Ухвала
від 11.03.2024 по справі 761/8805/24
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/8805/24

Провадження № 1-кс/761/6167/2024

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.03.2024 рік м. Київ

Слідчий суддя Шевченківського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві клопотання старшого слідчого СВ Шевченківського УП ГУНП у місті Києві капітана поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, -

В С Т А Н О В И В :

До Шевченківського районного суду міста Києва надійшло погоджене з прокурором клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей та документів, які зберігаються у володінні Департаменту з питань архітектурно-будівельногоконтролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації ) в якому вказано, що Слідчим відділом Шевченківського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023102100000150 від 05.10.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що Департаментом стратегічних розслідувань Національної поліції України встановлено факт порушення містобудівного законодавства при будівництві, введенні в експлуатацію та державної реєстрації права власності на багатоквартирний будинок по АДРЕСА_1 , а також можливе ухилення від сплати податків і зборів при переході права власності на збудовані квартири.

Аналізом документів, які отримано із загальнодоступних джерел та наявних баз даних, встановлено:

14.11.2016 Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації ) затверджено Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі МОУ) за № 1419/16/012/009-16 на АДРЕСА_2 та АДРЕСА_1 .

Загальні дані:

1. Назва об`єкта будівництва - Будівництво житлового будинку.

2. Інформація про замовника - ОСОБА_4 - АДРЕСА_3 .

3. Наміри забудови - будівництво житлового будинку.

7. Цільове призначення земельної ділянки - для індивідуального житлового, гаражного і дачного будівництва.

9. Функціональне призначення земельної ділянки - територія житлової середньо- та малоповерхової забудови, частково територія захисної зелені - відповідно до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 № 370/1804.

10. Основні техніко-економічні показники об`єкта будівництва: Загальна площа ділянок - 0,3613 га, Загальна площа вбудованих приміщень - 1660,00 кв.м., Загальна площа будинку - 8680,00 кв.м., Кількість поверхів - 4 пов., Площа паркінку - 2750,00 кв.м.

Містобудівні умови та обмеження:

1. Граничнодопустима висота будівель - граничнодопустима поверховість об`єкта не більше 4 поверхів (у тому числі цокольного та мансардного), згідно вимог п. 3.19* ДБН 360-92** з урахуванням оточуючої забудови за умови дотримання нормативних відстаней від оточуючих будівель і споруд, які порушено.

2. Максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки - визначити відповідно до нормативно-правових актів в тому числі розділу 11 «Охорона історичного середовища, пам`яток історії та культури» ДБН 360-92** та з урахуванням суміжної забудови, нормативних санітарних та протипожежних розривів,які порушено.

3. Максимально допустима щільність населення (для житлової забудови) - розрахункова щільність населення нормується для району малоповерхової забудови на виконання вимог п. 3.20 (додаток 3.2*) ДБН 360-92** (із змінами та доповненнями), які порушено.

4. Відстані від об`єкта, який проектується, до меж червоних ліній та ліній регулювання забудови - розмістити об`єкт, в тому числі приямки, вхідні групи, сходи та інші конструктивні елементи будівлі, дренажі, оглядові колодязі і мережі, що обслуговують будівлю, на ділянці за межами червоних ліній оточуючих вулиць та поза межами охоронних зон інженерних комунікацій, не порушуючи межі землекористування земельної ділянки. - забезпечити відступи від проїзду на 5 м від стіни для проїзду пожежної машини (п. 3.22 ДБН 360-92**), які порушено.

5. Планувальні обмеження (зони охорони пам`яток культурної спадщини, зони охоронюваного ландшафту, межі історичних ареалів, прибережні захисні смуги, санітарно-захисні та інші охоронювані зони) - ділянка проектування знаходиться в межах Центрального історичного ареалу, в зоні охоронюваного ландшафту, згідно з рішенням виконкому Київської міської ради народних депутатів від 10.10.1988 № 976, 16.07.1979 № 920, розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 17.05.2002 № 979; - земельну ділянку використовувати в межах вимог встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації із землеустрою. Використання земельної ділянки можливе відповідно до цільового призначення, які порушено.

Поряд з цим встановлено:

11.04.2023 року Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації ) замовнику будівництва видано дозвільний документ «Повідомлення про початок виконання будівельних робіт» серії КВ051230405669 щодо будівництва зблокованого житлового будинку АДРЕСА_4 , 37, 39, АДРЕСА_1 на підставі вищезазначених містобудівних умов та обмежень, із Класом наслідків СС1 та загальною площею забудови першої черги у квадратних метрах - 4385.8 кв.м.

Вже 23.05.2023 тим самим Департаментом видано замовнику дозвільний документ «Реєстрація декларації про готовність до експлуатації об`єкта» серії КВ101230510329 щодо зблокованого житлового будинку АДРЕСА_4 , 37, 39, АДРЕСА_1 .

17.04.2023 року Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації ) замовнику будівництва видано 3 дозвільних документа «Повідомлення про початок виконання будівельних робіт» серії КВ051230412242, серії КВ051230412199 та серії КВ051230412400 щодо будівництва зблокованого житлового будинку 2, 3 та 4 черга, блок 2, 3 та 4, по АДРЕСА_2, АДРЕСА_1 на підставі вищезазначених містобудівних умов та обмежень, із Класом наслідків СС1 та загальною площею забудови другої черги у квадратних метрах - 2524,2 кв.м., третьої черги - 2719,1 кв.м. та четвертої черги - 2099,1 кв.м.

Вже 14.06.2023 року тим самим Департаментом видано замовнику також три дозвільних документа «Реєстрація декларації про готовність до експлуатації об`єкта» серії КВ101230601969, серії КВ101230601317 та серії КВ101230601583 щодо зблокованого житлового будинку 2 черга, блок 2, 3 черга, блок 3, 4 черга, блок 4 по АДРЕСА_2, АДРЕСА_1 .

У всіх виданих дозвільних документах Тип об`єкта - житловий будинок садибного типу, Код ДКБС:1122.2 Будинки багатоквартирні підвищеної комфортності, індивідуальні. Генеральний підрядник - ТОВ « КАРТЕЛЬ БУД » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 . Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:91:119:0002. Замовник будівництва гр. ОСОБА_4 .

Поряд з цим, в порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва міститься Технічна інвентаризація (з позначкою «Діюча»), реєстраційний номер ТІ01: НОМЕР_2 , номер документа №016/01/23 від 12.01.2023, що видана ТОВ « БТІ Києва та Області », код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , відповідно до якої нове будівництво житлового будинку садибного типу на земельній ділянці із кадастровим номером 8000000000:91:119:0002, загальною площею 0.3613 га за адресою: АДРЕСА_1 враховує такі основні характеристики:

- Площа забудови 2141 кв.м.;

- Загальна площа будівлі 11728,2 кв.м.;

- Кількість поверхів 5 + підвал;

- Загальна кількість квартир 43;

- Кількість однокімнатних квартир 11, загальна площа 1144,9 кв.м.;

- Кількість двокімнатних квартир 26, загальна площа 3848,6 кв.м.;

- Кількість трикімнатних квартир 2, загальна площа 489,5 кв.м.;

- Кількість чотирикімнатних квартир 4, загальна площа 1388,8 кв.м.;

- Загальна площа квартир у будинку 6871,8 кв.м.;

- Площа місць загального користування 1503,5 кв.м.;

- Площа вбудованих, вбудовано-прибудованих та прибудованих приміщень 3331,2 кв.м.

Враховуючи фактичний стан забудови та існуючі порушення МОУ забудовником/замовником, клас наслідків даного будівництва, відповідно до ст. 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», повинен бути не СС1, а саме СС2, у зв`язку з чим проект повинен був пройти державну експертизу. Будівництво проводилось без відповідних дозвільних документів з порушенням цільового призначення земельної ділянки та ст. 27 того ж Закону (визначення вимог до розміщення індивідуального (садибного) житлового будинку, а також ДБН Б.2.2-12:2019 (визначення поняття індивідуального житлового будинку) і В.2.2-15:2019 (визначення поняття зблокованого будинку). Посадові особи Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації ) приймали рішення щодо введення об`єктів в експлуатацію в порушення містобудівних умов та обмежень та за документами, в які внесено неправдиві відомості заявником, у тому числі через корупційну складову.

Щодо первинної протиправної державної реєстрації права власності на новозбудовані квартири:

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 року№ 1952-IV із змінами, внесеними згідно із Законами, а також Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ, визначено поняття, порядок та процедуру державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомості вперше або щодо державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва.

Законом України «Про іпотеку» вiд 05.06.2003 № 898-IV із доповненнями згідно із Законом № 800-VI ( 800-17 ) від 25.12.2008 визначено, що об`єктом незавершеного будівництва є об`єкт будівництва, на який видано дозвіл на будівництво, понесені витрати на його спорудження та не прийнятий в експлуатацію відповідно до законодавства.

Відповідно до ст. 58 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено: У разі коли в документах, що подаються для державної реєстрації права власності на закінчений будівництвом об`єкт чи об`єкт незавершеного будівництва, відсутні відомості про технічні характеристики відповідного об`єкта, а також якщо реєстрація права власності на закінчений будівництвом об`єкт чи об`єкт незавершеного будівництва проведена до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом об`єкт чи об`єкт незавершеного будівництва проводиться за наявності відомостей про технічну інвентаризацію такого об`єкта, отриманих державним реєстратором з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

В період часу з 30.12.2020 по 31.12.2020 року первинна державна реєстрація права власності на всі новозбудовані квартири та приміщення у будинку АДРЕСА_1 проведена державними реєстраторами Департаменту з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради ( Київська міська державна адміністрація ) ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 на підставі: технічних паспортів на квартири та приміщення; висновків щодо технічної можливості поділу об`єктів нерухомого майна. Тобто за 3 роки до появи відповідної Технічної інвентаризації, яка розміщена 12.01.2023 року на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Враховуючи вищевикладене, зловживаючи службовим становищем державними реєстраторами, всупереч норм законодавства протиправно зареєстровано право власності на новозбудовані квартири та приміщення без документів, які засвідчують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкту або дозволу на початок будівництва.

Щодо ухилення від сплати податків і зборів:

Готовий до експлуатації об`єкт будівництва по факту значно перевищує площу, яку визначено в МОУ та складається із 43 квартир (від 62 кв.м. до 347,2 кв.м.), 90 парко місць у підземному паркінгу, а також приміщень комерційного призначення. Площа забудови земельної ділянки складає приблизно 75%.

22.02.2021 на загальних зборах засновників (учасників) Товариства (протокол № 1) за присутності: 1. ОСОБА_8 (паспорт громадянина України НОМЕР_4 , виданий Зарічним ВМ СМВ УМВСУ в Сумській області 12.12.2006; РНОКПП НОМЕР_5 ; зареєстрований за адресою: АДРЕСА_5 ) та 2. ОСОБА_4 (паспорт громадянина України НОМЕР_6 , виданий Зарічним ВМ СМВ УМВСУ в Сумській області 13.06.2007; РНОКПП НОМЕР_7 ; зареєстрована за адресою: АДРЕСА_6 ) створено ТОВ « ВОЛАНТЕ ». При утворенні статутного капіталу Товариства учасниками запропоновано здійснити відповідні внески, а саме: ОСОБА_8 - грошові кошти в національній валюті 103 190 952,00 грн. (51%), а ОСОБА_4 - нерухоме майно, а саме квартири за адресою: АДРЕСА_1 , затвердженою грошовою оцінкою - 99 144 248,00 грн.

До статутного капіталу внесено наступні квартири:

АДРЕСА_7 , загальною площею 347,2 кв.м. вартістю 18 738 037,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_8 , загальною площею 186,6 кв.м. вартістю 10 233 704,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_9 , загальною площею 347,2 кв.м. вартістю 18 738 037,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_10 , загальною площею 186,6 кв.м. вартістю 10 233 704,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_2 , загальною площею 148,4 кв.м. вартістю 8 174 911,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_11 , загальною площею 109 кв.м. вартістю 6 064 433,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_12 , загальною площею 113,8 кв.м. вартістю 6 331 492,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_13 , загальною площею 148,4 кв.м. вартістю 8 198 358,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_14 , загальною площею 109 кв.м. вартістю 6 081 873,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_15 , загальною площею 113,8 кв.м. вартістю 6 349 699,00 грн.

Середня вартість одного квадратного метра склала 54 883,00 грн.

09.03.2021 на загальних зборах засновників (учасників) Товариства (протокол № 1) за присутності: 1. ОСОБА_8 (паспорт громадянина України Серія НОМЕР_21 , виданий Зарічним ВМ СМВ УМВСУ в Сумській області 12.12.2006; РНОКПП НОМЕР_5 ; зареєстрований за адресою: АДРЕСА_5 ) та 2. ОСОБА_4 (паспорт громадянина України НОМЕР_6 , виданий Зарічним ВМ СМВ УМВСУ в Сумській області 13.06.2007; РНОКПП НОМЕР_7 ; зареєстрована за адресою: АДРЕСА_6 ) створено ТОВ « ДИВОГРАД ». При утворенні статутного капіталу Товариства учасниками запропоновано здійснити відповідні внески, а саме: ОСОБА_8 - грошові кошти в національній валюті 93 269 820,00 грн. (51%), а ОСОБА_4 - нерухоме майно, а саме квартири за адресою: АДРЕСА_1 , затвердженою грошовою оцінкою - 89 612 180,00 грн.

До статутного капіталу внесено наступні квартири:

АДРЕСА_16 , загальною площею 106,2 кв.м. вартістю 5 858 523,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_17 , загальною площею 109,7 кв.м. вартістю 6 051 601,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_18 , загальною площею 150,5 кв.м. вартістю 8 220 009,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_19 , загальною площею 151,9 кв.м. вартістю 8 296 474,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_20 , загальною площею 101 кв.м. вартістю 5 571 665,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_21 , загальною площею 199,3 кв.м. вартістю 10 802 658,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_22 , загальною площею 106,2 кв.м. вартістю 5 858 523,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_23 , загальною площею 109,7 кв.м. вартістю 6 051 601,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_24 , загальною площею 150,5 кв.м. вартістю 8 220 009,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_25 , загальною площею 151,9 кв.м. вартістю 8 306 794,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_26 , загальною площею 101 кв.м. вартістю 5 571 665,00 грн.;

- Квартира АДРЕСА_27 , загальною площею 199,3 кв.м. вартістю 10 802 658,00 грн.;

Середня вартість одного квадратного метра склала 54 684,00 грн.

В подальшому, 25.02.2021 (рішення № 1 засновника) ТОВ « ВОЛОНТЕ » код ЄДРПОУ НОМЕР_8 утворює ТОВ « ЛІБЕРТІ РЕЗІДЕНС » та до статутного капіталу новоствореного ТОВ вносить квартири АДРЕСА_7, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 загальною вартістю 99 144 248,00 грн.

Вже 17.03.2021 (рішення № 2 єдиного учасника ТОВ « ЛІБЕРТІ РЕЗІДЕНС , код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ) ТОВ « ВОЛАНТЕ » приймає ТОВ « ДИВОГРАД » код ЄДРПОУ НОМЕР_10 до складу учасників Товариства та збільшують розмір статутного капіталу до розміру 188 756 428,00 грн. за рахунок внеску ТОВ « ДИВОГРАД » у вигляді квартир АДРЕСА_31 загальною вартістю 89 612 180,00 грн.

В подальшому, 11.03.2021 (протокол № 1) ОСОБА_8 та ОСОБА_4 утворює ТОВ « АПАРТЕ » та до статутного капіталу новоствореного ТОВ вносять квартири АДРЕСА_28, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 загальною вартістю 106 458 478,00 грн.

Вже 23.03.2021 (протокол № 3 загальних зборів ТОВ « ЛІБЕРТІ РЕЗІДЕНС , код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ) ТОВ « ВОЛАНТЕ » та ТОВ « ДИВОГРАД » приймає ТОВ « АПАРТЕ » код ЄДРПОУ НОМЕР_11 до складу учасників Товариства та збільшують розмір статутного капіталу до розміру 295 214 906,00 грн. за рахунок внеску ТОВ « АПАРТЕ » у вигляді квартирАДРЕСА_32.

Загальна кількість квартир, що увійшли до статутних капіталів зазначених товариств склала 30 квартир з 43, які збудовані за адресою: АДРЕСА_1 . * 2 квартири з 43 - № 1 та № 22 оформлені на ОСОБА_4 та 2 квартири з 43 - № 13 та № 25 зовсім не зареєстровано.

30.11.2021 ТОВ « ЛІБЕРТІ РЕЗІДЕНС » продає гр. ОСОБА_9 квартиру АДРЕСА_29 за 8 670 105 гривень (1 кв.м. = 58 423,88 грн.)

Поряд з цим встановлено, що ОСОБА_4 , як фізична особа, з метою ухилення від відповідних податків і зборів, у змові із оціночними організаціями та обдарованими, достовірно розуміючи чинне податкове законодавство України, умисно не внесла частину квартир до статутного капіталу юридичної особи, та в період часу з 14.01.2021 по 13.05.2023 року вчиняє 9 правочинів з дарування незаконно збудованих квартир громадянам, які не є близькими родичами, тим самим останньою умисно вчинено кримінальне правопорушення, передбачене ст. 212 ККУ, а бюджетом недоотримано відповідних податків у великих розмірах.

А саме:

14.01.2021 року, 27.05.2021 року, 15.12.2021 року та 13.05.2023 року ОСОБА_4 відповідними договорами дарування відчужила 9 квартир наступним громадянам: ОСОБА_10 (НОМЕР_12, ціна за договором - 2 544 842 грн., ринкова - 6 007 378,15 грн.), ОСОБА_11 (НОМЕР_13, ціна за договором - 2 134 837, ринкова - 6 045957,64 грн.), ОСОБА_12 (НОМЕР_15, ціна за договором - 4 235 993 грн., ринкова - 12 179 672,04 грн.), ОСОБА_13 (НОМЕР_16, ціна за договором - 2 272 510 грн., ринкова - 5 957 775,94 грн.), ОСОБА_11 (НОМЕР_19, ціна за договором - 4 360 852 грн., ринкова - 12 080 814,49 грн.), ОСОБА_14 (НОМЕР_17, ціна за договором - 2 360 804 грн., ринкова - 7 405 208,44 грн.), ОСОБА_15 (НОМЕР_14, ціна за договором - 6 054 225 грн., ринкова - 23 871 969,79 грн.), ОСОБА_16 (НОМЕР_18, ціна за договором - 5 646 413 грн., ринкова - 12 046 692,99 грн.) та ОСОБА_17 (НОМЕР_20, ціна за договором - 4 825 195 грн., ринкова - 11 159 169,29 грн.). Середня вартість оціненого одного дарованого квадратного метра за договорами склала 19 460,69 грн. Тобто вказана сума майже в три/чотири рази відрізняється від суми квадратного метра, що передано до статутного капіталу товариств.

Таким чином,аналізом розрахунку вартості подарованих квартир, ОСОБА_4 , як фізичною особою та Обдарованими, при укладанні договорів дарування за заниженою оціночною вартістю одного квадратного метра сплатили податків і зборів у 3-5 разів менше, чим могло бути сплачено у разі належної оцінки ринкової вартості цих квартир. Указані правочини мають ознаки удаваних. Від систематичного продажу нерухомості, фізична особа отримує прибуток і така діяльність є підприємницькою. Якщо продаж нерухомості здійснюється юридичною особою, як того вимагає податковий кодекс у цьому випадку, ставка податку з доходу складає 18% + 1,5% військовий збір.

Враховуючи викладене, в діях службових осіб Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації ), державних реєстраторів Департаменту з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради ( Київська міська державна адміністрація ) вбачаються ознаки складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 366 та ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України, в діях суб`єктів оціночної діяльності - ч. 2 ст. 366 КК України, а в діях ОСОБА_4 ст. 356, ч. 2 ст. 358 та ст. 212 Кримінального кодексу України.

Так, з метою отримання відомостей та документів, які мають значення для подальшого досудового розслідування надано запит на адресу Департаменту з питань архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації ) з метою отримання копій документів, а саме актів обстеження, повідомлень, декларацій, заяв/звернень, наказів/протоколів, на підставі яких видавались замовнику дозвільні документи на будівництво та введення в експлуатацію, та технічну інвентаризацію щодо житлового будинку на АДРЕСА_2 та АДРЕСА_1 , однак відповіді на запит та документів отримано не було.

В ході досудового розслідування, на даний час виникла необхідність у отриманні копії документів, які перебувають у володінні Департаменту з питань архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації ), а саме актів обстеження, повідомлень, декларацій, заяв/звернень, наказів/протоколів, на підставі яких видавались замовнику дозвільні документи на будівництво та введення в експлуатацію, та технічну інвентаризацію щодо житлового будинку на АДРЕСА_2 та АДРЕСА_1 .

Слідчий ОСОБА_3 у судове засідання не прибув, але до суду надійшло клопотання стосовно розгляду клопотання за його відсутності, вказавши що клопотання підтримує та просить задовольнити.

Представник особи, у володінні якої знаходяться документи, тимчасовий доступ до яких просить надати детектив, в судове засідання не з`явився, про розгляд повідомлений належним чином.

Разом з тим, згідно положень ч. 4 ст. 163 КПК України, неприбуття за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.

Вивчивши клопотання та додані до нього копії матеріалів кримінального провадження, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Положеннями ст. 132 КПК України передбачено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.

Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

Згідно вимог ч.1 та 2 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

За змістом п. 2 ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

У відповідності з вимогами ч. 7 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Враховуючи зміст клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя вважає, що отримані документи та інформація, може бути використана під час досудового розслідування кримінального провадження №42023102100000150 від 05.10.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, як докази у вказаному кримінальному провадженні.

Отже, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись вимогами ст. ст.132, 159 - 164 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання старшого слідчого СВ Шевченківського УП ГУНП у місті Києві капітана поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів - задовольнити.

Надати дозволу старшому слідчому СВ Шевченківського УП ГУ НП у м. Києві капітану поліції ОСОБА_3 та групі слідчих у вказаному кримінальному провадженні на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінніДепартаменту з питань архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації ) за адресою: АДРЕСА_30 , з можливістю вилучити належним чином завіренікопіїактів обстеження, повідомлень, декларацій, заяв/звернень, наказів/протоколів, на підставі яких видавались замовнику дозвільні документи на будівництво та введення в експлуатацію, та технічну інвентаризацію щодо житлового будинку на АДРЕСА_2 та АДРЕСА_1 .

Строк дії ухвали не може перевищувати 2 (двох) місяців з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

11 березня 2024 року

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.03.2024
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу118588025
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —761/8805/24

Ухвала від 11.03.2024

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Матвєєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні