ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про розгляд заяви
"15" квітня 2024 р.Справа № 923/266/19Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,
за участі секретаря судового засідання Большакова В.А.
дослідивши матеріали справи
за заявою кредитора: Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі
до боржника: Комунального підприємства "Дніпровський" Виконавчого комітету Херсонської міської ради (73000, м. Херсон, вул. Кримська, 94; код ЄДРПОУ 34786235)
про визнання банкрутом
за участю
Головного територіального управління юстиції у Херсонській області
Херсонської міської ради
у відкритому судовому засіданні за участі
представників сторін та учасників:
від кредиторів: не з`явилися;
від Херсонської міської ради Херсонської області: Бабушкін Р.М. (приймав участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду);
ліквідатор банкрута: арбітражний керуючий Тимофєєва Т.П.
Судове засідання 15.04.2024р. проведено в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 07.05.2019р. (суддя - Немченко Л.М.) відкрито провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства "Дніпровський" Виконавчого комітету Херсонської міської ради; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном строком на 115 календарних днів та призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Тимофєєву Т.П.
Постановою Господарського суду Херсонської області від 17.09.2019р. припинено процедуру розпорядження майном боржника Комунального підприємства "Дніпровський" Виконавчого комітету Херсонської міської ради та повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Тимофєєвої Т.П.; визнано Комунальне підприємство "Дніпровський" Виконавчого комітету Херсонської міської ради банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру щодо банкрута Комунального підприємства "Дніпровський" Виконавчого комітету Херсонської міської ради; призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Тимофєєву Т.П.
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 22.11.2019р. визнано кредиторські вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області до боржника - Комунального підприємства "Дніпровський" виконавчого комітету Херсонської міської ради на загальну суму 2434,69 грн. (друга черга), судові витрати 3842 грн. (перша черга).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 26.09.2023р. суддею Грабован Л.І. прийнято справу № 923/266/19 до свого провадження.
Ліквідатор банкрута арбітражний керуючий Тимофєєва Т.П. звернулася із заявою від 14.11.2023р. (вх. №42537/23 від 21.11.2023р.) про залучення Департаменту з питань банкрутства Міністерства юстиції України для проведення аналізу фінансово-господарського стану КП «Дніпровський» Виконавчого комітету Херсонської міської ради щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства та підготовлення висновків щодо наявності ознак доведення до банкрутства боржника КП «Дніпровський» Виконавчого комітету Херсонської міської ради. У заяві ліквідатор посилається на "Аналіз фінансово-господарської діяльності КП "Дніпровський" та аналіз ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства", проведений ТОВ "Центр відновлення платоспроможності" (договір №27 від 19.09.2019р. та акт прийома-передачі №18 від 15.11.2019) на замовлення арбітражного керуючого Тимофєєвої Т.П. Вказаний аналіз було проведено відповідно до: Наказу Міністерства юстиції України від 26.02.2013 №327/5 "Про затвердження порядку проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків, та підготовки на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновків про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства"; Наказу Міністерства економіки України від 19.01.2006 року №14 "Про Методичні рекомендації щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства" (у редакції наказу Міністерства економіки України від 26.10.2010 року №1361). Ліквідатор вказує, що виходячи з п.4.2 "Аналізу" з боку засновника КП "Дніпровський" Херсонської міської ради є ознаки дій з доведення до банкрутства.
У судовому засіданні 15.04.2024р. у відповідності до ч. 4 ст. 233 ГПК України судом оголошено ухвалу (протокольно) про задоволення заяви від 14.11.2023р. (вх. №42537/23 від 21.11.2023р.) ліквідатора Комунального підприємства "Дніпровський" Виконавчого комітету Херсонської міської ради арбітражного керуючого Тимофєєвої Тетяни Петрівни про залучення Департаменту з питань банкрутства Міністерства юстиції України для проведення аналізу фінансово-господарського стану Комунального підприємства «Дніпровський» Виконавчого комітету Херсонської міської ради щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства та підготовлення висновків, враховуючи наступне.
Ч. 1 ст. 3 ГПК України передбачено, що судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
З 21.10.2019р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства.
Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства з дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратили чинність: Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Ліквідатор у відповідності до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства - це арбітражний керуючий, призначений господарським судом для здійснення ліквідаційної процедури.
Згідно ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута, складає висновок про наявність або відсутність ознак доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій під час провадження у справі про банкрутство за результатом його проведення; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом та інше.
Ч.ч.1, 2 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що під час здійснення своїх повноважень ліквідатор, кредитор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою. У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають змогу іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Кодексу України з процедур банкрутства державний орган з питань банкрутства: сприяє створенню організаційних, економічних, інших умов, необхідних для реалізації процедур відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, у тому числі процедур банкрутства державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі; організовує систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації арбітражних керуючих; встановлює вимоги для отримання свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого; формує та веде Єдиний реєстр арбітражних керуючих України, Єдиний реєстр боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), що є складовими частинами автоматизованої системи "Банкрутство та неплатоспроможність", і встановлює порядок подання відомостей (інформації), необхідних для ведення зазначених реєстрів; встановлює порядок здійснення контролю за діяльністю арбітражних керуючих, перевірки організації їх роботи, дотримання ними вимог законодавства з питань банкрутства; встановлює порядок проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства і організовує проведення такого аналізу при відкритті провадження у справах про банкрутство державних підприємств і господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі; визначає та затверджує примірну форму плану санації, реструктуризації; складає на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства; розробляє та затверджує типові документи щодо проведення процедур банкрутства, методичні рекомендації; визначає вимоги до форми та порядку ведення реєстру вимог кредиторів; здійснює інші передбачені законом повноваження.
Згідно ч. 2 Порядку проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 10.09.2020р. № 3105/5 (далі - Порядок), Міністерство юстиції України організовує проведення Аналізу щодо державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, шляхом його здійснення структурним підрозділом Мін`юсту, який забезпечує реалізацію повноважень державного органу з питань банкрутства (далі - структурний підрозділ), або міжрегіональними управліннями Міністерства юстиції України (далі - територіальні органи) за дорученням Мін`юсту.
Відповідно до ч. 3 Порядку Міністерство юстиції України складає висновки про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (далі - Висновки) шляхом їх підготовки структурним підрозділом або територіальним органом за дорученням Мін`юсту.
Ч. 4 Порядку передбачено, що структурний підрозділ або територіальний орган проводить Аналіз або складає Висновки на запити господарського суду, в провадженні якого перебуває справа про банкрутство, прокуратури чи іншого органу, який здійснює кримінальне провадження, інших уповноважених органів, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення у випадку фіктивного банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, а також уповноваженого органу управління державним майном у разі запиту щодо державного підприємства або господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі (далі - суб`єкт запиту). Господарський суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, може своєю ухвалою зобов`язати державний орган з питань банкрутства провести Аналіз або скласти Висновки. Запит (ухвала) щодо проведення Аналізу або складення Висновків надсилається до Мін`юсту.
Судом встановлено, що справа знаходиться в процедурі ліквідації, введеній постановою Господарського суду Херсонської області від 17.09.2019р., призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Тимофєєву Т.П.
В матеріалах справи наявний звіт за результатами проведення аналізу фінансово-господарської діяльності КП «Дніпровський» Виконавчого комітету Херсонської міської ради та аналізу ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, складений ТОВ «Центр відновлення платоспроможності» на замовлення ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Тимофєєвої Т.П.
Згідно висновків (в тому числі про наявність ознак з дій приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства) та рекомендацій, зазначених у звіті ТОВ «Центр відновлення платоспроможності», всупереч вимогам ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" Херсонська міська рада не виконала свій обов`язок по наповненню статутного капіталу на суму 390 тис. грн., не вживала своєчасних заходів для запобігання банкрутству КП "Дніпровський", не надавала фінансової допомоги в розмірі, достатньому для погашення грошових зобов`язань боржника перед кредиторами, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування і відновлення платоспроможності КП "Дніпровський"; враховуючи те, що за період з 2016 по 2018 р.р. відбулися значні зміни показників з забезпечення зобов`язання боржника всіма активами, майна яке знаходиться у розпорядження підприємства, зростанням кредиторської заборгованості, є ознаки дій з доведення до банкрутства КП "Дніпровський" з боку засновника підприємства - Херсонської міської ради.
Враховуючи викладене, з метою повного і всебічного встановлення фактичних обставин справи, господарський суд задовольняє заяву ліквідатора КП "Дніпровський" арбітражного керуючого Тимофєєвої Т.П. та зобов`язує Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) в установленому порядку скласти та надати суду висновок про наявність/відсутність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства стосовно КП "Дніпровський".
Керуючись ст. 3 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1.Заяву від 14.11.2023р. (вх. №42537/23 від 21.11.2023р.) ліквідатора Комунального підприємства "Дніпровський" Виконавчого комітету Херсонської міської ради арбітражного керуючого Тимофєєвої Тетяни Петрівни про залучення Департаменту з питань банкрутства Міністерства юстиції України для проведення аналізу фінансово-господарського стану Комунального підприємства «Дніпровський» Виконавчого комітету Херсонської міської ради щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства та підготовлення висновків - задовольнити.
2.Зобов`язати Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) в установленому порядку скласти та надати суду висновок про наявність/відсутність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства стосовно Комунального підприємства "Дніпровський" Виконавчого комітету Херсонської міської ради (73000, м. Херсон, вул. Кримська, 94; код ЄДРПОУ 34786235).
Ухвала набирає законної сили 15 квітня 2024р. та відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства може бути оскаржена в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.
Повну ухвалу складено та підписано 24 квітня 2024р.
Копію ухвали надіслати на електронну адресу: Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (kherson.official@tax.gov.ua), Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (gu@ks.pfu.gov.ua), арбітражного керуючого Тимофєєвій Т.П. ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), Херсонської міської ради (city.kherson.ua@ukr.net; ІНФОРМАЦІЯ_2 ).
Ухвалу надіслати: Південному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (м. Одеса) (м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, 21А).
Суддя Л.І. Грабован
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2024 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 118591679 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Грабован Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні