СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 квітня 2024 року Справа № 480/5613/23
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Осіпової О.О.,
за участю секретаря судового засідання - Жучкова Т.В.,
представника позивача - Похилько Л.В.,
представника відповідача - Токаря В.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/5613/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання" до Головного Управління ДПС у Сумській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання" (вул. Британська, 58,м. Суми,Сумська область,40004) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Сумській області (вул. Іллінська, буд. 13,м. Суми,Сумська область,40009) , в якій просить:
1. Визнати протиправними дії Головного управлінням ДПС у Сумській області по нарахуванню 14.07.2022р. в інтегрованій картці Товариства з обмеженою відповідальністю «Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання» з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів(робіт, послуг) (код 14010100) пені у загальному розмірі 2229869,27грн;
2. Зобов`язати Головне управлінням ДПС у Сумській області відкоригувати дані інтегрованої картки Товариства з обмеженою відповідальністю «Сумське машинобудівне науково- виробниче об`єднання» з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код 14010100) шляхом скасування протиправно нарахованої пені у загальному розмірі 2229869,27 грн.
Свої вимоги мотивує тим, що дії відповідача щодо нарахування пені на суму зменшення ТОВ «СМНВО» податкових зобов`язань попереднього звітного періоду суперечать положенням п.87.9 ст. 87, п.131.2 ст.131 та ст.129 Податкового кодексу України, а тому є протиправними, оскільки цей Кодекс надає можливість платникам податків виправити помилки у поданих ним раніше деклараціях.
Так, 14.07.2022р. на суму зменшеного зобов`язання у загальному розмірі 1828 008,14грн., визначеного в уточнюючих розрахунках, та не зважаючи на відсутність надходжень грошових коштів до бюджету, контролюючим органом в інтегрованій картці платника нараховано пеню у сумі 2229869,27грн.
Поряд з цим, при нарахуванні пені відповідачем не враховано, що декларація не є платіжним документом, а дата коригування (зменшення) податкових зобов`язань в інтегрованій картці платника не є датою погашення (сплати) коштів для цілей застосування відповідальності фінансової відповідальності у вигляді пені.
Виходячи з системного аналізу пп. 14.1.152; п.п. 14.1.162, п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14, п.п. 16.1.3, 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 46.1 ст. 46, п. 49.1, п.49.2 ст. 49, п.50.1 ст. 50, п.87.1 ст. 87, п.п.129.1.1 п. 129.1, п.п. 129.3.1 п. 129.3 ст. 129 ПК України, податкова декларація чи уточнюючий розрахунок є звітним документом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, тобто визначається (узгоджується) сума податкового зобов`язання щодо кожного окремого податку, а у випадках, коли платник виконує функцію податкового агента як роботодавець, є документом, що свідчить про суми нарахованого, виплаченого доходу на користь платників податків - фізичних осіб, а також суми утриманого та/або сплаченого податку до бюджету (зокрема, єдиного соціального внеску, податку з доходів фізичних осіб).
Отже, подання уточнюючих декларацій податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 14.07.2022р. реєстраційний №9125392840 та реєстраційний №9125381294,, що проведені в ІКП 14 липня 2022року, якими зменшено суми самостійно визначених грошових зобов`язань, не є оплатою боргу з податку на додану вартість, а має наслідком лише зміну раніше задекларованих податкових зобов`язань, у цьому випадку шляхом їх зменшення, і ніяким чином не може бути прирівняне до погашення податкового боргу для цілей застосування відповідальності у вигляді пені.
Ухвалою від 09.06.2023р. позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.
20.06.2023р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи вирішено проводити за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання, яке відкладалося за клопотанням представників сторін для надання додаткових доказів та пояснень.
Представником відповідача подано відзив на позовну заяву (а.с.40-41), в якому у задоволенні позову просив відмовити, оскільки в результаті подання позивачем уточнюючого розрахунку до декларації за березень 2022р. в ІКП TOB «СМНВО» було здійснено нарахування пені 14.07.2022р. за період з 30.12.2017р. до 14.07.2022р. на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)) на Податкову декларацію з податку на додану вартість N9191946751 від 20.09.2017р. за серпень 2017 року в сумі 661 638,37 грн. та за період з 29.01.2018р. до 14.07.2022р. на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)) на Податкову декларацію з податку на додану вартість N9217531421 від 19.10.2017р. за вересень 2017 року в сумі 493 646,90 грн.
При поданні уточнюючого розрахунку до декларації за квітень 2022 року в ІКП з ПДВ ТОВ «СМНВО» було здійснено нарахування пені 14.07.2022р. за період з 29.01.2018р. до 14.07.2022р. на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)) на Податкову декларацію з податку на додану вартість N9217531421 від 19.10.2017р. за вересень 2017 року в сумі 323 065,15 грн. та за період з 01.03.2018р. до 14.07.2022р. на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)) на Податкову декларацію з податку на додану вартість N9244236086 від 20.11.2017 за жовтень 2017 року в сумі 493 646,90 грн.
Та, як наслідок, в ІКП по податку на додану вартість ТОВ «СМНВО» в автоматичному режимі було нараховано пеню в сумі 2 229 869,27 грн.
На підставі вищевикладеного, Головне управління ДПС у Сумській області вважає нарахування пені в ІКП позивача правомірним, оскільки це відповідає нормам чинного законодавства.
Ухвалою від 22.02.2024р. у задоволенні клопотання представника відповідача про залишення без розгляду позовної заяви ТОВ "СМНВО" відмовлено.
Того ж дня судом постановлено ухвалою, якою підготовче провадження у справі закрито та справа призначена до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав, викладених у відзиві.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в ній докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що платником своєчасно з урахуванням змін в Податковому кодексі України подані податкові декларації з податку на додану вартість за:
-березень 2022 (від 01.05.2022 №9049372126), згідно з якою нараховано податкове зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету в сумі 3 690 700 грн.;
-квітень 2022 (від 17.05.2022 №9052958778), згідно з якою нараховано податкове зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету в сумі 3 698 831 грн.
На момент здійснення нарахування по зазначеним деклараціям в ІКП позивача значився борг в сумі 85 321 448,50 грн., у т.ч. основний борг - 80 550 600,36 грн., залишок несплаченої пені - 4 770 848,14 грн.
TOB «СМНВО» 14.07.2022 року було подано Уточнюючі розрахунки податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок до декларації:
-за березень 2022 року №9125381294, яким зменшено податкове зобов`язання в сумі З 453 008 грн.
-за квітень 2022 року №9125392840, яким зменшено податкове зобов`язання в сумі 3 490 265 грн.
В результаті подання позивачем уточнюючого розрахунку до декларації за березень 2022р. в ІКП TOB «СМНВО» було здійснено нарахування пені 14.07.2022р. за період з 30.12.2017р. до 14.07.2022р. на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)) на Податкову декларацію з податку на додану вартість N9191946751 від 20.09.2017р. за серпень 2017 року в сумі 661 638,37 грн. та за період з 29.01.2018р. до 14.07.2022р. на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)) на Податкову декларацію з податку на додану вартість N9217531421 від 19.10.2017р. за вересень 2017 року в сумі 493 646,90 грн.
При поданні уточнюючого розрахунку до декларації за квітень 2022 року в ІКП з ПДВ ТОВ «СМНВО» було здійснено нарахування пені 14.07.2022р. за період з 29.01.2018р. до 14.07.2022р. на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)) на Податкову декларацію з податку на додану вартість N9217531421 від 19.10.2017р. за вересень 2017 року в сумі 323 065,15 грн. та за період з 01.03.2018р. до 14.07.2022р. на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)) на Податкову декларацію з податку на додану вартість N9244236086 від 20.11.2017 за жовтень 2017 року в сумі 493 646,90 грн.
Та, як наслідок, в ІКП по податку на додану вартість ТОВ «СМНВО» в автоматичному режимі було нараховано пеню в сумі 2 229 869,27 грн.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що стаття 67 Конституції України визначає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України).
Пунктом 15.1, 15.2 ст.15 ПК України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.
Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п.16.1.3, 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний:
- подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів;
- сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктом 46.1 ст.46 ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску.
Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п.49.1 ст.49 ПК України).
Порядок внесення змін до податкової звітності регулюється ст.50 ПК України, згідно з якою у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст.102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Також платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов`язання минулих податкових періодів, зобов`язаний, за винятком випадків, установлених п.50.2 цієї статті:
а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку. Цей штраф не застосовується у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за попередній податковий (звітний) рік з метою здійснення самостійного коригування відповідно до ст.39 цього Кодексу або при визначенні бази оподаткування відповідно до п.п.141.9-1.3 п.141.9-1 ст.141 цього Кодексу у разі здійснення контрольованих операцій, якщо їх умови не відповідають принципу «витягнутої руки» у строк не пізніше 1 жовтня року, наступного за звітним;
б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов`язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п`яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов`язання з цього податку.
Отже, законодавством передбачена можливість для платника податку виправити помилки у вже поданій декларації таким платником податку.
Відповідно до п.п.14.1.162 п.14.1 ст.14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не оплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Нарахування пені розпочинається: при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом (п.129.1.1 п.129.1 ст.129 ПК України).
Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на відповідний рахунок платника податків та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (п.п.129.3.1 п.129.3 ст.129 ПК України).
За змістом п.129.4 ст.129 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (грошового зобов`язання) (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок с більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Відповідно до п.35.1, 35.2 ст.35 ПК України сплата податків та зборів здійснюється в грошовій формі у національній валюті України в готівковій або безготівковій формі, крім випадків, передбачених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
За змістом п.87.1 ст.87 ПК України встановлено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Отже подання платником податків у встановленому порядку уточнюючого розрахунку до податкової декларації не є формою сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу.
Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.
Відтак, законодавством встановлено право платника податку, у разі виявлення помилок у поданій ним податковій звітності, внести відповідні зміни шляхом подання уточнюючого розрахунку.
Згідно з усталеною правовою позицією Верховного Суду при поданні уточнюючої податкової декларації, якою зменшується податкове зобов`язання з певного податку, відсутній об`єкт застосування штрафної санкції/пені, оскільки подання уточнюючої декларації зі зменшеним податковим зобов`язанням не є сплатою узгодженої суми податкового зобов`язання, у той час як нарахування (застосування) штрафної санкції/пені залежить від суми погашеного податкового боргу та від кількості днів затримки сплати узгодженої суми податкового зобов`язання.
Така правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 23.01.2018 у справі №810/2108/16, від 13.02.2018 у справі №803/1156/17 від 12.06.2018 у справі №822/2198/17, від 23.06.2018 у справі №820/2508/17, від 12.02.2019 у справі №824/95/18-а, від 25.04.2019 у справі №826/19068/16, від 20.01.2021 у справі №826/7382/18, від 28.02.2020 у справі №812/1520/15, від 19.08.2021 у справі 812/1666/17, а також у постанові від 03.09.2020р. у справі №805/1764/16-а.
У випадку, що розглядається судом, сплата грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів, при цьому, жодною іншою нормою ПК України не передбачено, що погашення податкового боргу може відбуватись шляхом подачі уточнюючих розрахунків чи поданням річної декларації із визначенням податкових зобов`язань, які є меншими ніж сума раніше визначених зобов`язань, що говорить про відсутність підстав для нарахування позивачу пені.
Окрім того, специфіка нарахування штрафної санкції/пені, полягає в тому, що вона нараховується контролюючим органом на вже погашену суму податкового боргу, таким чином, при поданні уточнюючої податкової декларації, якою зменшується податкове зобов`язання з певного податку, відсутній об`єкт застосування штрафної санкції/пені.
Виходячи з того, що позивачем згідно з уточнюючими податковими деклараціями з податку на додану вартість за березень та квітень 2022 року відкореговано (зменшено) суму податкового зобов`язання, не виникло підстав для нарахування позивачу пені, оскільки об`єкт (підстави) її нарахування відсутній.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України дійшов висновку, що позов ТОВ «СМНВО» необхідно задовольнити.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Платіжною інструкцією (а.с.32) підтверджується сплата позивачем судового збору у розмірі 21472,00 грн., який належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання" до Головного Управління ДПС у Сумській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправними дії Головного управлінням ДПС у Сумській області по нарахуванню 14.07.2022р. в інтегрованій картці Товариства з обмеженою відповідальністю «Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання» з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів(робіт, послуг) (код 14010100) пені у загальному розмірі 2229869,27грн.
Зобов`язати Головне управлінням ДПС у Сумській області (40009, м. Суми, вул. Іллінська, буд.13, код ЄДРПОУ 43995469) відкоригувати дані інтегрованої картки Товариства з обмеженою відповідальністю «Сумське машинобудівне науково- виробниче об`єднання» (40004, м. Суми, вул. Горького, 58, код ЄДРПОУ 34013028) з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів(робіт, послуг) (код 14010100) шляхом скасування протиправно нарахованої пені у загальному розмірі 2229869,27 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного Управління ДПС у Сумській області(40009, м. Суми, вул. Іллінська, буд.13, код ЄДРПОУ 43995469) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сумське машинобудівне науково- виробниче об`єднання» (40004, м. Суми, вул. Горького, 58, код ЄДРПОУ 34013028) судовий збір в сумі 21472 (двадцять одна тисяча чотириста сімдесят дві) грн.00коп.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 23.04.2024р.
Суддя О.О. Осіпова
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2024 |
Оприлюднено | 25.04.2024 |
Номер документу | 118562756 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.О. Осіпова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні