЕМОТНИ комун. відшкод. оренда буд. ММ, ТОВ ПРОМИСЛОВІ РЕМОНТИ відшкодування вартості електро та водопостачання по орендованій частини будівлі механічних майстерень грудень 2021р-червень 2022 року-акти наданих послуг, акт приймання передачі послуг, рахунки, платіжні доручення №9324254213;

- ПРОМРЕМОТНИ ДОГОВІР комун оренда буд. ММ, ТОВ ПРОМИСЛОВІ РЕМОНТИ договір відшкодування вартості електро та водопостачання по орендованій частини будівлі механічних майстерень №9324254215;

- ПРОМРЕМОТНИ осв 361, ТОВ ПРОМИСЛОВІ РЕМОНТИ Оборотно-сальдова відомість по рах.361 за період грудень 2021р.- червень 2022 р. в розрізі договорів №9324254232;

- ПІВНГЗК відновлення траверзи ПрАТ ПівнГЗК відновлення траверзи-акт виконаних робіт, акт приймання-передачі обладнання в ремонт, з ремонту, ТТН, рахунок, платіжне доручення, накладна-вимога списання матеріалів зі складу, картка рах.361, оборотно-сальдова відомість 201 №9324254243 ПРОМРЕМОТНИ оренда цеху МК, ТОВ ПРОМИСЛОВІ РЕМОНТИ надання в оренду частини будівлі цеху металоконструкцій грудень 2021р-червень 2022 року-акти наданих послуг, рахунки, платіжні доручення №9324254261.

За результатами розгляду інформації та копій документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення від 07.12.203 року № 3734 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Вважаючи протиправним вищевказане рішення, позивач звернувся до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві, та доводам відповідача, викладеним в відзиві на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діють на момент виникнення спірних правовідносин, та релевантні їм джерела прав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.

За приписами пп.20.1.45 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Відповідно до п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Згідно п.71.1 ст.71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Пунктами 74.1, 74.3 статті 74 Податкового кодексу України визначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Згідно пункту 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/ невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Абзацом 2 пункту 25 Порядку № 1165 визначено, що комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Критерії ризиковості платника податку наведені у Додатку 1 до Порядку № 1165, відповідно до яких таким критерієм є, зокрема: "8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС".

З аналізу наведених вище правових норм видно чітко встановлений алгоритм поведінки контролюючого органу щодо віднесення платника податку до ризикових платників, визначення критеріїв ризиковості платника податку, порядок перевірки документів, наданих платником податків для прийняття рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості, прийняття рішення за результатами перевірки наданих документів про відповідність чи невідповідність платника податку критеріям ризиковості.

Щодо правомірності рішення від 07.12.203 року № 3734 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС критеріям ризиковості платника податку, суд зазначає таке.

За приписами пункту 6 Порядку № 1165 включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

Віднесення до пункту 8 Критеріїв здійснюється у разі наявної у контролюючого органу податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

У затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме, у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.

При цьому, форма рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачає зазначення контролюючим органом конкретної податкової інформації, яка стала підставою для прийняття вказаного рішення на підставі пункту 8 Критеріїв.

Також законодавцем установлена певна послідовність, умови та підстави для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості.

Зокрема, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації. А тому питання відповідності підприємства критеріям ризиковості платника податку має розглядатись комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

Моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.

Крім цього, комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції… (пункт 8 Додатку № 1 до Порядку № 1165), має обґрунтувати, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

Вказане узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 05.01.2021 р. у справі № 640/10988/20, від 23.06.2022 р. у справі № 640/6130/20, від 14.03.2023 р. у справі № 908/41/22 (908/398/22).

Як встановлено судом, рішення комісії від 07.12.203 року № 3734 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку прийнято у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, а саме вказано, що інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, є операції з юридичними особами: ТОВ "АРМА ГРУПП", код 41464728, ПП "ХОЛІДАРС" код 42113642, ТОВ "ГОЛД ДРІМ" код 42456697, ТОВ "ТОРГПРОДМАРКЕТ",код 43526618, ТОВ "ТД "М-ГРУП", код 35229844, ТОВ "БОРОЛОН", код 43633255.

За приписами пункту 6 Порядку № 1165 документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Отже, законодавцем на комісію покладено розгляд питання щодо виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, яке можливе у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку (договори та додатки до них, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські та розрахункові документи тощо).

Як видно зі змісту рішення від 07.12.203 року № 3734 висновок комісії регіонального рівня про відповідність ТОВ КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку ґрунтується на наявній інформації, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме операції з юридичними особами: ТОВ "АРМА ГРУПП", код 41464728, ПП "ХОЛІДАРС" код 42113642, ТОВ "ГОЛД ДРІМ" код 42456697, ТОВ "ТОРГПРОДМАРКЕТ",код 43526618, ТОВ "ТД "М-ГРУП", код 35229844, ТОВ "БОРОЛОН", код 436332554; 13 - придбанні товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 14 - постачанні товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку; 11 - накопиченні залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

При цьому, оскаржуване рішення не містять жодної конкретизації щодо переліку первинних документів, які необхідно надати позивачу для прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку, про що свідчить відповідна графа рішення, в якій зазначено лише «документи».

За положеннями додатку 1 до Порядку № 1165 « Критерії ризиковості платника

податку на додану вартість визначені», в редакції чинній на момент прийняття

вказаного рішення, редакція пункту 8 була викладена у наступній редакції у

контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі

провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі

органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської

операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку

коригування.

Отже, редакцією пункту 8 додатку № 1 Порядку № 1165 імперативно визначено, що підставою для його застосування повинна бути певна податкова інформація.

Однак, відповідачем у рішенні від 07.12.2023 р. № 3734 в рядку Податкова інформація не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття таких рішень, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції. Рішення має формальний характер Не вказано у даному рішенні і конкретних податкових накладних/розрахунків коригування, складених позивачем та поданих ним на реєстрацію в ЄРПН, в яких були зафіксовані ризикові операції, і реєстрація яких була зупинена, що стало підставою для вирішення питання відповідності платника податку - позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Таким чином, передбачений Порядком №1165 обов`язок щодо розшифрування яка саме податкова інформація стала фактичною підставою для прийняття відповідних рішень, відповідачем у даному випадку виконано не було.

У свою чергу, такий обов`язок контролюючого органу щодо розшифрування податкової інформації, кореспондується з правом платника податку подати перелік документів задля виключення його з переліку ризикових платників податків, яке передбачено п.6 Порядку №1165.

29.11.2023 р. Товариство з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС подало комісії повідомлення № 1 про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку стосовно взаємовідносин з ТОВ "АРМА ГРУПП", код 41464728, ПП "ХОЛІДАРС" код 42113642, ТОВ "ГОЛД ДРІМ" код 42456697, ТОВ "ТОРГПРОДМАРКЕТ",код 43526618, ТОВ "ТД "М-ГРУП", код 35229844, ТОВ "БОРОЛОН", код 43633255.

Між тим, жодних обґрунтувань того, чому комісією не взято до уваги надані позивачем повідомленням від 29.11.2023 р. № 1 разом з іншими документами рішення від 07.12.2023 р. № 3734 не містить.

Таким чином, не вказуючи у рішенні конкретного переліку документів та підстав неприйняття поданих позивачем документів, відповідач ставить позивача у становище невизначеності стосовно того, які конкретно документи потрібно надати комісії для прийняття рішення про невідповідність ТОВКРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС критеріям ризиковості платника податку.

Спірне рішення від від 07.12.2023 р. № 3734 не містить обґрунтувань підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку. Щодо кодів "14" постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку за рахунок сформованого реєсраційноголімінту у зв`язку придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю та "13" придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, то відповідачем не надано документального підтвердження обставин того, що товари не пов`язані з господарською діяльністю, а з ТОВ "АРМА ГРУПП", код 41464728, ПП "ХОЛІДАРС" код 42113642, ТОВ "ГОЛД ДРІМ" код 42456697, ТОВ "ТОРГПРОДМАРКЕТ", код 43526618, ТОВ "ТД "М-ГРУП", код 35229844, ТОВ "БОРОЛОН", код 43633255, та/або його контрагенти задіяні у проведенні ризикових операцій саме з товарів, робіт послуг, що постачалися ТОВ

«КРИВОРІЖПРОМСЕРВІС».

Так, загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

В той же час оскаржуване у даній справі рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії та породжує їх неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Прийняття податковим органом кожного наступного рішення за результатом розгляду пояснень платника податків та наданих ним первинних документів, яке кожного разу доповнюється новими підставами (в даному випадку новою операцією з придбання товарів), позбавляє можливості платника податків надати контролюючому органи всі необхідні первинні документи та їх пояснення для виключення товариства з переліку ризикових.

Суд звертає увагу на те, що податкова інформація, наявна у контролюючого органу, є лише статистичними даними, які самі по собі не можуть свідчити про вчинення підприємством порушень та не підтверджує ризиковість платника податків.

Будь-яка податкова інформація носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні закону.

Така позиція підтримується Верховним Судом, про що свідчить правовий висновок, викладений у постановах від 02.04.2020 р. у справі № 160/93/19, від 04.06.2020 р. у справі № 340/422/19, від 16.04.2021 р. у справі № 813/1301/15.

Так, Верховний Суд у постанові від 22.07.2021 р. у справі № 520/480/20 вказав, що саме лише посилання контролюючого органу про те, що аналіз діяльності товариства свідчить про наявність ризиків маніпулювання показниками податкової звітності та даними Єдиного реєстру податкових накладних, а також мінімізації платежів до бюджету, без належного обґрунтування і документального підтвердження, не може свідчити про відповідність рішення критеріям правомірності, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень і закріплені у частині другій статті 2 КАС України.

Суд також зауважує, що при розгляді питання виключення платника податку з переліку платників на підставі поданої інформації та копій документів контролюючий орган не може здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.

При цьому, оскаржуване рішення не містить встановлених обставин, які б свідчили про невиконання позивачем чи його контрагентами договірних зобов`язань за господарськими операціями або встановлення обставин, які б свідчили про неправдивість чи ризиковість господарських операцій між позивачем та його контрагентами.

Відповідачем у оскаржуваних рішеннях не було наведено фіктивності проведених господарських операцій з контрагентами.

Між тим, відповідачем залишено поза увагою письмові пояснення позивача та вищенаведений перелік документів, жодних пояснень чи обґрунтувань того, чому вказані інформація та документи не взяті до уваги при прийнятті оскаржуваного рішення.

З огляду на вказане, суд вважає безпідставним доводи відповідача щодо не надання інформації та документів щодо господарських операцій з ТОВ "АРМА ГРУПП", код 41464728, ПП "ХОЛІДАРС" код 42113642, ТОВ "ГОЛД ДРІМ" код 42456697, ТОВ "ТОРГПРОДМАРКЕТ", код 43526618, ТОВ "ТД "М-ГРУП", код 35229844, ТОВ "БОРОЛОН", код 43633255, як такими, що включено до переліку ризикових платників податку.

Окремо суд зауважує, що висновок контролюючого органу про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку ґрунтується в тому числі і на тому, що серед контрагентів позивача є суб`єкти господарювання, які здійснюють сумнівні господарські операції, проте негативна податкова інформація стосується не господарської діяльності позивача, а його контрагентів.

Європейський суд з прав людини однозначно вказав на правило індивідуальної відповідальності платника податків. Це означає, що добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через порушення законодавства його контрагентом.

Вказаний підхід застосовано Європейським судом з прав людини, зокрема, у справах "Булвес" АД проти Болгарії" (2009 рік, заява № 3991/03), "Бізнес Супорт Центр" проти Болгарії" (2010 рік, заява № 6689/03), "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" (заява № 36985/97), "Полторацький проти України" від 29.04.2003 р. (заява № 38812/97), де Суд зробив висновок про правило "індивідуальної юридичної відповідальності", тобто платник податків не повинен нести відповідальності за порушення, допущені його контрагентами.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 у справі "Чуйкіна проти України" (Chuykina v. Ukraine) зазначив, що процесуальні гарантії, викладені у ст.6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином ст.6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (рішення у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог п.1 ст.6 Конвенції.

Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п.1 ст.6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia) та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia).

Таким чином, на підставі наведеного, суд вважає, що відповідачнм не доведено існування підстав для застосування до позивача положень пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням підприємства до переліку ризикових суб`єктів господарювання, у зв`язку з чим рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 07.12.203 року № 3734 є невмотивованим, необґрунтованим, непідтвердженим жодними доказами, а тому є протиправними та такими, що підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд зробив висновок, що викладені в адміністративному позові доводи позивача є такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу адміністративного судочинства України, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (ч. 1ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України).

Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 3028,00 грн, що документально підтверджується платіжними інструкціями від 07.12.2023 року на суму 2684,00 грн та від 07.02.2024 року на суму 344,00 грн.

Оскільки позовну заяву задоволено, сплачений судовий збір за подання позову до суду в сумі 3028,00 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2,9,77,78,90,139,241-246,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС (50102, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Рудна, б. 4-4Д, код ЄДРПОУ 35601098) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 07.12.203 року № 3734, яким Товариство з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС (код ЄДРПОУ 35601098) визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податків.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС (код ЄДРПОУ 35601098) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КРИВОРІЖПРОМТЕХСЕРВІС (50102, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Рудна, б. 4-4Д, код ЄДРПОУ 35601098) судові витрати з оплати судового збору у сумі 3028 грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2024
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу118560099
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів

Судовий реєстр по справі —160/2623/24

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 22.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 08.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні