Ухвала
від 18.04.2024 по справі 127/12879/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/12879/24

Провадження №1-кс/127/5404/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2024 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю:

прокурора ОСОБА_3 ,

слідчого ОСОБА_4 ,

адвоката ОСОБА_5 ,

підозрюваного ОСОБА_6 ,

розглянувши у судовому засіданні клопотання заступника Вінницької спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_7 про продовження відсторонення підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від посади інженера без категоріїфінансово-економічногооргану Квартирно-експлуатаційноговідділу м.Вінниця в рамках кримінального провадження №42023022420000128 від17.08.2023за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 15, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191 КК України,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького міського суду Вінницької області надійшло клопотання заступника Вінницькоїспеціалізованої прокуратуриу сферіоборони Південногорегіону ОСОБА_7 про продовження відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_6 .

Клопотання мотивовано тим, що Слідчим управлінням Головного управлінням Національної поліції у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за 42023022420000128 від 17.08.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 15, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням установлено, що Законом України «Про публічні закупівлі» визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад.

Частиною 1 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначені принципи за якими здійснюється державна закупівля. Одним з таких принципів є максимальна економія, ефективність та пропорційність.

З 19.10.2022 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - постанова № 1178, Особливості), прийнята відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон).

Отже, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.

Пунктом 13 постанови № 1178 встановлено широкий перелік випадків, коли придбання замовником товарів, робіт і послуг може здійснюватися без застосування ЕСЗ, шляхом укладання прямих договорів, з подальшим розміщенням в ЕСЗ відповідних звітів про такі договори, а також інформації про внесення змін до договорів. Це стосується випадків, передбачених Законом для застосування переговорної процедури закупівлі, а також окремих закупівель для забезпечення невідкладних потреб, таких як заходів із мобілізації та цивільного захисту, будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування місць проживання внутрішньо переміщених та евакуйованих осіб, будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування захисних споруд цивільного захисту, у тому числі подвійного призначення, найпростіших споруд, укриттів, для забезпечення функціонування об`єктів критичної інфраструктури тощо. Також до виключень віднесено закупівлю інформації, яка належить до інформації з обмеженим доступом або її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, а також якщо замовник перебуває в районі проведення воєнних (бойових) дій на момент прийняття рішення про здійснення закупівлі або її здійснення тощо.

Так, ОСОБА_6 , перебуваючи на посаді інженера без категорії фінансово-економічного органу згідно наказу начальника квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця (по стройовій частині) № 11 від 25.01.2023, тобто являючись службовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі функції, знаходячись у складі організованої групи яку створив ОСОБА_8 та залучив до її складу ОСОБА_9 , діючи з прямим умислом, корисливим мотивом та метою незаконного збагачення третіх осіб за рахунок коштів Державного бюджету України в особі КЕВ м. Вінниця, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання підготував та підписав із службовими особами ТОВ «КМГ Груп» (код ЄДРПОУ 45088572) прямий неконкурентний договір №6114 купівлі-продажу товарів на закупівлю ліжок армійських двоярусних за договірною ціною, що є значно вищою за середньо ринкову.

Так, з метою реалізації злочинного умислу, спрямованого на розтрату коштів Державному бюджету України в особі КЕВ м. Вінниця, полковник ОСОБА_8 , будучи згідно функціональних обов`язків начальником для ОСОБА_9 та ОСОБА_6 , не маючи законних підстав та жодним чином не обґрунтувавши реальне існування умов, що дають право застосувати пункт 13 постанови КМУ від 11.10.2022 №1178, яким передбачено особливості придбання товарів без застосування відкритих торгів, враховуючи взаємозалежність підлеглих йому працівників, дії яких є необхідними для доведення злочинного умислу до кінця, маючи попередню злочинну домовленість з уповноваженою особою з питань проведення державних закупівель КЕВ м. Вінниця ОСОБА_6 та економістом КЕВ м. Вінниця ОСОБА_9 , організував укладення із ТОВ «КМГ Груп» прямого неконкурентного договору (без використання електронної системи публічних закупівель) на придбання ліжок армійських за договірною ціною, що є значно вищою за середньо ринкову.

Дії та функцій ОСОБА_6 та ОСОБА_9 були заздалегідь розподілені та контролювались ОСОБА_8 , що проявлялось у наданні вказівки ОСОБА_6 , як уповноваженій особі з питань проведення державних закупівель, підготувати документи, необхідні для підписання із ТОВ «КМГ Груп» прямого неконкурентного договору (без використання електронної системи публічних закупівель) на придбання ліжок армійських, а економісту КЕВ м. Вінниця ОСОБА_9 сформувати та затвердити вартість закупівлі однієї одиниці продукції (ліжок армійських) по ціні запропонованою ТОВ «КМГ Груп», що є значно вищою за середньо ринкову.

В подальшому 28.07.2023 ОСОБА_6 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 всупереч вимог ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 13 постанови КМУ від 11.10.2022 №1178 підписали із службовими особами ТОВ «КМГ Груп» прямий неконкурентний договір № 6114 купівлі-продажу товарі на закупівлю ліжок армійських двоярусних, що розроблений ОСОБА_6 за договірною ціною сформованою ОСОБА_9 в сумі 5600 грн за ліжко без ПДВ в кількості 2000 штук на загальну суму 11 200 000 гривень без ПДВ.

Полковник ОСОБА_8 крім створення організованої злочинної групи, як організатор планував, координував і спрямовував зусилля інших учасників групи по вчиненню злочину, що підтверджується перебуванням ОСОБА_8 на посаді начальника КЕВ м. Вінниця, а ОСОБА_6 та ОСОБА_9 в його прямому підпорядкуванні.

ОСОБА_6 та ОСОБА_9 , діючи як співвиконавці злочину, відповідно до вказівок ОСОБА_8 , безпосередньо приймали участь у вчиненні злочину, здійснювали готування необхідних документів, проводили спілкування з службовими особами ТОВ «КМГ Груп» спрямоване на укладення договору купівлі-продажу ліжок, обговорювали їх завищену вартість, тощо.

Стійкість організованої групи до якої входив ОСОБА_6 забезпечувалась ОСОБА_8 за рахунок її стабільного складу, тобто всі учасники були працівниками КЕВ м. Вінниця, централізованого підпорядкування учасників, єдиних для всіх правил поведінки, планування злочинної діяльності та чіткого розподілу ролей.

Водночас, відповідно висновку судово-товарознавчої експертизи № 001/1 від 06.12.2023 ринкова вартість без ПДВ одного ліжка армійського 2-х ярусного, яке відповідає технічним умовам (характеристикам) відповідно до договору купівлі-продажу товарів № 6114 від 28.07.2023 станом на 28.07.2023 складала 3455,57 грн.

У цей же час, згідно висновку судово-економічної експертизи № 18/5 від 12.01.2024 матеріальна шкода (збитки) документально підтверджується Державному бюджету України в особі КЕВ м. Вінниця Міністерства оборони України внаслідок закупівлі «ліжок армійських 2-х ярусних згідно ТУ» у ТОВ «КМГ Груп» в межах договору купівлі-продажу товарів № 6114 від 28.07.2023 з урахуванням ринкової вартості вищезазначеного товару визначеної у висновку судово-товарознавчої експертизи № 001/1 від 06.12.2023 на загальну суму 4 288 860 грн без ПДВ, яка більше, ніж у шістсот разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину.

20 лютого 2024 року ОСОБА_6 обґрунтовано повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Ухвалою слідчого судді Вінницького суду від 23.02.2024 задоволено клопотання слідчого про відсторонення підозрюваного ОСОБА_6 від посади інженера без категоріїфінансово-економічногооргану квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця в межах строку досудового розслідування.

Строки досудового розслідування по кримінальному провадженню завершуються 20.04.2024, однак для закінчення досудового розслідування необхідно виконати ряд слідчих (розшукових) та процесуальних дій, зокрема: провести тимчасовий доступ до документів ТОВ «Нова Пошта», ПрАТ «Київстар», ТОВ «лайфселл», приєднати до матеріалів кримінального провадження результати аудиторського дослідження, провести дослідження якості поставлених ліжок у відповідності до їх заявлених технічних умов, приєднати до матеріалів кримінального провадження висновки судово-почеркознавчої експертизи, судово-психологічної експертизи, які на даний час перебувають на виконанні в Вінницькому відділенні Київського НДІСЕ, проаналізувати зазначені документи, виникає необхідність у продовженні строку досудового слідства до трьох місяців.

Враховуючи викладене, а також, що обставини, які стали підставами для відсторонення ОСОБА_6 від посади інженера без категоріїфінансово-економічногооргану квартирно-експлуатаційноговідділу м.Вінниця не змінились, прокурор просив клопотання задовольнити.

Слідчий ОСОБА_4 в судовому засіданні підтримав клопотання

Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав.

Адвокат ОСОБА_5 не заперечував щодо задоволення клопотання.

Підозрюваний ОСОБА_6 в судовому засіданні підтримав думку адвоката.

Слідчий суддя, заслухавши думку учасників судового процесу, дослідивши матеріали клопотання, дійшов до наступного висновку.

Відповідно до ст.131 КПК України відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до ч. 1ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Вимогами ч. 1ст. 22 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»визначено, що особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Частиною 1 статті 158 КПК України передбачено, що прокурор має право звернутися з клопотанням про продовження строку відсторонення від посади, яке розглядається в порядку, передбаченому статтею 156 цього Кодексу.

В судовому засіданні встановлено, що Слідчим управлінням Головного управлінням Національної поліції у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за 42023022420000128 від 17.08.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 15, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191 КК України.

20 лютого 2024 року ОСОБА_6 обґрунтовано повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Ухвалою слідчого судді Вінницького суду від 23.02.2024 задоволено клопотання слідчого про відсторонення підозрюваного ОСОБА_6 від посади інженера без категоріїфінансово-економічногооргану квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця в межах строку досудового розслідування.

Підставами для постановлення вищевказаної ухвали є запобігання використання ОСОБА_6 свого посадового становища з метою впливу на хід проведення досудового розслідування по кримінальному провадженню, а також, з метою запобігання вчиненню іншого правопорушення, тиску на свідків та спотворення, знищення речових доказів по кримінальному провадженню.

При цьому слід зазначити, що чинне законодавство не вимагає підтвердження того, що підозрюваний обов`язково здійснюватиме такі дії, однак має об`єктивну можливість їх реалізації в майбутньому.

При вирішенніпитання пропродовження відсторонення ОСОБА_6 від посади,слідчий суддяприймає доуваги,що останнійє службовоюособою,яка заспеціальним повноваженнямздійснює функціїпредставника влади,підозрюється у вчиненні особливо тяжкого кримінального правопорушення, за яке передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 12 років, вчиненого в умовах воєнного стану. Ризики, які існували на час розгляду клопотання про відсторонення від посади на сьогоднішній день не зменшились та продовжують існувати.

На даний час у кримінальному провадженні не проведено усі необхідні слідчі дії для завершення досудового розслідування.

Постановою керівника Вінницької спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_10 продовжено строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні до 20.05.2024 року.

Під час розгляду клопотання прокурором та слідчим доведено, що на даний час існують потреби досудового розслідування, які виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваного, як продовження його відсторонення від посади інженера без категоріїфінансово-економічногооргану квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця.

Так, слідчий суддя погоджується з доводами прокурора про існування ризику того, що подальше перебування ОСОБА_6 на посаді може негативно позначитися на розслідуванні кримінального провадження. Зокрема, підозрюваний, перебуваючи на посаді може здійснювати вплив на свідків, покази яких мають суттєве значення для досудового розслідування.

Таким чином, прокурором доведена наявність достатніх підстав вважати, що продовження відсторонення ОСОБА_6 від посади необхідно для запобігання протиправній поведінці підозрюваного.

Враховуючи, що ОСОБА_6 пред`явлено підозру у вчиненні особливо тяжкого кримінального правопорушення з використанням службового становища, прокурором доведено, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про які йдеться в клопотанні, а також, що продовженням відсторонення підозрюваного від посади може бути виконане завдання, для виконання якого прокурор звернувся із клопотанням, слідчий суддя приходить до переконання про доцільність задоволення клопотання та продовження відсторонення ОСОБА_6 від посади на строк досудового розслідування.

На підставі наведеного, керуючись ст. 131,155-158,309,392,394-395 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання заступникаВінницької спеціалізованоїпрокуратури усфері оборониПівденного регіону ОСОБА_7 задовольнити.

Продовжити строк відсторонення ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від посади інженера без категоріїфінансово-економічногооргану Квартирно-експлуатаційноговідділу м.Вінниця в межах строку досудового розслідування, тобто до 20.05.2024.

Копію ухвали суду направити до Квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця.

Контроль за виконанням ухвали покласти на заступника Вінницької спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_7 .

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню.

Ухвала може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення18.04.2024
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу118569271
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —127/12879/24

Ухвала від 18.04.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

Ухвала від 18.04.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні