Справа № 560/2280/24
РІШЕННЯ
іменем України
24 квітня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГА-ТРАНС" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10366787/35435233 від 15.01.2024 щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю "МЕГА ТРАНС" (код ЄДРПОУ 35435233) у реєстрації податкової накладної №259 від 01.11.2023.
2. Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГА-ТРАНС" (код ЄДРПОУ 35435233) податкову накладну №259 від 01.11.2023 у день її подання на реєстрацію.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що ним сформовано та подано на реєстрацію у ЄРПН податкову накладну №259 від 01.11.2023, однак отримано квитанцію, відповідно до якої реєстрація податкової накладної була зупинена. Причиною зупинки відповідно до згаданої квитанції є: "Обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.2401%, "P"=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". Вказує, що ним було подано до податкового органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної на підтвердження реальності господарської операції. Однак, рішенням комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області №10366787/35435233 від 15.01.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної №259 від 01.11.2023. Підставою для відмови зазначено, що платником податку не надано копій документів, складених із порушенням законодавства, та додатково визначив, що встановлена недостатня кількість трудових ресурсів для здійснення будівельно-монтажних робіт на об`єкті будівництва: АДРЕСА_1 , - ФОП ОСОБА_1 : згідно наданих платником Актів приймання-передачі виконаних робіт за листопад 2023 прямі витрати склали 3432,59 люд./год., зазначений обсяг робіт мали виконувати 20 чоловік (3432,59/22/8год.). При цьому, відповідно Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за 3 квартал 2023 року. у ФОП ОСОБА_1 , кількість працівників 10чол. Повідомлення про прийняття працівників не подавалось". Позивач категорично заперечує проти таких підстав відмови у реєстрації ПН та вважає, що відповідач вийшов за межі наданих йому владних повноважень, прийнявши рішення без належних обґрунтувань. Просить позов задовольнити.
До суду надійшов відзив, в якому представник відповідачів просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що на порушення п.5 Порядку №520 позивач до повідомлення про надання пояснень не надав первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні. Вказує, що необхідність подання вказаних документів передбачена пункту 5 Порядку №520, та відповідно неподання таких документів слугує підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, про що у зазначено в оскаржуваному рішенні.
Позивач скористався правом на подання відповіді на відзив, в якій позивач просить позов задовольнити з підстав зазначених у позовній заяві.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 22.02.2024 суд відкрив провадження в цій справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Ухвалою від 11.03.2024 суд відмовив у клопотанні відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, а у разі відмови у розгляді справи в порядку загального провадження, розгляд справи проводити в судовому засіданні з викликом сторін.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "МЕГА-ТРАНС" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.09.2007 за №35435233.
Товариство зареєстроване платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер - 354352322259.
Статутний капітал сформовано повністю, розмір Статутного капіталу товариства складає 3044000,00 грн. Директор підприємства ОСОБА_2 .
Основними видами діяльності ТОВ "МЕГА-ТРАНС" згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є: Основний: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.
ТОВ "МЕГА-ТРАНС" є власником (або користувачем): Офісне нежитлове приміщення за адресою: Хмельницька обл., місто Хмельницький вулиця Кам`янецька будинок 17, офіс 603; кран вантажопіднімальний КБ-403Б № 112; Кран вантажопіднімальний КБ-308А №884; земельна ділянка, кадастровий номер 6810100000:03:004:0192; земельна ділянка, кадастровий номер 6810100000:09:003:0013; нове будівництво торгово-розважального комплексу, зі знесенням існуючих нежитлових будівель, за адресою Зарічанська, 1, м.Хмельницький; ТОВ "МЕГА-ТРАНС" має достатню кількістю працівників для провадження господарської діяльності, зокрема: 1 директор; 1 юрист; 1 бухгалтер; 1 інженер будівельник; 1 виконавець робіт.
Між ТОВ "МЕГА-ТРАНС" (Продавець) та ТОВ "СІТІ РЕЗИДЕНС" (Покупець) укладено договір купівлі-продажу майнових прав №05-06/23-1 від 05.06.2023.
За умовами Договору Відповідно до п.2.1. договору Продавець продає, а Покупець купує майнові права на Об`єкт нерухомості у порядку та на умовах, передбачених цим Договором, та у відповідності до норм Цивільного кодексу України, що визначають загальні положення про купівлю-продаж.
Відповідно до п.3.1. Договору - після закінчення будівництва Об`єкта капітального будівництва, проведення його технічної інвентаризації та видачі на Об`єкт капітального будівництва документа визначеного чинним законодавством, що засвідчує прийняття його в експлуатацію (відповідність закінченого будівництвом об`єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації), Продавець надсилає Покупцю повідомлення із зазначенням дати, на яку Покупець повинен з`явитись та прийняти майнові права на Об`єкт нерухомості шляхом підписання акту приймання-передачі майнових прав. Про неможливість з`явитися на встановлену Продавцем дату та при наявності поважних причин, Покупець має невідкладно письмово попередити про них Продавця та отримати письмову згоду Продавця на продовження терміну підписання акту приймання-передачі майнових прав.
Згідно із п.2.5. Договору - плановий термін введення в експлуатацію Об`єктакапітального будівництва не пізніше ІІ (другого) кварталу 2026 року, але в будь якому випадку за умови та не раніше належного виконання Покупцем своїх грошових (фінансових) зобов`язань за цим Договором.
Покупець здійснює оплату майнових прав згідно із додатком №1 до договору.
Відповідно до п.4.4. Договору - обов`язок Покупця по здійсненню розрахунків по цьому Договору вважається виконаним в день зарахування суми, визначеної п. 4.2. цього Договору (Додатком №1 до цього Договору), на банківський рахунок Продавця, зазначений у реквізитах цього Договору або в касу Продавця, з врахуванням положень пункту 4.5. цього Договору.
Пунктом 1 додатку №1 до Договору, Сторони визначили, що вартість (ціна) майнових прав на Об`єкт нерухомості (нежитлове приміщення комерційного призначення загальною проектною (попередньою) площею 2600 кв.м., яке розташоване на першому поверсі Об`єкту капітального будівництва за адресою: м. Хмельницький, вул. Зарічанська буд.1), при зазначеній проектній (попередній) площі становить 2600000,00 (два мільйони шістсот тисяч доларів США), що становить 96798000,00 грн., в т.ч. ПДВ (ціна включає в себе податок на додану вартість), з наступним розрахунку ціни майнових прав: 1000,00 (одна тисяча доларів США.) грн. за майнові права на один квадратний метр загальної площі Об`єкта нерухомості.
На виконання умов Договору та додатку №1, покупець ТОВ "СІТІ РЕЗИДЕНС" здійснювало оплату авансового платежу згідно графіку платежів за майнові права на об`єкт нерухомості: 01.11.2023 на користь товариства було перераховано грошові кошти в сумі 7855500,00 грн., у т.ч. ПДВ 1314250,00 грн., у якості оплати за майнові права згідно Договору, що підтверджується платіжною інструкцією №143.
По факту першої події у відповідності до норм ПК України, товариством було складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №259 від 01.11.2023.
Згідно з квитанцією №9320415294 від 27.11.2023 зупинено реєстрацію податкової накладної №259 від 01.11.2023, в якій зазначено, що "Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація ПН/РК №259 від 01.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 41.00 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=1.2401%,"Р"=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
На вимогу контролюючого органу позивачем подано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, №1 від 11.01.2024, також додані копії документів, зокрема:
- Договір купівлі - продажу майнових прав №05-06/23-1 від 05.06.2023 продавець ТОВ "МЕГА-ТРАНС", покупець ТОВ "СІТІ РЕЗИДЕНС", об`єкт будівництва за адресою: м. Хмельницький, вул. Зарічанська, 1, нежитлове приміщення 2600 кв.м., Дод.: ціна - 80 665 000 грн. з ПДВ, ціна за 1 кв.м. - 37 230 грн. у т.ч. ПДВ. Дод.
- Договір оренди землі від 28.12.2019, орендодавець Хмельницька МР, за адресою: м. Хмельницький, вул. Зарічанська, 1. Розрахунок. Витяг з технічної документації. Витяг з Рішення. Акт приймання передачі.
- Договір на виконання проектних робіт від 29.10.2019, виконавець ТОВ "Да Вінчі Груп": за адресою: м. Хмельницький, вул. Зарічанська, 1 та вул.Старокостянтинівське шосе, 18. Наказ про призначення відповідального.
- Договір оренди від 01.06.2023, орендодавець ПП "Пектораль - 1", нежитлове приміщення 60 кв.м. за адресою: м. Хмельницький, вул. Кам`янецька, 17. Акт приймання передачі.
- Договір на виконання робіт від 12.04.2023, підрядник ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ), будівельно-монтажні роботи на об`єкті будівництва: АДРЕСА_1 .
- Договір оренди майна від 02.05.2023, орендодавець ФОП ОСОБА_3 ( НОМЕР_2 ), орендар 1 ФОП ОСОБА_1 , орендар 2 ТОВ "МЕГА-ТРАНС", майно для здійснення виробничої діяльності на об`єкті будівництва: м. Хмельницький, вул. Зарічанська, 1, Акти прийому - передачі від 02.05.2023 орендна плата - 4713,95грн. за один календарний день користування та 12.05.2023 орендна плата - 942,53грн. за один календарний день користування.
- Договір про надання послуг від 01.04.2023, виконавець ТОВ "Еліт Мега Буд", вантажно-розвантажувальні послуги вантажопідіймальним краном.
- Договір про надання послуг будівельними механізмами від 05.07.2023, виконавець ТОВ "Будінтеркомплект".
- Договора поставки, постачальники ТОВ "Хмельницькзалізобетон", ТОВ "Пері Україна", ТОВ "Головчинецький гранітний кар`єр" ТОВ "Нефтек - гранд", ТОВ "Прогрес Д.Ф.", ТОВ "Метал ТМ", ПП "ББМ - Буддвір", ТОВ "СТЛ+М", ФОП ОСОБА_4 , ТОВ "Будматеріал", ФОП ОСОБА_5 , ТОВ "Подільська кабельна компанія".
- Договір про здійснення технічного нагляду від 19.02.2021, виконавець ФОП Крепак В.І., здійснення технічного нагляду з будівництва об`єкту. Наказ про призначення технічного нагляду.
- Договір підряду від 10.10.2023, підрядник ТОВ "Фундамент Буд Контроль", статичне випробування паль.
- Договори транспортного експедирування, експедитори ТОВ "Поділляпостачбуд", ТОВ "ВМ Хмельницьклогістик".
- Договір про надання послуг охорони від 30.05.2022, виконавець ПП "Вітязь-Поділля".
- Договір на виконання робіт від 01.04.2023, підрядник ТОВ "Еліт Мега Транс Буд", земельні роботи.
- Договір про надання послуг від 24.07.2023, виконавець ФОП Надолинський Д.В., спецтехнікою.
- Картка рах. 361 з ТОВ "СІТІ РЕЗИДЕНС" за 2023. Акт звірки.
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. №КБ-3) за 10.2023 від 13.10.2023, субпідрядник ТОВ "Еліт Мега Транс Буд", всього вартість 322,302 тис. грн..
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за 10.2023 (ф. №КБ-2в) від 16.10.2023, замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", субпідрядник ТОВ "Еліт Мега Транс Буд", на суму 419525 грн. Підсумкова відомість ресурсів. Акт виконаних робіт від 31.10.2023.
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. №КБ-3) за 10.2023 від 19.10.2023, генпідрядник ТОВ "Фундамент Буд Контроль", всього вартість 20, тис. грн..
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за 10.2023 (ф. №КБ-2в) від 19.10.2023, замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", генпідрядник ТОВ "Фундамент Буд Контроль", на суму 20000 грн.
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. №КБ-3) за 11.2023 від 30.11.2023, генпідрядник ФОП ОСОБА_6 , всього вартість 1014,96 тис. грн..
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за 11.2023 (ф. №КБ-2в) від 30.11.2023, замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", генпідрядник ФОП ОСОБА_6 , на суму 1014960 грн., прямі витрати 728,99 люд./год.
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. №КБ-3) за 10.2023 від 31.10.2023, генпідрядник ФОП ОСОБА_1 , всього вартість 436,369тис. грн..
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за 10.2023 (ф. №КБ-2в) від 31.10.2023, замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", генпідрядник ФОП ОСОБА_1 , на суму 419525 грн., прямі витрати 1143,41 грн.
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. №КБ-3) за 10.2023 від 31.10.2023, генпідрядник ФОП ОСОБА_1 , всього вартість 253,229тис. грн..
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за 10.2023 (ф. №КБ-2в) від 31.10.2023, замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", генпідрядник ФОП ОСОБА_1 , на суму 253229 грн., разом прямі витрати - 714,3 люд./год.
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. №КБ-3) за 11.2023 від 30.11.2023, генпідрядник ФОП ОСОБА_1 , всього вартість 463,45тис. грн.
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за 11.2023 (ф. №КБ-2в) від 30.11.2023, замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", генпідрядник ФОП ОСОБА_1 , на суму 463450 грн., прямі витрати 1905,84 грн.
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. №КБ-3) за 11.2023 від 30.11.2023, генпідрядник ФОП ОСОБА_1 , всього вартість 285,153тис. грн.
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за 11.2023 (ф. №КБ-2в) від 30.11.2023, замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", генпідрядник ФОП ОСОБА_1 , на суму 285153 грн., прямі витрати 1076,62 грн.
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. №КБ-3) за 11.2023 від 30.11.2023, генпідрядник ФОП ОСОБА_1 , всього вартість 144,267тис. грн..
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за 11.2023 (ф. №КБ-2в) від 30.11.2023, замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", генпідрядник ФОП ОСОБА_1 , на суму 144267 грн., прямі витрати 450,13 грн.
- Підсумкові відомості ресурсів.
- Акт звірки з ФОП ОСОБА_1 за 2023.
- ВН, постачальники ТОВ "Хмельницькзалізобетон" (бетон), ТОВ "Пері Україна" (опалубка, фанера, ін..), ТОВ "Нефтек-гранд" (гранітний відсів, щебінь), ТОВ "Прогрес Д.Ф." (стійка монтажна, балка, ін.), ТОВ "Метал ТМ" (арматура), ТОВ "Будматеріал" (розчин, бетон), ПП "ББМ-Буддвір" (OSB), ТОВ "СТЛ+М" (пісок), ФОП ОСОБА_4 (будівельні матеріали), ФОП ОСОБА_5 (труба), ТОВ "Фан Тайм ЛТД" (фанера), ТОВ "Подільська кабельна компанія" (кабель). ТТН.
- Акт надання послуг від 31.10.2023, 30.11.2023, замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", виконавець ПП "Вітязь-Поділля", охорона об`єкта на суму 48100 грн. Рахунок.
- Акт здачі - приймання виконаних робіт від 31.10.2023 замовник ТОВ "МЕГА ТРАНС", виконавець Крепак В.І., технічний нагляд об`єкта на суму 10000 грн.
- Акт надання послуг від 31.10.2023 від замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", виконавець ФОП ОСОБА_7 , послуги міні - екскаватора на суму 101600 грн. Рахунок. Рапорт про роботу машини.
- Акт надання послуг від 27.10.2023, 21.10.2023, 09.10.2023 замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", експедитор ТОВ "Поділляпостачбуд", транспортування будівельних матеріалів, бетонних сумішей. Реєстр перевезення.
- Акт надання послуг за 10.2023 замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", експедитор ТОВ "ВМ Хмельницьклогістик", транспортування бетонних сумішей. Реєстр перевезення.
- Акт надання послуг за 10.2023, 23.10.2023, замовник ТОВ "МЕГА-ТРАНС", виконавець ТОВ "Будматеріал", виготовлення армат. заготовок, каркасів.
- Акт звіряння з постачальниками.
- Дозвіл на виконання будівельних робіт від 27.05.2021.
- Ф №20-ОПП.
- Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва: м.Хмельницький, вул. Зарічанська, 1 - нове будівництво багатофункціонального торгово- розважального комплесу.
- Витяг з Державного реєстру речових прав, земельного кадастру про земельну ділянку
- Протокол загальних зборів учасників ТОВ. Наказ про призначення директора.
- Витяг з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва: генеральний підрядник ФОП ОСОБА_1 (3348918698).
- Штатний розпис з 01.06.2023 - 5 чол. Наказ.
- Повідомлення про прийняття працівників 4 чол. з 21.06.2023.
- Скрин з ефект. Кабінету.
- КР 106, 104.
- ПН. Квитанції.
- БВ за 11.2023: №143 від 01.11.2023 сума 7885500 грн. платник ТОВ "СІТІ РЕЗИДЕНС"
- Пояснення
- Вид діяльності___41.20-Будiвництво житлових i нежитлових будiвель
- 20 ОПП: гусенична технiка для всiх видiв робiт-2, будiвельна органiзацiя-1, торговий комплекс-1, офiс-1, земельна дiлянка-2
- Кількість працівників за 3 кв. 2023р. 5 чол., ЗП 8,2 тис. грн..
- Декларації по ПДВ за 2022 рік ряд.21- 2369,3 тис. грн., за 01.-11.2023 обсяг реалізації 56552,4 тис. грн.., ряд. 21 - 75,6 грн.
- Рішення про відповідність критеріям ризиковості ТОВ "СІТІ РЕЗИДЕНС" № 94280 від 29.09.2023, №98899 від 13.10.2023.
Рішенням комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій №10366787/35435233 від 15.01.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної №259 від 01.11.2023.
Відповідно до оскаржуваного рішення, у реєстрації податкової накладної було відмовлено у зв`язку із тим, що платником не надано копій документів, складених із порушенням законодавства, встановлено недостатня кількість трудових ресурсів для здійснення будівельно-монтажних робіт на об`єкті будівництва: АДРЕСА_1 - ФОП ОСОБА_1 : згідно наданих платником Актів приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2023 прямі витрати склали 3432,59 люд./год., зазначений обсяг робіт мали виконувати 20чоловік (3432,59/22дн./8год.). При цьому, відповідно Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платникiв податкiв - фiзичних осiб, i сум утриманого з них податку за 3 кв. 2023 у ФОП ОСОБА_1 кількість працівників - 10 чол. Повідомлення про прийняття працівників не подавалось.".
Вважаючи протиправним рішення поро відмову в реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з цим позовом.
IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до отриманих платником податків квитанцій, реєстрація податкової накладної №259 від 01.11.2023 зупинена у зв`язку з їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.
Згідно з пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Як зазначалося вище, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №259 від 01.11.2023 в ЄРПН запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач надав пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.
Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Посилання відповідача на ненадання окремих документів, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.
Висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
Також суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.
Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10366787/35435233 від 15.01.2024 є протиправним та його необхідно скасувати.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №259 від 01.11.2023,суд зазначає наступне.
Згідно з пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №259 від 01.11.2023 в ЄРПН. У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовних вимог зобов`язального характеру.
За нормами частин 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Щодо розподілу судових витрат, суд встановив, що при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 3028,00 грн., тому, враховуючи приписи статті 139 КАС України, витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Товариство з обмеженою відповідальністю "МЕГА-ТРАНС" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області №10366787/35435233 від 15.01.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "МЕГА-ТРАНС" №259 від 01.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №259 від 01.11.2023, складену позивачем - Товариством з обмеженою відповідальністю "МЕГА-ТРАНС" датою її подання.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГА-ТРАНС" судові витрати (судовий збір) в розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 24 квітня 2024 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "МЕГА-ТРАНС" (вул. Кам`янецька, 17, офіс 603, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29013 , код ЄДРПОУ - 35435233) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2024 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 118596649 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні