Черкаський районний суд черкаської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 квітня 2024 року справа № 580/1021/24
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тимошенко В.П.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Некрасова до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування рішень,
встановив:
30 січня 2024 року до Черкаського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю Некрасова до Головного управління ДПС у Черкаській області, в якому позивач просить:
1) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 30.08.2023 №8069/2300090101 про визначення суми штрафних санкцій в сумі 40000,00 грн;
2) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 30.08.2023 №8069/2300090101 про визначення суми штрафних санкцій в сумі 1020 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в акті фактичної перевірки ревізори ГУ ДПС, зокрема, зазначили: «На письмові звернення працівників ГУ ДПС у Черкаській області про надання документів від 04.07.2023, ТОВ «Некрасова»... станом на 07.07.2023 до перевірки не надало:
- документи, що підтверджують позитивний результат повірки або оцінку відповідності 2-х паливо-роздавальних колонок (витратомірів - лічильників».
Але це не відповідає дійсності, оскільки 07.07.23 ТОВ «Некрасова» надало ГУ ДПС перелік документів, які вимагали ревізори, в т.ч. документи, що підтверджують позитивні результати повірки або оцінку відповідальності 2-х паливно-роздавальних колонок на АЗС № 2, документи на витратоміри - лічильники, рівноміри-лічильники та документи, що підтверджують позитивні результати повірки, що підтверджується листом № 9 від 07.07.2023, який отриманий ГУДПС 07.07.2023.
Ухвалою суду від 20.04.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням учасників справи.
04.01.2024 відповідач подав суду відзив на позовну заяву, в якому просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі. Вказував, що на письмові звернення працівників ГУ ДПС у Черкаській області про надання документів від 04.07.2023, ТОВ "НЕКРАСОВА" (код за ЄДРПОУ 44870857) станом на 07.07.2023 до перевірки не надало документи, що підтверджують позитивний результати повірки або оцінку відповідності 2-х паливо-роздавальних колонок (витратомірів-лічильників). Надані до перевірки документи стосуються діяльності ФОП Некрасової, а не ТОВ «Некрасова», діяльність якої підлягала перевірці. Окремі надані документи було неможливо ідентифікувати, тому вони не могли бути враховані при проведенні перевірки.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Працівниками ГУ ДПС у Черкаській області проведено фактичну перевірку автозаправної станції (далі - АЗС) ТОВ «Некрасова» за адресою: Черкаська область, м. Золотоноша, вул, Семенівська, буд. 82/А (далі - адреса перевірки), з питань дотримання вимог Кодексу, Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон №265), Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон №481) та інших нормативно-правових актів, які регулюють ліцензування, виробництво, обіг та зберігання пального (далі - перевірка), за результатами якої було складено акт від 10.07.2023 №6856/23-00-09-01-16/44870857 (далі - акт перевірки).
04.07.2023 о 13 годині 58 хвилині за адресою перевірки встановлено факт продажу бензину А-95 в кількості 2,27 літрів за ціною 44,00 грн/літр на загальну суму 99,90 грн. Оператор АЗС отримав кошти та провів розрахункову операцію через зареєстрований реєстратор розрахункових операцій (далі - РРО) фіскальний номер 3001036385 та видав фіскальний чек №8704 від 04.07.2023.
04.07.2023 працівниками ГУ ДПС у Черкаській області разом з директором ТОВ «Некрасова» проведено зняття залишків товарно - матеріальних цінностей (далі - ТМЦ) та встановлено, що ТОВ «Некрасова» станом на 04.07.2023 за адресою перевірки зберігає бензин А-95 (резервуар-1) в кількості 22526,87 л. за ціною 44,00 грн на загальну суму 991 182,28 грн, бензин А-92 (резервуар-2) в кількості 14636,75 л за ціною 42,00 грн на загальну суму 614743,50 грн, бензин А-92 (резервуар-3) в кількості 17730,14 л за ціною 42,00 грн на загальну суму 744665,88 грн, дизельне паливо (резервуар-4) в кількості 13428,83 л за ціною 44,00 грн на загальну суму 590868,52 грн, що підтверджується Х-звітом та Актом ТМЦ від 04.07.2023, надлишків або нестачі не виявлено.
Під час візуального огляду АЗС ТОВ «Некрасова» працівниками ГУ ДПСІ у Черкаській області за адресою перевірки встановлено наявність чотирьох резервуарів для зберігання пального та двох паливо-роздавальних колонок для відпуску пального.
На письмові звернення працівників ГУ ДПС у Черкаській області про надання документів від 04.07.2023, ТОВ «Некрасова» станом на 07.07.2023 до перевірки не надало документи, що підтверджують позитивний результати повірки або оцінку відповідності 2-х паливо-роздавальних колонок (витратомірів-лічильників), чим порушено пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Кодексу, та п.85.2 ст.85 Кодексу в частині ненадання платником податків посадовим особам контролюючого органу після початку перевірки всіх документів, що належать або пов`язані предметом перевірки, та перелік яких було наведено у запиті про надання документів, про що складено відповідний акт.
Відповідно до даних ДПС України, які містяться у підсистемі «Реєстраційні та облікові дані платників податків» ITC «Податковий блок» основним видом діяльності є технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів (КВЕД 45.20). Відповідно до даних ДПС України, які містяться у підсистемі «Дані податкового обліку та реєстрів» ITC «Податковий блок» ТОВ «Некрасова» зареєстровано платником акцизного податку з реалізації пального 06.03.2023 за №6991. За адресою перевірки ТОВ «Некрасова» 06.01.2023 зареєстровано об`єкт оподаткування «АЗС №2 з магазином», ідентифікатор об`єкта оподаткування 1000002.
За результатами розгляду акту перевірки та з урахуванням внесених змін за результатами розгляду заперечення ГУ ДПС у Черкаській області винесло ППР:
1) від 30.08.2023 №8069/2300090101, згідно з яким застосовані фінансові (штрафні) санкції у сумі 40000,00 грн (2 х 20000,00 грн) згідно з п.128-1. ст.128 Кодексу за порушення п. 230.1.2 ст.230 Податкового кодексу України;
2) від 30.08.2023 №8070/2300090101, згідно з яким застосовані фінансові (штрафні) санкції у сумі 1020,00 грн згідно з п.121.1 ст.121 Податкового кодексу України за порушення п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України.
Позивач, вважаючи оскаржувані податкові повідомлення-рішення протиправними та таким, що підлягають скасуванню, звернувся до суду з даним позовом.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 92 Конституції України визначено, що виключно законами України встановлюються, зокрема, система оподаткування, податки і збори.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно пункту 230.1 статті 230 ПК України, акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.
Відповідно до п.п. 230.1.2. п. 230.1 ст. 230 ПК України, акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
При цьому, згідно з п.12 підрозд. 5 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу передбачено, що розпорядники акцизних складів відповідно до вимог Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в ЄДР в такі строки:
акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;
акцизний склад, де розташовано- резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000-куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;
акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.
Формат даних та структура ЄДР затверджені наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 №944, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.01.2019 за №4/32975.
Статтею 128-1 Податкового кодексу України передбачена відповідальність платників податків за порушення правил обліку, виробництва та обігу, зокрема, пального на акцизних складах.
Згідно із п.128-1.1 ст.128-1 Податкового кодексу України необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу.
Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу.
Відповідно до п.п.20.1.2, п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20 Кодексу контролюючі органи мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом; |запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність пов`язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з п.85.2 ст.85 Кодексу платник податків зобов`язаний надати посадовий (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
При проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії, первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особиста скріплені печаткою (за наявності) (п.85.4 ст.85 Податкового кодексу України).
Посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особиста скріплені і печаткою (за наявності) (п.85.8 ст.85 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 121.1 ст.121 Податкового кодексу України не забезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст.44 Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, -тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Судом встановлено, що на письмові звернення працівників ГУ ДПС у Черкаській області про надання документів від 04.07.2023, ТОВ «Некрасова» станом на 07.07.2023 до перевірки не надало документи, що підтверджують позитивний результати повірки або оцінку відповідності 2-х паливо-роздавальних колонок (витратомірів-лічильників), чим порушено пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Кодексу, та п.85.2 ст.85 Кодексу в частині ненадання платником податків посадовим особам контролюючого органу після початку перевірки всіх документів, що належать або пов`язані предметом перевірки, та перелік яких було наведено у запиті про надання документів, про що складено відповідний акт.
Крім того, судом досліджено копії документів, які стали підставою прийняття акту від 10.07.2023 №6856/23-00-09-01-16/44870857 «Про результати фактичної перевірки ТОВ «Некрасова» (код ЄДРПОУ 44870857), в тому числі документи надані ТОВ «Некрасова» супровідним листом №9 від 07.07.2023 та встановлено, що подані документи не могли бути враховані під час проведення перевірки та не підтверджують позитивні результати повірки або оцінку відповідності 2-х паливо-роздавальних колонок (витратомірів-лічильників).
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що вищевказані порушення під час розгляду справи позивачем не спростоване.
Тому суд дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є правомірним та не підлягають скасуванню.
Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Частиною 1 статті 94 КАС України встановлено, що письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.
Відповідно до частини 1 статті 73 КАС України належними є докази, що містять інформацію щодо предмета доказування.
Частиною 2 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно з частиною 4 статті 73 КАС України суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 Кодексу адміністративного судочинства України. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, не встановивши під час розгляду справи факту порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача та встановивши, що дії відповідача є такими, що відповідають вимогам частини 2 статті 2 КАС України, приймаючи оскаржувані ППР відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а тому суд не вбачає правових підстав для задоволення заявленого адміністративного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питання про понесені судові витрати у вигляді сплаченого судового збору.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд
вирішив:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Валентина ТИМОШЕНКО
Суд | Черкаський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2024 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 118596773 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Валентина ТИМОШЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні