Ухвала
від 23.04.2024 по справі 183/3796/24
НОВОМОСКОВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 183/3796/24

№ 2-о/183/185/24

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

23 квітня 2024 року Суддя Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області Сорока О.В., розглянувши матеріали цивільної справи за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа Центральний відділ Державної реєстрації актів цивільного стану у місті Дніпрі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про встановлення факту родинних відносин та про встановлення факту смерті на тимчасово окупованій території України, -

в с т а н о в и в:

Представник заявника ОСОБА_1 ОСОБА_2 звернулася до Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області через підсистему «Електронний суд» із вказаною заявою, в якій просила суд: встановити факт родинних відносин між фізичними особами, а саме те, що ОСОБА_1 , (РНКОПП НОМЕР_1 ), є донькою ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , померлого ІНФОРМАЦІЯ_2 в с. Нова Астрахань Сєвєродонецької міської територіальної громади Сєвєродонецького району Луганської області; встановити факт того, що ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , місце народження д. Біляківка Альшаївського району р. Башкорстан, громадянина України, помер ІНФОРМАЦІЯ_2 в с. Нова Астрахань Сєвєродонецької міської територіальної громади Сєвєродонецького, району Луганської області, причина смерті Хронічна недостатність кровообігу, атеросклеротичний кардіосклероз І25.1.

Заінтересованою особою у справі представник заявника зазначила Центральний відділ Державної реєстрації актів цивільного стану у місті Дніпрі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса).

Заявлені вимоги мотивує тим, що на даний час у заявниці відсутня можливість зареєструвати смерть батька та отримати свідоцтво про його смерть на території України, яка контролюється органами державної влади, так як документи, що стосуються підтвердження факту смерті останнього, не відповідають законодавству України, є недійсними та не створюють правових наслідків. При цьому зазначає, що прізвища в паспорті померлого та у свідоцтві про народження заявника, які зазначені російською мовою є ідентичними, а написане прізвище українською мовою в паспорті померлого відрізняється від прізвища заявника у свідоцтві про народження, які зумовлюють необхідність встановлення факту родинних відносин між ними.

Отже, із змісту заяви вбачається, що представник заявника заявила дві вимоги, а саме про встановлення факту родинних відносин та факту смерті особи на тимчасово окупованій території України.

Згідно ч. 1 ст. 293 ЦПК України, окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.

У відповідності до вимог ч. 3 ст. 294 ЦПК України, справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду.

Відповідно до ч. 4 даної статті, справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб.

Додержання процесуальної форми і змісту заяви є однією з обов`язкових вимог національного законодавства, що забезпечує право на звернення до суду та порушення судом провадження у справі.

Згідно з ст. 315 ЦПК України суд розглядає справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, зокрема п. 1 ч. 1 вказаної статті передбачає встановлення факту родинних відносин між фізичними особами, а п. 8 ч. 1 вказаної статті встановлення факту смерті особи в певний час уразі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті. У судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

Встановлення факту смерті на тимчасово окупованій території відбувається на підставі Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».

Заява про встановлення факту смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, може бути подана членами сім`ї померлого, їхніми представниками або іншими заінтересованими особами(якщо встановлення факту смерті особи впливає на їхні права, обов`язки чи законні інтереси)до будь-якого місцевого суду України, що здійснює правосуддя, незалежно від місця проживання (перебування) заявника. Справи про встановлення факту смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, розглядаються невідкладно з дня надходження відповідної заяви до суду. Ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, підлягає негайному виконанню (ст. 317 ЦПК України).

З огляду на викладене, процесуальний кодекс України не містить норм, які б передбачали можливість одночасного розгляду справи про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України та встановлення факту родинних відносин, оскільки діючими нормами ЦПК України передбачений різний порядок їх розгляду та виконання.

У пункті 5 Постанови Пленуму ВС України «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення" № 5 від 31 березня 1995 року роз`яснено, що заінтересовані особи визначаються залежно від мети встановлення цих фактів.

Згідно з ч. 1ст. 177 ЦПК України позивач повинен додати до позовної заяви її копії та копії всіх документів, що додаються до неї, відповідно до кількості відповідачів та третіх осіб.

Заявник вказуючи дві вимоги щодо встановлення двох фактів, що мають юридичне значення, зазначає заінтересованою особою Центральний відділ Державної реєстрації актів цивільного стану у місті Дніпрі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), який дійсно є заінтересованою особою за вимогою встановлення факту смерті. В той же час, суть вимоги щодо встановлення факту родинних відносин з метою отримання спадщини пов`язана з неможливістю отриманням спадщини у позасудовому порядку за фактом звернення до нотаріуса. Слід зазначити, що звертаючись до суду із вимогою про встановлення факту родинних відносин, заявнику слід першочергово вирішувати питання позасудовим шляхом, і лише у випадку відмови заявник, вичерпавши позасудові можливості отримання документів, отримавши відмови відповідних державних органів, звертається із заявою про встановлення факту. Суду не було надано доказів звернення до нотаріуса з метою отримання спадщини та відповідної відмови, як і не було залучено відповідну особо в якості заінтересованої особу у справі. Відтак заявнику слід надати докази звернення із заявою про прийняття спадщини та отримання відповідної відмови від нотаріуса у зв`язку з відсутністю встановленого факту родинних відносин. Окрім того заявнику слід залучити дану особу, як заінтересовану особу, до участі у справі.

Таким чином, представнику заявника треба визначитися з прохальною частиною заяви шляхом роз`єднання вимог та визначити коло заінтересованих осіб у за поданими заявами.

Відповідно до ст. 185 ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях175,177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали.

Оскільки дану заяву подано з вищезазначеними недоліками, вважаю за необхідне залишити її без руху, надавши строк на усунення недоліків, визначеній в цій ухвалі.

Керуючись ст.ст. 177, 185, 294, 317 ЦПК України, суддя

п о с т а н о в и в:

Заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа Центральний відділ Державної реєстрації актів цивільного стану у місті Дніпрі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про встановлення факту родинних відносин та про встановлення факту смерті на тимчасово окупованій території України, - залишити без руху.

Надати представнику заявника строк на усунення недоліків заяви - п`ять днів з дня отримання копії ухвали.

Повідомити представника заявника, що в разі не усунення недоліків у зазначений строк, заява вважатиметься неподаною і буде повернута заявнику.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Сорока О.В.

СудНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення23.04.2024
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу118601350
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України

Судовий реєстр по справі —183/3796/24

Ухвала від 01.05.2024

Цивільне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Сорока О. В.

Ухвала від 23.04.2024

Цивільне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Сорока О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні