Постанова
від 24.04.2024 по справі 400/14760/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 квітня 2024 р.м. ОдесаСправа № 400/14760/23

Головуючий в 1 інстанції: Бульба Н.О. Дата і місце ухвалення: 28.02.2024р., м. Миколаїв Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого Ступакової І.Г.

суддів Бітова А.І.

Лук`янчук О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2024 року по справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

В грудні 2023 року ОСОБА_1 звернувся до Миколаївського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради, в якому просив суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради від 26.09.2023р. про відмову ОСОБА_1 у знятті з зареєстрованого місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 ;

-зобов`язати Департамент з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради зняти із зареєстрованого місця проживання ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 , на підставі заяви про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) від 26.09.2023р.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що 26.09.2023р. він звернувся до Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради із заявою про зняття із зареєстрованого місця проживання, в задоволенні якої ОСОБА_1 було відмовлено на підставі ч.3 п.87 Постанови КМУ №265 у зв`язку з поданням не в повному обсязі документів або відомостей. Таку відмову ОСОБА_1 вважає незаконною та зазначає, що ним подано всі документи, визначені п.57 Постанови КМУ №265. Така підстава для прийняття рішення про відмову в знятті із зареєстрованого місця проживання, як відсутність позначки про зняття з військового обліку у військово-обліковому документі, вказаною Постановою не передбачена.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2024 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на не правильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, просить скасувати рішення від 28.02.2024р. з ухваленням по справі нового судового рішення про задоволення його позову у повному обсязі.

В своїй скарзі апелянт зазначає, що відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції необґрунтовано послався на те, що при прийнятті рішення про відмову ОСОБА_1 у знятті з зареєстрованого місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 , державний реєстратор Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради діяв у відповідності до ч.2 ст.38 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу». Судом не враховано, що при розгляді заяви позивача державний реєстратор відповідача повинен був керуватися лише Законом України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» та Порядком декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2022р. №265. Вказаними нормативними актами не передбачено право державного реєстратора при вирішенні питання про зняття особи із зареєстрованого місця проживання керуватися Законом України «Про військовий обов`язок і військову службу».

Справу розглянуто судом апеляційної інстанції в порядку письмового провадження на підставі п.3 ч.1 ст.311 КАС України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та правильно встановлено судом першої інстанції, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

Листом від 06.09.2023р. Управління ДМС України в Миколаївській області повідомило ОСОБА_1 проте, що рішенням Управління від 06.09.2023р. задоволено його клопотання про оформлення виїзду на постійне проживання до Польщі. Термін дії рішення до 06.03.2024р. Для закінчення оформлення процедури щодо виїзду на постійне проживання за кордон, серед іншого, потрібно знятися з реєстраційного обліку за останнім місцем проживання в Україні та отримати відповідну довідку (витяг з реєстру територіальної громади) в органах виконавчої влади.

26.09.2023р. ОСОБА_1 звернувся до Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради із заявою про зняття його із зареєстрованого місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 , у зв`язку з вибуттям на постійне проживання до Республіки Польща.

Того ж дня державним реєстратором Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради Н.Кулик прийнято рішення про відмову у знятті ОСОБА_1 із зареєстрованого місця проживання на підставі ч.3 ст.87 Постанови КМУ №265 у зв`язку з поданням не в повному обсязі документів або відомостей, а саме: відсутня позначка про зняття з військового обліку у військово-обліковому документі.

Не погоджуючись з правомірністю вказаної відмови ОСОБА_1 оскаржив її в судовому порядку.

Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні позову, виходив з того, що зі змісту ч.2 ст.38 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» чітко слідує, що під час зняття з реєстрації місця проживання військовозобов`язаного державний реєстратор уповноважений перевіряти наявність у військово-облікових документах військовозобов`язаного відмітки відповідного районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про зняття його з військового обліку. Оскільки станом на дату звернення ОСОБА_1 до Департаменту у тимчасовому посвідченні військовозобов`язаного була відсутня відмітка про зняття з військового обліку, тому відмовляючи у знятті позивача із зареєстрованого місця проживання державний реєстратор Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради діяв на підставі та в межах вимог, передбачених чинним законодавством.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відносини у сфері надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб в Україні регулює Закон України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» від 05.11.2021р. №1871-ІХ (далі -Закон №1871-ІХ), пунктом 1 частини першої статті 18 якого передбачено, що зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) у разі звернення до органу реєстрації або через центр надання адміністративних послуг за місцем задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється за заявою про зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування), поданою у паперовій формі такою особою, її законним представником або представником.

Відповідно до ч.4 ст.18 Закону №1871-ІХ разом із заявою про зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування), що подається у паперовій формі, така особа подає паспортний документ особи, а також у випадках та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України, - військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

Частиною 13 статті 18 Закону №1871-ІХ передбачено, що орган реєстрації приймає рішення про відмову у знятті із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) особи, якщо:

1) особа подала не в повному обсязі передбачені цим Законом документи (відомості) або документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, є недійсним;

2) відомості реєстру територіальної громади не відповідають відомостям у поданих особою документах або відомостях;

3) за зняттям із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) звернулася дитина віком до 14 років або особа, не уповноважена на подання документів.

Механізм здійснення декларування/реєстрації місця проживання (перебування), зміни місця проживання, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування) визначає Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2022р. №265 (далі Порядок №265).

Пунктом 3 Порядку №265 передбачено, що декларування/реєстрація місця проживання (перебування), зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), зміна місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування) особи здійснюється органом реєстрації, на території територіальної громади, на яку поширюються повноваження відповідної ради.

Відповідно до п.50 Порядку №265 зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється, серед іншого, на підставі заяви про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), поданої особою або її законним представником (представником) за формою згідно з додатком 5.

Згідно п.57 Порядку №265 у разі звернення до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) разом із заявою про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особа подає: 1) паспортний документ (у разі особистого звернення); 2) свідоцтво про народження (у разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання дітей віком до 14 років); 3) документ або відомості, що підтверджують сплату адміністративного збору; 4) військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку); 5) рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання, прийняте відповідним територіальним органом ДМС, або рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном, прийняте відповідною закордонною дипломатичною установою України, у разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи у зв`язку з оформленням їй документів для виїзду за кордон на постійне проживання/залишення на постійне проживання за кордоном.

Пунктом 87 Порядку №265 передбачено перелік підстав, за наявності яких орган реєстрації відмовляє в декларуванні/реєстрації місця проживання (перебування), знятті із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування).

Підпунктом 3 пункту 87 Порядку №265 такою підставою визначено випадок, коли особа не подала або подала не в повному обсязі необхідні документи або відомості.

Як вбачається з матеріалів справи, зокрема, з тимчасового посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_1 від 28.05.2019р., ОСОБА_1 є військовозобов`язаним та взятий на військовий облік в Корабельному РВК 02.05.2019р.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. №1487 затверджено Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, пунктом 54 якого передбачено, що органи реєстрації, серед іншого, здійснюють реєстрацію/зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання призовників, військовозобов`язаних та резервістів з урахуванням вимог щодо реєстрації (зняття з реєстрації) місця проживання призовників, військовозобов`язаних та резервістів (додаток 16).

Відповідно до частини другої статті 38 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» органи реєстрації місця проживання чи перебування осіб (крім випадків, передбачених Кабінетом Міністрів України) зобов`язані здійснювати реєстрацію за місцем проживання або перебування чи зняття з реєстрації призовників, військовозобов`язаних та резервістів лише в разі наявності в їхніх військово-облікових документах позначок відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України відповідно про зняття з військового обліку або про перебування на військовому обліку за місцем проживання.

Таким чином, з аналізу вказаних норм у їх сукупності слідує, що у разі подання заяви про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи, яка перебуває на військовому обліку, в обов`язковому порядку до органу реєстрації подається військово-обліковий документ з відміткою про зняття такої особи з військового обліку.

Сторонами у справі не заперечується, що у військово-обліковому документі ОСОБА_1 (тимчасове посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_1 від 28.05.2019р.) відсутня відмітка територіального центру комплектування та соціальної підтримки про зняття його з військового обліку. А відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про правомірність відмови державного реєстратора Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради від 26.09.2023р. у знятті позивача з зареєстрованого місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 , обґрунтованої надання ним не в повному обсязі документів або відомостей, передбачених чинним законодавством.

Колегія суддів не приймає до уваги посилання апелянта на те, що у спірних правовідносинах не підлягають застосуванню положення Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу». ОСОБА_1 має статус особи, яка перебуває на військовому обліку, у зв`язку з чим при вирішенні питання про зняття його із зареєстрованого місця проживання відповідачем правомірно враховано норми законодавства, яке регулює правовий статус відповідної категорії осіб.

Доводи апеляційної скарги ОСОБА_1 не спростовують правильність висновків суду першої інстанції про відмову в задоволенні позову, а тому підстав для задоволення скарги позивача та скасування рішення від 28.02.2024р. колегія суддів не вбачає.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

З огляду на залишення рішення суду першої інстанції без змін, відповідно до приписів статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Враховуючи, що дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії справ незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, тому постанова суду апеляційної інстанції, відповідно до ч.5 ст.328 КАС України, в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2024 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Повний текст судового рішення виготовлений 24 квітня 2024 року.

Головуючий: І.Г. Ступакова

Судді: А.І. Бітов

О.В. Лук`янчук

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2024
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу118598420
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —400/14760/23

Постанова від 24.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 28.02.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

Ухвала від 08.12.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні