Постанова
від 23.04.2024 по справі 240/25183/23
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 240/25183/23

Головуючий у 1-й інстанції: Панкеєва В.А.

Суддя-доповідач: Полотнянко Ю.П.

23 квітня 2024 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Полотнянка Ю.П.

суддів: Смілянця Е. С. Драчук Т. О.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро Континенталь" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро Континенталь" звернулось до суду із позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Житомирській області від 09.05.2023 №0075130408.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 18.12.2023 позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач оскаржив його в апеляційному порядку з підстав неправильного застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права.

Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволені позову відмовити повністю.

Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, у відповідності до вимог п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Як встановлено судом першої інстанції, Головним управлінням ДПС в Житомирській області проведено камеральну перевірку даних податкової звітності з податку на додану вартість та даних Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ "Агро Континенталь" за серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2021 року, січень, березень, квітень, травень, червень, липень 2022 року, за результатами якої складено акт від 19.04.2023 №5375/06-30-04-08/41133867.

Актом камеральної перевірки встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН.

За результатами встановлених порушень контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 09.05.2023 №0075130408, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 1256116,97 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро Континенталь", не погоджуючись з висновками камеральної перевірки перевірки подало скаргу від 17.05.2023, в якій просило переглянути та скасувати податкове повідомлення-рішення від 09.05.2023 №0075130408.

За результатами розгляду скарги Дердавна податкова служба України прийняла рішення від 11.07.2023 №18651/6/99-00-06-03-01-06, яким залишила без змін податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Житомирській області від 09.05.2023 №0075130408, а скаргу - без задоволення.

Вважаючи податкове повідомлення-рішення контролюючого органу протиправним та прийнятим в порушення норм чинного законодавства, позивач звернувся до суду з позовом.

Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції виходив з того, що штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у період з 01.03.2020 і до останнього календарного дня місяця (включно), в якому завершується дія карантину не застосовуються.

Суд вважає, що відповідач, приймаючи спірне податкове-повідомлення рішення, діяв з порушенням презумпції правомірності рішення платника податків, встановленої в підпункті 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 та пункті 56.21. статті 56 Податкового кодексу України, який повинен був бути застосований беручи до уваги наявність правової колізії між нормами Податкового кодексу України.

Апеляційний суд, переглядаючи рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, зазначає про таке.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацами 1, 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За змістом абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної встановлена статтею 120-1 ПК України.

За приписами пункту 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.

Щодо правомірності застосування штрафу за порушення терміну реєстрації податкових накладних, виписаних за період серпень-грудень 2021 року та січень-липень 2022 року, суд зазначає наступне.

Пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України встановлено, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Станом на час виписки податкових накладних в Україні діяв карантин, установлений постановою Кабінету Міністрів України, дія якого закінчилась 01 липня 2023 року.

Перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину, є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

У свою чергу, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року №2260-ІХ (далі - Закон №2260-ІХ), який набрав чинності 27 травня 2022 року, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з якими тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Згідно з підпунктом 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України встановлено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Відповідно, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27 травня 2022 року, поновлена відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з ПК України та іншими законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 ПК України, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому поновлено Законом № 2260-ІХ відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року по 27 травня 2022 року (тобто до дня набрання чинності Законом № 2260-ІХ) за умови реєстрації такими платниками податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН до 15 липня 2022 року.

З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин, суд зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року, за умови реєстрації податкових накладних в ЄРПН до 15 липня 2022 року.

За правовим висновком, викладеним Верховним Судом в постанові від 30 січня 2024 року в справі № 280/4484/23, оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку, коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період, у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.

Згідно акту перевірки від 19.04.2023 №5375/06-30-04-08/41133867 контролюючим органом встановлено порушення позивачем граничних строків реєстрації в ЄРПН по 52 податковим накладним, складеним за період серпень-грудень 2021 року, січень-липень 2022 року, а саме:

- ПН/РК №2 від 21.10.2021, дата реєстрації 29.07.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 63; сума ПДВ 13545,94 грн.;

- ПН/РК №8 від 30.11.2021, дата реєстрації 29.07.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 63; сума ПДВ 333,38 грн.;

- ПН/РК №9 від 31.12.2021, дата реєстрації 10.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 75; сума ПДВ 266,7 грн.;

- ПН/РК №11 від 28.10.2021, дата реєстрації 12.09.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 108; сума ПДВ 103122,5 грн.;

- ПН/РК №5 від 28.10.2021, дата реєстрації 12.09.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 108; сума ПДВ 48086,29 грн.;

- ПН/РК №25 від 31.08.2021, дата реєстрації 27.07.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 61; сума ПДВ 1400,20 грн.;

- ПН/РК №4 від 17.09.2021, дата реєстрації 27.07.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 61; сума ПДВ 36320 грн.;

- ПН/РК №1 від 05.10.2021, дата реєстрації 02.09.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 98; сума ПДВ 601754,4 грн.;

- ПН/РК №13 від 16.12.2021, дата реєстрації 02.09.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 98; сума ПДВ 984,24 грн.;

- ПН/РК №7 від 24.12.2021, дата реєстрації 18.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 83; сума ПДВ 7600 грн.;

- ПН/РК №8 від 31.10.2021, дата реєстрації 28.07.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 62; сума ПДВ 30433,33 грн.;

- ПН/РК №7 від 31.10.2021, дата реєстрації 28.07.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 62; сума ПДВ 12450 грн.;

- ПН/РК №2 від 07.12.2021, дата реєстрації 05.09.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 101; сума ПДВ 19855,23 грн.;

- ПН/РК №1 від 03.12.2021, дата реєстрації 22.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 87; сума ПДВ 71907,28 грн.;

- ПН/РК №4 від 26.10.2021, дата реєстрації 02.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 67; сума ПДВ 42426,48 грн.;

- ПН/РК №9 від 30.11.2021, дата реєстрації 02.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 67; сума ПДВ 7150 грн.;

- ПН/РК №1 від 01.11.2021, дата реєстрації 04.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 69; сума ПДВ 122807 грн.;

- ПН/РК №6 від 23.12.2021, дата реєстрації 04.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 69; сума ПДВ 370263,2 грн.;

- ПН/РК №7 від 24.11.2021, дата реєстрації 03.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 68; сума ПДВ 33600 грн.;

- ПН/РК №3 від 25.10.2021, дата реєстрації 01.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 66; сума ПДВ 384732,83 грн.;

- ПН/РК №3 від 08.11.2021, дата реєстрації 16.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 81; сума ПДВ 368421,1 грн.;

- ПН/РК №8 від 24.12.2021, дата реєстрації 16.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 81; сума ПДВ 185157 грн.;

- ПН/РК №4 від 09.12.2021, дата реєстрації 17.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 82; сума ПДВ 1666,67 грн.;

- ПН/РК №2 від 04.11.2021, дата реєстрації 05.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 70; сума ПДВ 36842,11 грн.;

- ПН/РК №3 від 07.12.2021, дата реєстрації 05.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 70; сума ПДВ 8453,43 грн.;

- ПН/РК №1 від 03.09.2021, дата реєстрації 26.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 91; сума ПДВ 614,16 грн.;

- ПН/РК №5 від 15.12.2021, дата реєстрації 31.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 96; сума ПДВ 22132,7 грн.;

- ПН/РК №7 від 30.09.2021, дата реєстрації 29.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 94; сума ПДВ 10680 грн.;

- ПН/РК №6 від 30.09.2021, дата реєстрації 29.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 94; сума ПДВ 16020 грн.;

- ПН/РК №9 від 31.10.2021, дата реєстрації 29.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 94; сума ПДВ 19580 грн.;

- ПН/РК №6 від 31.10.2021, дата реєстрації 29.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 94; сума ПДВ 8010 грн.;

- ПН/РК №4 від 10.11.2021, дата реєстрації 19.10.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 145; сума ПДВ 36842,11 грн.;

- ПН/РК №5 від 12.11.2021, дата реєстрації 04.11.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 161; сума ПДВ 55223,04 грн.;

- ПН/РК №6 від 16.11.2021, дата реєстрації 07.11.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 164; сума ПДВ 150382,5 грн.;

- ПН/РК №16 від 11.11.2021, дата реєстрації 03.11.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 160; сума ПДВ 5455,08 грн.;

- ПН/РК №1 від 10.01.2022, дата реєстрації 16.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 81; сума ПДВ 185157 грн.;

- ПН/РК №4 від 06.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 42; сума ПДВ 10833 грн.;

- ПН/РК №3 від 06.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 42; сума ПДВ 900 грн.;

- ПН/РК №4 від 30.06.2022, дата реєстрації 25.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 41; сума ПДВ 7583,33 грн.;

- ПН/РК №5 від 03.05.2022, дата реєстрації 22.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 39; сума ПДВ 58500 грн.;

- ПН/РК №1 від 28.03.2022, дата реєстрації 18.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 35; сума ПДВ 111650 грн.;

- ПН/РК №1 від 01.05.2022, дата реєстрації 22.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 39; сума ПДВ 61338 грн.;

- ПН/РК №5 від 31.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 45; сума ПДВ 25000 грн.;

- ПН/РК №2 від 03.06.2022, дата реєстрації 22.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 53; сума ПДВ 26997,02 грн.;

- ПН/РК №1 від 18.04.2022, дата реєстрації 22.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 39; сума ПДВ 50842,1 грн.;

- ПН/РК №2 від 26.04.2022, дата реєстрації 19.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 36; сума ПДВ 23333,33 грн.;

- ПН/РК №4 від 26.04.2022, дата реєстрації 19.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 36; сума ПДВ 41666,67 грн.;

- ПН/РК №3 від 26.04.2022, дата реєстрації 19.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 36; сума ПДВ 33333,33 грн.;

- ПН/РК №3 від 10.06.2022, дата реєстрації 26.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 57; сума ПДВ 18340 грн.;

- ПН/РК №1 від 03.06.2022, дата реєстрації 26.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 57; сума ПДВ 41666,67 грн.;

- ПН/РК №1 від 01.07.2022, дата реєстрації 17.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 17; сума ПДВ 24315,97 грн.;

- ПН/РК №1 від 31.07.2022, дата реєстрації 17.08.2022 року; кількість днів порушення граничного терміну реєстрації - 2; сума ПДВ 27083,33 грн.

Колегія суддів зазначає, що хоча податкові накладні складені позивачем у період дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), реєстрація таких накладних здійснена вже у період дії Закону №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, який підлягає пріоритетному застосуванню.

Ураховуючи, що податкові накладні, виписані за період серпень-грудень 2021 року та січень-квітень 2022 року, зареєстровані в ЄРПН після 15 липня 2022 року, а інші податкові накладі виписані після 26 травня 2022 року, контролюючим органом правомірно застосовано до платника податку штрафні санкції за порушення термінів реєстрації цих податкових накладних в загальному розмірі 1256116,97 грн.

За таких обставин, спірне податкове повідомлення-рішення, прийняте за наслідками перевірки та на підставі акту перевірки, колегія суддів вважає правомірним та таким, що відповідає нормам чинного законодавства.

З урахуванням наведених вище обставин в їх сукупності, апеляційний суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Враховуючи викладене, апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції при постановлені рішення допустив порушення норм матеріального та процесуального права, що у відповідності до статті 317 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області задовольнити повністю.

Рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2023 року скасувати.

Прийняти нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро Континенталь" про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 325 КАС України та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий Полотнянко Ю.П. Судді Смілянець Е. С. Драчук Т. О.

Дата ухвалення рішення23.04.2024
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу118565345
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —240/25183/23

Постанова від 23.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 18.12.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Панкеєва Вікторія Анатоліївна

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Панкеєва Вікторія Анатоліївна

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Панкеєва Вікторія Анатоліївна

Ухвала від 02.11.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Панкеєва Вікторія Анатоліївна

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Панкеєва Вікторія Анатоліївна

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Панкеєва Вікторія Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні