Ухвала
від 24.04.2024 по справі 759/8413/24
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/2904/24

ун. № 759/8413/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2024 року м. Київ

Слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023110000000356 відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.10.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів,

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді Святошинського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023110000000356 відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.10.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів.

Клопотання мотивовано тим, що у провадженні Слідчого управління ГУНП в Київській області перебувають матеріали кримінального провадження № 42023110000000356, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.10.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 190 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, щопосадові особи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 шляхом обману незаконно заволоділи правом на майно - водойми з кадастровими номерами: 3224481500:02:001:0039, площа 177,6787 га, 3224410100:01:128:0047, площа 27,6357 га, 3224486401:01:013:0149, площа 13,3662 ra, 3224410100:01:191:0047, площа 49,842 га, 3224487200:04:001:0001, площа 33,2321 га, 3224410100:03:003:0002 площа 83,3457 га, що знаходяться в межах

Таращанської міської територіальної громади Київської області.

Вказані водні об?єкти використовувалися державною установою ІНФОРМАЦІЯ_2 , підставі довідки ІНФОРМАЦІЯ_3 від 05.01.1999 №4. Однак, під виглядом правонаступника, без законних на те підстав, було здійснено реєстрацію державних актів на право постійного користування земельними ділянками приватним нотаріусом ОСОБА_4 м. Київ .

Таким чином, водні об?єкти вибули з власності територіальної громади на користь юридичної особи, яка не є державним підприємством факт незаконного відчуження земельних ділянок на яких розташовано водойми (ставків), а саме:

3224481500:02:001:0039, площа 177,6787 га

3224410100:01:128:0047, площа 27,6357 га

3224486401:01:013:0149, площа 13,3662 га

3224410100:01:191:0047, площа 49,842 га

3224487200:04:001:0001, площа 33,2321 га

3224410100:03:003:0002 площа 83,3457 га

Листом ІНФОРМАЦІЯ_5 від 05.09.2023 року N? 2492/03-04 вих-23 чітко вказано про відсутність Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою за номером 001349 1-КВ, виданого 09.11.2001 року та зареєстрованого від 26.02.2016 року.

Крім того сплати до бюджету ІНФОРМАЦІЯ_6 коштів, саме сплати земельного податку від ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) не надходило.

Відповідно до статті 59 Земельного кодексу України пункту 2 Громадянам та юридичним особам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть безоплатно передаватись у власність замкнені природні водойми (загальною площею до 3 гектарів). Власники на своїх земельних ділянках можуть у встановленому порядку створювати рибогосподарські, протиерозійні та інші штучні водойми.

Пунктом 3 статті 59. Земельного кодексу України від 25.10.2001 N? 2768-ШІ Право на землі водного фонду Землі водного фонду за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються у постійне

користування:

а) державним водогосподарським організаціям для догляду за водними об?єктами, прибережними захисними смугами, смугами відведення, береговими смугами водних шляхів, гідротехнічними спорудами, а також ведення аквакультури тощо;

б) державним підприємствам для розміщення та догляду за державними об?єктами портової інфраструктури;

в) державним рибогосподарським підприємствам, установам і організаціям для ведення аквакультури;

г) військовим частинам ІНФОРМАЦІЯ_7 у межах прикордонної смуги з метою забезпечення національної безпеки і оборони для будівництва, облаштування та утримання інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій.

Пунктами 4 та 5 статті 59. Земельного кодексу України від 25.10.2001 N? 2768-III Право на землі водного фонду Землі водного фонду за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються у постійне користування:

4. Громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб (у тому числі рибництва (аквакультури), культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт, догляду, розміщення та обслуговування об?єктів портової інфраструктури і гідротехнічних споруд тощо, а також штучно створені земельні ділянки для будівництва та експлуатації об?єктів портової інфраструктури та інших об?єктів водного транспорту. Землі водного фонду можуть бути віднесені до земель морського і внутрішнього водного транспорту в порядку, встановленому законом.

5. Використання земельних ділянок водного фонду для рибальства здійснюється за згодою їх власників або за погодженням із землекористувачами.

Відповідно до ч. 1 ст. 155 Земельного кодексу України, у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом «а» пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Отже, набуття права власності на земельну ділянку, яка на законних підставах перебуває в постійному користуванні іншої особи, є прямим порушенням прав такої особи на належне користування землею.

Відповідно до ч. 1 ст. 393 Цивільного кодексу України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.

Згідно листа ІНФОРМАЦІЯ_8 від 01.09.2023 року № 50.08.02.3228 вказано, що в матеріалах приватизаційної справи ІНФОРМАЦІЯ_9 відсутні державні акти на право постійного користування земельними ділянками.

Під час досудового розслідування встановлено, що за фактом зловживанням службового становища відкрите кримінальне провадження відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42016111190000085 від 21.11.2016 в якому досудове розслідування здійснює ІНФОРМАЦІЯ_10 .

Відповідно до Єдиного державного реєстру судових рішень у кримінальному проваджені № 42016111190000085 від 21.11.2016 неодноразово отримувались ухвали суду на проведення тимчасового доступу до речей та документів, а від так в матеріалах кримінального провадження № 42016111190000085 знаходиться документи які мають суттєве значення для встановлення осіб причетних до вчинення кримінального правопорущення.

В судове засідання слідчий не з`явився, подав заяву, відповідно до якої просив розглядати клопотання за його відсутності, клопотання підтримав в повному обсязі, просив його задовольнити.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалося.

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Згідно з ч. 1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не виключають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно з ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених ч. 5 цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей та документів.

Слідчий суддя вважає, що з метою повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, необхідно надати дозвіл на отримання тимчасового доступу до речей та документів, оскільки слідчим доведено можливість використання, як доказів речей які будуть вилучені та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а тому клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись вимогами ст. 131, 132, 160-166, 245, 309, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023110000000356 відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.10.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів - задовольнити.

Надати дозвіл старшому слідчому слідчого управління ГУНП в Київській області майору поліції ОСОБА_3 та слідчим групи слідчих у кримінальному проваджені на проведення тимчасового доступу до документів, які містять охоронювану законом таємницю з можливість ознайомитися з ними, провести їх вилучення (виїмку) копій документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 , яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 .

Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_12 , яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , надати доступ до оригіналів паперових носіїв, ( в тому числі копії та електронних носії ) документів з матеріалів кримінального провадження відомості про яке 21.11.2016 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42016111190000085 з можливістю вилучення (здійснення виїмки) копій документів матеріалів кримінального провадження.

Строк дії ухвали два місяці, тобто - до 24.06.2024 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.04.2024
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу118587881
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —759/8413/24

Ухвала від 24.04.2024

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Косик Л. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні