Рішення
від 23.04.2024 по справі 340/1217/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 квітня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/1217/24

Кіровоградський окружний адміністративний суду у складі судді Черниш О.А.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

позивач: Головне управління ДПС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ ВП 43995486)

відповідач: товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпроресурс-Ойл" (28001, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Шевченка, 132, код ЄДРПОУ 40459455)

про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Кіровоградській області звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроресурс-Ойл" про стягнення податкового боргу.

Позов мотивовано тим, що відповідач має податковий борг з податку на додану вартість у сумі 7511, 07 грн. та з акцизного податку в сумі 15980 грн. Оскільки податковий борг відповідач добровільно не погасив, позивач просить суд стягнути його до Державного бюджету України.

Ухвалою судді від 05.03.2024 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Ухвала направлена на адресу відповідача, яка вказана у позовній заяві та значиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як його місцезнаходження, але повернута поштою через відсутність адресата. Відповідно до частини 6 статті 251 КАС України ця ухвала вважається врученою відповідачу.

Від відповідача відзив на позовну заяву до суду не надходив.

Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.

ТОВ "Дніпроресурс-Ойл" з 29.04.2016 року зареєстроване як юридична особа та взяте на облік платників податків в ГУ ДПС у Дніпропетровській області. З 01.07.2016 року по 18.03.2021 року це товариство було зареєстроване платником податку на додану вартість, з 30.05.2016 року - платником акцизного податку з реалізації пального.

Відповідач неодноразово змінював своє місцезнаходження та місце обліку в органах ДПС, з 03.01.2021 року перебуває на обліку платників податків в ГУ ДПС у Кіровоградській області.

Відповідач під час перебування на обліку в ГУ ДПС у Сумській області не подавав до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість за січень - вересень 2020 року, про що складено акти камеральних перевірок.

На підставі цих актів ГУ ДПС у Сумській області склало щодо відповідача податкові повідомлення-рішення форми "ПС" про накладення штрафів, передбачених п.120.1 ст.120 ПК України, а саме: №0010875104 від 26.05.2020 року на суму 1020 грн., №0012005104 від 25.06.2020 року на суму 1020 грн., №0013645104 від 23.07.2020 року на суму 1020 грн., №0015585104 від 22.09.2020 року на суму 1020 грн., №0020815104 від 29.09.2020 року на суму 1020 грн., №0033185104 від 27.10.2020 року на суму 1020 грн., №00378550412 від 18.12.2020 року на суму 1020 грн., №0042760412 від 29.12.2020 року на суму 1020 грн.

Вказані податкові повідомлення-рішення направлені відповідачу на його податкову адресу у порядку, визначеному статтею 42 ПК України, а тому вважаються належним чином врученими.

Відповідач податкові повідомлення-рішення не оскаржив, а визначені ними суми грошових зобов`язань не сплатив. За рахунок переплати, яка обліковувалася в ІКП станом на 01.05.2020 року у розмірі 648, 98 грн., податковий борг був зменшений на цю суму і склав 7511, 07 грн.

Крім того, відповідач не подавав до контролюючого органу щомісячні декларації акцизного податку за січень 2021 року - лютий 2023 року, березень - вересень 2023 року, про що складено акти камеральних перевірок.

На підставі цих актів ГУ ДПС у Кіровоградській області склало щодо відповідача податкові повідомлення-рішення форми "ПС" про накладення штрафів, передбачених п.120.1 ст.120 ПК України, а саме: №00022760906 від 07.04.2023 року на суму 8840 грн., №000080490906 від 14.11.2023 року на суму 7140 грн.

Вказані податкові повідомлення-рішення направлені відповідачу на його податкову адресу у порядку, визначеному статтею 42 ПК України, а тому вважаються належним чином врученими.

Відповідач податкові повідомлення-рішення не оскаржив, а визначені ними суми грошових зобов`язань не сплатив.

ГУ ДПС у Кіровоградській області у зв`язку з виникненням у відповідача податкового боргу у січні 2021 року надіслало йому податкову вимогу форми "Ю" №757-13 від 21.01.2021 року про його обов`язок погасити податковий борг. Вказана податкова вимога надіслана на податкову адресу відповідача та вважається належним чином врученою. Наразі ця податкова вимога не відкликана і не скасована.

Суми узгоджених грошових зобов`язань заявлені позивачем до стягнення як податковий борг.

При вирішенні спору щодо стягнення з відповідача податкового боргу суд виходить з того, що порядок визначення суми податкових зобов`язань та погашення податкового боргу платників податків регулюється Податковим кодексом України (надалі - ПК України).

За визначеннями, наданими у статті 14 ПК України:

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з осіб, що вчинили податкове правопорушення або порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності;

- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня;

- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;

- погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.

Підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Підпунктами 20.1.19, 20.1.34 пункту 20 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 54.5 статті 54 ПК України якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пунктом 87.1 статті 87 ПК України передбачено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Джерелом самостійної сплати грошових зобов`язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Сплату грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснено також: а) за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника).

Згідно з пунктами 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 102.4 статті 102 ПК України передбачено, що у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу, крім випадків, передбачених абзацом третім пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Воднораз, згідно з пунктом 52-2 підрозділу 10 Розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

У ході судового розгляду справи доведено наявність у відповідача податкового боргу - узгоджених сум грошових зобов`язань (штрафів) з податку на додану вартість в сумі 7511, 07 грн. та з акцизного податку в сумі 15980 грн.

Доказів погашення цього податкового боргу суду не надано.

Відповідно до пунктів 9.1, 9.3 статті 9 ПК України податок на додану вартість та акцизний податок належать до загальнодержавних податків. Зарахування загальнодержавних податків та зборів до державного і місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.

Тож вимоги адміністративного позову про стягнення коштів податкового боргу в дохід державного бюджету слід задовольнити.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Такі витрати позивачем у даній справі не понесені.

Керуючись статтями 9, 90, 242-246, 250, 251, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Кіровоградській області задовольнити.

Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроресурс-Ойл" у банках, що його обслуговують, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість в дохід державного бюджету податковий борг з податку на додану вартість у сумі 7511, 07 грн. (код КДБ 14060100).

Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроресурс-Ойл" у банках, що його обслуговують, в дохід державного бюджету податковий борг з акцизного податку в сумі 15980 грн. (код КДБ 14021900).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. ЧЕРНИШ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2024
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу118561819
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —340/1217/24

Рішення від 23.04.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні