Постанова
від 25.04.2024 по справі 179/680/24
МАГДАЛИНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 179/680/24

провадження № 3/179/418/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 квітня 2024 року смт. Магдалинівка

Суддя Магдалинівського районного суду Дніпропетровської області Чорна А.О., розглянувши матеріали, що надійшли з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Державної податкової служби України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , директора ПП «ФГРОФІРМА ХЛІБОДАР» (код ЄДРПОУ 30364137), проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ст. 163-4 ч. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

В С Т А Н О В И В:

Посадова особа директор ПП «ФГРОФІРМА ХЛІБОДАР» ОСОБА_1 не подав державним податковим інспекціям за встановленою формою відомості про доходи громадян, а саме податкові розрахунки про суми нарахованого та виплаченого доходу за формою 1-ДФ, а саме податковий розрахунок за 4 квартал 2020 року подано не у повному обсязі, а саме без відображення доходу нарахованого на користь фізичних осіб у вигляді орендної плати за результатами роботи 2020 сільськогосподарського року, не нарахування та не сплату до бюджету податку з доходів фізичних осіб на загальну суму 23641,28 грн. за грудень 2020 року, не нарахування та несплату військового збору з доходу фізичних осіб у вигляді орендної плати за земельні ділянки за результатами роботи 2020 сільськогосподарського року в сумі 1970,11 грн., чим порушено пп.14.1.180 п.14.1 ст.14, п.п. 168.1.1 п.168.1 ст.168, п.п. 168.1.5 п.168.1 ст.168; п.п.170.1.1 п.170.1, п.п.170.1.2 п.170.1 ст.170, абз. «а» п.176.2 ст.176, абз. «б» п.176.2 ст.176, п.п.1.4, п.п.1.5, п.п.1.6 п.161 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), згідно акту перевірки від 22.03.2024 року № 749/04-36-07-12/30364137. Порушення встановлено актом перевірки від 22.03.2024 р., тобто є триваючим правопорушенням, за що передбачена відповідальність ч. 1 ст. 163-4 КУпАП.

ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

За правилами статті 268 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення справи.

Частиною 2 цієї статті не передбачена обов`язкова присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності при розгляді справи за ст. 163-4 ч. 1 КУпАП.

За таких обставин, та враховуючи, що ОСОБА_1 про дату, час та місце розгляду справи повідомлений, клопотання про відкладання розгляду справи не надавав, тому вважаю можливим розглянути справу у відсутність ОСОБА_1

Процесуальна форма та зміст протоколу відповідають вимогамст. 256 КУпАП.

Адміністративним правопорушенням згідно ч. 1 ст. 163-4 КУпАП визнається неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.

Згідно п. 51.1 ст. 51 Податкового кодексу України платники податків, в тому числі податкові агенти, зобов`язані подавати контролюючим органам у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків.

Згідно п.п. 14.1.180. п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбаченийрозділом IVцього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченомустаттею 18тарозділом IVцього Кодексу;

Згідно п.п. 168.1.1. п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену встатті 167цього Кодексу.

Згідно п.п. 168.1.5. п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

Згідно п.п. 170.1.1. Податкового кодексу України, податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду (емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.

При цьому об`єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.

Згідно п.п. 170.1.2. Податкового кодексу України, податковим агентом платника податку - орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об`єктів нерухомості, інших, ніж зазначені в підпункті 170.1.1 цього пункту (включаючи земельну ділянку, що знаходиться під такою нерухомістю, чи присадибну ділянку), є орендар.

При цьому об`єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди. Мінімальна сума орендного платежу визначається заметодикою, що затверджується Кабінетом Міністрів України, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом місцевого самоврядування села, селища, міста, на території яких вона розташована, та оприлюднюється у спосіб, найбільш доступний для жителів такої територіальної громади. Якщо мінімальну вартість не встановлено чи не оприлюднено до початку звітного (податкового) року, об`єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеного в договорі оренди.

Згідно абз. «а» п.п. 176.2. Податкового кодексу України, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов`язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.

Згідно абз. «б» п.п. 176.2. Податкового кодексу України, подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку - фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.

У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за основним місцем обліку;

Вина ОСОБА_1 у вказаномуправопорушенні знайшла своє повне підтвердження в судовому засіданні та підтверджуєтьсяпротоколом про адміністративне правопорушення, витягом з акту про перевірки ПП «АГРОФІРМА «ХЛІБОДАР» від 22.03.2024 № 749/04-36-07-12/30364137, з питань правильності обчислення та своєчасності перерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2019 року по 31.12.2023 року.

В сукупності ці докази підтверджують факт не подання ОСОБА_1 державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, а саме податкові розрахунки про суми нарахованого та виплаченого доходу за формою 1-ДФ, а саме податковий розрахунок за 4 квартал 2020 року подано не у повному обсязі, а саме без відображення доходу нарахованого на користь фізичних осіб у вигляді орендної плати за результатами роботи 2020 сільськогосподарського року, не нарахування та не сплату до бюджету податку з доходів фізичних осіб на загальну суму 23641,28 грн. за грудень 2020 року, не нарахування та несплату військового збору з доходу фізичних осіб у вигляді орендної плати за земельні ділянки за результатами роботи 2020 сільськогосподарського року в сумі 1970,11 грн.,що тягне за собою відповідальність за ч. 1ст. 163-4 КУпАП.

Тому вина особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у скоєнні правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-4 КУпАП, вважається доведеною.

Згідно зіст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення.

Відповідно дост. 33 КУпАП, при накладенні адміністративного стягнення враховуються: характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий та сімейний стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.

Враховуючи характер правопорушення, особу правопорушника, яка вперше притягується до адміністративної відповідальності, суддя вважає, що на ОСОБА_1 необхідно накласти адміністративне стягнення, передбачене санкцією ч. 1ст. 163-4 КУпАП, у вигляді попередження.

Також приходжу до висновку, що в даному випадку таке стягнення буде достатньою мірою відповідальності для виховання особи, що вчинила дане адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також в повній мірі забезпечить запобігання вчинення нових правопорушень порушником, та повністю відповідатиме меті його застосування.

Згідно зст. 40-1 КУпАПсудовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Відповідно до п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України "Про судовий збір"у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення справляється судовий збір у розмірі 0,2 розміру мінімальної заробітної плати, що становить 605,60 грн.

Керуючись ч. 1 ст.163-4, ст. ст.283,284 КУпАП, суддя,-

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-4 КУпАП.

Накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді попередження.

Стягнути з ОСОБА_1 судовийзбір вдохід державив сумі605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.

Скаргу на постанову у справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови до Дніпровського апеляційного суду через Магдалинівський районний суд Дніпропетровської області.

Суддя А.О. Чорна

СудМагдалинівський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення25.04.2024
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу118601315
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи

Судовий реєстр по справі —179/680/24

Постанова від 25.04.2024

Адмінправопорушення

Магдалинівський районний суд Дніпропетровської області

Чорна А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні